10.1 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Desarticulat un grup criminal per 134 delictes d’estafes a través de telèfons mòbils

 

La Guàrdia Civil de Carlet, en el marc de l’operació “NARMER” ha desarticulat un grup criminal. Esta operació va culminar amb la detenció de 4 homes i una altra dona investigada, de nacionalitat romanesa i egípcia, les quals contractaven de manera fraudulenta línies telefòniques, per a aconseguir telèfons mòbils i més tard vendre’ls en plataformes d’Internet.

Esta operació realitzada per agents de la Guàrdia Civil es va iniciar el novembre de 2020, arran d’una denúncia d’una companyia de telèfons on indicava, la contractació fraudulenta de línies telefòniques.

Esta estafa consistia, que, després de la contractació de línies telefòniques, venia acompanyat d’un terminal mòbil, de les quals s’havien apropiat de 134 terminals mòbils d’alta gamma valorats en

Per part dels agents i mitjançant col·laboració amb diferents operadores de telefonia mòbil, van contactar amb els propietaris de les terminals estafades.

D’esta manera es va obtindre, la localització de dos botigues de compravenda en línia de mòbils i dos perfils d’usuaris en coneguts portals. També es va esbrinar, que els suposats autors eren empleats d’este portal de venda de mòbils.

Després de les primeres perquisicions, es va obtindre la identificació de cada membre del grup delictiu encarregat de formalitzar les contractacions fraudulentes.

Este grup criminal, feia ús de la identitat de treballadors d’una empresa, els empleats de la qual són en la seua majoria de nacionalitat romanesa, que havien retornat al seu país d’origen i desconeixien que estaven fent ús de les seues dades per a formalitzar estes contractacions.

Una vegada formalitzades les contractacions, sol·licitaven el finançament de terminals mòbils d’alta gamma que recepcionaven en la seua majoria en els domicilis dels detinguts.

Posteriorment, els terminals es venien a través dels establiments i portals de venda en línia per tot el territorial nacional.

Per a la identificació dels integrants del grup criminal, es va realitzar la pràctica d’entrada i registres en els domicilis d’estos autors, en la localitat de L’Alcúdia.

Es va intervindre, en els mateixos diversa documentació emprada per a les contractacions fraudulentes, llibres de registre de vendes, albarans, ordinadors, rellotges intel·ligents i 114 terminals d’alta gamma precintats i valorats en 105.000 euros.

Després de la pràctica dels registres i aprehensió del material electrònic estafat, es va procedir a la detenció dels integrants del grup criminal. Els integrants portaven en actiu des de l’any 2018, especialitzats en la ressenyada activitat il·lícita que els hauria reportat un benefici econòmic superior als 300.000 euros.

Pels fets esmentats, la Guàrdia Civil de Carlet, va procedir a la desarticulació del grup criminal, que va culminar amb la detenció de 4 homes de nacionalitat romanesa i egípcia, i una dona investigada de nacionalitat romanesa.

Les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 1 de Carlet.

Des de la Guàrdia Civil de València es vol informar, d’una sèrie de consells per a previndre possibles estafes:

1-RECORDAR QUE NI EL BANC NI ALTRES EMPRESES SOL·LICITARAN DADES CONFIDENCIALS PER TELÈFON.

2-NO COMPARTIR LES CONTRASENYES AMB NINGÚ, SÓN PERSONALS I INTRANSFERIBLES.

3-DESCONFIAR DE LES ANOMENADES QUE DENOTEN CERT GRAU D’URGÈNCIA DE L’INTERLOCUTOR EN LA COMANDA D’INFORMACIÓ PERSONAL O QUE ADVERTISQUEN ALGUN RISC SOBRE DINERS.

4-EN CAS DE SOSPITA, ARGUMENTAR QUE NO HI HA TEMPS PER A ATENDRE-HO EN AQUEIX MOMENT I QUE DESPRÉS ES RETORNARÀ LA CRIDA.

Últimes notícies

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.

Tellado dona per fet que PP i Vox anteposaran l’interés general en la Comunitat Valenciana

Miguel Tellado ha assegurat que PP i Vox tancaran en termini un acord en la Comunitat Valenciana i que anteposaran l'interés general al partidista. Ha situat la reconstrucció de la província de València després de la DANA com a prioritat del futur pacte.

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.