Detinguda la cuidadora d’una dona de 94 anys per robar-li de forma continuada

 

La Guàrdia Civil ha detingut a la Vila Joiosa a una dona com a presumpta autora d’un delicte continuat de furt de joies i diners, en una residència d’ancians. A més es va procedir a la detenció d’una altra, relacionada amb l’anterior, com a presumpta autora d’un delicte d’encobriment, després de vendre eixes joies en un establiment.

El passat dia 23 de juny, els responsables d’una residència d’ancians de la zona, van interposar denúncia davant la Guàrdia Civil de la Vila Joiosa, quan van sospitar que una de les seues treballadores poguera estar dedicant-se al furt de les joies de les internes.

Una d’elles en concret, una dona de 94 anys, els va manifestar que des de feia un temps havia notat que li anaven desapareixent peces d’or i diners en efectiu. D’estos successos va informar tant els seus familiars com als responsables del centre, que van procedir immediatament a obrir una investigació i a traslladar la denúncia corresponent.

Per part de la Guàrdia Civil, es van prendre manifestacions testificals de treballadors i treballadores, i van examinar els comunicats emesos per cada superior en els torns de treball corresponents. D’entre els informes, va destacar una cuidadora que havia mantingut contacte habitual amb la víctima.

Realitzades les investigacions, es van confirmar les sospites sobre la citada auxiliar, a la qual finalment s’ha detingut, com a presumpta autora d’un delicte continuat de furt, de tipus agreujat, en tindre la víctima, per raó d’edat i estat de salut, la consideració de víctima vulnerable; A més, la professional sanitària va aprofitar la seua posició de superioritat per a consumar l’il·lícit penal.

També s’ha procedit a la detenció d’una altra dona, relacionada amb l’entorn de l’anterior detinguda, per un presumpte delicte d’encobriment, per haver sigut ella qui va vendre les joies robades en una joieria situada en una altra localitat per les quals va obtindre un gran benefici.

Encara que es va poder acreditar que les joies objecte de venda van ser les sostretes, no totes van poder ser recuperades, ja que l’establiment en adquirir-les de bona fe, va procedir a la seua fosa conformement a la normativa legal, fet que ha suposat a la víctima un mal moral irrecuperable, per l’alt valor sentimental que les joies tenien per a ella.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.