Desarticulat un grup criminal per 134 delictes d’estafes a través de telèfons mòbils

 

La Guàrdia Civil de Carlet, en el marc de l’operació “NARMER” ha desarticulat un grup criminal. Esta operació va culminar amb la detenció de 4 homes i una altra dona investigada, de nacionalitat romanesa i egípcia, les quals contractaven de manera fraudulenta línies telefòniques, per a aconseguir telèfons mòbils i més tard vendre’ls en plataformes d’Internet.

Esta operació realitzada per agents de la Guàrdia Civil es va iniciar el novembre de 2020, arran d’una denúncia d’una companyia de telèfons on indicava, la contractació fraudulenta de línies telefòniques.

Esta estafa consistia, que, després de la contractació de línies telefòniques, venia acompanyat d’un terminal mòbil, de les quals s’havien apropiat de 134 terminals mòbils d’alta gamma valorats en

Per part dels agents i mitjançant col·laboració amb diferents operadores de telefonia mòbil, van contactar amb els propietaris de les terminals estafades.

D’esta manera es va obtindre, la localització de dos botigues de compravenda en línia de mòbils i dos perfils d’usuaris en coneguts portals. També es va esbrinar, que els suposats autors eren empleats d’este portal de venda de mòbils.

Després de les primeres perquisicions, es va obtindre la identificació de cada membre del grup delictiu encarregat de formalitzar les contractacions fraudulentes.

Este grup criminal, feia ús de la identitat de treballadors d’una empresa, els empleats de la qual són en la seua majoria de nacionalitat romanesa, que havien retornat al seu país d’origen i desconeixien que estaven fent ús de les seues dades per a formalitzar estes contractacions.

Una vegada formalitzades les contractacions, sol·licitaven el finançament de terminals mòbils d’alta gamma que recepcionaven en la seua majoria en els domicilis dels detinguts.

Posteriorment, els terminals es venien a través dels establiments i portals de venda en línia per tot el territorial nacional.

Per a la identificació dels integrants del grup criminal, es va realitzar la pràctica d’entrada i registres en els domicilis d’estos autors, en la localitat de L’Alcúdia.

Es va intervindre, en els mateixos diversa documentació emprada per a les contractacions fraudulentes, llibres de registre de vendes, albarans, ordinadors, rellotges intel·ligents i 114 terminals d’alta gamma precintats i valorats en 105.000 euros.

Després de la pràctica dels registres i aprehensió del material electrònic estafat, es va procedir a la detenció dels integrants del grup criminal. Els integrants portaven en actiu des de l’any 2018, especialitzats en la ressenyada activitat il·lícita que els hauria reportat un benefici econòmic superior als 300.000 euros.

Pels fets esmentats, la Guàrdia Civil de Carlet, va procedir a la desarticulació del grup criminal, que va culminar amb la detenció de 4 homes de nacionalitat romanesa i egípcia, i una dona investigada de nacionalitat romanesa.

Les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 1 de Carlet.

Des de la Guàrdia Civil de València es vol informar, d’una sèrie de consells per a previndre possibles estafes:

1-RECORDAR QUE NI EL BANC NI ALTRES EMPRESES SOL·LICITARAN DADES CONFIDENCIALS PER TELÈFON.

2-NO COMPARTIR LES CONTRASENYES AMB NINGÚ, SÓN PERSONALS I INTRANSFERIBLES.

3-DESCONFIAR DE LES ANOMENADES QUE DENOTEN CERT GRAU D’URGÈNCIA DE L’INTERLOCUTOR EN LA COMANDA D’INFORMACIÓ PERSONAL O QUE ADVERTISQUEN ALGUN RISC SOBRE DINERS.

4-EN CAS DE SOSPITA, ARGUMENTAR QUE NO HI HA TEMPS PER A ATENDRE-HO EN AQUEIX MOMENT I QUE DESPRÉS ES RETORNARÀ LA CRIDA.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.