Detinguda la cuidadora d’una dona de 94 anys per robar-li de forma continuada

 

La Guàrdia Civil ha detingut a la Vila Joiosa a una dona com a presumpta autora d’un delicte continuat de furt de joies i diners, en una residència d’ancians. A més es va procedir a la detenció d’una altra, relacionada amb l’anterior, com a presumpta autora d’un delicte d’encobriment, després de vendre eixes joies en un establiment.

El passat dia 23 de juny, els responsables d’una residència d’ancians de la zona, van interposar denúncia davant la Guàrdia Civil de la Vila Joiosa, quan van sospitar que una de les seues treballadores poguera estar dedicant-se al furt de les joies de les internes.

Una d’elles en concret, una dona de 94 anys, els va manifestar que des de feia un temps havia notat que li anaven desapareixent peces d’or i diners en efectiu. D’estos successos va informar tant els seus familiars com als responsables del centre, que van procedir immediatament a obrir una investigació i a traslladar la denúncia corresponent.

Per part de la Guàrdia Civil, es van prendre manifestacions testificals de treballadors i treballadores, i van examinar els comunicats emesos per cada superior en els torns de treball corresponents. D’entre els informes, va destacar una cuidadora que havia mantingut contacte habitual amb la víctima.

Realitzades les investigacions, es van confirmar les sospites sobre la citada auxiliar, a la qual finalment s’ha detingut, com a presumpta autora d’un delicte continuat de furt, de tipus agreujat, en tindre la víctima, per raó d’edat i estat de salut, la consideració de víctima vulnerable; A més, la professional sanitària va aprofitar la seua posició de superioritat per a consumar l’il·lícit penal.

També s’ha procedit a la detenció d’una altra dona, relacionada amb l’entorn de l’anterior detinguda, per un presumpte delicte d’encobriment, per haver sigut ella qui va vendre les joies robades en una joieria situada en una altra localitat per les quals va obtindre un gran benefici.

Encara que es va poder acreditar que les joies objecte de venda van ser les sostretes, no totes van poder ser recuperades, ja que l’establiment en adquirir-les de bona fe, va procedir a la seua fosa conformement a la normativa legal, fet que ha suposat a la víctima un mal moral irrecuperable, per l’alt valor sentimental que les joies tenien per a ella.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.