Detingut per un delicte continuat de lesions amb gossos

La Guàrdia Civil de València va tindre coneixement a través de la Central Operativa de Serveis sobre un atac de diversos gossos a un vianant en el paratge denominat “Pardines” del terme municipal de Beniarjó.

Una vegada coneguts els fets per la Guàrdia Civil, es va posar immediatament en marxa el dispositiu de cerca i localització dels animals, així com la localització del propietari d’aquests.

Primerament, dos gossos de capa negra amb morfologia i condicions físiques assimilables a gossos potencialment perillosos van ser localitzats en un camí, pròxims a una caseta rústica. Aquests, es van trobar deambulant per camps adjacents, sense el control del seu amo.

Els agents van observar com de l’interior del clos on se situava la caseta eixien altres tres gossos de similars característiques als anteriors.

Per això, els agents de la Guàrdia Civil en col·laboració amb Policia Local de Bellreguart, van realitzar actives gestions per a la localització del propietari dels animals. Una vegada va ser localitzat, els agents van procedir a la inspecció del lloc on albergava, un total de set gossos.

Les instal·lacions on els albergava mancaven d’unes condicions higienicosanitàries bàsiques, ja que la zona es trobava coberta de residus varis, femta i miccions. A més, els animals estaven mancats d’aigua i menjar, així com el seu clos perimetral mostrava clares deficiències en el seu tancament. Per això, com a mesura cautelar, 5 dels cans van ser recollits per una protectora de la zona.

Aquests animals, ja havien ocasionat diversos episodis d’atacs amb resultat de lesions a 5 persones.

Finalment, els agents van procedir a investigar a un home de 36 anys, de nacionalitat espanyola, per un delicte continuat de lesions. A més, ha sigut denunciat administrativament per aquests fets. Els agents han constatat que el detingut és reincident en l’abandó efectiu dels gossos, amb el resultat d’absència de control sobre ells.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Gandia.

Des de la Guàrdia Civil s’informa que els propietaris de gossos d’aquestes races anomenades potencialment perilloses han de complir uns requisits:

• Ser major d’edat i no estar incapacitat per a proporcionar les cures necessàries a l’animal.

• No haver sigut condemnat per delictes d’homicidi, lesions, tortures, contra la llibertat o contra la integritat moral, la llibertat sexual i la salut pública, d’associació amb banda armada o de narcotràfic, així com absència de sancions per infraccions en matèria de tinença d’animals potencialment perillosos.
• Estar l’animal inscrit en el cens municipal caní.

• La possessió d’un animal sense la tinença de la corresponent Llicència donarà lloc a l’inici d’expedient sancionador i al decomís del mateix per l’Ajuntament, fins a la seua legalització.

• Els gossos potencialment perillosos han de circular sempre per vies i espais públics subjectes amb corretja curta (menys de 2 metres i no extensible), amb el morrió posat i en cap cas conduïts per menors d’edat.

Últimes notícies

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.

La Nucia acull el Ple del Consell en el 321 aniversari de la seua fundació

La Nucia ha acollit el Ple del Consell amb motiu del 321 aniversari de la seua fundació, en una jornada en què Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat el municipi com a referent esportiu europeu i ha ratificat el suport de la Generalitat als nous centres educatius.

Emotiva despedida d’El Último de la Fila a València després de dotze nits de gira

El Último de la Fila ha tancat la seua gira amb un últim concert al Ciutat de València, carregat de nostàlgia, humor i agraïment al públic valencià.

Cada valencià rep 3.465 euros en gasto social, un 27 % més que fa cinc anys

El gasto en sanitat, educació i servicis socials de la Generalitat ha augmentat un 27,6 % des de 2020 i arriba als 3.465 euros anuals per persona, segons un informe estatal.

Pérez Llorca oferix ajuda a Andalusia després de l’incendi mortal d’Almeria

Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li el suport de la Comunitat Valenciana després de l’incendi forestal d’Almeria, amb onze morts, i li ha oferit tots els mitjans que considere necessaris.

València acomiada El Último de la Fila amb dotze nits de felicitat i un últim concert inesborrable

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn, després de quasi trenta anys, amb un concert d’homenatge als seus fans valencians i d’altres territoris. Manolo García i Quim Portet han agraït dotze nits de música, emoció i records compartits.

Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els mitjans valencians després de l’incendi mortal d’Almeria

El president Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li suport pel greu incendi d’Almeria, amb onze morts, i ha oferit tots els recursos valencians que calguen.