Colp al tabac il·legal: Cau una banda que produïa 18.000 cigarrets al minut en Alacant, Madrid i Múrcia

 

La Guàrdia Civil, la Policia Nacional i l’Agència Tributària han detingut als 38 integrants d’una organització criminal d’origen búlgar dedicada a la venda de tabac il·legal i han desmantellat les tres fàbriques que tenia la banda en Alacant, Madrid i Múrcia, a on produïen 18.000 cigarrets al minut.

 

L’organització proveïa tant al mercat nacional com a l’internacional, fins a 14 marques diferents de tabac falsificat, i comptava amb diferents naus per a emmagatzemar la matèria primera, així com remolcs carregats amb el producte final en estacionaments de camions.

 

Segons informa l’institut armat en un comunicat, amb esta operació, denominada TERVER-SENTINELLA, ja són 23 les fàbriques il·legals de cigarrets desactivades fins hui al nostre país.

 

Un botí de nou milions d’euros

En esta ocasió els agents han confiscat 43.160 quilos de tabac i 1.443.000 paquets, amb una valoració estimada de més de nou milions d’euros, i de sis vehicles, un cap tractor, dos camions-remolc i maquinària disposada per a fer el procés complet de fabricació i empaquetat.

 

El passat mes de setembre, es van dur a terme els registres en els diferents centres de fabricació i magatzematge, quan l’organització es trobava a punt d’iniciar la producció en la tercera de les seues fàbriques, situada a Albatera, en la comarca del Baix Segura (Alacant).

 

En esta nau es va detindre a onze persones, cinc d’elles de nacionalitat búlgara, cinc ucraïnesos i una russa i es va intervenir la maquinària i el cartonatge necessari per a envasar cigarrets d’unes quantes marques i 12.960 quilos de fulla de tabac.

 

Més de 41.000 paquets de cigarrets confiscats

Le altres fàbriques es trobaven en la localitat de Blanca (Múrcia), a on van ser arrestades catorze persones. En este dispositiu els agents van intervindre 41.840 paquets de cigarrets de diferents marques, 1.800 quilos de fulla de tabac picada i material de fabricació.

 

L’actuació més significativa per part de la Policia es va dur a terme en el municipi de Villanueva de Perales (Madrid), a on es va procedir a la detenció d’altres dotze persones, també de nacionalitats búlgara i ucraïnesa.

 

Entre estos detinguts destaquen els tres artífexs de l’organització criminal en Espanya, que ja han ingressat a la presó provisional.

Últimes notícies

Ona de calor extrema amb fins a 43 graus i tempestes fortes esta vesprada a Alacant

La Comunitat Valenciana viu hui el punt àlgid de l’ona de calor, amb fins a 43 graus a l’interior i prelitoral de València i Alacant i tempestes vespertines localment fortes en zones d’Alacant.

Les nits tòrrides deixen quasi 30 graus en diversos punts d’Alacant

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tòrrida, amb valors pròxims als 30 graus en diversos punts d’Alacant i mínimes que no han baixat dels 25 graus en moltes zones.

Així afectarà l’avís roig per calor extrema a la Comunitat Valenciana aquest dijous

La Comunitat Valenciana activarà aquest dijous l’avís roig per calor extrema amb fins a 42 graus al litoral sud de València i d’Alacant, en plena ona de calor que colpeja Espanya.

Aemet activa avís roig per calor extrema al sud de València i d’Alacant amb fins a 42 graus

Aemet ha activat l’avís roig per temperatures de fins a 42 graus al litoral sud de València i d’Alacant, amb altres nivells d’alerta per calor, tronades i forts vents a la Comunitat Valenciana.

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.