Detingut un home a Sant Joan per extorsionar en una web de cites mitjançant ‘sextorsió’

Ejemplo de shortcode con estilo
La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de l’operació “Diatelo”, ha desenvolupat una investigació per aturar una persona que es dedicava a extorsionar una usuària d’una web de cites en línia. Al detingut se li ha imputat els delictes d’extorsió, coaccions, agressió sexual contra l’honor i l’organització criminal. S’han identificat altres implicats, motiu pel qual […]

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de l’operació “Diatelo”, ha desenvolupat una investigació per aturar una persona que es dedicava a extorsionar una usuària d’una web de cites en línia.

Al detingut se li ha imputat els delictes d’extorsió, coaccions, agressió sexual contra l’honor i l’organització criminal. S’han identificat altres implicats, motiu pel qual s’ha sol·licitat la cooperació a INTERPOL. El Jutjat d’Instrucció de Orihuela ha decretat l’ingrés a la presó del detingut.

Els fets van començar a principis de l’any 2020, quan la víctima, una dona de nacionalitat espanyola i de 18 anys, es va registrar en una plataforma web de cites en línia. Després d’uns mesos d’activitat a la web esmentada, la víctima va començar a rebre missatges d’un altre usuari comunicant-li que tenia arxius íntims seus, i que si no volia que foren difosos entre els amics i familiars, devia fer el pagament de 2.000 euros i complir allò que li ordeneren.

Després d’accedir la víctima de manera parcial a les exigències de la banda, la campanya d’assetjament i fustigació es va intensificar.

Davant la magnitud dels fets, la víctima va interposar denúncia i, en estar relacionats amb matèria de ciberdelinqüència, l’Equip @ de la Guàrdia Civil d’Alacant, el mes d’octubre del present any, es va fer càrrec de les investigacions.

En poc temps els agents de l’Equip @ d’Alacant, per mitjà de l’estudi de la documentació que tenien en poder seu i de noves declaracions amb la víctima, van dirigir les sospites davant un usuari de l’esmentada web de contactes, qui prèviament havia intercanviat arxius amb la denunciant.

El presumpte autor, aprofitant l’enllaç que tenia amb la víctima, en facilitava arxius i dades personals a altres coneguts seus, els quals no dubtaven a extorsionar-la.

Un cop obtinguts tots els indicis necessaris, la Guàrdia Civil va establir un dispositiu de cerca sobre el presumpte autor, un home de nacionalitat espanyola i de 42 anys, el qual era veí de Sant Joan d’Alacant, culminant amb la seua detenció pels delictes d’extorsió, coaccions, contra l’honor i l’organització criminal entre d’altres.

Del registre realitzat al domicili del detingut, s’han intervingut un ordinador de sobretaula, un ordinador portàtil, set telèfons mòbils i material d’emmagatzematge divers, i això és objecte d’anàlisi i estudi pels agents.

Les diligències instruïdes juntament amb el detingut han estat posats a disposició del Jutjat d’Instrucció de Orihuela (Alacant), el qual ha decretat l’ingrés a la presó provisional.

Els agents després d’identificar els altres col·laboradors del detingut, han sol·licitat cooperació policial internacional a través d’Interpol per a la localització i posada a disposició judicial d’estes.

La Guàrdia Civil continua amb les investigacions per localitzar altres possibles víctimes.

 

Sextorsió

 

La sextorsió, o extorsió sexual, consisteix en l’amenaça de revelar informació íntima sobre una víctima tret que esta pague a l’extorsionista. En esta era digital connectada, esta informació podria incloure missatges de text sexuals (en anglés coneguts com a sexts), fotos íntimes i fins i tot vídeos.

Els delinqüents solen demanar diners, però de vegades busquen material més comprometedor (envia més o divulgarem els teus secrets).

En els casos denunciats relacionats amb la sextorsió, la gran majoria de víctimes són adolescents, per això esta part de la població representa la víctima perfecta per a estes extorsionistes.

Últimes notícies

Robinson resol un duel vibrant entre Barça i Valencia Basket (98-94)

El Barça ha superat el Valencia Basket per 98-94 en la jornada 9 de l’Euroliga. Justin Robinson ha anotat nou punts en els últims quatre minuts.

Mor un treballador en caure des de deu metres en una nau de Paterna

Un treballador de 62 anys ha mort després de caure des d’uns deu metres mentre reparava el sostre d’una nau del polígon Fuente del Jarro, a Paterna.

Deu detinguts per incitar disturbis vinculats a Blocus: tres a Valencia

Deu jóvens, quatre menors, han sigut detinguts en 24 hores per incitar disturbis vinculats a Blocus. Tres arrestos s’han practicat a la província de Valencia.

L’Atlético busca pressionar el lideratge al camp del Levante

L’Atlético visita el Levante este dissabte amb sis victòries consecutives i la mirada posada en el lideratge. Julián Alvarez arriba en ratxa golejadora.

Puente revela 170 incidències del sistema LZB durant 2026 i defensa la seua seguretat després de l’accident d’Urda

La tragèdia deixa 69 morts i 13 víctimes identificades, mentre 39 ferits continuen hospitalitzats a Castella-la Manxa, 17 d'ells en unitats de cures intensives

València aprova un pressupost de 1.361 milions per a 2027

El govern municipal de València ha aprovat el projecte de pressupost de 2027, un 8,8 % superior al de l’exercici actual. L’oposició l’ha rebutjat.

La dana de 2024 suma 234 víctimes mortals en la causa judicial

La jutgessa de Catarroja ha elevat a 234 el recompte oficial de víctimes mortals de la dana del 29 d’octubre de 2024. L’últim cas reconegut és el d’un home de Paiporta que va morir després d’una infecció bacteriana.

Castelló proposa 246,7 milions per als comptes provincials de 2027

La Diputació de Castelló debatrà el 3 de novembre un pressupost de 246.698.267,01 euros per a 2027, amb inversions en seguretat, serveis i infraestructures.