17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

‘El Cuco’ i la seua mare, a judici pel cas de Marta delCastillo

 

El cas Marta del Castillo continua sent present en els tribunals després de més de 10 anys des de l’assassinat de la jove sevillana.

En esta ocasió, ‘El Cuco’ i la seua mare es tornaran a asseure enfront d’un jutge per un presumpte delicte de fals testimoniatge.

Les seues respectives compareixences en el judici celebrat en 2011 pel citat crim han dirimit en la denúncia presentada per la Fiscalia.

El jutge instructor ha dictat acte d’obertura de judici oral contra el ‘Cuco’ i la seua mare per un delicte de fals testimoniatge i els ha imposat el pagament d’una fiança de 21.800 euros a cadascun. L’han d’abonar en un dia i en cas de no fer-lo estan advertits d’embargament de béns.

Amb data de 4 de juny, el Jutjat d’Instrucció número dos de Sevilla ha dictat acte d’obertura de judici oral contra el ‘Cuco’ i la seua mare per fals testimoniatge durant la declaració que tots dos van prestar com a testimonis en el judici contra Miguel Carcaño, el seu germanastre, la núvia d’este i Samuel Benítez per la desaparició i assassinat de la jove sevillana el 24 de gener de 2009.

 

‘El Cuco’, a judici després de la condemna per encobrir l’assassinat de Marta del Castillo

 

Francisco Javier García, conegut per tots pel seu pseudònim ‘El Cuco’, va ser condemnat per encobrir en 2009 el citat assassinat de la jove, comés a les mans de Miguel Carcaño.

Cal recordar que aquell procés es va saldar amb la condemna del qual fora nuvi de Marta del Castillo a 20 anys de presó per un delicte d’assassinat. Una pena que va ser ratificada pel Tribunal Suprem, que va afegir un any i tres mesos més de presó a la condemna imposada.

Malgrat no localitzar-se el cadàver de la xica sevillana, les proves aportades pels investigadors van ser contundents. El propi jove va arribar a confessar l’autoria del crim oferint diferents versions dels fets.

Els pares de la jove sevillana assassinada el 24 de gener de 2009 sol·liciten dos anys de presó per a tots dos, una multa de 1.800 euros i una indemnització de deu mil euros per a Antonio del Castell i a Eva Casanueva.

En idèntics termes és la petició de condemna de l’Associació Víctimes i Justícia, personada com a acusació popular. La Fiscalia, en canvi, sol·licita huit mesos de presó i multa de cinc mesos a raó de deu euros diaris.

Durant la causa, també van ser jutjades altres persones pròximes al jove. El seu germà Francisco Javier  Delgado; la núvia d’este María García i l’amic de Carcaño, Samuel Benítez.

Tots van ser absolts amb excepció de ‘El Cuco’, que va ser condemnat en un altre procés per encobrir el crim.

El jove era menor d’edat quan van ocórrer els fets, per la qual cosa va ser condemnat a quasi tres anys d’internament en un centre.

Aquella condemna, ja és un fet del passat. Des de llavors, ‘El Cuco’ ha intentat refer la seua vida en un xicotet poble de França. Allí intenta passar desapercebut i llaurar-se una nova imatge, segons van constatar les cambres del programa ‘Equip d’Investigació’ l’any 2019.

«No tenen dret a gravar-me, no soc la Pantoja», li deia molt alterat a la reportera enviada pel format de Gloria Serra.

 

‘El Cuco’ i la seua mare seran jutjats per un presumpte delicte de fals testimoniatge

 

No obstant això, el jove no ha sigut capaç de passar pàgina d’aquell delicte pel qual va ser condemnat i ara s’enfronta a un altre judici al costat de la seua mare.

Se’ls acusa d’haver oferit un fals testimoniatge en el judici celebrat en 2011 per l’Audiència de Sevilla per l’assassinat de Marta del Castillo.

Segons recull el jutge instructor, Carlos Maó, Francisco Javier García; la seua mare, Rosalía G.M i la parella d’esta, van mentir deliberadament durant el judici al qual van acudir en qualitat de testimonis. Encara que només ells dos s’enfrontaran a la justícia pel fet que el tercer implicat ja està mort.

«Tots ells van ordir un pla que tenia com a única finalitat enganyar el tribunal sobre el realment esdevingut el dia 24 de gener de 2009, quan va resultar morta la menor», assenyala l’acte.

El jutge adverteix que «les proves han evidenciat en contra del declarat» pels tres investigats davant el tribunal. Assegura que ‘El Cuco’ «sí que va estar en el domicili» de León XIII.

Una afirmació que els pot portar a presó per mentir en seu judicial.

Últimes notícies

Morant insta a Pérez Llorca a no doblegar-se davant Gènova i a donar suport al nou model de finançament autonòmic

Diana Morant ha demanat a Juanfran Pérez Llorca que no se sotmeta a Gènova i recolze el nou model de finançament autonòmic, que xifra en 3.700 milions per a la Comunitat. Ha urgit a més al fet que els diputats valencians del PP el voten a favor per a assegurar la seua aprovació.

Pérez Llorca acusa el Govern de dividir amb la reforma del finançament autonòmic

El president ha denunciat que l'Executiu usa la reforma per a polaritzar en vespres de comicis i ha exigit negociar amb el PP. També ha demanat un fons transitori d'anivellament per a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca creu que el confinament del 29-O no hauria evitat morts

Pérez Llorca ha sostingut que confinar a la població durant la DANA del 29 d'octubre de 2024 no hauria evitat víctimes. També ha reclamat més seguretat en el jutjat pels incidents registrats.

Morant acusa el PP d’iniciar els ‘jocs de la fam’ després de l’acarament per la dana

La líder del PSPV ha acusat el PP de passar de 'tot es va fer bé' a culpar-se per la gestió de la dana i ha demanat la compareixença urgent de Pérez Llorca. També ha assenyalat a la cúpula popular per la 'negligent' actuació i s'ha mostrat disposada a revelar les seues wasaps del dia de la tempesta.

Pradas defén que va donar la cara en la causa de la DANA i retrau que uns altres reinicialitzen els seus mòbils

La exconsellera s'ha ratificat davant la jutgessa en un acarament amb José Manuel Cuenca i ha sostingut que va informar Presidència durant la DANA. Assegura que va trencar la indicació de no cridar al president, va aportar guasaps i crides, i que va actuar segons criteri tècnic.

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a la exalcaldesa d’Orihuela i a huit persones més pel contracte d’escombraries

La Secció Sèptima de l'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la peça del contracte d'escombraries d'Orihuela. Entre ells estan la exalcaldesa Mónica Lorente i tres exconcejales, en una segona sentència després de la validació d'escoltes i registres pel Suprem.

Salomé Pradas s’acosta a les víctimes de la DANA després de l’acarament i defén que ho ha aportat tot

La exconsellera s'ha dirigit als familiars després de l'acarament amb José Manuel Cuenca, ha defés la seua versió i ha demanat parlar amb ells. Les víctimes l'han increpada i han exigit responsabilitats.

Pradas es va sentir persuadida des de Presidència per a no confinar durant la dana

La exconsellera ha assegurat davant la jutgessa que va percebre pressions des de Presidència per a descartar el confinament durant la dana, en un acarament amb José Manuel Cuenca. La disputa ha girat entorn dels missatges, la cobertura legal i els telèfons mòbils com a prova.