8.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Detingut per la falsa denúncia d’una estafa de 17.000 euros

 

La Guàrdia Civil ha detingut a Ibi a un home, espanyol de 42 anys, com a presumpte autor d’un delicte de simulació de delicte i un altre d’estafa en grau de temptativa. Va denunciar càrrecs fraudulents en la seua targeta bancària per valor de 16.710,76 euros però, suposadament, li’ls va gastar en pàgines d’apostes.

 

Antecedents

El dia 11 de gener de 2021, un home va acudir a les dependències de la Guàrdia Civil d’Ibi, per a denunciar que li havien realitzat càrrecs fraudulents en el seu compte bancari per un import total de 16.710,76 euros, en concepte de pagaments de cases d’apostes en línia, que li haurien fet des de l’estranger.

Segons el denunciant, ni tan sols havia arribat a activar la targeta quan la va rebre per correu a la seua casa.
La Guàrdia Civil va començar les perquisicions per a esbrinar qui podien estar darrere del frau, acudint al banc per a sol·licitar més informació i rastrejant les IP de connexió.

En el banc, van admetre que havien iniciat els tràmits per a retornar els diners al seu client, però al no haver detectat cap intrusió en el compte de l’usuari, li van bloquejar el compte sense arribar a retornar-li els diners estafats. A més, van informar que la targeta bancària s’havia activat de manera correcta un mes abans de la denúncia.

Quant als càrrecs des de l’estranger, també es va verificar que s’havien realitzat amb la targeta bancària, però des de dispositius electrònics localitzats a la província d’Alacant.

Totes estes informacions no quadraven amb la història contada inicialment pel perjudicat, i van decidir seguir una altra línia d’investigació. Com en més d’una ocasió i de manera insistent, l’home s’havia personat en l’oficina per a dir que el seu advocat estava realitzant la seua pròpia investigació, i que podia demostrar li havien hackejat els seus comptes de les pàgines d’apostes esportives, van decidir cridar-lo per a veure si podia aportar més dades i per a prendre-li de nou declaració.

Però de sobte, va deixar de contestar a les crides. Tampoc residia en el mateix domicili. Al temps el van trobar vivint en una localitat pròxima, Onil, i li van sol·licitar que mostrara els dispositius electrònics des dels quals solia realitzar les apostes esportives, però ell va dir els havia formatats.

 Al seu torn, se li va demanar que aportara les dades d’accés a les webs d’apostes, però, casualment, no es recordava de cap clau; L’última petició, la que el seu advocat es personara en dependències oficials perquè relatara el que havia esbrinat per si mateix, també va ser negativa: segons ell, ni tenia advocat ni recordava haver dit que este tinguera informació sobre la suposada estafa.

Amb totes estes contradiccions, i manifestacions incoherents i confuses, es va decidir procedir a la detenció d’este espanyol de 42 anys, com a suposat autor d’un delicte de simulació de delicte i un altre de temptativa d’estafa, amb el que es va finalitzar una investigació que ha durat prop de huit mesos.

L’autor va quedar en llibertat, amb l’obligació de comparéixer en el jutjat quan siga requerit.

Des de la Guàrdia Civil es recorda que s’investiga qualsevol delicte denunciat, i a més, cal destacar la gravetat que suposa el fet de formalitzar una denúncia, sabent la seua falsedat, simulant amb això un delicte que, en realitat, no ha tingut lloc.

Últimes notícies

Catorze comunitats en avís per neu, pluja i vent; Galícia, en roig per ones de fins a 9 metres

Catorze comunitats estan en alerta per neu, pluja, vent, allaus i temporal marítim. Galícia activa el nivell roig per mala mar, i Astúries, Cantàbria i Balears passen a taronja.

Els maquinistes convoquen una vaga general ferroviària després dels accidents mortals d’Adamuz i Gelida

Semaf denuncia el deteriorament de la xarxa i exigeix garanties de seguretat després de la mort de tres maquinistes en 48 hores

Un descarrilament a Gelida deixa un mort i desenes de ferits a la línia R4 de Rodalies

El tren ha xocat contra un mur de contenció que s’ha desprès i ha caigut sobre la via

Dimecres amb ruixats febles en la Comunitat Valenciana i màximes en lleuger ascens

Ruixats dispersos que avançaran de l'interior al litoral i nuvolositat en augment a la vesprada. Mínimes sense canvis, ponent fluix a moderat i cota de neu alta.

Activat un dispositiu de busca per a localitzar a una dona desapareguda a Favara

Els bombers de València s'han unit a l'operatiu per a localitzar a una dona desapareguda en una zona rural de Favara. El desplegament inclou drons i unitats forestals.

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI