9.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

I després de la fi de l’estat d’alarma. Què passarà en el toc de queda?

 

El president del Govern, Pedro Sánchez ha reafirmat que l’estat d’alarma finalitzarà el pròxim 9 de maig. Però, Què ocorrerà quan acabe l’estat d’alarma?. Esta mesura posa en escac algunes de les principals mesures restrictives fins al moment, com són, el toc de queda i el tancament perimetral. La Generalitat Valenciana ja va advertir el passat 8 d’abril que la fi de l’estat d’alarma no suposaria tornar a la normalitat, sinó que hi hauria un altre escenari diferent. Cada comunitat comptarà amb l’autonomia necessària per a la presa de decisions respecte a la pròrroga de mesures anticovid o l’aplicació de noves restriccions.

Horaris per al cap de setmana

Ahir la consellera de Sanitat Universal i Salut PúblicaAna Barceló, es va pronunciar sobre el tema i va assegurar que la Generalitat Valenciana compta amb eines “suficients” per a continuar controlant la pandèmia en la Comunitat en el cas que el Govern Central prorrogués l’estat d’alarma després del 9 de maig i encara que veu “més còmode” comptar amb esta empara, va recalcar que la Comunitat pot continuar adoptant resolucions sense el. Comunitat Valenciana veu “més còmode” tindre l’empar de l’estat d’alarma, però pot adoptar resolucions sense ell. I va afegir que actualment “podríem continuar dictant resolucions a l’empara de la Llei de Salut i al mateix temps sol·licitar la ratificació als tribunals”.

Actualment la Comunitat Valenciana té la incidència més baixa (35,61) de tota Espanya i l’única del país que des del 24 de març està per sota del mig centenar de casos. Però, mancant conéixer l’impacte que han pogut tenir les festes de Setmana Santa i Pasqua, i el procés de vacunació, el Consell estudia mantenir la majoria de restriccions i flexibilitzar unes poques. No obstant això, el president de la Generalitat, Ximo Puig va avançar la seua intenció d’aixecar el tancament perimetral del territori abans del 9 de maig.

Quan s’anunciaran les noves mesures?

La Interdepartamental en la qual s’adopten aquestes mesures tornarà a reunir-se el 22 d’abril, data en la qual es podrien alleugerir les restriccions si per a llavors s’han consolidat les bones dades epidemiològiques, i ho farà de nou el 4 de maig, quan es podria recordar la finalització del tancament perimetral.

Els juristes preguntats sobre el tema, van assegurar que el Consell no podria establir una limitació de mobilitat nocturna, ni decretar un tancament perimetral de la Comunitat Valenciana sense estar declarat l’estat d’alarma. Pel que caldrà esperar a la reunió amb la Interdepartamental del pròxim 4 de maig, on s’anunciaran les noves mesures.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.