Detingut un home a Sant Joan per extorsionar en una web de cites mitjançant ‘sextorsió’

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de l’operació “Diatelo”, ha desenvolupat una investigació per aturar una persona que es dedicava a extorsionar una usuària d’una web de cites en línia.

Al detingut se li ha imputat els delictes d’extorsió, coaccions, agressió sexual contra l’honor i l’organització criminal. S’han identificat altres implicats, motiu pel qual s’ha sol·licitat la cooperació a INTERPOL. El Jutjat d’Instrucció de Orihuela ha decretat l’ingrés a la presó del detingut.

Els fets van començar a principis de l’any 2020, quan la víctima, una dona de nacionalitat espanyola i de 18 anys, es va registrar en una plataforma web de cites en línia. Després d’uns mesos d’activitat a la web esmentada, la víctima va començar a rebre missatges d’un altre usuari comunicant-li que tenia arxius íntims seus, i que si no volia que foren difosos entre els amics i familiars, devia fer el pagament de 2.000 euros i complir allò que li ordeneren.

Després d’accedir la víctima de manera parcial a les exigències de la banda, la campanya d’assetjament i fustigació es va intensificar.

Davant la magnitud dels fets, la víctima va interposar denúncia i, en estar relacionats amb matèria de ciberdelinqüència, l’Equip @ de la Guàrdia Civil d’Alacant, el mes d’octubre del present any, es va fer càrrec de les investigacions.

En poc temps els agents de l’Equip @ d’Alacant, per mitjà de l’estudi de la documentació que tenien en poder seu i de noves declaracions amb la víctima, van dirigir les sospites davant un usuari de l’esmentada web de contactes, qui prèviament havia intercanviat arxius amb la denunciant.

El presumpte autor, aprofitant l’enllaç que tenia amb la víctima, en facilitava arxius i dades personals a altres coneguts seus, els quals no dubtaven a extorsionar-la.

Un cop obtinguts tots els indicis necessaris, la Guàrdia Civil va establir un dispositiu de cerca sobre el presumpte autor, un home de nacionalitat espanyola i de 42 anys, el qual era veí de Sant Joan d’Alacant, culminant amb la seua detenció pels delictes d’extorsió, coaccions, contra l’honor i l’organització criminal entre d’altres.

Del registre realitzat al domicili del detingut, s’han intervingut un ordinador de sobretaula, un ordinador portàtil, set telèfons mòbils i material d’emmagatzematge divers, i això és objecte d’anàlisi i estudi pels agents.

Les diligències instruïdes juntament amb el detingut han estat posats a disposició del Jutjat d’Instrucció de Orihuela (Alacant), el qual ha decretat l’ingrés a la presó provisional.

Els agents després d’identificar els altres col·laboradors del detingut, han sol·licitat cooperació policial internacional a través d’Interpol per a la localització i posada a disposició judicial d’estes.

La Guàrdia Civil continua amb les investigacions per localitzar altres possibles víctimes.

 

Sextorsió

 

La sextorsió, o extorsió sexual, consisteix en l’amenaça de revelar informació íntima sobre una víctima tret que esta pague a l’extorsionista. En esta era digital connectada, esta informació podria incloure missatges de text sexuals (en anglés coneguts com a sexts), fotos íntimes i fins i tot vídeos.

Els delinqüents solen demanar diners, però de vegades busquen material més comprometedor (envia més o divulgarem els teus secrets).

En els casos denunciats relacionats amb la sextorsió, la gran majoria de víctimes són adolescents, per això esta part de la població representa la víctima perfecta per a estes extorsionistes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Empat vibrant entre Elx i Atlètic després d’una primera part plena d’alternatives

Elx i Atlètic de Madrid firmen un empat 2-2 en un dol molt obert, amb remuntada local, doblet de Nico González i mitja hora de joc colchonero en inferioritat numèrica.

Un accident de camió provoca una gran apagada a Requena i Utiel i deixa sense llum a 14.000 usuaris

Un accident de camió a la província d'Albacete ha danyat una línia de molt alta tensió de 132 kV i ha deixat sense subministrament elèctric a uns 14.000 clients de Requena i Utiel des de les 16.30 hores.

La Generalitat garantix que la jutgessa de la dana mantindrà el seu equip de funcionaris a Catarroja

La Conselleria de Justícia assegura que el jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024 conservarà el mateix nombre de funcionaris després del procés d'estabilització de la plantilla.

Xàtiva marca la temperatura màxima d’Espanya amb 32,6 graus en un nou repunt de calor

Xàtiva registra 32,6 graus i se situa com la màxima d'Espanya en una jornada d'ascensos generalitzats en la Comunitat Valenciana, amb diverses localitats per damunt dels 30 graus.

Diana Morant s’oferix per a liderar el PSPV i veu un empat tècnic entre blocs en la Comunitat

Diana Morant anuncia que es presentarà per a encapçalar la llista del PSPV a la Generalitat quan el partit òbriga el procés i sosté que existix un empat tècnic entre els blocs d'esquerra i dreta en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana al Govern que exigisca a la UE més flexibilitat en fitosanitaris per al camp valencià

Pérez Llorca urgix al Govern a reclamar a la Unió Europea més flexibilitat en l'ús de fitosanitaris perquè el camp valencià competisca en igualtat de condicions enfront dels productes extracomunitaris.

Pérez Llorca titlla d’estèril el debat sobre la prioritat nacional i reivindica la prioritat valenciana

Pérez Llorca considera estèril el debat sobre la prioritat nacional vinculat al pacte PP-Vox a Extremadura i defén prioritzar l'arrelament i la Comunitat Valenciana. Nega que estes polítiques suposen racisme i recorda que ja s'apliquen criteris similars en ajudes i vivenda.

Marcelino alerta sobre el millor moment de l’Oviedo i reclama màxima exigència al Vila-real

Marcelino advertix que l'Oviedo travessa la seua millor fase de la temporada malgrat estar en descens i exigix al Vila-real màxima concentració per a defendre la tercera plaça i l'objectiu de Champions.