Detinguda la cuidadora d’una dona de 94 anys per robar-li de forma continuada

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Guàrdia Civil ha detingut a la Vila Joiosa a una dona com a presumpta autora d’un delicte continuat de furt de joies i diners, en una residència d’ancians. A més es va procedir a la detenció d’una altra, relacionada amb l’anterior, com a presumpta autora d’un delicte d’encobriment, després de vendre eixes joies […]

 

La Guàrdia Civil ha detingut a la Vila Joiosa a una dona com a presumpta autora d’un delicte continuat de furt de joies i diners, en una residència d’ancians. A més es va procedir a la detenció d’una altra, relacionada amb l’anterior, com a presumpta autora d’un delicte d’encobriment, després de vendre eixes joies en un establiment.

El passat dia 23 de juny, els responsables d’una residència d’ancians de la zona, van interposar denúncia davant la Guàrdia Civil de la Vila Joiosa, quan van sospitar que una de les seues treballadores poguera estar dedicant-se al furt de les joies de les internes.

Una d’elles en concret, una dona de 94 anys, els va manifestar que des de feia un temps havia notat que li anaven desapareixent peces d’or i diners en efectiu. D’estos successos va informar tant els seus familiars com als responsables del centre, que van procedir immediatament a obrir una investigació i a traslladar la denúncia corresponent.

Per part de la Guàrdia Civil, es van prendre manifestacions testificals de treballadors i treballadores, i van examinar els comunicats emesos per cada superior en els torns de treball corresponents. D’entre els informes, va destacar una cuidadora que havia mantingut contacte habitual amb la víctima.

Realitzades les investigacions, es van confirmar les sospites sobre la citada auxiliar, a la qual finalment s’ha detingut, com a presumpta autora d’un delicte continuat de furt, de tipus agreujat, en tindre la víctima, per raó d’edat i estat de salut, la consideració de víctima vulnerable; A més, la professional sanitària va aprofitar la seua posició de superioritat per a consumar l’il·lícit penal.

També s’ha procedit a la detenció d’una altra dona, relacionada amb l’entorn de l’anterior detinguda, per un presumpte delicte d’encobriment, per haver sigut ella qui va vendre les joies robades en una joieria situada en una altra localitat per les quals va obtindre un gran benefici.

Encara que es va poder acreditar que les joies objecte de venda van ser les sostretes, no totes van poder ser recuperades, ja que l’establiment en adquirir-les de bona fe, va procedir a la seua fosa conformement a la normativa legal, fet que ha suposat a la víctima un mal moral irrecuperable, per l’alt valor sentimental que les joies tenien per a ella.

Últimes notícies

L’AVL reclama més recursos per a frenar la minimització del valencià

La presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Maria Àngels Francés, reclama voluntat política i més recursos per a consolidar el llegat dels 25 anys de la institució i frenar la minimització del valencià. En l’acte d’obertura del curs, l’AVL també ha distingit la revista Saó amb la Medalla de 2026.

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno, proclamades falleres majors de València 2027

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno han sigut proclamades fallera major i fallera major infantil de València per a 2027 en un acte solemne a lAjuntament, presidit per lalcaldessa María José Catalá.

Bernabé, Arcadi España i Torró encapçalen la llista del PSPV al Congrés per València

El PSPV-PSOE ha aprovat una llista molt renovada al Congrés per València, encapçalada per Pilar Bernabé, amb Arcadi España de número dos i Rebeca Torró de tres, de cara a les generals del 29 de novembre.

Jutgen nou acusats per un alijo de 32 quilos de cocaïna arribada des de Panamà

Nou persones s’enfronten a penes de fins a nou anys i mig de presó per introduir a Espanya més de 32 quilos de cocaïna ocults en un enviament d’aparells elèctrics cap a Orihuela.

Mompó crida a mobilitzar València per a canviar el rumb d’Espanya el 29N

Vicent Mompó insten el comitè de campanya del PP a València a bolcar-se en les generals del 29 de novembre per a impulsar un canvi polític a Espanya. El líder provincial reclama que la Comunitat Valenciana siga escoltada i tinga el pes que li correspon.

Benidorm Fest 2027 reunix 18 artistes amb Ladilla Rusa, Vicco i Pipiolas al capdavant

La sisena edició del Benidorm Fest se celebrarà del 26 al 30 de gener de 2027 amb 18 artistes seleccionats entre 896 cançons, combinant figures consolidades i noves promeses.

Llibertat provisional per als quatre ultres detinguts en la baralla prop del Ciutat de València

El jutjat d’instrucció de València ha deixat en llibertat provisional quatre ultres del Sevilla detinguts per una baralla multitudinària amb radicales del Levante dilluns passat als voltants del Ciutat de València. Els investigats, que no han declarat, hauran de comparéixer quan els ho requerisca el jutjat i comunicar qualsevol canvi de domicili.

Així afectarà a la Comunitat Valenciana l’avís per fortes pluges des de dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat un avís especial per un episodi de pluges intenses i persistents que podria començar dissabte i concentrar-se diumenge als litorals i prelitorals mediterranis.