Intervenen una tona de cocaïna oculta en un veler

 

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb l’Agència Tributària, i en col·laboració amb la NCA britànica i la NRED francesa, han intervingut una tona de cocaïna oculta en un modern veler abordat pel GEO i Vigilància Duanera enmig de l’Atlàntic. És la segona organització de narcotraficants desarticulada a la província de Màlaga en menys d’un mes.

 

Per a accedir a la mercaderia ha sigut necessari fracturar les parets del casc del vaixell, fins a localitzar els 1.018 paquets d’un quilogram de clorhidrat de cocaïna amagats en un lloc indetectable amb una simple inspecció. Mitjançant un dispositiu realitzat en mar i terra, han sigut arrestats els tres tripulants de l’embarcació i altres cinc persones establides en diferents localitats malaguenyes, entre les quals es troben els líders del grup.

L’abordatge efectuat ha comportat una extraordinària perillositat per als agents, ja que el vaixell de competició, de 18 metres d’eslora i cinc de manga, valorat en un milió d’euros, aconsegueix velocitats superiors als 20 nusos. La tripulació estava integrada per experts a patronejar moderns velers de competició, els qui registraven les embarcacions en regates per a, així, poder transportar discretament grans quantitats de substàncies estupefaents des de Sud-amèrica fins a Europa. La investigació ha sigut coordinada pel Jutjat d’Instrucció número 2 d’Escull, a Lanzarote.

 

La investigació es va iniciar a la fi de l’any 2020 a conseqüència de les labors d’intel·ligència efectuades entorn d’infraestructures portuàries, i amb les quals es va descobrir a diversos ciutadans europeus, situats en diverses localitats de la Màlaga i el Llevant, vinculats amb el transport marítim de cocaïna a través d’embarcacions. Poc després, es va corroborar l’existència d’una organització criminal de narcotraficants especialitzada en el transport de substàncies estupefaents des de Sud-amèrica fins a Espanya mitjançant moderns velers de competició.

 

Per a això, el grup comptava amb experts patrons i mariners assentats a Espanya i especialitzats en la navegació d’aquesta classe d’embarcacions, que posseïen un ampli historial delictiu en aquesta activitat. Per a justificar els viatges, trasllats i moviments necessaris per a dur a terme el transport de drogues sense alçar sospites registraven els velers en diverses regates.

 

Col·laboració policial internacional per la seua freqüent itinerància

Avançada la investigació, els agents van comptar amb la col·laboració de la NCA britànica i la NRED francesa pel fet que els membres de l’organització es traslladaven de manera habitual entre el Regne Unit, Alacant, Màlaga i illes del Carib com Martinica i Saint Lucia. Aquesta freqüent itinerància de l’organització va complicar les labors d’investigació dels agents espanyols i els seus homòlegs internacionals.

 

Amb tota aquesta informació, els investigadors van realitzar un dispositiu en mar i terra per a aconseguir la desarticulació total de l’organització, tenint en compte que la mateixa comptava amb vaixells que requereixen el govern d’experts en navegació. L’embarcació abordada compta amb 18 metres d’eslora i cinc de manga, i pot aconseguir una velocitat superior als 20 nusos.

 

Un botí de més de 60.000 euros

D’aquesta manera, l’abordatge va ser realitzat en l’oceà Atlàntic per agents del Grup Especial d’Operacions (GEO) i funcionaris de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària, els qui es van enfrontar a una intervenció d’extrema perillositat que va finalitzar amb èxit amb la detenció dels tres tripulants i la intervenció d’una tona de cocaïna oculta a l’interior del casc. La mercaderia, fins a 1.018 paquets d’un quilogram de clorhidrat de cocaïna, havia sigut perfectament amagada en un doble fons situat al costat dels depòsits de gasolina, espai de molt difícil accés i dissimulat de tal manera que era indetectable amb una simple inspecció o sense fracturar els parets de fibra de vidre que conformaven el casc del veler.

 

Dies després, van ser arrestades altres cinc persones a la província de Màlaga i es van realitzar diferents registres, on es va intervenir deu quilograms de ketamina, 65.000 euros en efectiu, tres vehicles d’alta gamma, diversa documentació relacionada amb el blanqueig de capitals, telèfons mòbils, ordinadors i equips electrònics i de comunicació. A més, s’han bloquejat comptes i s’ha ordenat la prohibició d’alienar diversos immobles per valor de 500.000 euros. Igualment, durant els registres s’ha trobat documentació que evidenciava la disponibilitat de diverses embarcacions, així com l’adquisició de recanvis i peces d’aquestes, roba nàutica amb inscripcions de l’embarcació i inscripcions del veler en regates.

Últimes notícies

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.

Brugué resta importància a la derrota del Llevant i es queda amb les sensacions de la pretemporada

Roger Brugué ha valorat la pretemporada del Levante UD després de la derrota contra el Sheffield United i ha destacat que, per damunt del resultat i del seu gol, el més important són les sensacions de l’equip.