Un dels fàrmacs de Voltaren augmenta el risc d’infart

Ejemplo de shortcode con estilo
Imatge d’arxiu | València Diari   Un estudi desenvolupat per l’Hospital Universitari de Aarhus, Dinamarca, ha confirmat que els medicaments que inclouen un fàrmac anomenat diclofenac, que apareix en el Voltaren, el Dolotren o el Salaraze, entre d’altres, està relacionat amb l’augment del 50% del risc de patir infarts i atacs de cor.   La investigació es va realitzar sobre […]
Imatge d'arxiu

Imatge d’arxiu | València Diari

 

Un estudi desenvolupat per l’Hospital Universitari de Aarhus, Dinamarca, ha confirmat que els medicaments que inclouen un fàrmac anomenat diclofenac, que apareix en el Voltaren, el Dolotren o el Salaraze, entre d’altres, està relacionat amb l’augment del 50% del risc de patir infarts i atacs de cor.

 

La investigació es va realitzar sobre 6.300.000 pacients, als quals se’ls hi havia prescrit la medicina per tal de reduir el dolor. Cada un d’ells va haver-lo de consumir per un període inferior a un any, en una etapa d’observació que es va allargar des de 1996 fins a 2006.

 

La principal incidència que varen comprovar és que els usuaris d’aquest medicament tenien major risc de patir complicacions cardiovasculars, fet demostrat al cap de 30 dies de consumir el producte, quan els pacients començaven a patir arítmies, cosa que no succeïa als qui els prescrivien ibuprofèn, naproxèn o paracetamol.

 

Consumir diclofenac incrementa el risc d’infart

L’estudi desenvolupat pel centre danès apuntava que el risc d’infart incrementava en tots els pacients que consumien diclofenac, independentment del sexe o l’edat. Concretament, els usuaris que prenien el fàrmac triplicaven el nombre d’infarts en comparació dels qui utilitzaven paracetamol.

 

De la mateixa manera, la xifra es quadruplicava, respecte a aquells que no consumien medicaments. «Ha arribat l’hora de reconèixer el risc potencial que suposa el diclofenac i reduir el seu ús», detallava l’investigador Martien Schmid dins l’informe presentat.

 

.

Voltaren | Imatge d’arxiu

Els riscos de vendre Voltaren sense recepta

Com a conseqüència dels resultats, el doctor va alertar la necessitat d’incloure l’exigència d’entregar una recepta en el moment de voler adquirir aquest medicament. De la mateixa manera, va instar els productors a incloure les pertinents advertències sobre els riscos potencials d’aquest.

 

Cal destacar que la probabilitat d’infart no ha estat l’única anomalia presentada pel diclofenac, ja que també s’han registrat augments de casos de sagnats gastrointestinals. Davant d’aquesta situació, el Regne Unit es va avançar a la polèmica, prohibint la venda del fàrmac sense recepta.

 

França també ha començat a prendre mesures, com la limitació de l’ús del seu fàrmac. Els especialistes són conscients que no han de prescriure el medicament per aquells pacients que patisquen problemes d’hipertensió, colesterol o siguen diabètics.

 

Per la seua part, l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) va començar a valorar aquestes reaccions el 2012. Llavors, es va advertir a la societat que l’ús del diclofenac augmenta el risc cardiovascular, encara que no serà fins a les pròximes setmanes quan, Novartis, responsables de Voltaren, incloga la pertinent modificació a la seua fitxa tècnica. 

Últimes notícies

Sánchez viurà de primera mà els danys de la DANA a Oliva este dimarts

Pedro Sánchez visitarà dimarts el Puesto de Mando Avanzado dOliva, on es reunirà amb responsables demergències i alcaldes afectats per la DANA. La visita acabarà amb una declaració institucional als mitjans.

Gerard Moreno confia que el Vila-real pot guanyar a Anfield

Gerard Moreno assegura abans del partit de Champions contra el Liverpool que el Vila-real està preparat per guanyar a Anfield i encadenar la segona victòria europea seguida, després d’imposar-se al Nàpols.

Sis municipis de la ‘zona zero’ de la dana Adam suspenen les classes dimarts

Sis municipis del litoral sud de València i del nord d’Alacant, situats en la ‘zona zero’ de la dana Adam, han decidit suspendre les classes este dimarts 20 d’octubre per precaució. Afecta centres educatius de Miramar, Oliva, Bellreguard, Piles, El Verger i Els Poblets.

S’alcen els confinaments per la DANA i la UME es retira de la Comunitat

La Generalitat ha alçat el confinament als huit municipis de la Comunitat Valenciana on encara estava actiu per la DANA i ha anunciat la desmobilització de la UME davant la millora de l'oratge i del temporal marítim.

Morata defensa la força de l’economia valenciana davant la incertesa

El president de Cambra València, José Vicente Morata, reivindica els actius de l’economia valenciana per a afrontar la incertesa i reclama més suport a les pimes i a les infraestructures clau. La intervenció ha tingut lloc durant la Nit de l’Economia de Cambra València, on s’han entregat diversos premis empresarials.

Les pluges desallotgen 380 veïns d’Oliva: molts ho han perdut tot

Les inundacions provocades per la dana Adam han obligat a desallotjar 380 veïns d’Oliva, molts dels quals han perdut béns a les seues vivendes. El Centre Polivalent acull les persones evacuades, mentre Cruz Roja i els serveis d’emergència continuen l’assistència.

La dana obliga a rescats amb helicòpter i a suspendre les classes a la Marina Alta

La dana Adam ha deixat almenys 19 rescats en cases aïllades a la Marina Alta i 179 avisos als bombers, mentres El Verger suspén les classes i tota l’activitat cultural i esportiva per a este dimarts.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al litoral sud d’Alacant des de les 21.00

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges intenses al litoral sud d’Alacant des de les 21.00 fins a les 3.00, amb fins a 40 litres per metre quadrat en una hora, i manté avisos grocs per pluja i tronades en tot el litoral alacantí.