Detinguda a Bigastro per presumptament matar al seu fill de 2 anys

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a una dona de 32 anys per presumptament matar al seu fill de dos anys en la localitat alacantina de Bigastro.

La dona de 32 anys, mare de dos bessons de 27 mesos, se li atribueixen el delicte d’homicidi d’un d’ells, i un delicte de lesions a l’altre germà, per un presumpte maltractament continuat comés sobre els dos menors.

Cap a les 21.15 hores del passat dissabte 11 de juny, una trucada al telèfon d’emergències 112 va alertar d’un suposat accident domèstic ocorregut en un cèntric carrer de la localitat de Bigastro.

La persona que telefonava era la mare de dos bessons de 27 mesos, que es trobava sola amb ells en el moment en el qual van ocórrer els fets. Segons va explicar a l’arribada dels serveis sanitaris i dels agents de la Guàrdia Civil de San Miguel de Salinas i de la Policia Local de Bigastro, un dels xiquets s’havia colpejat al cap amb la taula, perdent el coneixement. El personal sanitari va tractar de reanimar al xicotet sense èxit, certificant la seua mort a penes 20 minuts després.

A les 22.00 hores, l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Guardamar va acudir a realitzar la Inspecció Tècnic Ocular en el domicili. Es trobaven contradiccions entre la manifestació de la mare i els primers indicis observats.

Ja de matinada, després d’un primer estudi realitzat pel Mèdic Forense, a les 1.15 hores es va realitzar l’alçament del cos del xicotet i el seu trasllat a l’Hospital General d’Alacant per a un examen mèdic, i posteriorment, a l’Institut de Medicina Legal d’Alacant per a la realització de l’autòpsia.

Després d’obtindre diversos indicis que apuntaven al fet que el desgraciat succés fora el resultat d’un episodi de maltractaments continuats en l’àmbit familiar, el dilluns 13 de juny a les 19.30 hores, l’Equip de Policia Judicial de Guardamar del Segura va detindre a la mare dels menors.

Una vegada realitzades diverses proves s’ha constatat que el cos del menor mort presentava seqüeles de nombroses lesions patides en diferents dates, moltes d’elles anteriors, algunes el dia previ a la seua mort, i altres fins i tot del dissabte. Serà traslladat a l’Institut de Medicina Legal de València, per a un estudi més exhaustiu amb la finalitat d’esclarir els detalls de l’ocorregut.

L’altre germà, que ja des de la matinada del dissabte havia quedat sota la custòdia de l’únic familiar amb el qual tenien contacte, va ser traslladat a l’Hospital General d’Alacant el dia 13 per a un estudi detallat de les lesions que també presenta.

Hui, dimecres 15 de juny, la detinguda serà posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 d’Orihuela. Es tracta d’una dona de 32 anys, de nacionalitat albanesa. No li consten antecedents, si bé en el passat, havia tingut retirada la custòdia dels dos menors per problemes de drogodependència.

Se li imputa un delicte d’homicidi del menor mort, i un altre de lesions al germà bessó. Les víctimes són dos xiquets de 27 mesos, de nacionalitat espanyola que vivien solos amb l’ara detinguda, en el domicili en el qual van ocórrer els fets.

Últimes notícies

Juny tanca amb un 87% d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana i Benidorm supera el 90%

Els hotels de la Comunitat Valenciana han tancat juny amb un 87,1% d’ocupació, mig punt més que fa un any, amb Benidorm per damunt del 90% i un fort creixement a Castelló.

Nala, la gossa bombera d’Alacant que busca supervivents al terratrémol de Veneçuela

Nala, una gossa de la Unitat Canina dels bombers d’Alacant, ha viatjat quasi 40 hores fins a Veneçuela amb l’ONG GEA per buscar supervivents i repartir ajuda humanitària després del doble terratrémol.

La jove apunyalada pel pare en un crim masclista a Alacant evoluciona fora de perill

La jove de 26 anys ferida pel pare en el crim masclista de Cañada del Fenollar continua ingressada a l’hospital d’Alacant, però la seua vida no corre perill.

Justin de Haas, nou central neerlandés per al Valencia CF i huité jugador dels Països Baixos al club

El central neerlandés Justin de Haas, fitxat des del FC Famalicao, s’ha convertit en el huité futbolista dels Països Baixos que defensa l’escut del Valencia CF i en el primer de clara vocació defensiva.

Rècord negatiu d’ofegaments en juny a Espanya amb huit morts a la Comunitat Valenciana

Juny ha tancat amb 92 morts per ofegament a Espanya, huit d’elles a la Comunitat Valenciana, el pitjor registre des de 2015 i amb un fort impacte en menors i majors.

Un minut de silenci al Palau per les víctimes de l’accident de Metrovalencia, 20 anys després

El Consell ha guardat un minut de silenci al Palau de la Generalitat en memòria de les 43 víctimes de l’accident de Metrovalencia, en el 20é aniversari del sinistre, en una jornada d’actes d’homenatge i record.

Les mínimes baixen fins a 5 graus menys però València encara patix una nit tropical amb 22,7 °C

Les mínimes han descendit fins a 5 graus en la Comunitat Valenciana, però en molts punts encara superen els 20, amb 22,7 °C a València.

Un conductor sembrà el pànic a València amb una fugida temerària de més d’onze quilòmetres

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys que ha fugit més d’onze quilòmetres per la V-30 i carrers de València, conduint en sentit contrari i provocant diversos sinistres vials fins a col·lidir al barri de Natzaret.