Intervenen una tona de cocaïna oculta en un veler

 

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb l’Agència Tributària, i en col·laboració amb la NCA britànica i la NRED francesa, han intervingut una tona de cocaïna oculta en un modern veler abordat pel GEO i Vigilància Duanera enmig de l’Atlàntic. És la segona organització de narcotraficants desarticulada a la província de Màlaga en menys d’un mes.

 

Per a accedir a la mercaderia ha sigut necessari fracturar les parets del casc del vaixell, fins a localitzar els 1.018 paquets d’un quilogram de clorhidrat de cocaïna amagats en un lloc indetectable amb una simple inspecció. Mitjançant un dispositiu realitzat en mar i terra, han sigut arrestats els tres tripulants de l’embarcació i altres cinc persones establides en diferents localitats malaguenyes, entre les quals es troben els líders del grup.

L’abordatge efectuat ha comportat una extraordinària perillositat per als agents, ja que el vaixell de competició, de 18 metres d’eslora i cinc de manga, valorat en un milió d’euros, aconsegueix velocitats superiors als 20 nusos. La tripulació estava integrada per experts a patronejar moderns velers de competició, els qui registraven les embarcacions en regates per a, així, poder transportar discretament grans quantitats de substàncies estupefaents des de Sud-amèrica fins a Europa. La investigació ha sigut coordinada pel Jutjat d’Instrucció número 2 d’Escull, a Lanzarote.

 

La investigació es va iniciar a la fi de l’any 2020 a conseqüència de les labors d’intel·ligència efectuades entorn d’infraestructures portuàries, i amb les quals es va descobrir a diversos ciutadans europeus, situats en diverses localitats de la Màlaga i el Llevant, vinculats amb el transport marítim de cocaïna a través d’embarcacions. Poc després, es va corroborar l’existència d’una organització criminal de narcotraficants especialitzada en el transport de substàncies estupefaents des de Sud-amèrica fins a Espanya mitjançant moderns velers de competició.

 

Per a això, el grup comptava amb experts patrons i mariners assentats a Espanya i especialitzats en la navegació d’aquesta classe d’embarcacions, que posseïen un ampli historial delictiu en aquesta activitat. Per a justificar els viatges, trasllats i moviments necessaris per a dur a terme el transport de drogues sense alçar sospites registraven els velers en diverses regates.

 

Col·laboració policial internacional per la seua freqüent itinerància

Avançada la investigació, els agents van comptar amb la col·laboració de la NCA britànica i la NRED francesa pel fet que els membres de l’organització es traslladaven de manera habitual entre el Regne Unit, Alacant, Màlaga i illes del Carib com Martinica i Saint Lucia. Aquesta freqüent itinerància de l’organització va complicar les labors d’investigació dels agents espanyols i els seus homòlegs internacionals.

 

Amb tota aquesta informació, els investigadors van realitzar un dispositiu en mar i terra per a aconseguir la desarticulació total de l’organització, tenint en compte que la mateixa comptava amb vaixells que requereixen el govern d’experts en navegació. L’embarcació abordada compta amb 18 metres d’eslora i cinc de manga, i pot aconseguir una velocitat superior als 20 nusos.

 

Un botí de més de 60.000 euros

D’aquesta manera, l’abordatge va ser realitzat en l’oceà Atlàntic per agents del Grup Especial d’Operacions (GEO) i funcionaris de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària, els qui es van enfrontar a una intervenció d’extrema perillositat que va finalitzar amb èxit amb la detenció dels tres tripulants i la intervenció d’una tona de cocaïna oculta a l’interior del casc. La mercaderia, fins a 1.018 paquets d’un quilogram de clorhidrat de cocaïna, havia sigut perfectament amagada en un doble fons situat al costat dels depòsits de gasolina, espai de molt difícil accés i dissimulat de tal manera que era indetectable amb una simple inspecció o sense fracturar els parets de fibra de vidre que conformaven el casc del veler.

 

Dies després, van ser arrestades altres cinc persones a la província de Màlaga i es van realitzar diferents registres, on es va intervenir deu quilograms de ketamina, 65.000 euros en efectiu, tres vehicles d’alta gamma, diversa documentació relacionada amb el blanqueig de capitals, telèfons mòbils, ordinadors i equips electrònics i de comunicació. A més, s’han bloquejat comptes i s’ha ordenat la prohibició d’alienar diversos immobles per valor de 500.000 euros. Igualment, durant els registres s’ha trobat documentació que evidenciava la disponibilitat de diverses embarcacions, així com l’adquisició de recanvis i peces d’aquestes, roba nàutica amb inscripcions de l’embarcació i inscripcions del veler en regates.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.