Un dels fàrmacs de Voltaren augmenta el risc d’infart

Imatge d'arxiu

Imatge d’arxiu | València Diari

 

Un estudi desenvolupat per l’Hospital Universitari de Aarhus, Dinamarca, ha confirmat que els medicaments que inclouen un fàrmac anomenat diclofenac, que apareix en el Voltaren, el Dolotren o el Salaraze, entre d’altres, està relacionat amb l’augment del 50% del risc de patir infarts i atacs de cor.

 

La investigació es va realitzar sobre 6.300.000 pacients, als quals se’ls hi havia prescrit la medicina per tal de reduir el dolor. Cada un d’ells va haver-lo de consumir per un període inferior a un any, en una etapa d’observació que es va allargar des de 1996 fins a 2006.

 

La principal incidència que varen comprovar és que els usuaris d’aquest medicament tenien major risc de patir complicacions cardiovasculars, fet demostrat al cap de 30 dies de consumir el producte, quan els pacients començaven a patir arítmies, cosa que no succeïa als qui els prescrivien ibuprofèn, naproxèn o paracetamol.

 

Consumir diclofenac incrementa el risc d’infart

L’estudi desenvolupat pel centre danès apuntava que el risc d’infart incrementava en tots els pacients que consumien diclofenac, independentment del sexe o l’edat. Concretament, els usuaris que prenien el fàrmac triplicaven el nombre d’infarts en comparació dels qui utilitzaven paracetamol.

 

De la mateixa manera, la xifra es quadruplicava, respecte a aquells que no consumien medicaments. «Ha arribat l’hora de reconèixer el risc potencial que suposa el diclofenac i reduir el seu ús», detallava l’investigador Martien Schmid dins l’informe presentat.

 

.

Voltaren | Imatge d’arxiu

Els riscos de vendre Voltaren sense recepta

Com a conseqüència dels resultats, el doctor va alertar la necessitat d’incloure l’exigència d’entregar una recepta en el moment de voler adquirir aquest medicament. De la mateixa manera, va instar els productors a incloure les pertinents advertències sobre els riscos potencials d’aquest.

 

Cal destacar que la probabilitat d’infart no ha estat l’única anomalia presentada pel diclofenac, ja que també s’han registrat augments de casos de sagnats gastrointestinals. Davant d’aquesta situació, el Regne Unit es va avançar a la polèmica, prohibint la venda del fàrmac sense recepta.

 

França també ha començat a prendre mesures, com la limitació de l’ús del seu fàrmac. Els especialistes són conscients que no han de prescriure el medicament per aquells pacients que patisquen problemes d’hipertensió, colesterol o siguen diabètics.

 

Per la seua part, l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) va començar a valorar aquestes reaccions el 2012. Llavors, es va advertir a la societat que l’ús del diclofenac augmenta el risc cardiovascular, encara que no serà fins a les pròximes setmanes quan, Novartis, responsables de Voltaren, incloga la pertinent modificació a la seua fitxa tècnica

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura reafirma a València el seu lideratge en el rejoneo

El rellonejador sevillà va tallar dos orelles en la matinal de Falles i va eixir a coll després de dos faenes de precisió i ajust. Cartagena i Vicens van quedar molt per davall.

35 intervencions pel vent a València fins a les 16.00, amb caigudes de branques, antenes i tanques

Els bombers han atés 27 avisos a la ciutat i 8 a la província pel vent, amb ratxes de fins a 103 km/h i avisos taronja i groc.

València es rendix a la mascletà que obri la Setmana Gran de les Falles 2026

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes ha inaugurat la Setmana Gran amb un tret trepidant que ha dibuixat la bandera d'Espanya i la Senyera. La jornada, seguida des del balcó per Sara García, ha tancat amb un terratrémol final i 66 assistències de Creu Roja.

Les entitats culturals valencianes ja poden optar a les ajudes d’Europa Creativa

La convocatòria d'Europa Creativa està oberta fins al 5 de maig de 2026 per a projectes culturals transnacionals. Inclou dos categories i sol·licitud en línia.

Acte vandàlic en la Falla Plaça Prado de Gandia: destrossen diversos ninots i roben peces

La Falla Plaça Prado de Gandia ha denunciat un acte vandàlic durant la nit de la plantà que ha deixat diversos ninots danyats i peces sostretes. La comissió ha demanat respecte i civisme.

València es rendix al color, el ritme i el soroll de la mascletà que obri la Setmana Fallera

Pirotècnia Valenciana ha inaugurat la Setmana Fallera 2026 amb una mascletà trepidant en la plaça de l'Ajuntament. Sara García i autoritats han destacat el 'terratrémol' final i el joc de colors amb les banderes de fum.

PSPV i Compromís denuncien el caos en el lliurament del ninot indultat infantil

PSPV i Compromís han denunciat un caos organitzatiu en la recollida del ninot indultat infantil i exigixen una rectificació immediata al govern municipal. Alerten d'aglomeracions, bloquejos i problemes de mobilitat que agreugen la situació.

Les falles infantils obrin els dies grans amb esglai per vent a València

València ha començat el dia amb 382 falles infantils plantades que donen inici als dies grans de les Falles 2026. El vent ha causat sobresalts mentres s'espera estabilitat.