Detingut un home a Sant Joan per extorsionar en una web de cites mitjançant ‘sextorsió’

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de l’operació “Diatelo”, ha desenvolupat una investigació per aturar una persona que es dedicava a extorsionar una usuària d’una web de cites en línia.

Al detingut se li ha imputat els delictes d’extorsió, coaccions, agressió sexual contra l’honor i l’organització criminal. S’han identificat altres implicats, motiu pel qual s’ha sol·licitat la cooperació a INTERPOL. El Jutjat d’Instrucció de Orihuela ha decretat l’ingrés a la presó del detingut.

Els fets van començar a principis de l’any 2020, quan la víctima, una dona de nacionalitat espanyola i de 18 anys, es va registrar en una plataforma web de cites en línia. Després d’uns mesos d’activitat a la web esmentada, la víctima va començar a rebre missatges d’un altre usuari comunicant-li que tenia arxius íntims seus, i que si no volia que foren difosos entre els amics i familiars, devia fer el pagament de 2.000 euros i complir allò que li ordeneren.

Després d’accedir la víctima de manera parcial a les exigències de la banda, la campanya d’assetjament i fustigació es va intensificar.

Davant la magnitud dels fets, la víctima va interposar denúncia i, en estar relacionats amb matèria de ciberdelinqüència, l’Equip @ de la Guàrdia Civil d’Alacant, el mes d’octubre del present any, es va fer càrrec de les investigacions.

En poc temps els agents de l’Equip @ d’Alacant, per mitjà de l’estudi de la documentació que tenien en poder seu i de noves declaracions amb la víctima, van dirigir les sospites davant un usuari de l’esmentada web de contactes, qui prèviament havia intercanviat arxius amb la denunciant.

El presumpte autor, aprofitant l’enllaç que tenia amb la víctima, en facilitava arxius i dades personals a altres coneguts seus, els quals no dubtaven a extorsionar-la.

Un cop obtinguts tots els indicis necessaris, la Guàrdia Civil va establir un dispositiu de cerca sobre el presumpte autor, un home de nacionalitat espanyola i de 42 anys, el qual era veí de Sant Joan d’Alacant, culminant amb la seua detenció pels delictes d’extorsió, coaccions, contra l’honor i l’organització criminal entre d’altres.

Del registre realitzat al domicili del detingut, s’han intervingut un ordinador de sobretaula, un ordinador portàtil, set telèfons mòbils i material d’emmagatzematge divers, i això és objecte d’anàlisi i estudi pels agents.

Les diligències instruïdes juntament amb el detingut han estat posats a disposició del Jutjat d’Instrucció de Orihuela (Alacant), el qual ha decretat l’ingrés a la presó provisional.

Els agents després d’identificar els altres col·laboradors del detingut, han sol·licitat cooperació policial internacional a través d’Interpol per a la localització i posada a disposició judicial d’estes.

La Guàrdia Civil continua amb les investigacions per localitzar altres possibles víctimes.

 

Sextorsió

 

La sextorsió, o extorsió sexual, consisteix en l’amenaça de revelar informació íntima sobre una víctima tret que esta pague a l’extorsionista. En esta era digital connectada, esta informació podria incloure missatges de text sexuals (en anglés coneguts com a sexts), fotos íntimes i fins i tot vídeos.

Els delinqüents solen demanar diners, però de vegades busquen material més comprometedor (envia més o divulgarem els teus secrets).

En els casos denunciats relacionats amb la sextorsió, la gran majoria de víctimes són adolescents, per això esta part de la població representa la víctima perfecta per a estes extorsionistes.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.