Detinguda per intentar assassinar al seu fill de 7 anys asfixiant-li

Una dona d’uns 40 anys ha sigut detinguda acusada d’intentar matar al seu fill, de set anys, en el municipi de Tenerife de La Laguna. Pel que sembla, la dona té antecedents per problemes de salut mental.

La dona hauria obligat el menor a prendre una determinada quantitat d’ansiolítics i, després d’això, li va realitzar una asfíxia mecànica. El xicotet es va esvair i va deixar de moure’s, per la qual cosa la dona va pensar que havia mort i va parar d’asfixiar-li.

El xiquet es va esvair i va deixar de moure’s, per la qual cosa la seua progenitora va pensar que ja havia mort i va deixar de pressionar sobre el seu rostre.

La dona va creure que el xiquet estava mort i va tractar de llevar-se la vida

A continuació, la dona presumptament també va consumir una determinada quantitat de pastilles. I, a més, va obrir la clau del gas butà, suposadament amb la intenció de morir ella també per la ingesta d’aquests fàrmacs i per la inhalació del citat producte.

No obstant això, diverses hores després, el xicotet es va despertar i va buscar a la seua mare per l’habitatge, fins que la va trobar tendida en la cuina. El xiquet va voler que la seua mare reaccionara, però no el va aconseguir. Davant aquesta circumstància, la víctima va eixir del domicili i va anar a demanar ajuda a uns veïns.

Aquests ciutadans van entrar en el pis i van confirmar que la dona no responia a estímuls, per la qual cosa van activar als serveis de seguretat i emergències.

Fins a l’habitatge del Cardonal van acudir professionals d’una ambulància del Servei d’Urgències Canari (SUC) i agents de la Policia Nacional de la Brigada de Seguretat Ciutadana.

Olor de gas

Els agents es van adonar que encara hi havia olor de gas, mentre que el personal sanitari va ratificar que la mare encara mantenia signes vitals, per la qual cosa van procedir a traslladar-la a un centre hospitalari de l’àrea metropolitana. En aquest recurs del Servei Canari de Salut roman ingressada. A més, el personal de l’ambulància va detectar que el menor tenia indicis d’haver patit un episodi d’asfíxia mecànica per part d’una persona adulta.

El xiquet no es recordava de quasi res de l’ocorregut, però va comentar que suposadament la seua mare li va posar un drap en la boca.

Davant aquestes circumstàncies, també va ser reconegut per un pediatre i un mèdic forense de l’Institut de Medicina Legal, qui va confirmar que tenia signes d’haver patit un intent d’asfíxia. Després d’altres proves, presumptament es va confirmar que en el seu organisme hi havia restes d’ansiolítics. La detenció de la dona va ser duta a terme per agents de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria de La Laguna.

Ara com ara, la persona investigada és custodiada a l’hospital per agents de Seguretat Ciutadana.
Com és habitual en aquests casos, quan l’acusada reba l’alta hospitalària serà posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Audiència desestima incorporar una entrevista de Salomé Pradas a la causa de la DANA

La Secció Segona ha rebutjat el recurs de l'acusació popular i ha confirmat que l'entrevista televisiva de Salomé Pradas no s'incorpore a la investigació sobre la gestió de la DANA. La Sala ha deixat oberta l'opció de demanar de nou la diligència si es justifica la seua utilitat.

Baldoví responsabilitza al Consell de les irregularitats en les VPP d’Alacant

Baldoví ha elevat la crítica al president Juanfran Pérez Llorca i a la consellera Susana Camarero per les suposades irregularitats en les VPP dels Naus. Després de noves dades de l'Ajuntament, Compromís dona suport a una comissió d'investigació i planteja més controls.

La jutgessa de la DANA manté la testifical malgrat la decisió pendent del TSJ sobre Mazón

La magistrada manté per a este dimecres la declaració del director general Francisco González i desoïx la petició de la defensa d'Emilio Argüeso. El testimoni ha detallat anomenades amb el president i amb la llavors consellera Salomé Pradas durant la vesprada del 29-O.

Bernabé urgix protegir els menors enfront d’entorns digitals perillosos

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana ha informat de la detenció de tres menors per la presumpta violació d'una xica de 16 anys i ha demanat blindar a la infància davant entorns digitals cada vegada més perillosos.

Catalá defén la legalitat de la permuta de vivendes protegides i acusa el PSPV de forçar el relat

Catalá sosté que la permuta de vivendes protegides amb la promotora Domio és legal i acusa el PSPV de forçar el relat. Demana explicacions a l'empresa i nega conflicte d'interessos.

Guaguas defén el seu títol de Copa en una edició inèdita a València

La Copa del Rei de voleibol es disputa per primera vegada a València. CV Guaguas arriba com a campió i favorit a la Fonteta davant altres set aspirants, amb l'amfitrió Léleman Conqueridor il·lusionat.

El PP sosté que la situació judicial i política de Carlos Mazón no ha canviat

El PP ha assegurat que, malgrat l'escrit raonat de la jutgessa de Catarroja al TSJCV per la gestió de la dana, la posició de Carlos Mazón seguix igual. El grup evita especular i recalca el seu respecte a les decisions judicials.

Baldoví demana a Feijóo que exigisca a Mazón l’acta de diputat després de l’enviament del cas DANA al TSJCV

Baldoví ha reclamat al PP que demane a Carlos Mazón la seua acta de diputat després que la jutgessa de la DANA haja elevat una exposició raonada al TSJCV per la seua condició d'aforat.