Un dels fàrmacs de Voltaren augmenta el risc d’infart

Imatge d'arxiu

Imatge d’arxiu | València Diari

 

Un estudi desenvolupat per l’Hospital Universitari de Aarhus, Dinamarca, ha confirmat que els medicaments que inclouen un fàrmac anomenat diclofenac, que apareix en el Voltaren, el Dolotren o el Salaraze, entre d’altres, està relacionat amb l’augment del 50% del risc de patir infarts i atacs de cor.

 

La investigació es va realitzar sobre 6.300.000 pacients, als quals se’ls hi havia prescrit la medicina per tal de reduir el dolor. Cada un d’ells va haver-lo de consumir per un període inferior a un any, en una etapa d’observació que es va allargar des de 1996 fins a 2006.

 

La principal incidència que varen comprovar és que els usuaris d’aquest medicament tenien major risc de patir complicacions cardiovasculars, fet demostrat al cap de 30 dies de consumir el producte, quan els pacients començaven a patir arítmies, cosa que no succeïa als qui els prescrivien ibuprofèn, naproxèn o paracetamol.

 

Consumir diclofenac incrementa el risc d’infart

L’estudi desenvolupat pel centre danès apuntava que el risc d’infart incrementava en tots els pacients que consumien diclofenac, independentment del sexe o l’edat. Concretament, els usuaris que prenien el fàrmac triplicaven el nombre d’infarts en comparació dels qui utilitzaven paracetamol.

 

De la mateixa manera, la xifra es quadruplicava, respecte a aquells que no consumien medicaments. «Ha arribat l’hora de reconèixer el risc potencial que suposa el diclofenac i reduir el seu ús», detallava l’investigador Martien Schmid dins l’informe presentat.

 

.

Voltaren | Imatge d’arxiu

Els riscos de vendre Voltaren sense recepta

Com a conseqüència dels resultats, el doctor va alertar la necessitat d’incloure l’exigència d’entregar una recepta en el moment de voler adquirir aquest medicament. De la mateixa manera, va instar els productors a incloure les pertinents advertències sobre els riscos potencials d’aquest.

 

Cal destacar que la probabilitat d’infart no ha estat l’única anomalia presentada pel diclofenac, ja que també s’han registrat augments de casos de sagnats gastrointestinals. Davant d’aquesta situació, el Regne Unit es va avançar a la polèmica, prohibint la venda del fàrmac sense recepta.

 

França també ha començat a prendre mesures, com la limitació de l’ús del seu fàrmac. Els especialistes són conscients que no han de prescriure el medicament per aquells pacients que patisquen problemes d’hipertensió, colesterol o siguen diabètics.

 

Per la seua part, l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) va començar a valorar aquestes reaccions el 2012. Llavors, es va advertir a la societat que l’ús del diclofenac augmenta el risc cardiovascular, encara que no serà fins a les pròximes setmanes quan, Novartis, responsables de Voltaren, incloga la pertinent modificació a la seua fitxa tècnica

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.