El concert que acosta la normalitat

 

Un dels sectors més afectats en esta pandèmia ha estat el de la música, però sembla que ja va tornant a la normalitat. Per primera vegada des de l’aprovació del decret de mesures sanitàries del 23 d’abril un recinte de concerts valencià -el de la Marina Sud- va aconseguir el màxim d’aforament permés per la llei: 2.000 els espectadors estaven asseguts i com no dividits en quatre «platees» de 500 cadires cadascuna amb el seu propi accés, barra i zona de banys. I va succeir, a més, per partida doble gràcies a l’estirada de la formació protagonista de tots dos concerts, Love of Lesbian, que va presentar a València el seu nou disc Viatge èpic cap al no-res.

«Tots asseguts… Sembla un congrés de cirurgians», va fer broma sobre l’escenari Santi Balmes, líder d’esta banda, que va oferir dos concerts, un a les 16 hores i un altre a les 20 hores en la Marina Sud (un espai capaç d’albergar sense pandèmia actuacions de 18.000 espectadors, és a dir va arribar a l’11%).

Va ser el segon concert del cicle ‘Nits del Carme, que va donar principi el divendres amb L’Adhesiu. No obstant això, a diferència de Love of Lesbian, este grup no va poder penjar el cartell de «no hi ha entrades». El primer concert després de l’esclat de la covid acosta la normalitat en ple procés de vacunació.

En tot moment es compliren les normes

Les restriccions horàries i la necessitat de realitzar accessos i eixides escalonades del públic van portar al fet que tant la passada de les 16 com el de les 20 hores duraren hora i mitja, menys de l’habitual en un concert.

La segona de les actuacions va acabar a les 21.30 hores i, encara això, no es va poder evitar que part dels espectadors marxaren abans per a no incomplir el toc de queda, ni tampoc que es formaren importants retencions de trànsit al voltant de la Marina. Els espectadors assistents es portaren d’allò més bé.

La promotora de Nits al Carme, BS Entertainment, lamentava ahir que el canvi de normativa després de l’últim decret els havia obligat a reorganitzar la venda d’entrades (una 500 persones van resultar perjudicades) i reordenar la disposició dels seients per parelles i amb metre i mig de distància al seu voltant. A causa d’este canvi en la norma, l’organització va haver de retornar 500 entrades, ja que s’havien venut 2.500.

“Fes-te Milionari Amb Bitcoin”: La Increïble Història De MelianaMillonario De Meliana: “Fes-te Rico Amb El Bitcoin…
El recinte es va dividir en quatre espais, amb 500 persones en cadascun. Cadascuna d’estes zones comptava amb un accés independent, barra de begudes i banys propis. Els assistents van haver de romandre amb mascareta. Només van poder llevar-la-hi per a consumir, amb un màxim de 20 minuts. Estava prohibit fumar.

La banda barcelonina té experiència en esta mena de fites pandèmiques. A la fi de febrer va oferir un concert al Palau Sant Jordi davant 5.000 espectadors que es van deslliurar de mantenir la distància de seguretat en haver-se sotmés prèviament a un test PCR. Només sis persones van desenvolupar la malaltia i ara la Conselleria de Cultura estudia repetir l’experiència a València però amb més espectadors i a l’aire lliure.

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.