Detinguda a Bigastro per presumptament matar al seu fill de 2 anys

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a una dona de 32 anys per presumptament matar al seu fill de dos anys en la localitat alacantina de Bigastro.

La dona de 32 anys, mare de dos bessons de 27 mesos, se li atribueixen el delicte d’homicidi d’un d’ells, i un delicte de lesions a l’altre germà, per un presumpte maltractament continuat comés sobre els dos menors.

Cap a les 21.15 hores del passat dissabte 11 de juny, una trucada al telèfon d’emergències 112 va alertar d’un suposat accident domèstic ocorregut en un cèntric carrer de la localitat de Bigastro.

La persona que telefonava era la mare de dos bessons de 27 mesos, que es trobava sola amb ells en el moment en el qual van ocórrer els fets. Segons va explicar a l’arribada dels serveis sanitaris i dels agents de la Guàrdia Civil de San Miguel de Salinas i de la Policia Local de Bigastro, un dels xiquets s’havia colpejat al cap amb la taula, perdent el coneixement. El personal sanitari va tractar de reanimar al xicotet sense èxit, certificant la seua mort a penes 20 minuts després.

A les 22.00 hores, l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Guardamar va acudir a realitzar la Inspecció Tècnic Ocular en el domicili. Es trobaven contradiccions entre la manifestació de la mare i els primers indicis observats.

Ja de matinada, després d’un primer estudi realitzat pel Mèdic Forense, a les 1.15 hores es va realitzar l’alçament del cos del xicotet i el seu trasllat a l’Hospital General d’Alacant per a un examen mèdic, i posteriorment, a l’Institut de Medicina Legal d’Alacant per a la realització de l’autòpsia.

Després d’obtindre diversos indicis que apuntaven al fet que el desgraciat succés fora el resultat d’un episodi de maltractaments continuats en l’àmbit familiar, el dilluns 13 de juny a les 19.30 hores, l’Equip de Policia Judicial de Guardamar del Segura va detindre a la mare dels menors.

Una vegada realitzades diverses proves s’ha constatat que el cos del menor mort presentava seqüeles de nombroses lesions patides en diferents dates, moltes d’elles anteriors, algunes el dia previ a la seua mort, i altres fins i tot del dissabte. Serà traslladat a l’Institut de Medicina Legal de València, per a un estudi més exhaustiu amb la finalitat d’esclarir els detalls de l’ocorregut.

L’altre germà, que ja des de la matinada del dissabte havia quedat sota la custòdia de l’únic familiar amb el qual tenien contacte, va ser traslladat a l’Hospital General d’Alacant el dia 13 per a un estudi detallat de les lesions que també presenta.

Hui, dimecres 15 de juny, la detinguda serà posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 d’Orihuela. Es tracta d’una dona de 32 anys, de nacionalitat albanesa. No li consten antecedents, si bé en el passat, havia tingut retirada la custòdia dels dos menors per problemes de drogodependència.

Se li imputa un delicte d’homicidi del menor mort, i un altre de lesions al germà bessó. Les víctimes són dos xiquets de 27 mesos, de nacionalitat espanyola que vivien solos amb l’ara detinguda, en el domicili en el qual van ocórrer els fets.

Últimes notícies

Crema de dues vivendes de familiars dels detinguts pel tiroteig mortal d’Alzira

Dues vivendes on viuen familiars dels quatre detinguts pel tiroteig mortal entre dos clans a Alzira han sigut incendiades, sense causar ferits, encara que ha mort un cavall.

Les màximes pugen quasi 4 graus a Castelló i arriben als 34 a l’Alt Maestrat

Les temperatures màximes d’este dilluns han pujat fins a 4 graus en punts de l’interior de Castelló i han assolit els 34 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, segons Aemet i Avamet.

Quatre anys de presó per enganyar un octogenari i traure-li quasi 400.000 euros

Una dona ha sigut condemnada a quatre anys de presó per estafar prop de 400.000 euros a un home octogenari, viudo i amb trastorn afectiu, fent-li creure que eren parella i aprofitant-se de la seua soledat.

El IVC oferix 31 propostes de teatre, dansa i circ a València este primer trimestre

L’Institut Valencià de Cultura ha presentat 31 propostes de teatre, dansa i circ per al primer trimestre de la temporada 2026-2027, repartides entre el Teatre Principal, el Teatre Rialto i l’Espai La Granja, amb protagonisme per a produccions pròpies i companyies valencianes.

Emilio Argüeso s’acull al seu dret a no contestar en la comissió de la DANA al Congrés

L’exdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, Emilio Argüeso, s’ha negat a respondre davant la comissió de la DANA al Congrés per a evitar interferències amb la causa penal oberta contra ell i protegir el seu dret de defensa.

La inversió estrangera directa es dispara en la Comunitat i ja supera els 1.800 milions

La inversió estrangera directa en la Comunitat Valenciana ha augmentat més d’un 400 % fins juliol i ha arribat als 1.846 milions, fet que situa el territori com el tercer que més capital exterior capta a Espanya. València concentra el 80 % del flux i França es consolida com el principal país inversor.

Baldoví veu en la compareixença de Mazón al Congrés un nou insult a les víctimes de la DANA

Joan Baldoví ha qualificat de nou insult a les víctimes de la DANA la compareixença de Carlos Mazón al Congrés, i l ha acusat de no respondre les preguntes sobre la gestió de la catàstrofe.

La defensa de Pradas recorre a l’Audiència per obtindre els missatges de Bernabé sobre la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha recorregut davant l’Audiència la decisió de la jutgessa que investiga la DANA de no reclamar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, els missatges que va intercanviar durant l’emergència del 29 d’octubre de 2024. L’equip legal invoca la igualtat de tracte amb altres responsables i considera “imprescindible” aclarir quina informació va arribar al Cecopi.