Un dels fàrmacs de Voltaren augmenta el risc d’infart

Imatge d'arxiu

Imatge d’arxiu | València Diari

 

Un estudi desenvolupat per l’Hospital Universitari de Aarhus, Dinamarca, ha confirmat que els medicaments que inclouen un fàrmac anomenat diclofenac, que apareix en el Voltaren, el Dolotren o el Salaraze, entre d’altres, està relacionat amb l’augment del 50% del risc de patir infarts i atacs de cor.

 

La investigació es va realitzar sobre 6.300.000 pacients, als quals se’ls hi havia prescrit la medicina per tal de reduir el dolor. Cada un d’ells va haver-lo de consumir per un període inferior a un any, en una etapa d’observació que es va allargar des de 1996 fins a 2006.

 

La principal incidència que varen comprovar és que els usuaris d’aquest medicament tenien major risc de patir complicacions cardiovasculars, fet demostrat al cap de 30 dies de consumir el producte, quan els pacients començaven a patir arítmies, cosa que no succeïa als qui els prescrivien ibuprofèn, naproxèn o paracetamol.

 

Consumir diclofenac incrementa el risc d’infart

L’estudi desenvolupat pel centre danès apuntava que el risc d’infart incrementava en tots els pacients que consumien diclofenac, independentment del sexe o l’edat. Concretament, els usuaris que prenien el fàrmac triplicaven el nombre d’infarts en comparació dels qui utilitzaven paracetamol.

 

De la mateixa manera, la xifra es quadruplicava, respecte a aquells que no consumien medicaments. «Ha arribat l’hora de reconèixer el risc potencial que suposa el diclofenac i reduir el seu ús», detallava l’investigador Martien Schmid dins l’informe presentat.

 

.

Voltaren | Imatge d’arxiu

Els riscos de vendre Voltaren sense recepta

Com a conseqüència dels resultats, el doctor va alertar la necessitat d’incloure l’exigència d’entregar una recepta en el moment de voler adquirir aquest medicament. De la mateixa manera, va instar els productors a incloure les pertinents advertències sobre els riscos potencials d’aquest.

 

Cal destacar que la probabilitat d’infart no ha estat l’única anomalia presentada pel diclofenac, ja que també s’han registrat augments de casos de sagnats gastrointestinals. Davant d’aquesta situació, el Regne Unit es va avançar a la polèmica, prohibint la venda del fàrmac sense recepta.

 

França també ha començat a prendre mesures, com la limitació de l’ús del seu fàrmac. Els especialistes són conscients que no han de prescriure el medicament per aquells pacients que patisquen problemes d’hipertensió, colesterol o siguen diabètics.

 

Per la seua part, l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) va començar a valorar aquestes reaccions el 2012. Llavors, es va advertir a la societat que l’ús del diclofenac augmenta el risc cardiovascular, encara que no serà fins a les pròximes setmanes quan, Novartis, responsables de Voltaren, incloga la pertinent modificació a la seua fitxa tècnica

Últimes notícies

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.

Quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat: així està la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat, amb 29.085 treballadors que compatibilitzen el seu negoci amb una faena assalariada, segons UPTA.

Les màximes freguen els 40 °C a Xixona en l’inici de la tercera ona de calor

La tercera ona de calor de l’estiu ha deixat quasi 40 °C a Xixona i ha activat l’avís taronja per al migdia a l’interior de València i Alacant.

La Generalitat destina 49,26 milions a modernitzar 853 pimes industrials

Les ajudes Inpyme mobilitzaran 178 milions, mantindran 27.111 llocs de treball i permetran crear 1.023 ocupacions noves.

Foulquier continua al marge i pot perdre’s l’inici de la Lliga amb el Valencia

Dimitri Foulquier continua recuperant-se al marge del grup a Paterna, es perdrà el pròxim amistós contra l’Eldense i no té garantit arribar al debut de Lliga davant el Celta en Mestalla.

Ferit per arma de foc un home de 53 anys en un carrer de Castelló

Un home de 53 anys ha resultat ferit per arma de foc al carrer Maestro Bretón de Castelló i ha sigut traslladat al Hospital General, on ha sigut atés i ja ha rebut l’alta mèdica.

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.