El concert que acosta la normalitat

 

Un dels sectors més afectats en esta pandèmia ha estat el de la música, però sembla que ja va tornant a la normalitat. Per primera vegada des de l’aprovació del decret de mesures sanitàries del 23 d’abril un recinte de concerts valencià -el de la Marina Sud- va aconseguir el màxim d’aforament permés per la llei: 2.000 els espectadors estaven asseguts i com no dividits en quatre «platees» de 500 cadires cadascuna amb el seu propi accés, barra i zona de banys. I va succeir, a més, per partida doble gràcies a l’estirada de la formació protagonista de tots dos concerts, Love of Lesbian, que va presentar a València el seu nou disc Viatge èpic cap al no-res.

«Tots asseguts… Sembla un congrés de cirurgians», va fer broma sobre l’escenari Santi Balmes, líder d’esta banda, que va oferir dos concerts, un a les 16 hores i un altre a les 20 hores en la Marina Sud (un espai capaç d’albergar sense pandèmia actuacions de 18.000 espectadors, és a dir va arribar a l’11%).

Va ser el segon concert del cicle ‘Nits del Carme, que va donar principi el divendres amb L’Adhesiu. No obstant això, a diferència de Love of Lesbian, este grup no va poder penjar el cartell de «no hi ha entrades». El primer concert després de l’esclat de la covid acosta la normalitat en ple procés de vacunació.

En tot moment es compliren les normes

Les restriccions horàries i la necessitat de realitzar accessos i eixides escalonades del públic van portar al fet que tant la passada de les 16 com el de les 20 hores duraren hora i mitja, menys de l’habitual en un concert.

La segona de les actuacions va acabar a les 21.30 hores i, encara això, no es va poder evitar que part dels espectadors marxaren abans per a no incomplir el toc de queda, ni tampoc que es formaren importants retencions de trànsit al voltant de la Marina. Els espectadors assistents es portaren d’allò més bé.

La promotora de Nits al Carme, BS Entertainment, lamentava ahir que el canvi de normativa després de l’últim decret els havia obligat a reorganitzar la venda d’entrades (una 500 persones van resultar perjudicades) i reordenar la disposició dels seients per parelles i amb metre i mig de distància al seu voltant. A causa d’este canvi en la norma, l’organització va haver de retornar 500 entrades, ja que s’havien venut 2.500.

“Fes-te Milionari Amb Bitcoin”: La Increïble Història De MelianaMillonario De Meliana: “Fes-te Rico Amb El Bitcoin…
El recinte es va dividir en quatre espais, amb 500 persones en cadascun. Cadascuna d’estes zones comptava amb un accés independent, barra de begudes i banys propis. Els assistents van haver de romandre amb mascareta. Només van poder llevar-la-hi per a consumir, amb un màxim de 20 minuts. Estava prohibit fumar.

La banda barcelonina té experiència en esta mena de fites pandèmiques. A la fi de febrer va oferir un concert al Palau Sant Jordi davant 5.000 espectadors que es van deslliurar de mantenir la distància de seguretat en haver-se sotmés prèviament a un test PCR. Només sis persones van desenvolupar la malaltia i ara la Conselleria de Cultura estudia repetir l’experiència a València però amb més espectadors i a l’aire lliure.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real aconseguix els 60 punts i manté la seua tradició europea en Primera

El Vila-real arriba als 60 punts en LaLiga després de guanyar a l'Athletic a Bilbao, suma 13 temporades aconseguint esta xifra en Primera i manté el seu ple de classificació europea en cada ocasió.

Dansa València reforça la seua projecció internacional amb un centenar d’agents culturals

Dansa València convertirà la ciutat en un punt de trobada clau per a la dansa entre el 15 i el 19 d'abril, amb un centenar de professionals, aliances europees i un ampli programa formatiu i divulgatiu.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació d'empreses, amb 1.772 noves societats i la millor dada de la sèrie històrica per a eixe mes.

Detingut a Alacant un fugitiu que va apunyalar als seus exsuegros a Màlaga amb un matxet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 43 anys en crida i cerca per apunyalar amb un matxet als pares de la seua exparella a Màlaga, després d'acumular diverses ordes d'allunyament i requisitòries judicials.

El Parc Central d’Alacant integrarà la ciutat amb un gran pulmó verd sobre les vies del tren

El futur Parc Central d'Alacant crearà un corredor verd de 200.000 metres quadrats i 2.100 metres lineals sobre les vies del tren, amb una inversió pública de 420 milions per a eliminar la històrica barrera ferroviària i connectar barris hui separats.

El projecte del Parc Central dividix a l’oposició entre l’optimisme del PSOE i els dubtes de Compromís, EU-Podem i Vox

L'anunci del projecte del Parc Central a Alacant desperta entusiasme en el PSOE, mentres Compromís i EU-Podem expressen recels i Vox es desmarca amb dures crítiques a l'acte i al ministre de Transports.

Detingut a Alacant un fugitiu per apunyalar als seus exsuegros a Màlaga

La Policia Nacional va detindre a Alacant a un home de 43 anys buscat per apunyalar amb un matxet als pares de la seua exparella a Màlaga, després d'acumular diverses ordes judicials i policials.

Eray Cömert patix una lesió abdominal i sembra dubtes en la defensa del València

Eray Cömert patix una lesió en la musculatura abdominal després d'un colp davant l'Elx i s'unix a la baixa de Unai Núñez, deixant a César Tárrega com a únic central disponible del València.