Detingut un home a Sant Joan per extorsionar en una web de cites mitjançant ‘sextorsió’

Ejemplo de shortcode con estilo
La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de l’operació “Diatelo”, ha desenvolupat una investigació per aturar una persona que es dedicava a extorsionar una usuària d’una web de cites en línia. Al detingut se li ha imputat els delictes d’extorsió, coaccions, agressió sexual contra l’honor i l’organització criminal. S’han identificat altres implicats, motiu pel qual […]

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de l’operació “Diatelo”, ha desenvolupat una investigació per aturar una persona que es dedicava a extorsionar una usuària d’una web de cites en línia.

Al detingut se li ha imputat els delictes d’extorsió, coaccions, agressió sexual contra l’honor i l’organització criminal. S’han identificat altres implicats, motiu pel qual s’ha sol·licitat la cooperació a INTERPOL. El Jutjat d’Instrucció de Orihuela ha decretat l’ingrés a la presó del detingut.

Els fets van començar a principis de l’any 2020, quan la víctima, una dona de nacionalitat espanyola i de 18 anys, es va registrar en una plataforma web de cites en línia. Després d’uns mesos d’activitat a la web esmentada, la víctima va començar a rebre missatges d’un altre usuari comunicant-li que tenia arxius íntims seus, i que si no volia que foren difosos entre els amics i familiars, devia fer el pagament de 2.000 euros i complir allò que li ordeneren.

Després d’accedir la víctima de manera parcial a les exigències de la banda, la campanya d’assetjament i fustigació es va intensificar.

Davant la magnitud dels fets, la víctima va interposar denúncia i, en estar relacionats amb matèria de ciberdelinqüència, l’Equip @ de la Guàrdia Civil d’Alacant, el mes d’octubre del present any, es va fer càrrec de les investigacions.

En poc temps els agents de l’Equip @ d’Alacant, per mitjà de l’estudi de la documentació que tenien en poder seu i de noves declaracions amb la víctima, van dirigir les sospites davant un usuari de l’esmentada web de contactes, qui prèviament havia intercanviat arxius amb la denunciant.

El presumpte autor, aprofitant l’enllaç que tenia amb la víctima, en facilitava arxius i dades personals a altres coneguts seus, els quals no dubtaven a extorsionar-la.

Un cop obtinguts tots els indicis necessaris, la Guàrdia Civil va establir un dispositiu de cerca sobre el presumpte autor, un home de nacionalitat espanyola i de 42 anys, el qual era veí de Sant Joan d’Alacant, culminant amb la seua detenció pels delictes d’extorsió, coaccions, contra l’honor i l’organització criminal entre d’altres.

Del registre realitzat al domicili del detingut, s’han intervingut un ordinador de sobretaula, un ordinador portàtil, set telèfons mòbils i material d’emmagatzematge divers, i això és objecte d’anàlisi i estudi pels agents.

Les diligències instruïdes juntament amb el detingut han estat posats a disposició del Jutjat d’Instrucció de Orihuela (Alacant), el qual ha decretat l’ingrés a la presó provisional.

Els agents després d’identificar els altres col·laboradors del detingut, han sol·licitat cooperació policial internacional a través d’Interpol per a la localització i posada a disposició judicial d’estes.

La Guàrdia Civil continua amb les investigacions per localitzar altres possibles víctimes.

 

Sextorsió

 

La sextorsió, o extorsió sexual, consisteix en l’amenaça de revelar informació íntima sobre una víctima tret que esta pague a l’extorsionista. En esta era digital connectada, esta informació podria incloure missatges de text sexuals (en anglés coneguts com a sexts), fotos íntimes i fins i tot vídeos.

Els delinqüents solen demanar diners, però de vegades busquen material més comprometedor (envia més o divulgarem els teus secrets).

En els casos denunciats relacionats amb la sextorsió, la gran majoria de víctimes són adolescents, per això esta part de la població representa la víctima perfecta per a estes extorsionistes.

Últimes notícies

Castro reivindica el triomf del Llevant davant l’Athletic: “Mereixem la victòria”

Luís Castro ha celebrat la victòria 3-1 del Llevant contra l’Athletic en el Ciutat de València, en el partit aplaçat per la pluja, i ha destacat el rendiment ofensiu i defensiu del seu equip. L’entrenador ha elogiat la progressió del vestidor i actuacions com les d’Etta Eyong, Thiago Fernández i el doble golejador Roger Brugué.

Brugué i Etta Eyong tomben l’Athletic i impulsen el Llevant

El Llevant ha guanyat 3-1 a l’Athletic Club en el duel ajornat per la pluja gràcies al doblet de Roger Brugué i a un gol final d’Etta Eyong. Els granota pugen a l’onzena plaça amb 10 punts, mentre els bascos es queden amb 9.

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.

Més de 2.100 incidències per la dana Adam des de dissabte a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 2.153 incidents relacionats amb la dana Adam des de dissabte, la majoria al sud de València i al nord d’Alacant. Oliva és el municipi més afectat, amb 900 incidències registrades.

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.