Desarticulat un grup criminal per 134 delictes d’estafes a través de telèfons mòbils

 

La Guàrdia Civil de Carlet, en el marc de l’operació “NARMER” ha desarticulat un grup criminal. Esta operació va culminar amb la detenció de 4 homes i una altra dona investigada, de nacionalitat romanesa i egípcia, les quals contractaven de manera fraudulenta línies telefòniques, per a aconseguir telèfons mòbils i més tard vendre’ls en plataformes d’Internet.

Esta operació realitzada per agents de la Guàrdia Civil es va iniciar el novembre de 2020, arran d’una denúncia d’una companyia de telèfons on indicava, la contractació fraudulenta de línies telefòniques.

Esta estafa consistia, que, després de la contractació de línies telefòniques, venia acompanyat d’un terminal mòbil, de les quals s’havien apropiat de 134 terminals mòbils d’alta gamma valorats en

Per part dels agents i mitjançant col·laboració amb diferents operadores de telefonia mòbil, van contactar amb els propietaris de les terminals estafades.

D’esta manera es va obtindre, la localització de dos botigues de compravenda en línia de mòbils i dos perfils d’usuaris en coneguts portals. També es va esbrinar, que els suposats autors eren empleats d’este portal de venda de mòbils.

Després de les primeres perquisicions, es va obtindre la identificació de cada membre del grup delictiu encarregat de formalitzar les contractacions fraudulentes.

Este grup criminal, feia ús de la identitat de treballadors d’una empresa, els empleats de la qual són en la seua majoria de nacionalitat romanesa, que havien retornat al seu país d’origen i desconeixien que estaven fent ús de les seues dades per a formalitzar estes contractacions.

Una vegada formalitzades les contractacions, sol·licitaven el finançament de terminals mòbils d’alta gamma que recepcionaven en la seua majoria en els domicilis dels detinguts.

Posteriorment, els terminals es venien a través dels establiments i portals de venda en línia per tot el territorial nacional.

Per a la identificació dels integrants del grup criminal, es va realitzar la pràctica d’entrada i registres en els domicilis d’estos autors, en la localitat de L’Alcúdia.

Es va intervindre, en els mateixos diversa documentació emprada per a les contractacions fraudulentes, llibres de registre de vendes, albarans, ordinadors, rellotges intel·ligents i 114 terminals d’alta gamma precintats i valorats en 105.000 euros.

Després de la pràctica dels registres i aprehensió del material electrònic estafat, es va procedir a la detenció dels integrants del grup criminal. Els integrants portaven en actiu des de l’any 2018, especialitzats en la ressenyada activitat il·lícita que els hauria reportat un benefici econòmic superior als 300.000 euros.

Pels fets esmentats, la Guàrdia Civil de Carlet, va procedir a la desarticulació del grup criminal, que va culminar amb la detenció de 4 homes de nacionalitat romanesa i egípcia, i una dona investigada de nacionalitat romanesa.

Les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 1 de Carlet.

Des de la Guàrdia Civil de València es vol informar, d’una sèrie de consells per a previndre possibles estafes:

1-RECORDAR QUE NI EL BANC NI ALTRES EMPRESES SOL·LICITARAN DADES CONFIDENCIALS PER TELÈFON.

2-NO COMPARTIR LES CONTRASENYES AMB NINGÚ, SÓN PERSONALS I INTRANSFERIBLES.

3-DESCONFIAR DE LES ANOMENADES QUE DENOTEN CERT GRAU D’URGÈNCIA DE L’INTERLOCUTOR EN LA COMANDA D’INFORMACIÓ PERSONAL O QUE ADVERTISQUEN ALGUN RISC SOBRE DINERS.

4-EN CAS DE SOSPITA, ARGUMENTAR QUE NO HI HA TEMPS PER A ATENDRE-HO EN AQUEIX MOMENT I QUE DESPRÉS ES RETORNARÀ LA CRIDA.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.

Cau una xarxa de blanqueig de capitals que comprava dècims premiats de Nadal a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a sis persones a Alacant per blanquejar diners mitjançant la compra de dècims premiats de la Loteria de Nadal. S'han intervingut set immobles, armes, 70.425 euros en efectiu i productes bancaris amb 650.000 euros.

Pérez Llorca ressalta que la Comunitat torna a oferir oportunitats i l’economia va bé

Pérez Llorca ha reivindicat davant AVE que la Comunitat Valenciana torna a ser una terra d'oportunitats, amb estabilitat i dades econòmiques molt positius. Ha destacat lideratge en ocupació jove, rècord d'ocupació femenina, previsions de creixement del 3%, atracció d'inversions i avanços en vivenda, reindustrialització i simplificació administrativa.

PP i Vox tomben la reprovació de l’alcalde d’Alacant pel cas de vivendes públiques

El ple ha rebutjat la reprovació a Luis Barcala amb els vots de PP i Vox. L'esquerra li atribuïx responsabilitat en irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques.

PP i Vox aproven regular el burca i el niqab en dependències municipals d’Alacant

La majoria de PP i Vox en el ple d'Alacant ha aprovat regular l'accés a dependències municipals per a impedir l'entrada amb el rostre cobert. L'oposició denuncia que la mesura estigmatitza i desvia el focus d'altres problemes.