Desarticulat un grup criminal per 134 delictes d’estafes a través de telèfons mòbils

 

La Guàrdia Civil de Carlet, en el marc de l’operació “NARMER” ha desarticulat un grup criminal. Esta operació va culminar amb la detenció de 4 homes i una altra dona investigada, de nacionalitat romanesa i egípcia, les quals contractaven de manera fraudulenta línies telefòniques, per a aconseguir telèfons mòbils i més tard vendre’ls en plataformes d’Internet.

Esta operació realitzada per agents de la Guàrdia Civil es va iniciar el novembre de 2020, arran d’una denúncia d’una companyia de telèfons on indicava, la contractació fraudulenta de línies telefòniques.

Esta estafa consistia, que, després de la contractació de línies telefòniques, venia acompanyat d’un terminal mòbil, de les quals s’havien apropiat de 134 terminals mòbils d’alta gamma valorats en

Per part dels agents i mitjançant col·laboració amb diferents operadores de telefonia mòbil, van contactar amb els propietaris de les terminals estafades.

D’esta manera es va obtindre, la localització de dos botigues de compravenda en línia de mòbils i dos perfils d’usuaris en coneguts portals. També es va esbrinar, que els suposats autors eren empleats d’este portal de venda de mòbils.

Després de les primeres perquisicions, es va obtindre la identificació de cada membre del grup delictiu encarregat de formalitzar les contractacions fraudulentes.

Este grup criminal, feia ús de la identitat de treballadors d’una empresa, els empleats de la qual són en la seua majoria de nacionalitat romanesa, que havien retornat al seu país d’origen i desconeixien que estaven fent ús de les seues dades per a formalitzar estes contractacions.

Una vegada formalitzades les contractacions, sol·licitaven el finançament de terminals mòbils d’alta gamma que recepcionaven en la seua majoria en els domicilis dels detinguts.

Posteriorment, els terminals es venien a través dels establiments i portals de venda en línia per tot el territorial nacional.

Per a la identificació dels integrants del grup criminal, es va realitzar la pràctica d’entrada i registres en els domicilis d’estos autors, en la localitat de L’Alcúdia.

Es va intervindre, en els mateixos diversa documentació emprada per a les contractacions fraudulentes, llibres de registre de vendes, albarans, ordinadors, rellotges intel·ligents i 114 terminals d’alta gamma precintats i valorats en 105.000 euros.

Després de la pràctica dels registres i aprehensió del material electrònic estafat, es va procedir a la detenció dels integrants del grup criminal. Els integrants portaven en actiu des de l’any 2018, especialitzats en la ressenyada activitat il·lícita que els hauria reportat un benefici econòmic superior als 300.000 euros.

Pels fets esmentats, la Guàrdia Civil de Carlet, va procedir a la desarticulació del grup criminal, que va culminar amb la detenció de 4 homes de nacionalitat romanesa i egípcia, i una dona investigada de nacionalitat romanesa.

Les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 1 de Carlet.

Des de la Guàrdia Civil de València es vol informar, d’una sèrie de consells per a previndre possibles estafes:

1-RECORDAR QUE NI EL BANC NI ALTRES EMPRESES SOL·LICITARAN DADES CONFIDENCIALS PER TELÈFON.

2-NO COMPARTIR LES CONTRASENYES AMB NINGÚ, SÓN PERSONALS I INTRANSFERIBLES.

3-DESCONFIAR DE LES ANOMENADES QUE DENOTEN CERT GRAU D’URGÈNCIA DE L’INTERLOCUTOR EN LA COMANDA D’INFORMACIÓ PERSONAL O QUE ADVERTISQUEN ALGUN RISC SOBRE DINERS.

4-EN CAS DE SOSPITA, ARGUMENTAR QUE NO HI HA TEMPS PER A ATENDRE-HO EN AQUEIX MOMENT I QUE DESPRÉS ES RETORNARÀ LA CRIDA.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.