Detinguda una mare a Alacant acusada de maltractaments al seu bebé de 20 mesos

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Alacant a una dona de 24 anys per un presumpte delicte de maltractaments a la seua filla menor de 20 mesos d’edat a la qual agredia i privava d’aire per a fer-la semblar malalta.

Agents del Grup II de la UFAM de la Brigada Provincial de Policia Judicial d’Alacant van rebre un mandat d’un Jutjat d’Instrucció d’Alacant perquè investigaren uns fets que el Servei de pediatria d’un Hospital d’Alacant havia posat en coneixement de l’Autoritat Judicial.

Pel que sembla una bebé de quasi 20 mesos d’edat havia sigut ingressada en el centre mèdic per al seu estudi per crisis convulsives, no sent aquesta la primera vegada que ocorria en la seua curta edat.

Les primeres hipòtesis apuntaven a un diagnòstic per possibles crisis epilèptiques. Si bé, després de les proves negatives, els professionals també plantejaven que els episodis es degueren en realitat a causes externes.

Els agents van realitzar les primeres gestions d’investigació i van recaptar les dades relatives al cas, els quals apuntaven al fet que la menor no patia cap malaltia i tot el seu mal era presumptament causat per la seua progenitora.

En l’informe oferit per l’hospital es posava de manifest que tots els episodis es produïen en presència de la mare i solament quan aquesta estava amb la xiqueta i cap adult més present.

Quan es produïen les crisis, la mare requeria atenció mèdica, però es mostrava calmada i tranquil·la, remetent les crisis i recuperant-se la víctima després de l’arribada del personal sanitari.

En dos dels episodis van poder observar diverses marques o empremtes del que pogueren ser sabanes en la cara de la menor, com si s’haguera realitzat pressió contra la boca d’aquesta, la qual cosa va alertar encara més si cap al personal sanitari.

Una vegada que van començar les sospites i el control sobre la progenitora va ser major, les crisis van desaparèixer. Finalment els agents van detindre a la mare de la menor, que va ser acusada d’un delicte de maltractaments, del que mancant diagnostique mèdic poguera ser un cas de l’anomenada Síndrome de Münchhausen per poders.

L’arrestada, de nacionalitat espanyola, va ser posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció Guàrdia d’Alacant, que va adoptar com a mesures cautelars una prohibició d’aproximació feia la víctima menor, sent-li atribuïda la guàrdia i custòdia al pare, establint un dret de visita d’una hora, una vegada a la setmana, en un punt de trobada controlada i sota supervisió.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.