Detinguda una mare a Alacant acusada de maltractaments al seu bebé de 20 mesos

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Alacant a una dona de 24 anys per un presumpte delicte de maltractaments a la seua filla menor de 20 mesos d’edat a la qual agredia i privava d’aire per a fer-la semblar malalta.

Agents del Grup II de la UFAM de la Brigada Provincial de Policia Judicial d’Alacant van rebre un mandat d’un Jutjat d’Instrucció d’Alacant perquè investigaren uns fets que el Servei de pediatria d’un Hospital d’Alacant havia posat en coneixement de l’Autoritat Judicial.

Pel que sembla una bebé de quasi 20 mesos d’edat havia sigut ingressada en el centre mèdic per al seu estudi per crisis convulsives, no sent aquesta la primera vegada que ocorria en la seua curta edat.

Les primeres hipòtesis apuntaven a un diagnòstic per possibles crisis epilèptiques. Si bé, després de les proves negatives, els professionals també plantejaven que els episodis es degueren en realitat a causes externes.

Els agents van realitzar les primeres gestions d’investigació i van recaptar les dades relatives al cas, els quals apuntaven al fet que la menor no patia cap malaltia i tot el seu mal era presumptament causat per la seua progenitora.

En l’informe oferit per l’hospital es posava de manifest que tots els episodis es produïen en presència de la mare i solament quan aquesta estava amb la xiqueta i cap adult més present.

Quan es produïen les crisis, la mare requeria atenció mèdica, però es mostrava calmada i tranquil·la, remetent les crisis i recuperant-se la víctima després de l’arribada del personal sanitari.

En dos dels episodis van poder observar diverses marques o empremtes del que pogueren ser sabanes en la cara de la menor, com si s’haguera realitzat pressió contra la boca d’aquesta, la qual cosa va alertar encara més si cap al personal sanitari.

Una vegada que van començar les sospites i el control sobre la progenitora va ser major, les crisis van desaparèixer. Finalment els agents van detindre a la mare de la menor, que va ser acusada d’un delicte de maltractaments, del que mancant diagnostique mèdic poguera ser un cas de l’anomenada Síndrome de Münchhausen per poders.

L’arrestada, de nacionalitat espanyola, va ser posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció Guàrdia d’Alacant, que va adoptar com a mesures cautelars una prohibició d’aproximació feia la víctima menor, sent-li atribuïda la guàrdia i custòdia al pare, establint un dret de visita d’una hora, una vegada a la setmana, en un punt de trobada controlada i sota supervisió.

Últimes notícies

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim rescata de matinada una pastera amb 19 migrants, 18 hòmens i una dona, a 44 milles de la costa d'Alacant i els trasllada al port.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim va rescatar de matinada una pastera amb 19 persones a bord, a 44 milles nàutiques de la costa d'Alacant, i les va traslladar al port de la ciutat.

Aitana transforma el Roig Arena a la seua Habitació Blava en una nit de Superestrella

Aitana convertix el Roig Arena de València a la seua Habitació Blava en el primer de dos concerts consecutius, amb un xou que alterna vulnerabilitat, espectacle i missatges d'autoestima.

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.