19.7 C
València
Dimecres, 5 novembre, 2025

Colp al tabac il·legal: Cau una banda que produïa 18.000 cigarrets al minut en Alacant, Madrid i Múrcia

 

La Guàrdia Civil, la Policia Nacional i l’Agència Tributària han detingut als 38 integrants d’una organització criminal d’origen búlgar dedicada a la venda de tabac il·legal i han desmantellat les tres fàbriques que tenia la banda en Alacant, Madrid i Múrcia, a on produïen 18.000 cigarrets al minut.

 

L’organització proveïa tant al mercat nacional com a l’internacional, fins a 14 marques diferents de tabac falsificat, i comptava amb diferents naus per a emmagatzemar la matèria primera, així com remolcs carregats amb el producte final en estacionaments de camions.

 

Segons informa l’institut armat en un comunicat, amb esta operació, denominada TERVER-SENTINELLA, ja són 23 les fàbriques il·legals de cigarrets desactivades fins hui al nostre país.

 

Un botí de nou milions d’euros

En esta ocasió els agents han confiscat 43.160 quilos de tabac i 1.443.000 paquets, amb una valoració estimada de més de nou milions d’euros, i de sis vehicles, un cap tractor, dos camions-remolc i maquinària disposada per a fer el procés complet de fabricació i empaquetat.

 

El passat mes de setembre, es van dur a terme els registres en els diferents centres de fabricació i magatzematge, quan l’organització es trobava a punt d’iniciar la producció en la tercera de les seues fàbriques, situada a Albatera, en la comarca del Baix Segura (Alacant).

 

En esta nau es va detindre a onze persones, cinc d’elles de nacionalitat búlgara, cinc ucraïnesos i una russa i es va intervenir la maquinària i el cartonatge necessari per a envasar cigarrets d’unes quantes marques i 12.960 quilos de fulla de tabac.

 

Més de 41.000 paquets de cigarrets confiscats

Le altres fàbriques es trobaven en la localitat de Blanca (Múrcia), a on van ser arrestades catorze persones. En este dispositiu els agents van intervindre 41.840 paquets de cigarrets de diferents marques, 1.800 quilos de fulla de tabac picada i material de fabricació.

 

L’actuació més significativa per part de la Policia es va dur a terme en el municipi de Villanueva de Perales (Madrid), a on es va procedir a la detenció d’altres dotze persones, també de nacionalitats búlgara i ucraïnesa.

 

Entre estos detinguts destaquen els tres artífexs de l’organització criminal en Espanya, que ja han ingressat a la presó provisional.

Últimes notícies

AINIA valguda una tecnologia cromatogràfica per a detectar fraus en orenga i safrà

AINIA ha validat una metodologia que combina HS-SPME, GC-MS i anàlisi quimiométrico per a identificar adulterantes en orenga i safrà. El projecte FRAUDET reforça el control d'autenticitat i obri aplicacions en qualitat i seguretat alimentària.

Alfredo Llorens farà les tres primeres escultures de la ruta literària i fílmica de València

L'Ajuntament ha triat a Alfredo Llorens per a iniciar la ruta amb un grup de Mortadelo i Filemó i dos figures d'Arròs i tartana. Seran de bronze, a grandària natural i amb codis QR, en la plaça del Mercat i el carrer de Dalt.

L’acusació del cas DANA demana a la jutgessa les alertes de Presidència dels dies 28 i 29 d’octubre

Acció Cultural, com a acusació popular, ha demanat requerir a Presidència el contracte i les alertes de seguiment mediàtic del 28 i 29 d'octubre. Busca conéixer destinataris, temps i format dels missatges.

Vox negociarà polítiques i no tria noms en el relleu de Mazón

Plans ha assegurat que Vox només pactarà amb el PP 'polítiques concretes' per a substituir a Mazón i que 'són igual els noms'. Exigix mantindre les seues línies roges.

Una vintena de mitjans britànics han conegut l’oferta turística valenciana en la WTM de Londres

Una vintena de capçaleres del Regne Unit han assistit a la presentació de l'oferta turística de la Comunitat Valenciana en la WTM de Londres. La delegació ha posat el focus en la connectivitat aèria, la desestacionalització i la fortalesa de la seua proposta gastronòmica i d'oci.

L’Associació de Damnificats Horta Sud demana un pacte d’Estat davant catàstrofes com la DANA

L'Associació de Damnificats Horta Sud ha reclamat en la comissió d'investigació del Congrés un pacte d'Estat i la reparació urgent dels barrancs. Ha denunciat falta de coordinació i ha qüestionat la gestió d'Emergències de la Generalitat Valenciana.

Catalá insistix: seguirà com a alcaldessa tots els anys que els valencians vulguen

Catalá ha insistit que seguirà al capdavant de l'Ajuntament de València i s'ha mostrat molt contenta pel suport del PP, en ple debat per la successió de Mazón. També ha defés mantindre el pacte PP-Vox i ha criticat el ple de reprovació de Compromís.

L’Elx prepara la visita de la Reial Societat amb l’única baixa de Bigas

L'Elx ultima el dol del divendres davant la Reial Societat amb Pedro Bigas pràcticament descartat per molèsties musculars. Sarabia remena alternatives en el centre de la defensa.