22.3 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Desarticulat un grup criminal per 134 delictes d’estafes a través de telèfons mòbils

 

La Guàrdia Civil de Carlet, en el marc de l’operació “NARMER” ha desarticulat un grup criminal. Esta operació va culminar amb la detenció de 4 homes i una altra dona investigada, de nacionalitat romanesa i egípcia, les quals contractaven de manera fraudulenta línies telefòniques, per a aconseguir telèfons mòbils i més tard vendre’ls en plataformes d’Internet.

Esta operació realitzada per agents de la Guàrdia Civil es va iniciar el novembre de 2020, arran d’una denúncia d’una companyia de telèfons on indicava, la contractació fraudulenta de línies telefòniques.

Esta estafa consistia, que, després de la contractació de línies telefòniques, venia acompanyat d’un terminal mòbil, de les quals s’havien apropiat de 134 terminals mòbils d’alta gamma valorats en

Per part dels agents i mitjançant col·laboració amb diferents operadores de telefonia mòbil, van contactar amb els propietaris de les terminals estafades.

D’esta manera es va obtindre, la localització de dos botigues de compravenda en línia de mòbils i dos perfils d’usuaris en coneguts portals. També es va esbrinar, que els suposats autors eren empleats d’este portal de venda de mòbils.

Després de les primeres perquisicions, es va obtindre la identificació de cada membre del grup delictiu encarregat de formalitzar les contractacions fraudulentes.

Este grup criminal, feia ús de la identitat de treballadors d’una empresa, els empleats de la qual són en la seua majoria de nacionalitat romanesa, que havien retornat al seu país d’origen i desconeixien que estaven fent ús de les seues dades per a formalitzar estes contractacions.

Una vegada formalitzades les contractacions, sol·licitaven el finançament de terminals mòbils d’alta gamma que recepcionaven en la seua majoria en els domicilis dels detinguts.

Posteriorment, els terminals es venien a través dels establiments i portals de venda en línia per tot el territorial nacional.

Per a la identificació dels integrants del grup criminal, es va realitzar la pràctica d’entrada i registres en els domicilis d’estos autors, en la localitat de L’Alcúdia.

Es va intervindre, en els mateixos diversa documentació emprada per a les contractacions fraudulentes, llibres de registre de vendes, albarans, ordinadors, rellotges intel·ligents i 114 terminals d’alta gamma precintats i valorats en 105.000 euros.

Després de la pràctica dels registres i aprehensió del material electrònic estafat, es va procedir a la detenció dels integrants del grup criminal. Els integrants portaven en actiu des de l’any 2018, especialitzats en la ressenyada activitat il·lícita que els hauria reportat un benefici econòmic superior als 300.000 euros.

Pels fets esmentats, la Guàrdia Civil de Carlet, va procedir a la desarticulació del grup criminal, que va culminar amb la detenció de 4 homes de nacionalitat romanesa i egípcia, i una dona investigada de nacionalitat romanesa.

Les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 1 de Carlet.

Des de la Guàrdia Civil de València es vol informar, d’una sèrie de consells per a previndre possibles estafes:

1-RECORDAR QUE NI EL BANC NI ALTRES EMPRESES SOL·LICITARAN DADES CONFIDENCIALS PER TELÈFON.

2-NO COMPARTIR LES CONTRASENYES AMB NINGÚ, SÓN PERSONALS I INTRANSFERIBLES.

3-DESCONFIAR DE LES ANOMENADES QUE DENOTEN CERT GRAU D’URGÈNCIA DE L’INTERLOCUTOR EN LA COMANDA D’INFORMACIÓ PERSONAL O QUE ADVERTISQUEN ALGUN RISC SOBRE DINERS.

4-EN CAS DE SOSPITA, ARGUMENTAR QUE NO HI HA TEMPS PER A ATENDRE-HO EN AQUEIX MOMENT I QUE DESPRÉS ES RETORNARÀ LA CRIDA.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.

Pérez Llorca: l’aeroport de Castelló té potencial per a augmentar usuaris i rutes

Pérez Llorca ha defés el potencial de l'aeroport de Castelló després de tancar 2025 amb més de 318.000 usuaris i un inici d'any a l'alça. En 2026 hi haurà 16 rutes, amb noves connexions a Manchester i Bolonya des de juny.

València adopta Cap i Casal com a nou lema institucional

L'Ajuntament emprarà el lema al costat de l'escut per a identificar la ciutat i reforçar la seua imatge. L'anunci arriba amb crítiques pel cost de 10.000 euros.

Pérez Llorca acudirà a la Comissió Mixta de la dana amb tarannà constructiu

El president ha assegurat que anirà a la Comissió Mixta Generalitat-Govern amb ànim de col·laborar. Lamenta que arribe molt tard i valora la rectificació de l'Executiu.

Més de 6.000 agents vetlaran per la seguretat de les Falles 2026 a València

València activarà un dispositiu amb més de 6.000 efectius per a les Falles 2026. El pla reforça el control en mascletaes, estacions i accessos per a evitar embuts.

Pérez Llorca defén que la Generalitat controla l’adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats a Alacant

Pérez Llorca ha afirmat que la Generalitat és ara una administració 'seriosa' que 'controla' i reforça la inspecció en l'adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats detectades a Alacant. Ha garantit més controls i ha subratllat que la investigació judicial se centra en un funcionari ja apartat.

Pérez Llorca i Torres copresidirán la primera Comissió Mixta per la dana en Riba-roja

Pérez Llorca i el ministre Torres copresidirán el dimecres a Riba-roja de Túria la primera reunió de la Comissió Mixta per la dana. La cita serà a les 12.30 i el ministre visitarà abans les obres del canal Xúquer-Túria a Torrent.