‘El Cuco’ i la seua mare, a judici pel cas de Marta delCastillo

Ejemplo de shortcode con estilo
  El cas Marta del Castillo continua sent present en els tribunals després de més de 10 anys des de l’assassinat de la jove sevillana. En esta ocasió, ‘El Cuco’ i la seua mare es tornaran a asseure enfront d’un jutge per un presumpte delicte de fals testimoniatge. Les seues respectives compareixences en el judici celebrat en […]

 

El cas Marta del Castillo continua sent present en els tribunals després de més de 10 anys des de l’assassinat de la jove sevillana.

En esta ocasió, ‘El Cuco’ i la seua mare es tornaran a asseure enfront d’un jutge per un presumpte delicte de fals testimoniatge.

Les seues respectives compareixences en el judici celebrat en 2011 pel citat crim han dirimit en la denúncia presentada per la Fiscalia.

El jutge instructor ha dictat acte d’obertura de judici oral contra el ‘Cuco’ i la seua mare per un delicte de fals testimoniatge i els ha imposat el pagament d’una fiança de 21.800 euros a cadascun. L’han d’abonar en un dia i en cas de no fer-lo estan advertits d’embargament de béns.

Amb data de 4 de juny, el Jutjat d’Instrucció número dos de Sevilla ha dictat acte d’obertura de judici oral contra el ‘Cuco’ i la seua mare per fals testimoniatge durant la declaració que tots dos van prestar com a testimonis en el judici contra Miguel Carcaño, el seu germanastre, la núvia d’este i Samuel Benítez per la desaparició i assassinat de la jove sevillana el 24 de gener de 2009.

 

‘El Cuco’, a judici després de la condemna per encobrir l’assassinat de Marta del Castillo

 

Francisco Javier García, conegut per tots pel seu pseudònim ‘El Cuco’, va ser condemnat per encobrir en 2009 el citat assassinat de la jove, comés a les mans de Miguel Carcaño.

Cal recordar que aquell procés es va saldar amb la condemna del qual fora nuvi de Marta del Castillo a 20 anys de presó per un delicte d’assassinat. Una pena que va ser ratificada pel Tribunal Suprem, que va afegir un any i tres mesos més de presó a la condemna imposada.

Malgrat no localitzar-se el cadàver de la xica sevillana, les proves aportades pels investigadors van ser contundents. El propi jove va arribar a confessar l’autoria del crim oferint diferents versions dels fets.

Els pares de la jove sevillana assassinada el 24 de gener de 2009 sol·liciten dos anys de presó per a tots dos, una multa de 1.800 euros i una indemnització de deu mil euros per a Antonio del Castell i a Eva Casanueva.

En idèntics termes és la petició de condemna de l’Associació Víctimes i Justícia, personada com a acusació popular. La Fiscalia, en canvi, sol·licita huit mesos de presó i multa de cinc mesos a raó de deu euros diaris.

Durant la causa, també van ser jutjades altres persones pròximes al jove. El seu germà Francisco Javier  Delgado; la núvia d’este María García i l’amic de Carcaño, Samuel Benítez.

Tots van ser absolts amb excepció de ‘El Cuco’, que va ser condemnat en un altre procés per encobrir el crim.

El jove era menor d’edat quan van ocórrer els fets, per la qual cosa va ser condemnat a quasi tres anys d’internament en un centre.

Aquella condemna, ja és un fet del passat. Des de llavors, ‘El Cuco’ ha intentat refer la seua vida en un xicotet poble de França. Allí intenta passar desapercebut i llaurar-se una nova imatge, segons van constatar les cambres del programa ‘Equip d’Investigació’ l’any 2019.

«No tenen dret a gravar-me, no soc la Pantoja», li deia molt alterat a la reportera enviada pel format de Gloria Serra.

 

‘El Cuco’ i la seua mare seran jutjats per un presumpte delicte de fals testimoniatge

 

No obstant això, el jove no ha sigut capaç de passar pàgina d’aquell delicte pel qual va ser condemnat i ara s’enfronta a un altre judici al costat de la seua mare.

Se’ls acusa d’haver oferit un fals testimoniatge en el judici celebrat en 2011 per l’Audiència de Sevilla per l’assassinat de Marta del Castillo.

Segons recull el jutge instructor, Carlos Maó, Francisco Javier García; la seua mare, Rosalía G.M i la parella d’esta, van mentir deliberadament durant el judici al qual van acudir en qualitat de testimonis. Encara que només ells dos s’enfrontaran a la justícia pel fet que el tercer implicat ja està mort.

«Tots ells van ordir un pla que tenia com a única finalitat enganyar el tribunal sobre el realment esdevingut el dia 24 de gener de 2009, quan va resultar morta la menor», assenyala l’acte.

El jutge adverteix que «les proves han evidenciat en contra del declarat» pels tres investigats davant el tribunal. Assegura que ‘El Cuco’ «sí que va estar en el domicili» de León XIII.

Una afirmació que els pot portar a presó per mentir en seu judicial.

Últimes notícies

La flota mediterrània aspira a pescar 180 dies l’any que ve

Miguel Castell ha defensat davant la UE ampliar a 180 els dies d’activitat de la flota mediterrània en 2027. També ha reclamat normes adaptades i menys restriccions acumulades.

Més de 300 persones descobrixen el taller de Renfe a València

Més de 300 persones han visitat la base de manteniment de Renfe a València durant la jornada de portes obertes pel Dia del Tren. A escala estatal, les nou bases obertes han rebut més de 2.400 visitants.

Picanya acollirà el seminari de la Filmoteca sobre *El pisito*

La Filmoteca Valenciana dedicarà del 25 al 27 de novembre un seminari a la pel·lícula de 1959, amb sessions a València i Picanya. Les persones residents en municipis afectats per la dana de 2024 podran inscriure’s gratuïtament.

La CV-700 en Onda reabre i recupera la circulació després de la dana Adam

La CV-700 a Onda ha reobert després de les pluges del 18 al 20 d’octubre. Així, ja circula el trànsit per les 14 carreteres autonòmiques afectades.

Compromís denuncia a Antifraude contractes de l’Exaltació de 2024

Compromís ha denunciat davant Antifrau possibles irregularitats en els contractes de l’Exaltació de les Falleres Majors de València de 2024. L’Agència ha obert una investigació arran de la denúncia de Pere Fuset.

Quatre dones detingudes a Alacant per furtar en una perfumeria

La Policia Nacional ha detingut quatre dones d’entre 29 i 43 anys a Alacant. Presumptament, furtaven perfums mentre ocultaven la seua identitat amb roba d’aparença àrab.

La dana de 2024 se agravó por crecidas simultáneas en varios barrancos

La UPV concluye que las crecidas casi simultáneas de varios barrancos, los sedimentos y la urbanització de zones inundables van agreujar la dana de 2024 a l’Horta Sud.

Presó per deu atracaments a gasolineres de l’Horta Nord

Un home de 52 anys ha ingressat en presó preventiva per deu atracaments amb arma blanca a gasolineres de l’Horta Nord. Les estacions estaven ateses per dones que es trobaven soles.