22.2 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Detingut per la falsa denúncia d’una estafa de 17.000 euros

 

La Guàrdia Civil ha detingut a Ibi a un home, espanyol de 42 anys, com a presumpte autor d’un delicte de simulació de delicte i un altre d’estafa en grau de temptativa. Va denunciar càrrecs fraudulents en la seua targeta bancària per valor de 16.710,76 euros però, suposadament, li’ls va gastar en pàgines d’apostes.

 

Antecedents

El dia 11 de gener de 2021, un home va acudir a les dependències de la Guàrdia Civil d’Ibi, per a denunciar que li havien realitzat càrrecs fraudulents en el seu compte bancari per un import total de 16.710,76 euros, en concepte de pagaments de cases d’apostes en línia, que li haurien fet des de l’estranger.

Segons el denunciant, ni tan sols havia arribat a activar la targeta quan la va rebre per correu a la seua casa.
La Guàrdia Civil va començar les perquisicions per a esbrinar qui podien estar darrere del frau, acudint al banc per a sol·licitar més informació i rastrejant les IP de connexió.

En el banc, van admetre que havien iniciat els tràmits per a retornar els diners al seu client, però al no haver detectat cap intrusió en el compte de l’usuari, li van bloquejar el compte sense arribar a retornar-li els diners estafats. A més, van informar que la targeta bancària s’havia activat de manera correcta un mes abans de la denúncia.

Quant als càrrecs des de l’estranger, també es va verificar que s’havien realitzat amb la targeta bancària, però des de dispositius electrònics localitzats a la província d’Alacant.

Totes estes informacions no quadraven amb la història contada inicialment pel perjudicat, i van decidir seguir una altra línia d’investigació. Com en més d’una ocasió i de manera insistent, l’home s’havia personat en l’oficina per a dir que el seu advocat estava realitzant la seua pròpia investigació, i que podia demostrar li havien hackejat els seus comptes de les pàgines d’apostes esportives, van decidir cridar-lo per a veure si podia aportar més dades i per a prendre-li de nou declaració.

Però de sobte, va deixar de contestar a les crides. Tampoc residia en el mateix domicili. Al temps el van trobar vivint en una localitat pròxima, Onil, i li van sol·licitar que mostrara els dispositius electrònics des dels quals solia realitzar les apostes esportives, però ell va dir els havia formatats.

 Al seu torn, se li va demanar que aportara les dades d’accés a les webs d’apostes, però, casualment, no es recordava de cap clau; L’última petició, la que el seu advocat es personara en dependències oficials perquè relatara el que havia esbrinat per si mateix, també va ser negativa: segons ell, ni tenia advocat ni recordava haver dit que este tinguera informació sobre la suposada estafa.

Amb totes estes contradiccions, i manifestacions incoherents i confuses, es va decidir procedir a la detenció d’este espanyol de 42 anys, com a suposat autor d’un delicte de simulació de delicte i un altre de temptativa d’estafa, amb el que es va finalitzar una investigació que ha durat prop de huit mesos.

L’autor va quedar en llibertat, amb l’obligació de comparéixer en el jutjat quan siga requerit.

Des de la Guàrdia Civil es recorda que s’investiga qualsevol delicte denunciat, i a més, cal destacar la gravetat que suposa el fet de formalitzar una denúncia, sabent la seua falsedat, simulant amb això un delicte que, en realitat, no ha tingut lloc.

Últimes notícies

Feijóo es mostra ‘raonablement satisfet’ amb el resultat a Aragó i advertix de la polarització

Feijóo ha valorat el 34% i la major distància amb el PSOE a Aragó i ha assenyalat que no sap si eixe patró és extrapolable. Ha alertat de la polarització.

El PP assenyala a Miguel Polo com a responsable polític de les morts del barranc de Poio

El PP ha acusat a Miguel Polo, president de la CHJ, de ser responsable polític de les morts del barranc de Poio. Polo ha defés que la CHJ va informar Emergències i ha qüestionat la gestió i interpretació dels avisos durant la DANA.

Una dona dona a llum a València amb assistència telefònica del CICU

Una embarassada de 37 setmanes ha donat a llum en el seu domicili de València guiada per una metge del CICU per telèfon. Mare i bebé estan en bon estat.

L’Ajuntament d’Alacant anuncia que exclourà a regidors, càrrecs i assessors dels processos de VPP

L'equip de govern ha comunicat que restringirà a regidors, càrrecs i personal de confiança concórrer a les VPP. La decisió arriba després de la crisi dels Naus.

El Govern ha aprovat un decret llei per a topar preus en emergències i evitar abusos

L'Executiu ha aprovat un decret llei que limita pujades en béns i servicis durant emergències. La mesura fixa referències de 30 dies i obliga a informar.

Dimarts amb pluges febles, mínimes a l’alça i vent molt fort a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts amb cels nuvolosos, pluges febles ocasionals i un ascens notable de les mínimes. El vent d'oest bufarà fort amb ratxes molt fortes a l'interior.

València tanca parcs, jardins i cementeris i suspén activitats a l’aire lliure per alerta taronja de vent

L'Ajuntament de València ha tancat parcs, jardins i cementeris i ha suspés les activitats a l'aire lliure este dimarts després d'activar-se l'alerta taronja per vent de Aemet. Es demana evitar zones arbrades i bastides, assegurar vivendes i seguir els avisos oficials.

El 75,6% dels jóvens espanyols usa IA generativa, per damunt de la mitjana de la UE

En 2025, el 75,56% dels jóvens de 16 a 24 anys a Espanya van utilitzar ferramentes d'IA generativa, superant la mitjana de la UE, situada en el 63,8%.