Detingut per un delicte continuat de lesions amb gossos

La Guàrdia Civil de València va tindre coneixement a través de la Central Operativa de Serveis sobre un atac de diversos gossos a un vianant en el paratge denominat “Pardines” del terme municipal de Beniarjó.

Una vegada coneguts els fets per la Guàrdia Civil, es va posar immediatament en marxa el dispositiu de cerca i localització dels animals, així com la localització del propietari d’aquests.

Primerament, dos gossos de capa negra amb morfologia i condicions físiques assimilables a gossos potencialment perillosos van ser localitzats en un camí, pròxims a una caseta rústica. Aquests, es van trobar deambulant per camps adjacents, sense el control del seu amo.

Els agents van observar com de l’interior del clos on se situava la caseta eixien altres tres gossos de similars característiques als anteriors.

Per això, els agents de la Guàrdia Civil en col·laboració amb Policia Local de Bellreguart, van realitzar actives gestions per a la localització del propietari dels animals. Una vegada va ser localitzat, els agents van procedir a la inspecció del lloc on albergava, un total de set gossos.

Les instal·lacions on els albergava mancaven d’unes condicions higienicosanitàries bàsiques, ja que la zona es trobava coberta de residus varis, femta i miccions. A més, els animals estaven mancats d’aigua i menjar, així com el seu clos perimetral mostrava clares deficiències en el seu tancament. Per això, com a mesura cautelar, 5 dels cans van ser recollits per una protectora de la zona.

Aquests animals, ja havien ocasionat diversos episodis d’atacs amb resultat de lesions a 5 persones.

Finalment, els agents van procedir a investigar a un home de 36 anys, de nacionalitat espanyola, per un delicte continuat de lesions. A més, ha sigut denunciat administrativament per aquests fets. Els agents han constatat que el detingut és reincident en l’abandó efectiu dels gossos, amb el resultat d’absència de control sobre ells.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Gandia.

Des de la Guàrdia Civil s’informa que els propietaris de gossos d’aquestes races anomenades potencialment perilloses han de complir uns requisits:

• Ser major d’edat i no estar incapacitat per a proporcionar les cures necessàries a l’animal.

• No haver sigut condemnat per delictes d’homicidi, lesions, tortures, contra la llibertat o contra la integritat moral, la llibertat sexual i la salut pública, d’associació amb banda armada o de narcotràfic, així com absència de sancions per infraccions en matèria de tinença d’animals potencialment perillosos.
• Estar l’animal inscrit en el cens municipal caní.

• La possessió d’un animal sense la tinença de la corresponent Llicència donarà lloc a l’inici d’expedient sancionador i al decomís del mateix per l’Ajuntament, fins a la seua legalització.

• Els gossos potencialment perillosos han de circular sempre per vies i espais públics subjectes amb corretja curta (menys de 2 metres i no extensible), amb el morrió posat i en cap cas conduïts per menors d’edat.

Últimes notícies

Més de 5.500 demandes per clàusules sòl es poden quedar paralitzades a la Comunitat

El CGPJ ha advertit que, si Justícia no reforça els jutjats de clàusules sòl, es paralitzaran fins a 12.470 casos en Espanya, més de 5.500 d’ells a la Comunitat Valenciana, el territori més afectat.

El Consell Jurídic Consultiu bat rècord amb 900 dictàmens en 2025, sis de cada deu per responsabilitat patrimonial

El Consell Jurídic Consultiu ha aprovat 900 dictàmens en 2025, la xifra més alta dels òrgans consultius de l’Estat, i el 60 % són reclamacions per responsabilitat patrimonial, sobretot en l’àmbit sanitari i municipal.

El Consell Jurídic Consultiu bat rècord amb 900 dictàmens en 2025, sis de cada deu per responsabilitat patrimonial

El Consell Jurídic Consultiu ha aprovat 900 dictàmens en 2025, la xifra més alta entre els òrgans consultius de l’Estat, amb un 60 % relacionats amb reclamacions de responsabilitat patrimonial, sobretot en sanitat i ajuntaments.

Ajudes de la Diputació de Castelló per a Soneja i Azuébar després de l’incendi forestal

La Diputació de Castelló ha activat la línia de catàstrofes del pla Diputació Respon per a ajudar Soneja i Azuébar a fer front als danys causats per l’incendi forestal originat diumenge passat.

Fins a 58 nous jutges en la Comunitat Valenciana amb les 500 places aprovades pel Govern

El Consell de Ministres ha aprovat la creació de 500 places de jutges, 58 d’elles en la Comunitat Valenciana, i 200 de fiscals, amb una ampliació rècord de la planta judicial i fiscal gràcies al nou model de tribunals d’instància.

Onze morts atribuïbles a la calor en només sis dies de juliol a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat onze morts atribuïbles a la calor en els primers sis dies de juliol a la Comunitat Valenciana, una xifra molt inferior a les 54 defuncions del mateix període de 2025.

Cullera recupera el búnquer del Faro de la Guerra Civil i l’obrirà a visites

Cullera ha restaurat el búnquer del Faro, construït en 1938 durant la Guerra Civil, i prepara ara la seua musealització per a obrir-lo a les visites públiques.

Compromís acusa l’Ajuntament de València d’un contracte ‘a mida’ per als Bombers

Compromís assegura que l’Ajuntament de València ha adjudicat un contracte ‘a mida’ per a equipar camions de Bombers amb tabletes, amb el preu inflat i irregularitats assenyalades per l’Agència Valenciana Antifrau.