21.4 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Desmantellen una organització criminal implicada en 37 robatoris en bars de Conca, Albacete i València

 

Agents de la Guàrdia Civil han desmantellat una presumpta organització criminal que pel que pareix està implicada en 37 delictes de robatori amb força en diferents bars de les províncies de València, Conca i Albacete. L’operació, batejada com ‘Trinken’, s’ha saldat amb quatre detinguts.

 

La Guàrdia Civil de Requena, en la comarca d’Utiel-Requena (València), va iniciar una investigació a principis de 2019 per a identificar i detindre a l’autor o autors d’una sèrie de robatoris que van començar a fer-se per tota la província de València, en diferents establiments públics, tots bars amb màquines.

 

L’organització criminal portava sempre el mateix ‘modus operandi’, en escassos minuts i generant una gran alarma social entre els propietaris dels bars de la província, ha explicat la Guàrdia Civil en un comunicat.

 

La nit, el moment oportú per als robatoris

Pel que pareix, la banda aprofitava les hores nocturnes per a desplaçar-se a  localitats de les províncies de Conca, Albacete i València, a on trencaven les pantalles de les màquines de jocs dels bars per a robar els diners que emmagatzemaven en el seu interior, a demés d’altres objectes de valor dels establiments.

 

Els agents van conseguir identificar a una presumpta banda organitzada que suposadament estava implicada en els robatoris. Així, van arrestar a quatre hòmens d’entre els 26 i els 36 anys per la presumpta comissió de 37 delictes de robatori amb força i pertinença a organització criminal.

 

Tal com ha explicat l’institut armat, les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm.4 de Requena.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres obrers han resultat ferits després de la solsida parcial d’un edifici en El Saler

Tres obrers han resultat ferits en quedar atrapats per la solsida parcial de l'ampit d'una terrassa en un edifici en obres del Saler. Van ser rescatats amb mesures de seguretat i traslladats a diferents hospitals.

Puente xifra en 1.470 milions les obres mobilitzades per a millorar la Rodalia valenciana

Transports ha xifrat en 1.470 milions les actuacions ja mobilitzades per a modernitzar la Rodalia valenciana i ha reafirmat el Pla de Rodalia, que frega 1.900 milions. Adif i Renfe han detallat obres, compres de trens i millores en estacions, amb incidències temporals pels treballs en marxa.

Presó provisional per al detingut per assassinar a la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Un jutjat ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home detingut per l'assassinat de la seua exparella en el centre de salut de Benicàssim. Igualtat va confirmar que es tracta d'un crim masclista i no constaven denúncies prèvies.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana arranca amb consens i col·laboració

La nova Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana del 29 d'octubre de 2024 naix amb voluntat de coordinació entre administracions i un pla de treball definit.

Detingut l’exmarit com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de les víctimes ha sigut detingut com a presumpte autor del doble assassinat a Xilxes. La investigació revisa cambres i s'analitza si és violència masclista.

La jutgessa demana a Ajuntament i Generalitat dades sobre les vivendes públiques d’Alacant

La magistrada que investiga les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan ha demanat expedients a l'Ajuntament, la Generalitat i la cooperativa Els Naus. El jutjat ha acumulat quatre denúncies i el cas ja ha provocat dimissions i renúncies d'adjudicataris.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA arranca amb consens i quatre grups de treball

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA en la Comunitat Valenciana naix amb un full de ruta compartit per a accelerar la recuperació i reunions trimestrals.

La jutgessa del cas VPP a la Platja de Sant Joan ha demanat a Generalitat, Ajuntament i cooperativa la documentació que reclama Anticorrupció

La jutgessa que instruïx el cas per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan ha demanat a Generalitat, Ajuntament i cooperativa la documentació reclamada per Anticorrupció. El requeriment ha quedat plasmat en una providència de la titular de la plaça número 5 de la Secció d'Instrucció del Tribunal d'Instància d'Alacant.