Detinguda per conducció temerària quan triplicava la taxa d’alcohol permesa

La Guàrdia Civil d’Alacant va detindre a la conductora d’un vehicle per circular en sentit contrari per l’autopista del Mediterrani el passat 26 de gener. La dona, de 44 anys i nacionalitat britànica, ha sigut acusada presumptament per dos delictes contra la seguretat viària per conduir el seu turisme sota la influència de l’alcohol i drogues i per conducció temerària.


Els agents del Subsector de Trànsit de la Guàrdia Civil d’Alacant van tindre coneixement d’aquest fet gràcies a la col·laboració d’un usuari qui, a través del telèfon d’emergències 112, va alertar sobre l’existència d’un vehicle que circulava en sentit contrari en l’autopista AP-7 en direcció Alacant.


Després de tindre coneixement d’aquesta negligència, els agents del Destacament de Trànsit de Benidorm van establir un dispositiu amb la finalitat d’interceptar al turisme. A l’altura del quilòmetre 638 (antic peatge d’Altea) finalment es va poder dur a terme la seua detenció.


La presumpta autora presentava clars símptomes d’haver ingerit begudes alcohòliques, per la qual cosa es va procedir a la realització de les proves pertinents. Aquestes proves van llançar un resultat positiu, superant el triple de la taxa permesa. Davant la gravetat de la situació i l’estat en el qual es trobava, se li va practicar una prova de droga, donant positiu en cocaïna.


La detinguda, que mancava fins al moment d’antecedents per aquests fets, va ser posada a la disposició del Jutjat nº1 d’Instrucció de Benidorm juntament amb les diligències instruïdes.
S’apel·la a la conducció responsable


La Guàrdia Civil d’Alacant, el passat 6 de febrer, va tindre coneixement d’un altre fet de similars característiques. Un conductor britànic de 62 anys, a l’altura del peatge de la Zenia en direcció Cartagena, va decidir canviar el sentit de la seua marxa, circulant en sentit oposat al permés en la via, això és, cap a València. A causa d’això, va col·lidir amb un altre vehicle, que va acabar fora de la calçada.


A tots dos conductors, que van resultar il·lesos, se’ls van practicar les proves d’alcohol i drogues, llançant un resultat negatiu. Al conductor del vehicle causant de l’accident, que segons es va poder saber, es va distraure durant 700 metres fins que va col·lidir, se li investiga per un delicte contra la seguretat viària per conducció temerària.


La Guàrdia Civil apel·la a la ciutadania per a reiterar la importància de realitzar en tot moment una conducció responsable, acatant i complint les normes de circulació, com la millor forma de respecte a la resta d’usuaris que comparteixen les vies públiques.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El juí a Rafa Mir per presumpta agressió sexual es fixa per al 28 de maig

L'Audiència Provincial de València ha assenyalat el 28 de maig per al juí a Rafa Mir i Pablo Jara per presumptes delictes d'agressió sexual i lesions, amb una forta petició de pena per part de la Fiscalia i la defensa reclamant la lliure absolució.

Elx busca la salvació recolzat en els dols directes i un calendari favorable

L'Elx s'aferra als enfrontaments directes i a un calendari amb rivals sense pressió per a sumar almenys 10 punts en les set jornades restants i assegurar la permanència.

Atracament a un banc a Benetússer amb les netejadores emmanillades

La Guàrdia Civil investiga l'atracament a una sucursal bancària a Benetússer, on tres hòmens encaputxats van accedir per un butró i van emmanillar a les empleades de la neteja.

Catalá sosté la legalitat de l’Ajuntament després de l’obertura de diligències per prevaricació

María José Catalá assegura que la investigació de la Fiscalia Anticorrupció per presumpta prevaricació i tràfic d'influències és un tràmit habitual i defén la transparència en la recol·locació de personal de l'extint Consorci València 2007.

Anticorrupció obri una investigació a l’alcaldessa de València i a la presidenta del Port per presumpta trama de col·locacions

La Fiscalia Anticorrupció investiga a l'alcaldessa de València, a la presidenta del Port i a altres càrrecs i funcionaris per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en processos de selecció de personal denunciats per Compromís i la IGAE.

Cinc dels sis tècnics citats no acudixen a la comissió per les vivendes públiques d’Alacant

Cinc dels sis tècnics municipals citats a la comissió que investiga l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan no han comparegut, generant crítiques de l'oposició per falta de transparència i accés a la documentació.

PHotoESPAÑA 2026 aposta per una mirada femenina i experimental amb més de 300 artistes

PHotoESPAÑA 2026 reunix l'obra de més de 300 artistes en prop de cent exposicions amb una marcada perspectiva femenina i una forta vocació experimental. Madrid és l'epicentre d'un festival que s'estén per altres ciutats espanyoles i arriba fins a Asunción.

Bernabé vincula la investigació al Consorci València 2007 amb la mala gestió que, assegura, torna amb el PP

Pilar Bernabé recorda el rescat del Consorci València 2007 i la condonació de 400 milions mentres lamenta que la Fiscalia investigue de nou possibles irregularitats en la gestió sota l'actual govern municipal.