15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

‘El Cuco’ i la seua mare, a judici pel cas de Marta delCastillo

 

El cas Marta del Castillo continua sent present en els tribunals després de més de 10 anys des de l’assassinat de la jove sevillana.

En esta ocasió, ‘El Cuco’ i la seua mare es tornaran a asseure enfront d’un jutge per un presumpte delicte de fals testimoniatge.

Les seues respectives compareixences en el judici celebrat en 2011 pel citat crim han dirimit en la denúncia presentada per la Fiscalia.

El jutge instructor ha dictat acte d’obertura de judici oral contra el ‘Cuco’ i la seua mare per un delicte de fals testimoniatge i els ha imposat el pagament d’una fiança de 21.800 euros a cadascun. L’han d’abonar en un dia i en cas de no fer-lo estan advertits d’embargament de béns.

Amb data de 4 de juny, el Jutjat d’Instrucció número dos de Sevilla ha dictat acte d’obertura de judici oral contra el ‘Cuco’ i la seua mare per fals testimoniatge durant la declaració que tots dos van prestar com a testimonis en el judici contra Miguel Carcaño, el seu germanastre, la núvia d’este i Samuel Benítez per la desaparició i assassinat de la jove sevillana el 24 de gener de 2009.

 

‘El Cuco’, a judici després de la condemna per encobrir l’assassinat de Marta del Castillo

 

Francisco Javier García, conegut per tots pel seu pseudònim ‘El Cuco’, va ser condemnat per encobrir en 2009 el citat assassinat de la jove, comés a les mans de Miguel Carcaño.

Cal recordar que aquell procés es va saldar amb la condemna del qual fora nuvi de Marta del Castillo a 20 anys de presó per un delicte d’assassinat. Una pena que va ser ratificada pel Tribunal Suprem, que va afegir un any i tres mesos més de presó a la condemna imposada.

Malgrat no localitzar-se el cadàver de la xica sevillana, les proves aportades pels investigadors van ser contundents. El propi jove va arribar a confessar l’autoria del crim oferint diferents versions dels fets.

Els pares de la jove sevillana assassinada el 24 de gener de 2009 sol·liciten dos anys de presó per a tots dos, una multa de 1.800 euros i una indemnització de deu mil euros per a Antonio del Castell i a Eva Casanueva.

En idèntics termes és la petició de condemna de l’Associació Víctimes i Justícia, personada com a acusació popular. La Fiscalia, en canvi, sol·licita huit mesos de presó i multa de cinc mesos a raó de deu euros diaris.

Durant la causa, també van ser jutjades altres persones pròximes al jove. El seu germà Francisco Javier  Delgado; la núvia d’este María García i l’amic de Carcaño, Samuel Benítez.

Tots van ser absolts amb excepció de ‘El Cuco’, que va ser condemnat en un altre procés per encobrir el crim.

El jove era menor d’edat quan van ocórrer els fets, per la qual cosa va ser condemnat a quasi tres anys d’internament en un centre.

Aquella condemna, ja és un fet del passat. Des de llavors, ‘El Cuco’ ha intentat refer la seua vida en un xicotet poble de França. Allí intenta passar desapercebut i llaurar-se una nova imatge, segons van constatar les cambres del programa ‘Equip d’Investigació’ l’any 2019.

«No tenen dret a gravar-me, no soc la Pantoja», li deia molt alterat a la reportera enviada pel format de Gloria Serra.

 

‘El Cuco’ i la seua mare seran jutjats per un presumpte delicte de fals testimoniatge

 

No obstant això, el jove no ha sigut capaç de passar pàgina d’aquell delicte pel qual va ser condemnat i ara s’enfronta a un altre judici al costat de la seua mare.

Se’ls acusa d’haver oferit un fals testimoniatge en el judici celebrat en 2011 per l’Audiència de Sevilla per l’assassinat de Marta del Castillo.

Segons recull el jutge instructor, Carlos Maó, Francisco Javier García; la seua mare, Rosalía G.M i la parella d’esta, van mentir deliberadament durant el judici al qual van acudir en qualitat de testimonis. Encara que només ells dos s’enfrontaran a la justícia pel fet que el tercer implicat ja està mort.

«Tots ells van ordir un pla que tenia com a única finalitat enganyar el tribunal sobre el realment esdevingut el dia 24 de gener de 2009, quan va resultar morta la menor», assenyala l’acte.

El jutge adverteix que «les proves han evidenciat en contra del declarat» pels tres investigats davant el tribunal. Assegura que ‘El Cuco’ «sí que va estar en el domicili» de León XIII.

Una afirmació que els pot portar a presó per mentir en seu judicial.

Últimes notícies

Per primera vegada des de 2020 descendixen els tractats per depressió en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat en 2025 un descens del 1,5% en els tractaments per depressió. La taxa de suïcidis baixa un 11,8%, millor evolució des de 2002.

La jutgessa remet al IML la documentació d’un mort que podria ser víctima de la dana

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha enviat al IML nova documentació mèdica sobre un mort la filla del qual demana reconéixer com a víctima. El cas forma part d'onze morts en revisió mentres el balanç confirmat es manté en 230.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a condonar el deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu possible un augment substancial de recursos amb la reforma, però el supedita a condonar el deute per infrafinançament i a crear un fons pont en 2026.

El València Basket tanca una marató de 8 partits en 16 dies: sis triomfs i la lesió de Reuvers

L'equip va completar huit partits en poc més de dos setmanes amb un balanç de 6-2, va tancar amb un 115-73 al Saragossa i va patir l'esquinç de Reuvers. Pedro Martínez va concedir descans abans de visitar al Fenerbahce.

Bernabé demana al PP donar suport al nou finançament autonòmic per a no defraudar al poble valencià

Bernabé ha demanat al PP i a Pérez Llorca que recolzen el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.670 milions més en 2027 per a la Comunitat. Ha defés que permetria duplicar personal essencial i accelerar vivenda i sanitat.

Bernabé sosté que l’acarament confirma que Pradas va atendre a Conca per a no confinar el 29-O

Bernabé ha assegurat que l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca ha deixat clar que es va obeir el 'Sale, de confinar res' i que el primer És-Alert no incloïa confinament. També ha acusat el PP de voler canviar el relat i ha defés el treball de la Guàrdia Civil després de l'incident a Catarroja.

El València Basket es juga davant el Venècia el salt al segon lloc en l’Eurolliga

L'equip rep al Umana Reyer Venècia en el Roig Arena amb l'opció de pujar al segon lloc del grup si gana i Basket Landes no suma davant Fenerbahce.

Experts valencians condicionen la reforma del finançament a la condonació de deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu que la proposta del Govern podria aportar un increment substancial de recursos si s'acompanya de condonació de deute i un fons transitori. El Consell i els grups fixen posició davant el CPFF mentres reclamen transparència i detalls.