Detinguda una mare a Alacant acusada de maltractaments al seu bebé de 20 mesos

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Alacant a una dona de 24 anys per un presumpte delicte de maltractaments a la seua filla menor de 20 mesos d’edat a la qual agredia i privava d’aire per a fer-la semblar malalta.

Agents del Grup II de la UFAM de la Brigada Provincial de Policia Judicial d’Alacant van rebre un mandat d’un Jutjat d’Instrucció d’Alacant perquè investigaren uns fets que el Servei de pediatria d’un Hospital d’Alacant havia posat en coneixement de l’Autoritat Judicial.

Pel que sembla una bebé de quasi 20 mesos d’edat havia sigut ingressada en el centre mèdic per al seu estudi per crisis convulsives, no sent aquesta la primera vegada que ocorria en la seua curta edat.

Les primeres hipòtesis apuntaven a un diagnòstic per possibles crisis epilèptiques. Si bé, després de les proves negatives, els professionals també plantejaven que els episodis es degueren en realitat a causes externes.

Els agents van realitzar les primeres gestions d’investigació i van recaptar les dades relatives al cas, els quals apuntaven al fet que la menor no patia cap malaltia i tot el seu mal era presumptament causat per la seua progenitora.

En l’informe oferit per l’hospital es posava de manifest que tots els episodis es produïen en presència de la mare i solament quan aquesta estava amb la xiqueta i cap adult més present.

Quan es produïen les crisis, la mare requeria atenció mèdica, però es mostrava calmada i tranquil·la, remetent les crisis i recuperant-se la víctima després de l’arribada del personal sanitari.

En dos dels episodis van poder observar diverses marques o empremtes del que pogueren ser sabanes en la cara de la menor, com si s’haguera realitzat pressió contra la boca d’aquesta, la qual cosa va alertar encara més si cap al personal sanitari.

Una vegada que van començar les sospites i el control sobre la progenitora va ser major, les crisis van desaparèixer. Finalment els agents van detindre a la mare de la menor, que va ser acusada d’un delicte de maltractaments, del que mancant diagnostique mèdic poguera ser un cas de l’anomenada Síndrome de Münchhausen per poders.

L’arrestada, de nacionalitat espanyola, va ser posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció Guàrdia d’Alacant, que va adoptar com a mesures cautelars una prohibició d’aproximació feia la víctima menor, sent-li atribuïda la guàrdia i custòdia al pare, establint un dret de visita d’una hora, una vegada a la setmana, en un punt de trobada controlada i sota supervisió.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.