Detingut un home a Sant Joan per extorsionar en una web de cites mitjançant ‘sextorsió’

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de l’operació “Diatelo”, ha desenvolupat una investigació per aturar una persona que es dedicava a extorsionar una usuària d’una web de cites en línia.

Al detingut se li ha imputat els delictes d’extorsió, coaccions, agressió sexual contra l’honor i l’organització criminal. S’han identificat altres implicats, motiu pel qual s’ha sol·licitat la cooperació a INTERPOL. El Jutjat d’Instrucció de Orihuela ha decretat l’ingrés a la presó del detingut.

Els fets van començar a principis de l’any 2020, quan la víctima, una dona de nacionalitat espanyola i de 18 anys, es va registrar en una plataforma web de cites en línia. Després d’uns mesos d’activitat a la web esmentada, la víctima va començar a rebre missatges d’un altre usuari comunicant-li que tenia arxius íntims seus, i que si no volia que foren difosos entre els amics i familiars, devia fer el pagament de 2.000 euros i complir allò que li ordeneren.

Després d’accedir la víctima de manera parcial a les exigències de la banda, la campanya d’assetjament i fustigació es va intensificar.

Davant la magnitud dels fets, la víctima va interposar denúncia i, en estar relacionats amb matèria de ciberdelinqüència, l’Equip @ de la Guàrdia Civil d’Alacant, el mes d’octubre del present any, es va fer càrrec de les investigacions.

En poc temps els agents de l’Equip @ d’Alacant, per mitjà de l’estudi de la documentació que tenien en poder seu i de noves declaracions amb la víctima, van dirigir les sospites davant un usuari de l’esmentada web de contactes, qui prèviament havia intercanviat arxius amb la denunciant.

El presumpte autor, aprofitant l’enllaç que tenia amb la víctima, en facilitava arxius i dades personals a altres coneguts seus, els quals no dubtaven a extorsionar-la.

Un cop obtinguts tots els indicis necessaris, la Guàrdia Civil va establir un dispositiu de cerca sobre el presumpte autor, un home de nacionalitat espanyola i de 42 anys, el qual era veí de Sant Joan d’Alacant, culminant amb la seua detenció pels delictes d’extorsió, coaccions, contra l’honor i l’organització criminal entre d’altres.

Del registre realitzat al domicili del detingut, s’han intervingut un ordinador de sobretaula, un ordinador portàtil, set telèfons mòbils i material d’emmagatzematge divers, i això és objecte d’anàlisi i estudi pels agents.

Les diligències instruïdes juntament amb el detingut han estat posats a disposició del Jutjat d’Instrucció de Orihuela (Alacant), el qual ha decretat l’ingrés a la presó provisional.

Els agents després d’identificar els altres col·laboradors del detingut, han sol·licitat cooperació policial internacional a través d’Interpol per a la localització i posada a disposició judicial d’estes.

La Guàrdia Civil continua amb les investigacions per localitzar altres possibles víctimes.

 

Sextorsió

 

La sextorsió, o extorsió sexual, consisteix en l’amenaça de revelar informació íntima sobre una víctima tret que esta pague a l’extorsionista. En esta era digital connectada, esta informació podria incloure missatges de text sexuals (en anglés coneguts com a sexts), fotos íntimes i fins i tot vídeos.

Els delinqüents solen demanar diners, però de vegades busquen material més comprometedor (envia més o divulgarem els teus secrets).

En els casos denunciats relacionats amb la sextorsió, la gran majoria de víctimes són adolescents, per això esta part de la població representa la víctima perfecta per a estes extorsionistes.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.