Comença patint una conjuntivitis i acaba quedant-se cega

Débora Benjamín, una dona de 39 anys, va començar patint una conjuntivitis i ha acabat perdent la visió. Aquesta dona va començar a tindre problemes en la vista després que un paràsit va ingressar en el seu organisme i afectara directament les seues còrnies.

Jo, per la qual cosa em van dir, tenia un lloc d’abscés que era una úlcera corneal en l’ull dret. Aquest paràsit està en l’aigua, es veu que em vaig llavar la cara i va anar als meus ulls. Va ingressar i em va començar a fer mal. En realitat, aquest paràsit necessita un lloc d’accés així que podria haver entrat per exemple pels intestins i et pot portar a la mort. Però en el meu cas va entrar pels ulls, per una ferida” explica Benjamín.

Quan va començar amb els símptomes, els metges van procedir a realitzar estudis. En obtindre els resultats el van informar Benjamín que patia una infecció que havia de ser tractada amb urgència.

Vaig tindre una infecció molt gran, perquè se’m va fer una conjuntivitis. Va passar d’un ull a l’altre i ací es van afectar els dos. Em van donar medicaments, eren cada 8 hores. Però jo sentia foc en els ulls. M’alleujaven i les vaig començar usar més seguit. Al final van ser les gotes el que em van fer malament, em van cremar les cèl·lules mare i van perjudicar gran part”.

Li han fet fins a cinc trasplantaments de còrnies però no han funcionat

El dolor era tal que finalment va haver de tirar-se unes gotes en els ulls. Al principi aquest líquid li va alleujar al dolor, però a poc a poc es va anar quedant cega després d’usar-les massa: “Al final van ser les gotes el que em van fer malament, em van cremar les cèl·lules mare i van perjudicar gran part”.

Les seues còrnies es van veure molt afectades pel que l’única solució de Débora era el trasplantament, però desgraciadament no va funcionar, “Em van fer cinc trasplantaments. Em duraven només una setmana i després les còrnies es posaven opaques, després més blanques, després embalums i ara ja no distingisc colors. L’única possibilitat que tinc ara és la pròtesi, perquè com no tinc cèl·lules mare el meu cos rebutja les còrnies” compta Benjamín.

Quan els metges li van comunicar que la seua única opció per a tornar a veure era amb una pròtesi que es fabrica en la Universitat de Boston Benjamín es va posar a investigar si la Seguretat Social ho cobria, ja que tant el producte com la cirurgia són molt costosos.

Els meus doctors em van dir que l’opció que queda és la pròtesi. Vaig pensar que Galeno l’anava a cobrir. No usa cèl·lules mare, que és el que a mi em falta. Només porta un encast d’una còrnia humana. Amb la pròtesi jo veuria com a través d’un engany. Sona rar però per a mi seria el millor”.

I continua: “es diu Queratopròtesis de Boston. L’operació amb el trasplantament ix 25.000 dòlars més IVA. M’operarien ací però cal comprar i portar la pròtesi. Vaig estar intentant que l’ANMAT l’aprove, però la van rebutjar. Llavors la Seguretat Social no la reconeix, per la qual cosa no la paga” explica Benjamín.

Respecte al dia a dia i el seu treball Benjamín explica que la seua realitat va fer un volt de 180 graus, ja que va perdre la visió, pràcticament, d’un dia per a un altre, per la qual cosa la seua vida es va veure afectada en tots els plans.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dissabte amb núvols, pluges febles i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

El dissabte arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels nuvolosos, pluges febles i vents fluixos de component este, sense canvis tèrmics rellevants.

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.