La desescalada s’acordarà este dijous a la Comunitat Valenciana

La vicepresidenta i consellera de Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha explicat que la comissió interdepartamental del Consell decidirà este dijous com serà la desescalada guiada «com sempre per la prudència» tenint en compte les dades de contagi d’eixe mateix dia i l’evolució dels últims 7 i 14 dies, així com al ritme de vacunació.

Oltra, en declaracions als mitjans després de firmar el protocol d’intencions per a la cessió de la residència i centre de dia de persones amb diversitat funcional a Paterna, ha recalcat que la Taula Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació davant la Covid-19 estarà «guiada com sempre per la prudència i la salvaguarda de la seguretat i de la vida».

En eixe sentit, ha assenyalat que encara que «és cert que la Comunitat Valenciana és la que menys» incidència té d’Espanya, «la tendència a Europa i Espanya apunta al fet que estan augmentant els contagis».

No obstant això, ha destacat que paral·lelament esta setmana el procés de vacunació «agafa velocitat de creuer» per la quantitat de vials que han arribat.

En eixe sentit, ha destacat que la Comunitat Valenciana és «la que més vacunes ha posat de les quals han arribat i, si no es posen més, és perquè no arriben més».

Sobre este tema, preguntada per si és partidària de relaxar determinades restriccions, ha insistit que es valorarà la proposta que presente la Conselleria de Sanitat, sustentada en una base tècnica, i es tindran en compte tots estos elements i com estan les dades per a decidir.

 

 

Últimes notícies

Un llegat de futur

El President de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, es dirigix als valencians amb motiu del 9 d'octubre

Judici a Castelló per bulo de pederàstia del cas Bar España difós durant vint anys

La Secció Penal de la Plaça 3 del Tribunal d'Instància de Castelló jutjarà entre el 16 i el 26 d'octubre sis acusats de difondre durant dècades el bulo del suposat cas de pederàstia del Bar España de Benicarló, pel qual es reclamen 2,4 milions d'euros d'indemnització.

SOS Hostaleria carrega contra la vaga general de l’11 de novembre per «política»

SOS Hostaleria rebutja la vaga general de l’11 de novembre, que qualifica de mobilització política que danyarà sobretot autònoms i xicotetes empreses del sector.

Compromís acusa Catalá d’encendre el 9 d’Octubre per la protesta per la vivenda

Compromís acusa l’alcaldessa de València, María José Catalá, de voler encendre l’ambient del 9 d’Octubre usant l’acampada per la vivenda, i li retreu que no busque solucions al problema d’accés a una vivenda digna.

Pérez Llorca donarà comptes en Les Corts sobre la dana i la ‘prioritat nacional’

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, respondrà dimecres que ve en el ple de Les Corts preguntes dels síndics sobre la gestió de la dana del 2024 i l’aplicació de la ‘prioritat nacional’ en la Comunitat Valenciana.

Sònia Valiente transforma la tragèdia del Hindenburg en un ‘thriller’ sobre soledat i poder

La novel·la ‘El vuelo de la fortuna’, de la valenciana Sònia Valiente, recrea l’últim viatge del Hindenburg per abordar la soledat, l’ambició i els límits del poder i del progrés tecnològic.

El PSPV atribueix a les seues al·legacions i als veïns el fre a un nou hotel al vell cine Imperial del Cabanyal

El PSPV-PSOE assegura que les al·legacions del seu grup i de l’Associació de Veïns del Cabanyal-Canyamelar han impedit, de moment, la llicència d’un hotel de 27 habitacions al vell cine Imperial. El portaveu Borja Sanjuan alerta que el govern municipal estudia canviar les normes urbanístiques i reclama prioritzar vivendes assequibles davant la pressió turística.

València es queda sense mascletà del 9 d’Octubre per l’acampada per la vivenda

L’Ajuntament de València ha anunciat que la mascletà del 9 d’Octubre a la plaça ha quedat suspesa per decisió de la Delegació del Govern, davant l’acampada de més de 1.500 persones pel dret a la vivenda. La resta d’actes continuen previstos i el consistori estudia possibles accions judicials.