18.2 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Detingut per un delicte continuat de lesions amb gossos

La Guàrdia Civil de València va tindre coneixement a través de la Central Operativa de Serveis sobre un atac de diversos gossos a un vianant en el paratge denominat “Pardines” del terme municipal de Beniarjó.

Una vegada coneguts els fets per la Guàrdia Civil, es va posar immediatament en marxa el dispositiu de cerca i localització dels animals, així com la localització del propietari d’aquests.

Primerament, dos gossos de capa negra amb morfologia i condicions físiques assimilables a gossos potencialment perillosos van ser localitzats en un camí, pròxims a una caseta rústica. Aquests, es van trobar deambulant per camps adjacents, sense el control del seu amo.

Els agents van observar com de l’interior del clos on se situava la caseta eixien altres tres gossos de similars característiques als anteriors.

Per això, els agents de la Guàrdia Civil en col·laboració amb Policia Local de Bellreguart, van realitzar actives gestions per a la localització del propietari dels animals. Una vegada va ser localitzat, els agents van procedir a la inspecció del lloc on albergava, un total de set gossos.

Les instal·lacions on els albergava mancaven d’unes condicions higienicosanitàries bàsiques, ja que la zona es trobava coberta de residus varis, femta i miccions. A més, els animals estaven mancats d’aigua i menjar, així com el seu clos perimetral mostrava clares deficiències en el seu tancament. Per això, com a mesura cautelar, 5 dels cans van ser recollits per una protectora de la zona.

Aquests animals, ja havien ocasionat diversos episodis d’atacs amb resultat de lesions a 5 persones.

Finalment, els agents van procedir a investigar a un home de 36 anys, de nacionalitat espanyola, per un delicte continuat de lesions. A més, ha sigut denunciat administrativament per aquests fets. Els agents han constatat que el detingut és reincident en l’abandó efectiu dels gossos, amb el resultat d’absència de control sobre ells.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Gandia.

Des de la Guàrdia Civil s’informa que els propietaris de gossos d’aquestes races anomenades potencialment perilloses han de complir uns requisits:

• Ser major d’edat i no estar incapacitat per a proporcionar les cures necessàries a l’animal.

• No haver sigut condemnat per delictes d’homicidi, lesions, tortures, contra la llibertat o contra la integritat moral, la llibertat sexual i la salut pública, d’associació amb banda armada o de narcotràfic, així com absència de sancions per infraccions en matèria de tinença d’animals potencialment perillosos.
• Estar l’animal inscrit en el cens municipal caní.

• La possessió d’un animal sense la tinença de la corresponent Llicència donarà lloc a l’inici d’expedient sancionador i al decomís del mateix per l’Ajuntament, fins a la seua legalització.

• Els gossos potencialment perillosos han de circular sempre per vies i espais públics subjectes amb corretja curta (menys de 2 metres i no extensible), amb el morrió posat i en cap cas conduïts per menors d’edat.

Últimes notícies

Cuenca defén que el missatge a Pradas de no confinar durant la dana va ser una reflexió

L'excap de Gabinet de Carlos Mazón ha sostingut davant la comissió del Congrés que el 'de confinar, gens' dirigit a Salomé Pradas no va ser una orde, sinó una reflexió. Nega interferències i assegura que va dir la veritat.

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.

La família de Nino Bravo rescindix contractes i el museu de Aielo tanca per a obrir un nou cicle

La família ha rescindit els contractes de cessió amb l'Ajuntament de Aielo i el museu dedicat al cantant ha tancat. Busquen obrir un nou cicle per a impulsar projectes de major abast amb una transició ordenada.

Cuenca sosté que el ‘no confinar’ a Pradas en la DANA va ser només una reflexió

José Manuel Cuenca ha defés davant la comissió que el seu missatge 'de confinar, res' a la llavors consellera Salomé Pradas va ser una reflexió. Ha negat haver donat ordes durant la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024.

El València de Corberán cau del 54% de punts al 33% entre la 24-25 i la 25-26

Després del 0-2 davant el Reial Madrid, el València de Carlos Corberán ha passat de convertir quasi el 54% dels punts en la 24-25 a un 33,3% en la 25-26. Amb 23 de 69 possibles, l'equip queda a 1 punt del descens i a 11 d'Europa.

Aguayo fixa l’ascens del Lucentum a l’ACB com a objectiu sense posar terminis

Roberto Aguayo, del grup Díaz Laso, va assegurar que l'ascens a l'ACB és la meta del Lucentum, sense urgències. Prioritza consolidar el club i anuncia dos fitxatges

Kervin Arriaga, al marge i baix protocol després del colp a Bilbao

L'hondureny del Llevant es va exercitar al marge després del colp al cap patit en San Mamés i seguirà el protocol de commoció. La seua presència en el derbi davant el València dependrà de la seua evolució esta setmana

Baptista cau davant Norrie en la primera ronda de Roterdam

Roberto Bautista ha caigut en primera ronda de Roterdam davant Cameron Norrie, sext favorit, per 6-7(3) i 1-6. Jaume Munar queda com a únic espanyol i es mesura esta nit a Nicolai Budkov Kjaer.