Colp al tabac il·legal: Cau una banda que produïa 18.000 cigarrets al minut en Alacant, Madrid i Múrcia

 

La Guàrdia Civil, la Policia Nacional i l’Agència Tributària han detingut als 38 integrants d’una organització criminal d’origen búlgar dedicada a la venda de tabac il·legal i han desmantellat les tres fàbriques que tenia la banda en Alacant, Madrid i Múrcia, a on produïen 18.000 cigarrets al minut.

 

L’organització proveïa tant al mercat nacional com a l’internacional, fins a 14 marques diferents de tabac falsificat, i comptava amb diferents naus per a emmagatzemar la matèria primera, així com remolcs carregats amb el producte final en estacionaments de camions.

 

Segons informa l’institut armat en un comunicat, amb esta operació, denominada TERVER-SENTINELLA, ja són 23 les fàbriques il·legals de cigarrets desactivades fins hui al nostre país.

 

Un botí de nou milions d’euros

En esta ocasió els agents han confiscat 43.160 quilos de tabac i 1.443.000 paquets, amb una valoració estimada de més de nou milions d’euros, i de sis vehicles, un cap tractor, dos camions-remolc i maquinària disposada per a fer el procés complet de fabricació i empaquetat.

 

El passat mes de setembre, es van dur a terme els registres en els diferents centres de fabricació i magatzematge, quan l’organització es trobava a punt d’iniciar la producció en la tercera de les seues fàbriques, situada a Albatera, en la comarca del Baix Segura (Alacant).

 

En esta nau es va detindre a onze persones, cinc d’elles de nacionalitat búlgara, cinc ucraïnesos i una russa i es va intervenir la maquinària i el cartonatge necessari per a envasar cigarrets d’unes quantes marques i 12.960 quilos de fulla de tabac.

 

Més de 41.000 paquets de cigarrets confiscats

Le altres fàbriques es trobaven en la localitat de Blanca (Múrcia), a on van ser arrestades catorze persones. En este dispositiu els agents van intervindre 41.840 paquets de cigarrets de diferents marques, 1.800 quilos de fulla de tabac picada i material de fabricació.

 

L’actuació més significativa per part de la Policia es va dur a terme en el municipi de Villanueva de Perales (Madrid), a on es va procedir a la detenció d’altres dotze persones, també de nacionalitats búlgara i ucraïnesa.

 

Entre estos detinguts destaquen els tres artífexs de l’organització criminal en Espanya, que ja han ingressat a la presó provisional.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hostaleria i turisme reclamen un pacte global de mobilitat a València

Hostaleria València, Hosbec i Fotur reclamen un projecte integral de mobilitat per a la ciutat i la seua àrea metropolitana. Demanen més transport nocturn i coordinació entre transport públic, taxi i VTC per a evitar esperes i millorar l'experiència turística.

Potries farà realitat el seu projecte cultural malgrat quedar fora de la Capital Europea de la Cultura 2031

Potries no va passar a la fase final per a 2031, però mantindrà el pla cultural dissenyat durant la candidatura. El consistori reivindica el paper dels pobles xicotets.

Bernabé demana que Policia Local i bombers definisquen aforaments davant les mascletaes a València

La delegada del Govern recorda que el Pla d'Autoprotecció l'elaboren Policia Local i bombers i que serà la Junta Local de Seguretat qui fixe els aforaments. L'òrgan valorarà el possible retorn de les línies C-1 i C-2 a l'Estació del Nord durant les mascletaes.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

Dos menors de 16 i 17 anys han sigut detinguts a Alacant per un assalt amb arma blanca a dos jóvens. Una de les víctimes, de 19 anys, va ser operada d'urgència després de patir una lesió pulmonar.

Catarroja treballa en un monument d’homenatge a les víctimes de la DANA

L'Ajuntament avança en un monument per a recordar als qui van morir en la DANA del 29 d'octubre de 2024, en coordinació amb famílies i Administracions.

Potries es queda fora; Càceres, Granada, Las Palmas i Oviedo, finalistes a Capital Europea de la Cultura 2031

Càceres, Granada, Las Palmas de Gran Canaria i Oviedo han sigut seleccionades finalistes per a 2031, deixant fora a Potries. El comité atorga nou mesos per a perfeccionar els projectes i es reunirà de nou al desembre.

El Consell mostra màxim respecte a la Justícia després de la detenció de Carlos Baño

El vicepresident José Díez ha defés el respecte del Consell a les diligències judicials i la presumpció d'innocència després de l'arrest del president de la Cambra d'Alacant. La UDEF registra entitats que van gestionar els bons consum de 2022 i 2023 per a esclarir l'ús de fons públics.

Els metges convoquen una vaga en plena setmana de Falles que inquieta a veïns i consumidors

Els metges han sigut convocats a una vaga entre el 16 i el 20 de març, coincidint amb les Falles. Associacions de consumidors i veïnals alerten de l'impacte i demanen servicis mínims.