Detinguda la cuidadora d’una dona de 94 anys per robar-li de forma continuada

 

La Guàrdia Civil ha detingut a la Vila Joiosa a una dona com a presumpta autora d’un delicte continuat de furt de joies i diners, en una residència d’ancians. A més es va procedir a la detenció d’una altra, relacionada amb l’anterior, com a presumpta autora d’un delicte d’encobriment, després de vendre eixes joies en un establiment.

El passat dia 23 de juny, els responsables d’una residència d’ancians de la zona, van interposar denúncia davant la Guàrdia Civil de la Vila Joiosa, quan van sospitar que una de les seues treballadores poguera estar dedicant-se al furt de les joies de les internes.

Una d’elles en concret, una dona de 94 anys, els va manifestar que des de feia un temps havia notat que li anaven desapareixent peces d’or i diners en efectiu. D’estos successos va informar tant els seus familiars com als responsables del centre, que van procedir immediatament a obrir una investigació i a traslladar la denúncia corresponent.

Per part de la Guàrdia Civil, es van prendre manifestacions testificals de treballadors i treballadores, i van examinar els comunicats emesos per cada superior en els torns de treball corresponents. D’entre els informes, va destacar una cuidadora que havia mantingut contacte habitual amb la víctima.

Realitzades les investigacions, es van confirmar les sospites sobre la citada auxiliar, a la qual finalment s’ha detingut, com a presumpta autora d’un delicte continuat de furt, de tipus agreujat, en tindre la víctima, per raó d’edat i estat de salut, la consideració de víctima vulnerable; A més, la professional sanitària va aprofitar la seua posició de superioritat per a consumar l’il·lícit penal.

També s’ha procedit a la detenció d’una altra dona, relacionada amb l’entorn de l’anterior detinguda, per un presumpte delicte d’encobriment, per haver sigut ella qui va vendre les joies robades en una joieria situada en una altra localitat per les quals va obtindre un gran benefici.

Encara que es va poder acreditar que les joies objecte de venda van ser les sostretes, no totes van poder ser recuperades, ja que l’establiment en adquirir-les de bona fe, va procedir a la seua fosa conformement a la normativa legal, fet que ha suposat a la víctima un mal moral irrecuperable, per l’alt valor sentimental que les joies tenien per a ella.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.