Desarticulat un grup criminal a Picassent per estafar més de 200.000 euros

La Guàrdia Civil de Picassent, en el marc de l’Operació “SALARO”, ha procedit a la detenció en el citat lloc de dos homes, de 26 i 29 anys, per 48 delictes d’estafa comesos a través d’Internet, se’ls imputen, a més, els següents delictes: usurpació d’identitat, falsedat documental, furt i pertinença a grup criminal.

Estan sent investigats pels mateixos fets, altres quatre i una dona, d’entre 25 i 54 anys i tots ells de nacionalitat espanyola.

Els fets van tindre lloc a la fi de l’any 2021, quan va començar la investigació arran de la denúncia d’un dels perjudicats al qual li havien usurpat la identitat per a l’obertura de comptes bancaris al seu nom.

Els integrants del grup criminal obtenien les dades personals dels perjudicats gràcies a una plataforma en línia en la qual s’oferia el lloguer d’un pis per a, amb posterioritat, donar d’alta línies telefòniques, obrir comptes bancaris i comprar productes de tota mena per Internet (bicicletes elèctriques, consoles, ordinadors, rellotges, visors, prismàtics) que després venien en una coneguda aplicació de compravenda.

A més, el grup criminal estava implicat en la comissió de diversos furts al descuit de documentació personal, un d’ells d’una renyonera, mentre que l’altre va tindre lloc a l’interior d’un vehicle. Tots dos van tindre lloc a València. Aquesta documentació era utilitzada amb posterioritat amb els mateixos fins delictius.
Es calcula que, de moment, el valor de l’estafat ascendeix a més de 200.000 euros, ja que l’operació continua en curs.

Finalment, la Guàrdia Civil de Picassent, ha procedit a la detenció de 2 homes de nacionalitat espanyola de 26 i 29 anys i estan sent investigats altres 4 d’entre 25 i 54 anys i de nacionalitat espanyola.

A causa de la magnitud de l’operació, han sigut diverses les províncies afectades per aquests fets: la Corunya, Alacant, Barcelona, Castelló, Granada, Guipúscoa, Lleida, Madrid, Tarragona, València i Saragossa.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Picassent.

Últimes notícies

La Fe lidera de nou a Espanya els trasplantaments de medul·la òssia

L'Hospital La Fe de València torna a situar-se com el centre espanyol amb major nombre de trasplantaments de medul·la òssia, amb 172 intervencions en 2024, i consolida el seu paper com a referent en els procediments al·logènics més complexos.

Rubén Burgos avisa després del primer colp a Saragossa: el treball serà dur per a guanyar la Lliga

Rubén Burgos, tècnic del València Basket, demana calma després del primer triomf a Saragossa i advertix que l'equip haurà de treballar intensament per a tancar la final de la Lliga Femenina davant Casademont.

L’IVF avala a més de 1.300 jóvens per a comprar la seua primera vivenda fins a abril de 2026

El programa d'avals de l'IVF ha permés a més de 1.300 jóvens accedir a finançament de fins al 100% per a comprar la seua primera vivenda en la Comunitat Valenciana i ja supera el volum de garanties de tot 2025.

El gratacel residencial més alt d’Europa comença a elevar-se a Benidorm

Benidorm inicia la construcció d'una torre residencial de 64 plantes i 230 metres, amb 260 vivendes i una inversió de 140 milions, cridada a ser la més alta d'Europa.

Aemet activa l’alerta groga per pluges i tempestes este diumenge a l’interior nord de València

Aemet activa per a este diumenge l'alerta groga per tempestes a l'interior nord de València, amb ruixats localment forts i un avís vigent de vesprada a nit.

La Generalitat permet usar la llana d’ovella i cabra com a nou fertilitzant agrícola

La Generalitat autoritza que la llana d'ovelles i cabres, fins ara sense valor comercial i costosa de retirar, puga tractar-se i utilitzar-se com a fertilitzant en sòls agrícoles, alleujant costos i millorant la gestió de residus ramaders.

Primal Scream i Röyksopp lideren un Deleste 2026 més electrònic i amb rècord a la vista

L'edició 2026 del Deleste Festival convertix de nou els Jardins de Vivers de València en focus de música independent, amb dos jornades diferenciades i rècord de públic en l'horitzó.

La Guàrdia Civil investiga l’agressió sexual a una menor en un club de futbol de Faura

La Guàrdia Civil manté obertes diligències per una presumpta agressió sexual a una xiqueta de 13 anys, atribuïda al fisioterapeuta de l'equip de futbol femení de Faura durant una sessió de tractament.