Detinguda la cuidadora d’una dona de 94 anys per robar-li de forma continuada

 

La Guàrdia Civil ha detingut a la Vila Joiosa a una dona com a presumpta autora d’un delicte continuat de furt de joies i diners, en una residència d’ancians. A més es va procedir a la detenció d’una altra, relacionada amb l’anterior, com a presumpta autora d’un delicte d’encobriment, després de vendre eixes joies en un establiment.

El passat dia 23 de juny, els responsables d’una residència d’ancians de la zona, van interposar denúncia davant la Guàrdia Civil de la Vila Joiosa, quan van sospitar que una de les seues treballadores poguera estar dedicant-se al furt de les joies de les internes.

Una d’elles en concret, una dona de 94 anys, els va manifestar que des de feia un temps havia notat que li anaven desapareixent peces d’or i diners en efectiu. D’estos successos va informar tant els seus familiars com als responsables del centre, que van procedir immediatament a obrir una investigació i a traslladar la denúncia corresponent.

Per part de la Guàrdia Civil, es van prendre manifestacions testificals de treballadors i treballadores, i van examinar els comunicats emesos per cada superior en els torns de treball corresponents. D’entre els informes, va destacar una cuidadora que havia mantingut contacte habitual amb la víctima.

Realitzades les investigacions, es van confirmar les sospites sobre la citada auxiliar, a la qual finalment s’ha detingut, com a presumpta autora d’un delicte continuat de furt, de tipus agreujat, en tindre la víctima, per raó d’edat i estat de salut, la consideració de víctima vulnerable; A més, la professional sanitària va aprofitar la seua posició de superioritat per a consumar l’il·lícit penal.

També s’ha procedit a la detenció d’una altra dona, relacionada amb l’entorn de l’anterior detinguda, per un presumpte delicte d’encobriment, per haver sigut ella qui va vendre les joies robades en una joieria situada en una altra localitat per les quals va obtindre un gran benefici.

Encara que es va poder acreditar que les joies objecte de venda van ser les sostretes, no totes van poder ser recuperades, ja que l’establiment en adquirir-les de bona fe, va procedir a la seua fosa conformement a la normativa legal, fet que ha suposat a la víctima un mal moral irrecuperable, per l’alt valor sentimental que les joies tenien per a ella.

Últimes notícies

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.

Una tronada de matinada deixa 94 l/m² en tres hores a Ribera de Cabanes

Les pluges de la passada matinada han descarregat amb força al litoral de Castelló, amb 94 litres per metre quadrat en tres hores a Ribera de Cabanes i més de 60 l/m² en diversos municipis d’Alacant.

Les temperatures cauen quasi 14 graus en només 24 hores a Alcoi

Les temperatures del migdia han baixat una mitjana de 9,2 graus en només 24 hores a la Comunitat Valenciana, amb un descens excepcional de 13,9 graus a Alcoi, segons Aemet.

Detenen l’exmilitar Patricia Campos per un presumpte maltractament als seus fills que ella nega

La castellonenca Patricia Campos i la seua dona han sigut detingudes per la Guàrdia Civil i investigades per un presumpte delicte continuat de maltractament als seus dos fills adoptats, uns fets que la parella rebutja de manera categòrica.