16 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Un dels fàrmacs de Voltaren augmenta el risc d’infart

Imatge d'arxiu

Imatge d’arxiu | València Diari

 

Un estudi desenvolupat per l’Hospital Universitari de Aarhus, Dinamarca, ha confirmat que els medicaments que inclouen un fàrmac anomenat diclofenac, que apareix en el Voltaren, el Dolotren o el Salaraze, entre d’altres, està relacionat amb l’augment del 50% del risc de patir infarts i atacs de cor.

 

La investigació es va realitzar sobre 6.300.000 pacients, als quals se’ls hi havia prescrit la medicina per tal de reduir el dolor. Cada un d’ells va haver-lo de consumir per un període inferior a un any, en una etapa d’observació que es va allargar des de 1996 fins a 2006.

 

La principal incidència que varen comprovar és que els usuaris d’aquest medicament tenien major risc de patir complicacions cardiovasculars, fet demostrat al cap de 30 dies de consumir el producte, quan els pacients començaven a patir arítmies, cosa que no succeïa als qui els prescrivien ibuprofèn, naproxèn o paracetamol.

 

Consumir diclofenac incrementa el risc d’infart

L’estudi desenvolupat pel centre danès apuntava que el risc d’infart incrementava en tots els pacients que consumien diclofenac, independentment del sexe o l’edat. Concretament, els usuaris que prenien el fàrmac triplicaven el nombre d’infarts en comparació dels qui utilitzaven paracetamol.

 

De la mateixa manera, la xifra es quadruplicava, respecte a aquells que no consumien medicaments. «Ha arribat l’hora de reconèixer el risc potencial que suposa el diclofenac i reduir el seu ús», detallava l’investigador Martien Schmid dins l’informe presentat.

 

.

Voltaren | Imatge d’arxiu

Els riscos de vendre Voltaren sense recepta

Com a conseqüència dels resultats, el doctor va alertar la necessitat d’incloure l’exigència d’entregar una recepta en el moment de voler adquirir aquest medicament. De la mateixa manera, va instar els productors a incloure les pertinents advertències sobre els riscos potencials d’aquest.

 

Cal destacar que la probabilitat d’infart no ha estat l’única anomalia presentada pel diclofenac, ja que també s’han registrat augments de casos de sagnats gastrointestinals. Davant d’aquesta situació, el Regne Unit es va avançar a la polèmica, prohibint la venda del fàrmac sense recepta.

 

França també ha començat a prendre mesures, com la limitació de l’ús del seu fàrmac. Els especialistes són conscients que no han de prescriure el medicament per aquells pacients que patisquen problemes d’hipertensió, colesterol o siguen diabètics.

 

Per la seua part, l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) va començar a valorar aquestes reaccions el 2012. Llavors, es va advertir a la societat que l’ús del diclofenac augmenta el risc cardiovascular, encara que no serà fins a les pròximes setmanes quan, Novartis, responsables de Voltaren, incloga la pertinent modificació a la seua fitxa tècnica

Últimes notícies

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.

La Generalitat defén que lidera amb serietat el Pla Endavant i reclama corresponsabilitat al Govern

La Generalitat ha defés avanços en la reconstrucció després de la dana amb 176 de 343 actuacions en marxa o completades i un ritme d'execució duplicat. Ha reclamat coordinar-se amb el Govern i reactivar de manera urgent la comissió mixta.

La jutgessa de la DANA demana identificar als bombers que van vigilar el Pedrís i el Magre

La instructora de Catarroja ha demanat a la SGISE les dades dels bombers forestals que van vigilar el barranc de Poio i el riu Magre durant la DANA de 2024. També ha requerit la documentació del consell d'administració d'eixe dia i ha rebutjat una petició d'Emilio Argüeso sobre una guia d'autoprotecció.

Chus Bueno, nou director general de l’Eurolliga

Chus Bueno ha sigut nomenat director general de l'Eurolliga en substitució de Paulius Motiejunas. Assumirà l''estratègia global' amb focus en negoci, joc i afició.

Un 1.500 d’altura i Llopis apunta al rècord espanyol acaparen el focus a València

El GP Internacional València reunix este dissabte un 1.500 amb grans noms, a Llopis buscant el rècord de 60 tanques i un 800 femení amb molt de nivell.

Llopis apunta al rècord d’Espanya de 60 m barres a València sense pressió

Quique Llopis competix este dissabte en el GP Internacional València 2026 amb el rècord de 60 m barres en ment, però sense pressió. Se sent còmode en pista coberta després de mesos de continuïtat i lamenta la paralització de la pista de Gandia.

Sanitat rep 3.227 sol·licituds per a 902 places de difícil cobertura en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha rebut 3.227 peticions per a 902 places de difícil cobertura en diversos departaments de salut. El procés prioritza l'experiència i preveu una segona fase per a triar destí.

La Comunitat Valenciana va tancar novembre amb un dèficit de 1.844 milions, el 1,18% del PIB

La Comunitat Valenciana va tancar novembre amb un dèficit de 1.844 milions, el 1,18% del PIB, condicionat per la dana. A Espanya, el dèficit es va reduir malgrat eixe impacte.