Detinguda una mare a Alacant acusada de maltractaments al seu bebé de 20 mesos

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Alacant a una dona de 24 anys per un presumpte delicte de maltractaments a la seua filla menor de 20 mesos d’edat a la qual agredia i privava d’aire per a fer-la semblar malalta.

Agents del Grup II de la UFAM de la Brigada Provincial de Policia Judicial d’Alacant van rebre un mandat d’un Jutjat d’Instrucció d’Alacant perquè investigaren uns fets que el Servei de pediatria d’un Hospital d’Alacant havia posat en coneixement de l’Autoritat Judicial.

Pel que sembla una bebé de quasi 20 mesos d’edat havia sigut ingressada en el centre mèdic per al seu estudi per crisis convulsives, no sent aquesta la primera vegada que ocorria en la seua curta edat.

Les primeres hipòtesis apuntaven a un diagnòstic per possibles crisis epilèptiques. Si bé, després de les proves negatives, els professionals també plantejaven que els episodis es degueren en realitat a causes externes.

Els agents van realitzar les primeres gestions d’investigació i van recaptar les dades relatives al cas, els quals apuntaven al fet que la menor no patia cap malaltia i tot el seu mal era presumptament causat per la seua progenitora.

En l’informe oferit per l’hospital es posava de manifest que tots els episodis es produïen en presència de la mare i solament quan aquesta estava amb la xiqueta i cap adult més present.

Quan es produïen les crisis, la mare requeria atenció mèdica, però es mostrava calmada i tranquil·la, remetent les crisis i recuperant-se la víctima després de l’arribada del personal sanitari.

En dos dels episodis van poder observar diverses marques o empremtes del que pogueren ser sabanes en la cara de la menor, com si s’haguera realitzat pressió contra la boca d’aquesta, la qual cosa va alertar encara més si cap al personal sanitari.

Una vegada que van començar les sospites i el control sobre la progenitora va ser major, les crisis van desaparèixer. Finalment els agents van detindre a la mare de la menor, que va ser acusada d’un delicte de maltractaments, del que mancant diagnostique mèdic poguera ser un cas de l’anomenada Síndrome de Münchhausen per poders.

L’arrestada, de nacionalitat espanyola, va ser posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció Guàrdia d’Alacant, que va adoptar com a mesures cautelars una prohibició d’aproximació feia la víctima menor, sent-li atribuïda la guàrdia i custòdia al pare, establint un dret de visita d’una hora, una vegada a la setmana, en un punt de trobada controlada i sota supervisió.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.

El PSPV acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a Camarero sobre la comissió de VPP a Alacant

El PSPV-PSOE acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a la vicepresidenta Susana Camarero sobre la comissió d'investigació de vivendes públiques a Alacant, mentres els populars neguen el veto i parlen de simple reformulació.

L’enginyer de la presa de Buseo admet fallades de previsió i comunicació durant la dana de 2024

L'enginyer adjunt de la presa de Buseo assegura davant la comissió d'investigació que durant la dana de 2024 van fallar la previsió, les comunicacions i la implantació del pla d'emergència, i que la situació podia haver derivat en una catàstrofe.

Baldoví s’obri a primàries en Compromís per a legitimar als futurs candidats

Joan Baldoví es mostra a favor de celebrar primàries en Compromís per a triar als qui encapçalaran les pròximes candidatures, amb l'objectiu de reforçar la seua legitimitat davant la militància i els òrgans interns.

El PP acusa a Arcadi España de costar 163 milions a la Comunitat Valenciana en el seu primer mes com a ministre

El PP sosté que el primer mes d'Arcadi España al capdavant d'Hisenda ha suposat 163 milions menys en lliuraments a compte per a la Comunitat Valenciana i eleva a 423 milions el desfasament en el que va d'any.

Pérez Llorca reclama menys burocràcia i impostos perquè els jóvens puguen emprendre

Juanfran Pérez Llorca defén que les administracions reduïsquen burocràcia i impostos i reforcen la formació i les ajudes directes perquè els jóvens puguen emprendre i desenrotllar el seu projecte de vida en la Comunitat Valenciana.

Llibertat provisional per al conductor de l’accident mortal amb dos morts a Ontinyent

El jutjat d'Ontinyent decreta llibertat provisional per al conductor del vehicle que va caure al riu Clariano i va causar la mort de dos ocupants, amb mesures cautelars i causa oberta per homicidi i delictes contra la seguretat viària.

El Govern garantix resoldre en tres mesos totes les sol·licituds de regularització d’immigrants

El Govern assegura que totes les sol·licituds del procés extraordinari de regularització d'immigrants presentades fins al 30 de juny es tramitaran en un màxim de tres mesos, amb una autorització provisional en quinze dies hàbils.