‘El Cuco’ i la seua mare, a judici pel cas de Marta delCastillo

 

El cas Marta del Castillo continua sent present en els tribunals després de més de 10 anys des de l’assassinat de la jove sevillana.

En esta ocasió, ‘El Cuco’ i la seua mare es tornaran a asseure enfront d’un jutge per un presumpte delicte de fals testimoniatge.

Les seues respectives compareixences en el judici celebrat en 2011 pel citat crim han dirimit en la denúncia presentada per la Fiscalia.

El jutge instructor ha dictat acte d’obertura de judici oral contra el ‘Cuco’ i la seua mare per un delicte de fals testimoniatge i els ha imposat el pagament d’una fiança de 21.800 euros a cadascun. L’han d’abonar en un dia i en cas de no fer-lo estan advertits d’embargament de béns.

Amb data de 4 de juny, el Jutjat d’Instrucció número dos de Sevilla ha dictat acte d’obertura de judici oral contra el ‘Cuco’ i la seua mare per fals testimoniatge durant la declaració que tots dos van prestar com a testimonis en el judici contra Miguel Carcaño, el seu germanastre, la núvia d’este i Samuel Benítez per la desaparició i assassinat de la jove sevillana el 24 de gener de 2009.

 

‘El Cuco’, a judici després de la condemna per encobrir l’assassinat de Marta del Castillo

 

Francisco Javier García, conegut per tots pel seu pseudònim ‘El Cuco’, va ser condemnat per encobrir en 2009 el citat assassinat de la jove, comés a les mans de Miguel Carcaño.

Cal recordar que aquell procés es va saldar amb la condemna del qual fora nuvi de Marta del Castillo a 20 anys de presó per un delicte d’assassinat. Una pena que va ser ratificada pel Tribunal Suprem, que va afegir un any i tres mesos més de presó a la condemna imposada.

Malgrat no localitzar-se el cadàver de la xica sevillana, les proves aportades pels investigadors van ser contundents. El propi jove va arribar a confessar l’autoria del crim oferint diferents versions dels fets.

Els pares de la jove sevillana assassinada el 24 de gener de 2009 sol·liciten dos anys de presó per a tots dos, una multa de 1.800 euros i una indemnització de deu mil euros per a Antonio del Castell i a Eva Casanueva.

En idèntics termes és la petició de condemna de l’Associació Víctimes i Justícia, personada com a acusació popular. La Fiscalia, en canvi, sol·licita huit mesos de presó i multa de cinc mesos a raó de deu euros diaris.

Durant la causa, també van ser jutjades altres persones pròximes al jove. El seu germà Francisco Javier  Delgado; la núvia d’este María García i l’amic de Carcaño, Samuel Benítez.

Tots van ser absolts amb excepció de ‘El Cuco’, que va ser condemnat en un altre procés per encobrir el crim.

El jove era menor d’edat quan van ocórrer els fets, per la qual cosa va ser condemnat a quasi tres anys d’internament en un centre.

Aquella condemna, ja és un fet del passat. Des de llavors, ‘El Cuco’ ha intentat refer la seua vida en un xicotet poble de França. Allí intenta passar desapercebut i llaurar-se una nova imatge, segons van constatar les cambres del programa ‘Equip d’Investigació’ l’any 2019.

«No tenen dret a gravar-me, no soc la Pantoja», li deia molt alterat a la reportera enviada pel format de Gloria Serra.

 

‘El Cuco’ i la seua mare seran jutjats per un presumpte delicte de fals testimoniatge

 

No obstant això, el jove no ha sigut capaç de passar pàgina d’aquell delicte pel qual va ser condemnat i ara s’enfronta a un altre judici al costat de la seua mare.

Se’ls acusa d’haver oferit un fals testimoniatge en el judici celebrat en 2011 per l’Audiència de Sevilla per l’assassinat de Marta del Castillo.

Segons recull el jutge instructor, Carlos Maó, Francisco Javier García; la seua mare, Rosalía G.M i la parella d’esta, van mentir deliberadament durant el judici al qual van acudir en qualitat de testimonis. Encara que només ells dos s’enfrontaran a la justícia pel fet que el tercer implicat ja està mort.

«Tots ells van ordir un pla que tenia com a única finalitat enganyar el tribunal sobre el realment esdevingut el dia 24 de gener de 2009, quan va resultar morta la menor», assenyala l’acte.

El jutge adverteix que «les proves han evidenciat en contra del declarat» pels tres investigats davant el tribunal. Assegura que ‘El Cuco’ «sí que va estar en el domicili» de León XIII.

Una afirmació que els pot portar a presó per mentir en seu judicial.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Llevant 2-0 Alabés: Espí tomba a Sivera amb un doblet final i sosté la fe en la permanència

Un doblet de Carlos Espí en el 88 i 97 va decidir un dol que Sivera va sostindre quasi fins al final. Ryan va salvar al Llevant en la primera part i l'expulsió de Parada va canviar el guió.

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.