14.5 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Quatre colombaires perduts en la zona de la Valldigna

Colombaires perduts en la Valldigna

Els bombers han passat la nit amb ells per a ajudar-los amb la hipotèrmia i la deshidratació | Agències

 

Esta matinada s’han perdut 4 colombaires en les muntanyes de la Valldigna. Els hòmens, que havien eixit des del Castell de Marinyén (o de la Reina Mora), en terme de Benifairó, estaven atrapats en una zona d’accés difícil. Cap a les 23.00 de la nit, efectius de Protecció Civil i del Centre Excursionista van activar el dispositiu de busca per a poder trobar-los, tal com informa ‘Levante’.

Una zona d’accés difícil

Cap a les 2 de la matinada, els agents mobilitzats en el rescat van localitzar als colombaires, tot i que estaven atrapats en un lloc amb un accés molt difícil i, per això, van demanar ajuda al Grup Especial de Rescat en Altura (GERA) del Consorci Provincial de Bombers.

 

No és la primera volta que s’ha d’activar esta divisió de rescat en la Valldigna, ja que la zona té diferents clots on s’acaba la muntanya abruptament i que tenen una eixida posterior difícil. Per això, quan el GERA va poder arribar als colombaires cap a les 5, va decidir quedar-se amb ells per a ajudar-los amb la deshidratació i hipotèrmia que presentaven.

 

Finalment, no es va haver de lamentar complicacions, ja que a les 8.15 del matí un helicòpter V1 dels bombers ha pogut traure els colombaires de la muntanya sense cap dany, tal com es pot vore en el vídeo.

 

Últimes notícies

València es mobilitza i clama n’hi ha prou de violència contra les dones en el 25N

La marxa del 25N a València ha denunciat la violència contra les dones i l'avanç del negacionismo. El manifest final ha reclamat més recursos i canvis legals.

Marcelino introduïx sis canvis davant un Dortmund amb Adeyemi i Guirassy en atac

Marcelino va introduir sis canvis en l'onze del Vila-real per al dol de Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund. Kovac ha apostat per Adeyemi i Guirassy com a amenaces principals.

Aagesen ha dit que el sorprén que un any després encara no es conega la veritat de la DANA a València

La vicepresidenta tercera ha mostrat sorpresa per la falta de claredat sobre l'ocorregut el 29 d'octubre de 2024, jornada amb 229 víctimes a València. Noves discrepàncies horàries han reforçat els dubtes sobre la cronologia.

Micó exigix a Mazón explicar què va passar amb la DANA i entregar la seua acta

Àgueda Micó ha exigit a Carlos Mazón que deixe la seua acta i acudisca al jutjat per a aclarir el seu paper durant la DANA. Basa la seua petició en la cronologia del pàrquing i l'hora de l'avís d'emergències.

Mor una agent mediambiental en caure més de 40 metres en una cala de Moraira

Una agent mediambiental ha mort en precipitar-se des de 40-50 metres en la cala del Pessebret, a Teulada-Moraira, durant treballs en altura. El vent va impedir l'accés en helicòpter i el rescat es va realitzar a peu.

El Govern es dona fins a març de 2026 per a presentar el nou finançament autonòmic

Hisenda amplia el termini i situa la proposta de nou model en el primer trimestre de 2026. Montero defén una reforma integral i el PP l'acusa al Senat.

Pérez Llorca avala davant la jutgessa de la DANA que no va haver-hi WhatsApp amb Mazón ni Pradas el 29-O

Juanfran Pérez Llorca ha acarat el seu mòbil davant la jutgessa del cas DANA per a demostrar que el 29 d'octubre no es va creuar missatges de WhatsApp amb Carlos Mazón ni amb Salomé Pradas. L'acte confirma que les captures aportades coincidixen amb el contingut del dispositiu.

El Govern aprova una nova zona catastròfica per a la Comunitat Valenciana per inundacions i incendis

El Consell de Ministres ha aprovat la declaració que inclou a 63 comarques d'onze comunitats després d'episodis de pluges, DANA i focs entre agost i novembre.