Desarticulat un grup criminal a Picassent per estafar més de 200.000 euros

La Guàrdia Civil de Picassent, en el marc de l’Operació “SALARO”, ha procedit a la detenció en el citat lloc de dos homes, de 26 i 29 anys, per 48 delictes d’estafa comesos a través d’Internet, se’ls imputen, a més, els següents delictes: usurpació d’identitat, falsedat documental, furt i pertinença a grup criminal.

Estan sent investigats pels mateixos fets, altres quatre i una dona, d’entre 25 i 54 anys i tots ells de nacionalitat espanyola.

Els fets van tindre lloc a la fi de l’any 2021, quan va començar la investigació arran de la denúncia d’un dels perjudicats al qual li havien usurpat la identitat per a l’obertura de comptes bancaris al seu nom.

Els integrants del grup criminal obtenien les dades personals dels perjudicats gràcies a una plataforma en línia en la qual s’oferia el lloguer d’un pis per a, amb posterioritat, donar d’alta línies telefòniques, obrir comptes bancaris i comprar productes de tota mena per Internet (bicicletes elèctriques, consoles, ordinadors, rellotges, visors, prismàtics) que després venien en una coneguda aplicació de compravenda.

A més, el grup criminal estava implicat en la comissió de diversos furts al descuit de documentació personal, un d’ells d’una renyonera, mentre que l’altre va tindre lloc a l’interior d’un vehicle. Tots dos van tindre lloc a València. Aquesta documentació era utilitzada amb posterioritat amb els mateixos fins delictius.
Es calcula que, de moment, el valor de l’estafat ascendeix a més de 200.000 euros, ja que l’operació continua en curs.

Finalment, la Guàrdia Civil de Picassent, ha procedit a la detenció de 2 homes de nacionalitat espanyola de 26 i 29 anys i estan sent investigats altres 4 d’entre 25 i 54 anys i de nacionalitat espanyola.

A causa de la magnitud de l’operació, han sigut diverses les províncies afectades per aquests fets: la Corunya, Alacant, Barcelona, Castelló, Granada, Guipúscoa, Lleida, Madrid, Tarragona, València i Saragossa.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Picassent.

Últimes notícies

Es-Alert per nivell roig de pluges a Castelló i València: què has de fer

La Generalitat ha activat un Es-Alert per nivell roig de pluges a partir de les 18.00 hores a l’interior nord i litoral de Castelló i al litoral de València, i demana evitar desplaçaments i allunyar-se de barrancs i cursos d’aigua.

Aemet eleva a roig l’avís per fortes pluges a la costa de Castelló i València des de les 18 h

Aemet ha activat l’avís roig per pluges intenses des de les 18 hores al litoral i interior nord de Castelló i al litoral de València, on es podrien acumular fins a 90 litres en una hora i 250 en dotze hores.

Més de 224.000 lloguers es podrien prorrogar a la Comunitat Valenciana fins a 2028

El decret de pròrroga extraordinària de dos anys dels contractes de lloguer permetria allargar 224.372 arrendaments a la Comunitat Valenciana, segons càlculs de Sumar, que xifra en més de 1,89 milions els contractes beneficiats a tot Espanya.

Octubre comença amb fortes pluges i tronades torrencials a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana estrena octubre amb un avís per ruixats molt forts, tronades, granís i ratxes de vent molt intenses, que es poden repetir divendres, sobretot a les comarques de Castelló i València.

PP i Vox tomben totes les propostes de l’oposició i exhibixen fractura en immigració i finançament

PP i Vox han rebutjat totes les propostes de l’oposició en el debat sobre l’estat de la Comunitat Valenciana i han evidenciat discrepàncies en immigració i finançament autonòmic, tot i mantindre acords en matèria de vivenda.

Avís per fortes pluges des de dijous al migdia a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta des de dijous al migdia un episodi de pluges molt intenses i estàtiques, amb risc d’inundacions i barrancades, que pot arribar a nivell roig en punts de Castelló, València i nord d’Alacant.

Una desena de municipis valencians suspenen les classes per l’alerta per pluges intenses

Almenys deu municipis de la província de València han suspés per a dijous l’activitat lectiva per l’alerta taronja per pluges intenses i tempestes. L’avís afecta també Castelló i el litoral nord d’Alacant, amb recomanacions d’extremar la precaució fins divendres.

Presó provisional per a l’home detingut per matar la seua parella a Benidorm

El jutjat de Violència sobre la Dona de Benidorm ha ordenat l’ingrés a presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l’home detingut per matar presumptament la seua parella al domicili comú. Altres dos arrestats queden en llibertat provisional, investigats per encobriment.