Quatre colombaires perduts en la zona de la Valldigna

Colombaires perduts en la Valldigna

Els bombers han passat la nit amb ells per a ajudar-los amb la hipotèrmia i la deshidratació | Agències

 

Esta matinada s’han perdut 4 colombaires en les muntanyes de la Valldigna. Els hòmens, que havien eixit des del Castell de Marinyén (o de la Reina Mora), en terme de Benifairó, estaven atrapats en una zona d’accés difícil. Cap a les 23.00 de la nit, efectius de Protecció Civil i del Centre Excursionista van activar el dispositiu de busca per a poder trobar-los, tal com informa ‘Levante’.

Una zona d’accés difícil

Cap a les 2 de la matinada, els agents mobilitzats en el rescat van localitzar als colombaires, tot i que estaven atrapats en un lloc amb un accés molt difícil i, per això, van demanar ajuda al Grup Especial de Rescat en Altura (GERA) del Consorci Provincial de Bombers.

 

No és la primera volta que s’ha d’activar esta divisió de rescat en la Valldigna, ja que la zona té diferents clots on s’acaba la muntanya abruptament i que tenen una eixida posterior difícil. Per això, quan el GERA va poder arribar als colombaires cap a les 5, va decidir quedar-se amb ells per a ajudar-los amb la deshidratació i hipotèrmia que presentaven.

 

Finalment, no es va haver de lamentar complicacions, ja que a les 8.15 del matí un helicòpter V1 dels bombers ha pogut traure els colombaires de la muntanya sense cap dany, tal com es pot vore en el vídeo.

 

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU