Quatre colombaires perduts en la zona de la Valldigna

Colombaires perduts en la Valldigna

Els bombers han passat la nit amb ells per a ajudar-los amb la hipotèrmia i la deshidratació | Agències

 

Esta matinada s’han perdut 4 colombaires en les muntanyes de la Valldigna. Els hòmens, que havien eixit des del Castell de Marinyén (o de la Reina Mora), en terme de Benifairó, estaven atrapats en una zona d’accés difícil. Cap a les 23.00 de la nit, efectius de Protecció Civil i del Centre Excursionista van activar el dispositiu de busca per a poder trobar-los, tal com informa ‘Levante’.

Una zona d’accés difícil

Cap a les 2 de la matinada, els agents mobilitzats en el rescat van localitzar als colombaires, tot i que estaven atrapats en un lloc amb un accés molt difícil i, per això, van demanar ajuda al Grup Especial de Rescat en Altura (GERA) del Consorci Provincial de Bombers.

 

No és la primera volta que s’ha d’activar esta divisió de rescat en la Valldigna, ja que la zona té diferents clots on s’acaba la muntanya abruptament i que tenen una eixida posterior difícil. Per això, quan el GERA va poder arribar als colombaires cap a les 5, va decidir quedar-se amb ells per a ajudar-los amb la deshidratació i hipotèrmia que presentaven.

 

Finalment, no es va haver de lamentar complicacions, ja que a les 8.15 del matí un helicòpter V1 dels bombers ha pogut traure els colombaires de la muntanya sense cap dany, tal com es pot vore en el vídeo.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.