La desescalada s’acordarà este dijous a la Comunitat Valenciana

La vicepresidenta i consellera de Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha explicat que la comissió interdepartamental del Consell decidirà este dijous com serà la desescalada guiada «com sempre per la prudència» tenint en compte les dades de contagi d’eixe mateix dia i l’evolució dels últims 7 i 14 dies, així com al ritme de vacunació.

Oltra, en declaracions als mitjans després de firmar el protocol d’intencions per a la cessió de la residència i centre de dia de persones amb diversitat funcional a Paterna, ha recalcat que la Taula Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació davant la Covid-19 estarà «guiada com sempre per la prudència i la salvaguarda de la seguretat i de la vida».

En eixe sentit, ha assenyalat que encara que «és cert que la Comunitat Valenciana és la que menys» incidència té d’Espanya, «la tendència a Europa i Espanya apunta al fet que estan augmentant els contagis».

No obstant això, ha destacat que paral·lelament esta setmana el procés de vacunació «agafa velocitat de creuer» per la quantitat de vials que han arribat.

En eixe sentit, ha destacat que la Comunitat Valenciana és «la que més vacunes ha posat de les quals han arribat i, si no es posen més, és perquè no arriben més».

Sobre este tema, preguntada per si és partidària de relaxar determinades restriccions, ha insistit que es valorarà la proposta que presente la Conselleria de Sanitat, sustentada en una base tècnica, i es tindran en compte tots estos elements i com estan les dades per a decidir.

 

 

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.