22.7 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

Cuidat si algun desconegut intenta fer-te una abraçada!

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos persones com a presumptes autores de nou delictes de robatori mitjançant el conegut mètode abrace, comesos en diverses localitats del territori nacional. Els detinguts compten amb nombrosos antecedents per fets similars i estaven reclamats per diferents jutjats d’Espanya.

Dissabte passat 29 de maig, cap a les 14 hores, la Guàrdia Civil del Lloc de Sant Joan d’Alacant va rebre una trucada des d’un concorregut centre comercial de la zona, en el qual els testimonis havien vist a dos persones que intentaven robar a una altra, mitjançant el conegut com a mètode abrace.

Les patrulles de Seguretat Ciutadana en servei van acudir a l’avís amb la finalitat de localitzar el vehicle en el qual els autors van fugir després de ser sorpresos per les telefonades. Quan els agents van localitzar el turisme, es va iniciar una persecució, ja que, en veure’s descoberts, van iniciar una veloç i evasiva carrera. No obstant això, a penes un parell de quilòmetres després, van ser aconseguits per la Guàrdia Civil.

A l’interior viatjaven un home i una dona, de nacionalitat romanesa, que van ser detinguts immediatament per un delicte contra la seguretat viària, per donar-se a la fugida en el turisme, i un altre de desobediència greu als agents de l’autoritat, per no accedir de manera voluntària als requeriments realitzats pels agents perquè detingueren el vehicle i s’identificaren.

En ser comprovada la seua identitat, ja en dependències oficials, la Guàrdia Civil va esbrinar que a estes dos persones els constaven diversos requeriments judicials a nivell nacional, en total deu, alguns d’ells, eren ordres de detenció. Una vegada constatat este extrem, se’ls van imputar a més les requisitòries judicials donant compte als òrgans reclamants, per a la seua posada a disposició.

Una vegada preses les declaracions als testimonis de l’avís que va donar inici a l’actuació, se’ls va imputar a més, un delicte de temptativa de furt d’un rellotge a un home de 50 anys, ocorregut a Sant Joan d’Alacant, el dia 29 de maig. Els detinguts van ser reconeguts fotogràficament pels denunciants.

Són un home de 23 anys i una dona de 25, de nacionalitat romanesa als quals els consten nombrosos antecedents contra el patrimoni, entre ells per furt mitjançant este mètode.

L’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Joan ha iniciat una exhaustiva investigació per a localitzar al màxim nombre possible de víctimes. De moment ja s’han esclarit altres huit robatoris consumats comesos presumptament pels mateixos autors. D’ells, set han sigut furts i un, un robatori amb violència, comesos en les localitats de Majadahonda i Mejorada del Campo (Madrid); Beniel (Regió de Múrcia); i Xàbia, el Poble Nou de Benitatxell i Finestrat (Alacant).

Els objectes que van ser sostrets té un valor que oscil·la entre els 400 i els 10.000 euros, cadascun d’ells. De moment, se’ls atribueix en total amb estos huit delictes, la sostracció de diverses peces de joieria per valor de 24.650 euros. És de ressenyar que, les peces sostretes solen ser peces antigues, de col·leccionisme, o amb un gran valor sentimental, a les quals els delinqüents donen eixida en el mercat negre en altres països, amb el que, la majoria de les vegades, resulta quasi impossible que siguen recuperades.

Recentment, el passat dia 17 de maig, la Guàrdia Civil de Crevillent va detindre a altres dos persones, un home de 24 anys i una dona de 21, tots dos de nacionalitat romanesa, als quals se’ls van imputar quatre delictes d’esta mateixa naturalesa.

El mètode abrace, conegut també com a abraçada afectuosa, consisteix en un delicte de furt, i fins i tot a vegades, robatori amb violència, dut a terme en la via pública, comés per una persona (l’autor), que amb l’excusa d’agrair una cosa fictícia a una altra persona (la víctima), com poguera ser que li indique com arribar a una direcció, o li responga a una qüestió senzilla, l’abraça aprofitant per a sostraure-li alguna joia que porta, com una cadena en el coll, un rellotge en la nina, etc. La majoria de les vegades, sense que la víctima es done compte, però en altres ocasions, quan la víctima ofereix resistència, exercint intimidació o violència sobre esta.

Encara que l’autor, pel que sembla es mou a peu i en solitari, generalment va acompanyat d’almenys dos persones més, una d’elles li dona suport visual a peu de carrer, ajudant-lo a triar a les víctimes i avisant de l’existència de vigilància policial. En un vehicle, normalment un turisme de xicotetes dimensions, els espera un tercer implicat que els ajudarà a la fugida bé després de cometre el delicte, o en cas de ser descoberts.
Encara que a priori, pot semblar una trobada fortuïta, les bandes que empren este modus operandi operen perfectament organitzades. Quan s’adonen d’estar sent controlades, es traslladen a una altra localitat, per a continuar delinquint de la mateixa manera.

Les víctimes són triades meticulosament. Solen ser persones d’avançada edat, que posseeixen béns d’alt valor, que salen majorment soles, i de les quals es presumeix menor agilitat en la resposta.

Des de la Guàrdia Civil es desitja realitzar una crida a les persones que puguen haver sigut víctimes de delictes d’aqueix tipus. Es tracta d’un mètode estés a nivell nacional, perseguit pels diferents cossos policials, en el qual les declaracions dels perjudicats són un element essencial. Les Unitats encarregades de realitzar les investigacions disposen d’àlbums per al reconeixement fotogràfic dels possibles autors, que es mostren a les víctimes quan poden haver memoritzat les característiques físiques dels delinqüents, i que són de molta ajuda en l’esclariment dels delictes.

Davant un cas com els descrits, és important tractar de mantindre la calma i recaptar totes les dades que puguen ajudar els agents a localitzar als presumptes autors (sexe, complexió, altura, aparença física, vestimenta, accent), quantes persones creiem haver vist, quina direcció de fugida prenen, i en el cas d’observar algun vehicle relacionat, la marca, model, color i la matrícula d’este.

Posteriorment, és convenient anar fins a la caserna més pròxima per a formalitzar una denúncia, on els investigadors tractaran d’ajudar-nos a reconéixer fotogràficament als possibles autors.

Per a previndre este tipus de delictes, és recomanable, sempre que es puga, eixir de casa acompanyat, no fer ostentació d’articles de joieria atractius per a estes bandes i ser desconfiat davant desconeguts que se’ns acosten. Si malgrat això, som víctimes d’un delinqüent d’estes característiques, hem de demanar auxili a les persones que trobem a prop, i sol·licitar que avisen immediatament mitjançant als telèfons d’emergència al 062 o al 112.

Últimes notícies

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.

Feijóo sosté que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana després de l’eixida de Mazón

Feijóo ha reafirmat que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana i ha defés que Carlos Mazón ha assumit responsabilitats després de la polèmica pels seus missatges.

Les víctimes de la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al fet que exigisca l’acta a Mazón

Les associacions de víctimes del 29-O no contemplen una reunió amb Juanfran Pérez Llorca si no demana a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat. Vinculen el diàleg a un gest de responsabilitat política després dels missatges del 29 d'octubre de 2024.

L’Elx busca tallar la seua mala ratxa davant un Girona que fuig del descens

Elx i Girona se citen en el Martínez Valero en un dol de necessitat. L'equip il·licità vol frenar set jornades sense guanyar i el català busca eixir del descens.