10.1 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

La desescalada s’acordarà este dijous a la Comunitat Valenciana

La vicepresidenta i consellera de Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha explicat que la comissió interdepartamental del Consell decidirà este dijous com serà la desescalada guiada “com sempre per la prudència” tenint en compte les dades de contagi d’eixe mateix dia i l’evolució dels últims 7 i 14 dies, així com al ritme de vacunació.

Oltra, en declaracions als mitjans després de firmar el protocol d’intencions per a la cessió de la residència i centre de dia de persones amb diversitat funcional a Paterna, ha recalcat que la Taula Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació davant la Covid-19 estarà “guiada com sempre per la prudència i la salvaguarda de la seguretat i de la vida”.

En eixe sentit, ha assenyalat que encara que “és cert que la Comunitat Valenciana és la que menys” incidència té d’Espanya, “la tendència a Europa i Espanya apunta al fet que estan augmentant els contagis”.

No obstant això, ha destacat que paral·lelament esta setmana el procés de vacunació “agafa velocitat de creuer” per la quantitat de vials que han arribat.

En eixe sentit, ha destacat que la Comunitat Valenciana és “la que més vacunes ha posat de les quals han arribat i, si no es posen més, és perquè no arriben més”.

Sobre este tema, preguntada per si és partidària de relaxar determinades restriccions, ha insistit que es valorarà la proposta que presente la Conselleria de Sanitat, sustentada en una base tècnica, i es tindran en compte tots estos elements i com estan les dades per a decidir.

 

 

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.