15.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Detinguda per conducció temerària quan triplicava la taxa d’alcohol permesa

La Guàrdia Civil d’Alacant va detindre a la conductora d’un vehicle per circular en sentit contrari per l’autopista del Mediterrani el passat 26 de gener. La dona, de 44 anys i nacionalitat britànica, ha sigut acusada presumptament per dos delictes contra la seguretat viària per conduir el seu turisme sota la influència de l’alcohol i drogues i per conducció temerària.


Els agents del Subsector de Trànsit de la Guàrdia Civil d’Alacant van tindre coneixement d’aquest fet gràcies a la col·laboració d’un usuari qui, a través del telèfon d’emergències 112, va alertar sobre l’existència d’un vehicle que circulava en sentit contrari en l’autopista AP-7 en direcció Alacant.


Després de tindre coneixement d’aquesta negligència, els agents del Destacament de Trànsit de Benidorm van establir un dispositiu amb la finalitat d’interceptar al turisme. A l’altura del quilòmetre 638 (antic peatge d’Altea) finalment es va poder dur a terme la seua detenció.


La presumpta autora presentava clars símptomes d’haver ingerit begudes alcohòliques, per la qual cosa es va procedir a la realització de les proves pertinents. Aquestes proves van llançar un resultat positiu, superant el triple de la taxa permesa. Davant la gravetat de la situació i l’estat en el qual es trobava, se li va practicar una prova de droga, donant positiu en cocaïna.


La detinguda, que mancava fins al moment d’antecedents per aquests fets, va ser posada a la disposició del Jutjat nº1 d’Instrucció de Benidorm juntament amb les diligències instruïdes.
S’apel·la a la conducció responsable


La Guàrdia Civil d’Alacant, el passat 6 de febrer, va tindre coneixement d’un altre fet de similars característiques. Un conductor britànic de 62 anys, a l’altura del peatge de la Zenia en direcció Cartagena, va decidir canviar el sentit de la seua marxa, circulant en sentit oposat al permés en la via, això és, cap a València. A causa d’això, va col·lidir amb un altre vehicle, que va acabar fora de la calçada.


A tots dos conductors, que van resultar il·lesos, se’ls van practicar les proves d’alcohol i drogues, llançant un resultat negatiu. Al conductor del vehicle causant de l’accident, que segons es va poder saber, es va distraure durant 700 metres fins que va col·lidir, se li investiga per un delicte contra la seguretat viària per conducció temerària.


La Guàrdia Civil apel·la a la ciutadania per a reiterar la importància de realitzar en tot moment una conducció responsable, acatant i complint les normes de circulació, com la millor forma de respecte a la resta d’usuaris que comparteixen les vies públiques.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Domingo amb cels buidats i pujada general de les temperatures

El diumenge arriba amb estabilitat per altes pressions, sense pluges i amb un ascens general de les temperatures. Hi haurà calitja a Canàries i boires matinals en diverses zones.

Un home ha resultat ferit en caure al fossat d’una tomba mentres reparava una làpida a Torrevieja

Un home ha caigut uns tres metres al fossat d'una tomba quan reparava una làpida en el cementeri de Torrevieja. Va ser rescatat amb escala i matalàs de buit i traslladat a l'hospital

Castro advertix: no és el millor moment per a mesurar-se al Barça

El tècnic del Llevant va alertar que el Barça arriba més concentrat després d'una derrota. Va detallar un pla per a minimitzar pèrdues, defendre junts i atacar els espais.

Corberán veu a la plantilla en un moment de forma i ambició molt positius

El tècnic del València va afirmar que l'equip arriba amb bona forma i ambició abans de visitar al Vila-real. Va insistir en la necessitat de sumar malgrat la rivalitat regional.

Pedri, al rescat d’un Barcelona tocat davant un Llevant que somia amb fer història

Pedri està recuperat i el Barcelona busca redreçar el rumb davant un Llevant penúltim que mai ha puntuat al Camp Nou. El dol, el diumenge a les 16.15 hores.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Tres hòmens han sigut detinguts i han ingressat a la presó per enviar càpsules seques de cascall a diverses províncies i als Estats Units. La Guàrdia Civil ha intervingut 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete després d'interceptar paquets en l'aeroport d'Alacant-Elx.

Dos anys de l’incendi de Campanar: la reconstrucció de l’edifici avança cap a la seua recta final

En el segon aniversari, el bloc de Campanar seguix en rehabilitació integral després del desenrunament i amb millores previstes en seguretat i eficiència. La comunitat commemora a les víctimes i confia a tornar a la fi d'any.