Desmantellats tres punts de venda de droga en diferents localitats d’Alacant

 

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha desmantellat tres punts de venda de droga a la menuda en tres localitats de la província. A Xàbia s’han detingut a un home (67) i a una dona (56), a Almoradí han sigut dos homes (60 i 18) i tres dones (51, 31 i 22); i a Villena una dona (41).

Confiscades 74 dosi de cocaïna en un domicili de Xàbia

 

La Guàrdia Civil de Xàbia va rebre diverses informacions, procedents de la col·laboració ciutadana, en les quals alertaven de les pràctiques delictives d’un home que poguera estar dedicant-se al tràfic de drogues en aqueixa localitat.

Immediatament, van començar a investigar i a realitzar vigilàncies discretes sobre l’objectiu, per a comprovar si realment estaven davant un il·lícit penal. D’esta manera es va constatar que, efectivament, es dedicava al tràfic de drogues.

La seua manera d’actuar es va poder definir com de “repartidor” de cocaïna, ja que era ell mateix el que es desplaçava a determinats establiments d’hostaleria de la zona, per a proveir als seus clients. En altres ocasions, les menys, eren els clients els que es traslladaven a la seua casa, situada també a Xàbia, on els proveïa d’esta substància.

Una vegada completades les perquisicions, i sota autorització judicial, es va dur a terme el registre domiciliari en l’habitatge, amb el suport de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC) d’Alacant, i el guia caní de detecció de drogues, després del qual es va detindre a l’home i a la seua parella sentimental, perfecta coneixedora de l’activitat il·lícita, per un presumpte delicte de tràfic de drogues.

En este registre es van confiscar 74 dosis de cocaïna, 12.270 euros en metàl·lic, 3.878 euros en criptomonedes d’un moneder digital, documentació falsa, substància apta per al tall de cocaïna i set rellotges d’alta gamma.

Els presumptes autors són un home de 67 anys, de nacionalitat italiana, al qual li consten antecedents per fets de la mateixa naturalesa, i una dona de 56 anys, de nacionalitat polonesa, que residia amb ell i era plena coneixedora dels fets.
Després de ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Dénia, s’ha decretat l’ingrés a la presó de l’home.

 

Desarticulat un punt de venda d’heroïna a Almoradí

 

D’altra banda, agents de la Guàrdia Civil d’Almoradí, després de realitzar diversos serveis coordinats amb la Policia Local d’eixa mateixa localitat, van procedir a la detenció de dos homes (60 i 18) i tres dones (51, 31 i 22), com a presumptes autors d’un delicte de tràfic de drogues.

Estes cinc persones comptaven amb un habitatge particular on, suposadament, venien dosi d’heroïna als seus clients, la qual cosa havia provocat una certa alarma social entre veïns de l’immoble i els comerciants de la zona.

Després de procedir a l’entrada i registre de l’immoble, van confiscar nou dosis d’heroïna, 280 euros, una bàscula de precisió per al pesatge de la droga, una navalla de grans dimensions, dos tisores i diversos embolcalls de plàstic per a la preparació i venda d’estes substàncies.

 

Una altra detinguda per reactivar la venda de droga en un barri de Villena

 

També a Villena, la Guàrdia Civil ha desmantellat un altre punt de venda de drogues, dirigit per una dona espanyola de 41 anys, que ha resultat detinguda com a presumpta autora d’un delicte de tràfic de drogues i un altre d’emblanquiment de capitals.

En eixe mateix lloc, el mes de juny de 2020, es va detindre al company sentimental de la dona, pels mateixos delictes, i pel que sembla ella va decidir continuar amb el negoci.

Els agents van realitzar les vigilàncies pertinents entorn del domicili, amb les quals van poder corroborar que allí es dispensava de manera habitual cocaïna, heroïna i marihuana. En el registre van confiscar 10 grams de marihuana i 40 euros.

Últimes notícies

Municipis afectats per la dana i ConELA reben la Creu d’Or per la solidaritat social

El Ministeri de Drets Socials ha concedit la Creu d'Or de l'Orde Civil de la Solidaritat Social als municipis afectats per la dana, a la junta directiva de ConELA, a Cermi Mujeres, a la Fundació Gomaespuma i, a títol pòstum, a Óscar Moral, per la seua tasca en defensa del benestar i la cohesió social.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la situació de la Comunitat i els acords dels Pressupostos de 2026

Juanfran Pérez Llorca ha d’afrontar esta setmana en Les Corts una sessió de control clau on explicarà la situació política, econòmica i social de la Comunitat Valenciana i el compliment dels acords del Pressupost de 2026.

El dispositiu de prevenció i extinció d’incendis de la Generalitat compta amb 1.700 efectius

724 professionals formen part de l’equip per a la província de València, 470 per a Castelló i 434 per a Alacant, a més d’altres 65 que operen en el conjunt de la Comunitat Valenciana.

Tres detinguts per una estafa massiva amb SMS falsos de bancs a València i altres províncies

Tres hòmens de 24 a 28 anys han sigut detinguts a Torrevieja per integrar, presumptament, un grup que enviava SMS falsos de bancs i telefonava a les víctimes per obtindre les seues claus i estafar-les, amb afectats a València i altres set províncies.

Enganyen una comunitat de veïns amb una falsa retirada d’amiant i estafen 12.500 euros

Un administrador de finques i el gerent d’una constructora han sigut detinguts per organitzar una retirada il·legal d’amiant en una finca de València, enganyar la comunitat de propietaris i estafar 12.500 euros.

Un matrimoni s’enfronta a 3 anys de presó per tindre quasi tota la plantilla sense alta en la Seguretat Social

Un matrimoni que dirigia una empresa de neteja a Alacant s’enfronta a tres anys de presó per tindre 24 dels 27 empleats sense alta en la Seguretat Social, fet que suposa el 88% de la plantilla.

Refugis climàtics i més coordinació a València davant l’arribada de calor extrem

El PSPV de la Diputació de València ha proposat activar un Cecopi i impulsar una xarxa de refugis climàtics i espais públics climatitzats per a protegir la població davant possibles episodis de calor extrem.

Retencions de fins a 7 km a l’A-7 per un accident a Torrent i un camió averiat a Riba-roja

Un accident sense ferits a Torrent i un camió averiat a Riba-roja de Túria en la A-7 estan provocant prop de set quilòmetres de retencions en l’àrea metropolitana de València.