I després de la fi de l’estat d’alarma. Què passarà en el toc de queda?

Ejemplo de shortcode con estilo
  El president del Govern, Pedro Sánchez ha reafirmat que l’estat d’alarma finalitzarà el pròxim 9 de maig. Però, Què ocorrerà quan acabe l’estat d’alarma?. Esta mesura posa en escac algunes de les principals mesures restrictives fins al moment, com són, el toc de queda i el tancament perimetral. La Generalitat Valenciana ja va advertir el […]

 

El president del Govern, Pedro Sánchez ha reafirmat que l’estat d’alarma finalitzarà el pròxim 9 de maig. Però, Què ocorrerà quan acabe l’estat d’alarma?. Esta mesura posa en escac algunes de les principals mesures restrictives fins al moment, com són, el toc de queda i el tancament perimetral. La Generalitat Valenciana ja va advertir el passat 8 d’abril que la fi de l’estat d’alarma no suposaria tornar a la normalitat, sinó que hi hauria un altre escenari diferent. Cada comunitat comptarà amb l’autonomia necessària per a la presa de decisions respecte a la pròrroga de mesures anticovid o l’aplicació de noves restriccions.

Horaris per al cap de setmana

Ahir la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, es va pronunciar sobre el tema i va assegurar que la Generalitat Valenciana compta amb eines «suficients» per a continuar controlant la pandèmia en la Comunitat en el cas que el Govern Central prorrogués l’estat d’alarma després del 9 de maig i encara que veu «més còmode» comptar amb esta empara, va recalcar que la Comunitat pot continuar adoptant resolucions sense el. Comunitat Valenciana veu «més còmode» tindre l’empar de l’estat d’alarma, però pot adoptar resolucions sense ell. I va afegir que actualment «podríem continuar dictant resolucions a l’empara de la Llei de Salut i al mateix temps sol·licitar la ratificació als tribunals».

Actualment la Comunitat Valenciana té la incidència més baixa (35,61) de tota Espanya i l’única del país que des del 24 de març està per sota del mig centenar de casos. Però, mancant conéixer l’impacte que han pogut tenir les festes de Setmana Santa i Pasqua, i el procés de vacunació, el Consell estudia mantenir la majoria de restriccions i flexibilitzar unes poques. No obstant això, el president de la Generalitat, Ximo Puig va avançar la seua intenció d’aixecar el tancament perimetral del territori abans del 9 de maig.

Quan s’anunciaran les noves mesures?

La Interdepartamental en la qual s’adopten aquestes mesures tornarà a reunir-se el 22 d’abril, data en la qual es podrien alleugerir les restriccions si per a llavors s’han consolidat les bones dades epidemiològiques, i ho farà de nou el 4 de maig, quan es podria recordar la finalització del tancament perimetral.

Els juristes preguntats sobre el tema, van assegurar que el Consell no podria establir una limitació de mobilitat nocturna, ni decretar un tancament perimetral de la Comunitat Valenciana sense estar declarat l’estat d’alarma. Pel que caldrà esperar a la reunió amb la Interdepartamental del pròxim 4 de maig, on s’anunciaran les noves mesures.

Últimes notícies

El València continua penúltim després de perdre davant del Real Madrid

El València ha caigut 0-3 a Mestalla davant del Real Madrid i continua penúltim amb nou punts. Els blancs sumen huit victòries consecutives.

El Valencia i el Real Madrid homenatgen Jesús de Miguel a Mestalla

El Valencia i el Real Madrid han recordat el davanter del CD Tenerife, Jesús de Miguel, mort dimarts. El tribut ha inclòs un minut de silenci, un vídeo i una bandera a mitja asta.

Sadiq i Danjuma lideren l’atac del València davant del Madrid

El València ha triat Sadiq i Danjuma per a buscar la primera victòria a Mestalla. El Real Madrid presenta cinc canvis respecte a l’onze d’Atenes.

El Villarreal disputa diumenge el seu partit 1.000 en Primera

El Villarreal arribarà als 1.000 partits en Primera davant del Getafe, després de 27 temporades en l’elit repartides en dos períodes.

Sánchez estudiarà el reconeixement de Guillem Agulló com a víctima

El Govern s'ha compromés a estudiar la petició dels pares perquè Guillem Agulló siga reconegut oficialment com a víctima del terrorisme. La família manté esta reivindicació des de l'assassinat del jove, el 1993.

Ayuso reclama un canvi polític i critica Sánchez

En un acte del PP a València, Ayuso ha reclamat traure Sánchez del Govern i ha criticat les seues polítiques. María José Catalá i Juanfran Pérez Llorca també han intervingut.

Ayuso visita el Cabanyal després del míting de Sánchez

Ayuso ha recorregut el Cabanyal i el seu mercat amb l’alcaldessa María José Catalá i el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca.

Els rius d’Oliva i Els Poblets reben obres urgents després de la dana

La CHJ està reparant les lleres d’Oliva i Els Poblets després dels danys causats per la dana Adam d’octubre. Les actuacions inicials precedixen una intervenció d’emergència més completa.