Quatre colombaires perduts en la zona de la Valldigna

Colombaires perduts en la Valldigna

Els bombers han passat la nit amb ells per a ajudar-los amb la hipotèrmia i la deshidratació | Agències

 

Esta matinada s’han perdut 4 colombaires en les muntanyes de la Valldigna. Els hòmens, que havien eixit des del Castell de Marinyén (o de la Reina Mora), en terme de Benifairó, estaven atrapats en una zona d’accés difícil. Cap a les 23.00 de la nit, efectius de Protecció Civil i del Centre Excursionista van activar el dispositiu de busca per a poder trobar-los, tal com informa ‘Levante’.

Una zona d’accés difícil

Cap a les 2 de la matinada, els agents mobilitzats en el rescat van localitzar als colombaires, tot i que estaven atrapats en un lloc amb un accés molt difícil i, per això, van demanar ajuda al Grup Especial de Rescat en Altura (GERA) del Consorci Provincial de Bombers.

 

No és la primera volta que s’ha d’activar esta divisió de rescat en la Valldigna, ja que la zona té diferents clots on s’acaba la muntanya abruptament i que tenen una eixida posterior difícil. Per això, quan el GERA va poder arribar als colombaires cap a les 5, va decidir quedar-se amb ells per a ajudar-los amb la deshidratació i hipotèrmia que presentaven.

 

Finalment, no es va haver de lamentar complicacions, ja que a les 8.15 del matí un helicòpter V1 dels bombers ha pogut traure els colombaires de la muntanya sense cap dany, tal com es pot vore en el vídeo.

 

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.