Detinguda una mare a Alacant acusada de maltractaments al seu bebé de 20 mesos

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Alacant a una dona de 24 anys per un presumpte delicte de maltractaments a la seua filla menor de 20 mesos d’edat a la qual agredia i privava d’aire per a fer-la semblar malalta.

Agents del Grup II de la UFAM de la Brigada Provincial de Policia Judicial d’Alacant van rebre un mandat d’un Jutjat d’Instrucció d’Alacant perquè investigaren uns fets que el Servei de pediatria d’un Hospital d’Alacant havia posat en coneixement de l’Autoritat Judicial.

Pel que sembla una bebé de quasi 20 mesos d’edat havia sigut ingressada en el centre mèdic per al seu estudi per crisis convulsives, no sent aquesta la primera vegada que ocorria en la seua curta edat.

Les primeres hipòtesis apuntaven a un diagnòstic per possibles crisis epilèptiques. Si bé, després de les proves negatives, els professionals també plantejaven que els episodis es degueren en realitat a causes externes.

Els agents van realitzar les primeres gestions d’investigació i van recaptar les dades relatives al cas, els quals apuntaven al fet que la menor no patia cap malaltia i tot el seu mal era presumptament causat per la seua progenitora.

En l’informe oferit per l’hospital es posava de manifest que tots els episodis es produïen en presència de la mare i solament quan aquesta estava amb la xiqueta i cap adult més present.

Quan es produïen les crisis, la mare requeria atenció mèdica, però es mostrava calmada i tranquil·la, remetent les crisis i recuperant-se la víctima després de l’arribada del personal sanitari.

En dos dels episodis van poder observar diverses marques o empremtes del que pogueren ser sabanes en la cara de la menor, com si s’haguera realitzat pressió contra la boca d’aquesta, la qual cosa va alertar encara més si cap al personal sanitari.

Una vegada que van començar les sospites i el control sobre la progenitora va ser major, les crisis van desaparèixer. Finalment els agents van detindre a la mare de la menor, que va ser acusada d’un delicte de maltractaments, del que mancant diagnostique mèdic poguera ser un cas de l’anomenada Síndrome de Münchhausen per poders.

L’arrestada, de nacionalitat espanyola, va ser posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció Guàrdia d’Alacant, que va adoptar com a mesures cautelars una prohibició d’aproximació feia la víctima menor, sent-li atribuïda la guàrdia i custòdia al pare, establint un dret de visita d’una hora, una vegada a la setmana, en un punt de trobada controlada i sota supervisió.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU