I després de la fi de l’estat d’alarma. Què passarà en el toc de queda?

 

El president del Govern, Pedro Sánchez ha reafirmat que l’estat d’alarma finalitzarà el pròxim 9 de maig. Però, Què ocorrerà quan acabe l’estat d’alarma?. Esta mesura posa en escac algunes de les principals mesures restrictives fins al moment, com són, el toc de queda i el tancament perimetral. La Generalitat Valenciana ja va advertir el passat 8 d’abril que la fi de l’estat d’alarma no suposaria tornar a la normalitat, sinó que hi hauria un altre escenari diferent. Cada comunitat comptarà amb l’autonomia necessària per a la presa de decisions respecte a la pròrroga de mesures anticovid o l’aplicació de noves restriccions.

Horaris per al cap de setmana

Ahir la consellera de Sanitat Universal i Salut PúblicaAna Barceló, es va pronunciar sobre el tema i va assegurar que la Generalitat Valenciana compta amb eines «suficients» per a continuar controlant la pandèmia en la Comunitat en el cas que el Govern Central prorrogués l’estat d’alarma després del 9 de maig i encara que veu «més còmode» comptar amb esta empara, va recalcar que la Comunitat pot continuar adoptant resolucions sense el. Comunitat Valenciana veu «més còmode» tindre l’empar de l’estat d’alarma, però pot adoptar resolucions sense ell. I va afegir que actualment «podríem continuar dictant resolucions a l’empara de la Llei de Salut i al mateix temps sol·licitar la ratificació als tribunals».

Actualment la Comunitat Valenciana té la incidència més baixa (35,61) de tota Espanya i l’única del país que des del 24 de març està per sota del mig centenar de casos. Però, mancant conéixer l’impacte que han pogut tenir les festes de Setmana Santa i Pasqua, i el procés de vacunació, el Consell estudia mantenir la majoria de restriccions i flexibilitzar unes poques. No obstant això, el president de la Generalitat, Ximo Puig va avançar la seua intenció d’aixecar el tancament perimetral del territori abans del 9 de maig.

Quan s’anunciaran les noves mesures?

La Interdepartamental en la qual s’adopten aquestes mesures tornarà a reunir-se el 22 d’abril, data en la qual es podrien alleugerir les restriccions si per a llavors s’han consolidat les bones dades epidemiològiques, i ho farà de nou el 4 de maig, quan es podria recordar la finalització del tancament perimetral.

Els juristes preguntats sobre el tema, van assegurar que el Consell no podria establir una limitació de mobilitat nocturna, ni decretar un tancament perimetral de la Comunitat Valenciana sense estar declarat l’estat d’alarma. Pel que caldrà esperar a la reunió amb la Interdepartamental del pròxim 4 de maig, on s’anunciaran les noves mesures.

Últimes notícies

L’oratge comença la setmana amb més calor, sobretot a l’interior de València

Este dilluns l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable i poc nuvolós, amb pujada de les temperatures màximes, especialment a l’interior de València, i vent fluix variable. Dimarts es preveu un descens de les màximes i un lleuger augment de les mínimes.

La vaga indefinida del professorat valencià enceta la cinquena setmana amb una nova reunió clau

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià entra este dilluns en la cinquena setmana, amb 21 dies lectius de mobilitzacions i una nova mesa sectorial clau entre Educació i sindicats, mentre l’acampada al centre de València complix una setmana.

L’acampada educativa torna al centre de la plaça de la Verge de València després del Corpus

L’acampada de docents en suport a la vaga indefinida del professorat públic ha tornat al centre de la plaça de la Verge de València una vegada acabats els actes del Corpus, després d’haver-se desplaçat uns dies a un lateral per facilitar la celebració de la festa.

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.