Mastodon
29.3 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

Detingut per un delicte continuat de lesions amb gossos

La Guàrdia Civil de València va tindre coneixement a través de la Central Operativa de Serveis sobre un atac de diversos gossos a un vianant en el paratge denominat “Pardines” del terme municipal de Beniarjó.

Una vegada coneguts els fets per la Guàrdia Civil, es va posar immediatament en marxa el dispositiu de cerca i localització dels animals, així com la localització del propietari d’aquests.

Primerament, dos gossos de capa negra amb morfologia i condicions físiques assimilables a gossos potencialment perillosos van ser localitzats en un camí, pròxims a una caseta rústica. Aquests, es van trobar deambulant per camps adjacents, sense el control del seu amo.

Els agents van observar com de l’interior del clos on se situava la caseta eixien altres tres gossos de similars característiques als anteriors.

Per això, els agents de la Guàrdia Civil en col·laboració amb Policia Local de Bellreguart, van realitzar actives gestions per a la localització del propietari dels animals. Una vegada va ser localitzat, els agents van procedir a la inspecció del lloc on albergava, un total de set gossos.

Les instal·lacions on els albergava mancaven d’unes condicions higienicosanitàries bàsiques, ja que la zona es trobava coberta de residus varis, femta i miccions. A més, els animals estaven mancats d’aigua i menjar, així com el seu clos perimetral mostrava clares deficiències en el seu tancament. Per això, com a mesura cautelar, 5 dels cans van ser recollits per una protectora de la zona.

Aquests animals, ja havien ocasionat diversos episodis d’atacs amb resultat de lesions a 5 persones.

Finalment, els agents van procedir a investigar a un home de 36 anys, de nacionalitat espanyola, per un delicte continuat de lesions. A més, ha sigut denunciat administrativament per aquests fets. Els agents han constatat que el detingut és reincident en l’abandó efectiu dels gossos, amb el resultat d’absència de control sobre ells.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Gandia.

Des de la Guàrdia Civil s’informa que els propietaris de gossos d’aquestes races anomenades potencialment perilloses han de complir uns requisits:

• Ser major d’edat i no estar incapacitat per a proporcionar les cures necessàries a l’animal.

• No haver sigut condemnat per delictes d’homicidi, lesions, tortures, contra la llibertat o contra la integritat moral, la llibertat sexual i la salut pública, d’associació amb banda armada o de narcotràfic, així com absència de sancions per infraccions en matèria de tinença d’animals potencialment perillosos.
• Estar l’animal inscrit en el cens municipal caní.

• La possessió d’un animal sense la tinença de la corresponent Llicència donarà lloc a l’inici d’expedient sancionador i al decomís del mateix per l’Ajuntament, fins a la seua legalització.

• Els gossos potencialment perillosos han de circular sempre per vies i espais públics subjectes amb corretja curta (menys de 2 metres i no extensible), amb el morrió posat i en cap cas conduïts per menors d’edat.

Últimes notícies

Sánchez presenta demà el pla d’inversions d’Aena per als aeroports espanyols

Sánchez detallarà a Alacant-Elx el nou pla d'Aena per a la xarxa aeroportuària, amb xifres que el Govern anticipa com a elevades i amb el DAURA III en l'horitzó.

Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana

Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.

Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.

Cos demana cautela: encara és prompte per a mesurar l’impacte dels aranzels dels Estats Units en l’economia espanyola

Cos demana cautela davant l'alça d'aranzels dels Estats Units i activa suport a exportadors amb ICEX 500 i un grup de treball per a vigilar desviaments. En vivenda, defén mesures graduals.

Cos, sorprés per la denúncia de Podemos i defén que el Govern pressiona a Israel

Podemos denuncia a Carlos Cuerpo per presumpta prevaricació per omissió al no frenar el comerç d'armes amb Israel. El ministre replica que s'aplica tota la pressió possible i que es prepara un embargament per llei.

Ryan demana un canvi en el Llevant després d’encaixar nou gols

Mathew Ryan considera inacceptable l'inici defensiu del Llevant i reclama avançar línies, millor gestion del joc i mes posesion. Després del 2-0 a Elx i el 2-2 davant el Betis, veu passos avant cap a la permanència.

El 0,16% d’expedients per la dana concentra 900 milions pendents

El 0,16% dels expedients de la dana concentra 900 milions encara per pagar. El Consorci ha abonat 3.600 milions i preveu un desemborsament total de 4.800.

València reconeix pel 9 d’Octubre a Joaquín Prat, el mestre Serrano, Max Aub i Gómez Perretta

L'Ajuntament entregarà el 6 d'octubre els Honors i Distincions amb motiu del 9 d'Octubre, després de la seua aprovació en ple, amb reconeixements a figures i entitats.