Colp al tabac il·legal: Cau una banda que produïa 18.000 cigarrets al minut en Alacant, Madrid i Múrcia

 

La Guàrdia Civil, la Policia Nacional i l’Agència Tributària han detingut als 38 integrants d’una organització criminal d’origen búlgar dedicada a la venda de tabac il·legal i han desmantellat les tres fàbriques que tenia la banda en Alacant, Madrid i Múrcia, a on produïen 18.000 cigarrets al minut.

 

L’organització proveïa tant al mercat nacional com a l’internacional, fins a 14 marques diferents de tabac falsificat, i comptava amb diferents naus per a emmagatzemar la matèria primera, així com remolcs carregats amb el producte final en estacionaments de camions.

 

Segons informa l’institut armat en un comunicat, amb esta operació, denominada TERVER-SENTINELLA, ja són 23 les fàbriques il·legals de cigarrets desactivades fins hui al nostre país.

 

Un botí de nou milions d’euros

En esta ocasió els agents han confiscat 43.160 quilos de tabac i 1.443.000 paquets, amb una valoració estimada de més de nou milions d’euros, i de sis vehicles, un cap tractor, dos camions-remolc i maquinària disposada per a fer el procés complet de fabricació i empaquetat.

 

El passat mes de setembre, es van dur a terme els registres en els diferents centres de fabricació i magatzematge, quan l’organització es trobava a punt d’iniciar la producció en la tercera de les seues fàbriques, situada a Albatera, en la comarca del Baix Segura (Alacant).

 

En esta nau es va detindre a onze persones, cinc d’elles de nacionalitat búlgara, cinc ucraïnesos i una russa i es va intervenir la maquinària i el cartonatge necessari per a envasar cigarrets d’unes quantes marques i 12.960 quilos de fulla de tabac.

 

Més de 41.000 paquets de cigarrets confiscats

Le altres fàbriques es trobaven en la localitat de Blanca (Múrcia), a on van ser arrestades catorze persones. En este dispositiu els agents van intervindre 41.840 paquets de cigarrets de diferents marques, 1.800 quilos de fulla de tabac picada i material de fabricació.

 

L’actuació més significativa per part de la Policia es va dur a terme en el municipi de Villanueva de Perales (Madrid), a on es va procedir a la detenció d’altres dotze persones, també de nacionalitats búlgara i ucraïnesa.

 

Entre estos detinguts destaquen els tres artífexs de l’organització criminal en Espanya, que ja han ingressat a la presó provisional.

Últimes notícies

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.

La calor ofegant dispara la sensació tèrmica fins als 49 graus a Sumacàrcer

La Comunitat Valenciana ha patit fins primera hora de la vesprada màximes pròximes als 39 graus i sensacions tèrmiques de fins a 49 per la combinació de calor i una humitat que ha fregat el 90 % en diversos punts del territori.