I després de la fi de l’estat d’alarma. Què passarà en el toc de queda?

 

El president del Govern, Pedro Sánchez ha reafirmat que l’estat d’alarma finalitzarà el pròxim 9 de maig. Però, Què ocorrerà quan acabe l’estat d’alarma?. Esta mesura posa en escac algunes de les principals mesures restrictives fins al moment, com són, el toc de queda i el tancament perimetral. La Generalitat Valenciana ja va advertir el passat 8 d’abril que la fi de l’estat d’alarma no suposaria tornar a la normalitat, sinó que hi hauria un altre escenari diferent. Cada comunitat comptarà amb l’autonomia necessària per a la presa de decisions respecte a la pròrroga de mesures anticovid o l’aplicació de noves restriccions.

Horaris per al cap de setmana

Ahir la consellera de Sanitat Universal i Salut PúblicaAna Barceló, es va pronunciar sobre el tema i va assegurar que la Generalitat Valenciana compta amb eines “suficients” per a continuar controlant la pandèmia en la Comunitat en el cas que el Govern Central prorrogués l’estat d’alarma després del 9 de maig i encara que veu “més còmode” comptar amb esta empara, va recalcar que la Comunitat pot continuar adoptant resolucions sense el. Comunitat Valenciana veu “més còmode” tindre l’empar de l’estat d’alarma, però pot adoptar resolucions sense ell. I va afegir que actualment “podríem continuar dictant resolucions a l’empara de la Llei de Salut i al mateix temps sol·licitar la ratificació als tribunals”.

Actualment la Comunitat Valenciana té la incidència més baixa (35,61) de tota Espanya i l’única del país que des del 24 de març està per sota del mig centenar de casos. Però, mancant conéixer l’impacte que han pogut tenir les festes de Setmana Santa i Pasqua, i el procés de vacunació, el Consell estudia mantenir la majoria de restriccions i flexibilitzar unes poques. No obstant això, el president de la Generalitat, Ximo Puig va avançar la seua intenció d’aixecar el tancament perimetral del territori abans del 9 de maig.

Quan s’anunciaran les noves mesures?

La Interdepartamental en la qual s’adopten aquestes mesures tornarà a reunir-se el 22 d’abril, data en la qual es podrien alleugerir les restriccions si per a llavors s’han consolidat les bones dades epidemiològiques, i ho farà de nou el 4 de maig, quan es podria recordar la finalització del tancament perimetral.

Els juristes preguntats sobre el tema, van assegurar que el Consell no podria establir una limitació de mobilitat nocturna, ni decretar un tancament perimetral de la Comunitat Valenciana sense estar declarat l’estat d’alarma. Pel que caldrà esperar a la reunió amb la Interdepartamental del pròxim 4 de maig, on s’anunciaran les noves mesures.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.