Detinguda a Bigastro per presumptament matar al seu fill de 2 anys

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a una dona de 32 anys per presumptament matar al seu fill de dos anys en la localitat alacantina de Bigastro.

La dona de 32 anys, mare de dos bessons de 27 mesos, se li atribueixen el delicte d’homicidi d’un d’ells, i un delicte de lesions a l’altre germà, per un presumpte maltractament continuat comés sobre els dos menors.

Cap a les 21.15 hores del passat dissabte 11 de juny, una trucada al telèfon d’emergències 112 va alertar d’un suposat accident domèstic ocorregut en un cèntric carrer de la localitat de Bigastro.

La persona que telefonava era la mare de dos bessons de 27 mesos, que es trobava sola amb ells en el moment en el qual van ocórrer els fets. Segons va explicar a l’arribada dels serveis sanitaris i dels agents de la Guàrdia Civil de San Miguel de Salinas i de la Policia Local de Bigastro, un dels xiquets s’havia colpejat al cap amb la taula, perdent el coneixement. El personal sanitari va tractar de reanimar al xicotet sense èxit, certificant la seua mort a penes 20 minuts després.

A les 22.00 hores, l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Guardamar va acudir a realitzar la Inspecció Tècnic Ocular en el domicili. Es trobaven contradiccions entre la manifestació de la mare i els primers indicis observats.

Ja de matinada, després d’un primer estudi realitzat pel Mèdic Forense, a les 1.15 hores es va realitzar l’alçament del cos del xicotet i el seu trasllat a l’Hospital General d’Alacant per a un examen mèdic, i posteriorment, a l’Institut de Medicina Legal d’Alacant per a la realització de l’autòpsia.

Després d’obtindre diversos indicis que apuntaven al fet que el desgraciat succés fora el resultat d’un episodi de maltractaments continuats en l’àmbit familiar, el dilluns 13 de juny a les 19.30 hores, l’Equip de Policia Judicial de Guardamar del Segura va detindre a la mare dels menors.

Una vegada realitzades diverses proves s’ha constatat que el cos del menor mort presentava seqüeles de nombroses lesions patides en diferents dates, moltes d’elles anteriors, algunes el dia previ a la seua mort, i altres fins i tot del dissabte. Serà traslladat a l’Institut de Medicina Legal de València, per a un estudi més exhaustiu amb la finalitat d’esclarir els detalls de l’ocorregut.

L’altre germà, que ja des de la matinada del dissabte havia quedat sota la custòdia de l’únic familiar amb el qual tenien contacte, va ser traslladat a l’Hospital General d’Alacant el dia 13 per a un estudi detallat de les lesions que també presenta.

Hui, dimecres 15 de juny, la detinguda serà posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 d’Orihuela. Es tracta d’una dona de 32 anys, de nacionalitat albanesa. No li consten antecedents, si bé en el passat, havia tingut retirada la custòdia dels dos menors per problemes de drogodependència.

Se li imputa un delicte d’homicidi del menor mort, i un altre de lesions al germà bessó. Les víctimes són dos xiquets de 27 mesos, de nacionalitat espanyola que vivien solos amb l’ara detinguda, en el domicili en el qual van ocórrer els fets.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.