Colp al tabac il·legal: Cau una banda que produïa 18.000 cigarrets al minut en Alacant, Madrid i Múrcia

 

La Guàrdia Civil, la Policia Nacional i l’Agència Tributària han detingut als 38 integrants d’una organització criminal d’origen búlgar dedicada a la venda de tabac il·legal i han desmantellat les tres fàbriques que tenia la banda en Alacant, Madrid i Múrcia, a on produïen 18.000 cigarrets al minut.

 

L’organització proveïa tant al mercat nacional com a l’internacional, fins a 14 marques diferents de tabac falsificat, i comptava amb diferents naus per a emmagatzemar la matèria primera, així com remolcs carregats amb el producte final en estacionaments de camions.

 

Segons informa l’institut armat en un comunicat, amb esta operació, denominada TERVER-SENTINELLA, ja són 23 les fàbriques il·legals de cigarrets desactivades fins hui al nostre país.

 

Un botí de nou milions d’euros

En esta ocasió els agents han confiscat 43.160 quilos de tabac i 1.443.000 paquets, amb una valoració estimada de més de nou milions d’euros, i de sis vehicles, un cap tractor, dos camions-remolc i maquinària disposada per a fer el procés complet de fabricació i empaquetat.

 

El passat mes de setembre, es van dur a terme els registres en els diferents centres de fabricació i magatzematge, quan l’organització es trobava a punt d’iniciar la producció en la tercera de les seues fàbriques, situada a Albatera, en la comarca del Baix Segura (Alacant).

 

En esta nau es va detindre a onze persones, cinc d’elles de nacionalitat búlgara, cinc ucraïnesos i una russa i es va intervenir la maquinària i el cartonatge necessari per a envasar cigarrets d’unes quantes marques i 12.960 quilos de fulla de tabac.

 

Més de 41.000 paquets de cigarrets confiscats

Le altres fàbriques es trobaven en la localitat de Blanca (Múrcia), a on van ser arrestades catorze persones. En este dispositiu els agents van intervindre 41.840 paquets de cigarrets de diferents marques, 1.800 quilos de fulla de tabac picada i material de fabricació.

 

L’actuació més significativa per part de la Policia es va dur a terme en el municipi de Villanueva de Perales (Madrid), a on es va procedir a la detenció d’altres dotze persones, també de nacionalitats búlgara i ucraïnesa.

 

Entre estos detinguts destaquen els tres artífexs de l’organització criminal en Espanya, que ja han ingressat a la presó provisional.

Últimes notícies

El PSPV destaca que el Govern ha avançat 1.620 milions al Consell fins maig

El PSPV-PSOE assenyala que el Govern d’Espanya ha transferit fins maig 1.620 milions al Consell, l’avançament més alt registrat, i defensa el paper de Diana Morant i Arcadi España en la defensa dels interessos valencians.

El nou Llevant de Luís Castro debuta en LALIGA al camp de l’Espanyol sense Carlos Espí

L’Espanyol rep este diumenge el Llevant en l’estrena de LALIGA al RCDE Stadium, amb els valencians iniciant un nou projecte amb Luís Castro i el repte de la permanència sense el davanter Carlos Espí, traspasat al Real Madrid.

Ferran Torres firma pel PSG fins a 2031 i deixarà quasi un milió al València CF

Ferran Torres ha fitxat pel París Saint-Germain per cinc temporades i lluirà el dorsal 9. El traspàs ronda els 50 milions i deixarà prop d’un milió d’euros al València CF pels drets de formació.

El centre de salut Sant Vicent 1 sumarà Fisioteràpia i més espai per a embarassades

La Conselleria de Sanitat està ampliant el Centre de Salut Sant Vicent del Raspeig 1 amb més de 280 metres quadrats nous, per incorporar Fisioteràpia i millorar l’atenció a les dones embarassades.

Castielfabib aconseguix la distinció de Municipi Turístic de Singularitat

Castielfabib ha sigut reconegut com a Municipi Turístic de Singularitat de la Comunitat Valenciana, la qual cosa li obri l’accés a finançament extraordinari de Turisme. Amb esta incorporació, la Comunitat suma 40 municipis en esta categoria i un total de 85 destinacions amb distintiu turístic oficial.

Les Arts anuncia quatre grans estrenes d’òpera per a la temporada 2026-2027

El Palau de les Arts Reina Sofía incorporarà a la temporada 2026-2027 quatre noves produccions d’òpera a la Sala Principal: ‘Carmen’, ‘Lohengrin’, ‘La clemenza di Tito’ i ‘Simon Boccanegra’. Els muntatges comptaran amb direcció escènica de Ted Huffman, Damiano Michieletto, Rafael R. Villalobos i Àlex Ollé.

Quasi 3.000 consultes en els Punts Violeta dels festivals este estiu

Els Punts Violeta impulsats per la Generalitat en festivals de música de les tres províncies han atés 2.746 consultes, sobretot d’informació i assessorament per a prevenir agressions sexuals. La secretaria autonòmica d’Igualtat destaca el paper dissuasiu i de coordinació d’estos espais segurs en grans esdeveniments.

Setze atesos per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Silla

Setze persones, entre elles dos menors i una major de 70 anys, han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat després d’un incendi esta matinada en una vivenda de Silla. Dos hòmens han sigut traslladats a l’Hospital La Fe de València.