Detingut per la falsa denúncia d’una estafa de 17.000 euros

 

La Guàrdia Civil ha detingut a Ibi a un home, espanyol de 42 anys, com a presumpte autor d’un delicte de simulació de delicte i un altre d’estafa en grau de temptativa. Va denunciar càrrecs fraudulents en la seua targeta bancària per valor de 16.710,76 euros però, suposadament, li’ls va gastar en pàgines d’apostes.

 

Antecedents

El dia 11 de gener de 2021, un home va acudir a les dependències de la Guàrdia Civil d’Ibi, per a denunciar que li havien realitzat càrrecs fraudulents en el seu compte bancari per un import total de 16.710,76 euros, en concepte de pagaments de cases d’apostes en línia, que li haurien fet des de l’estranger.

Segons el denunciant, ni tan sols havia arribat a activar la targeta quan la va rebre per correu a la seua casa.
La Guàrdia Civil va començar les perquisicions per a esbrinar qui podien estar darrere del frau, acudint al banc per a sol·licitar més informació i rastrejant les IP de connexió.

En el banc, van admetre que havien iniciat els tràmits per a retornar els diners al seu client, però al no haver detectat cap intrusió en el compte de l’usuari, li van bloquejar el compte sense arribar a retornar-li els diners estafats. A més, van informar que la targeta bancària s’havia activat de manera correcta un mes abans de la denúncia.

Quant als càrrecs des de l’estranger, també es va verificar que s’havien realitzat amb la targeta bancària, però des de dispositius electrònics localitzats a la província d’Alacant.

Totes estes informacions no quadraven amb la història contada inicialment pel perjudicat, i van decidir seguir una altra línia d’investigació. Com en més d’una ocasió i de manera insistent, l’home s’havia personat en l’oficina per a dir que el seu advocat estava realitzant la seua pròpia investigació, i que podia demostrar li havien hackejat els seus comptes de les pàgines d’apostes esportives, van decidir cridar-lo per a veure si podia aportar més dades i per a prendre-li de nou declaració.

Però de sobte, va deixar de contestar a les crides. Tampoc residia en el mateix domicili. Al temps el van trobar vivint en una localitat pròxima, Onil, i li van sol·licitar que mostrara els dispositius electrònics des dels quals solia realitzar les apostes esportives, però ell va dir els havia formatats.

 Al seu torn, se li va demanar que aportara les dades d’accés a les webs d’apostes, però, casualment, no es recordava de cap clau; L’última petició, la que el seu advocat es personara en dependències oficials perquè relatara el que havia esbrinat per si mateix, també va ser negativa: segons ell, ni tenia advocat ni recordava haver dit que este tinguera informació sobre la suposada estafa.

Amb totes estes contradiccions, i manifestacions incoherents i confuses, es va decidir procedir a la detenció d’este espanyol de 42 anys, com a suposat autor d’un delicte de simulació de delicte i un altre de temptativa d’estafa, amb el que es va finalitzar una investigació que ha durat prop de huit mesos.

L’autor va quedar en llibertat, amb l’obligació de comparéixer en el jutjat quan siga requerit.

Des de la Guàrdia Civil es recorda que s’investiga qualsevol delicte denunciat, i a més, cal destacar la gravetat que suposa el fet de formalitzar una denúncia, sabent la seua falsedat, simulant amb això un delicte que, en realitat, no ha tingut lloc.

Últimes notícies

Rescaten un escalador amb una fractura oberta al Penyal d’Ifac

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han rescaten un escalador amb una fractura oberta en una cama al Penyal d’Ifac, a Calp. L’operatiu ha mobilitzat el Grup de Rescat i l’helicòpter MV9.

Empat sense gols entre l’Elx i el Celta en un duel pla al Martínez Valero

Elx i Celta han empatat 0-0 al Martínez Valero en un partit sense ritme ni ocasions clares, que manté l’equip gallec invicte fora de casa i prolonga els dubtes dels il·licitans com a locals.

El Llevant es juga l’aire davant un Sevilla temible al Ciutat

El Llevant rep esta nit un Sevilla molt sòlid fora de casa, en un partit clau per a fugir del descens i marcat per diversos retrobaments.

Un incendi forestal en una pinada de Bocairent mobilitza mitjans terrestres i aeris

Un incendi forestal declarat este diumenge migdia en una pinada de Bocairent ha obligat a mobilitzar dotacions de bombers de València i Alacant, mitjans aeris i unitats forestals de la Generalitat. El Consorci de Bombers de València assegura que l’evolució del foc és positiva.

Castro alerta del potencial d’un Sevilla agressiu i molt eficaç abans de visitar el Ciutat

Luís Castro destaca la fortalesa d’un Sevilla invicte fora de casa abans del duel del dilluns i es mostra molest per la filtració de la presència del juvenil Diego Moyano en un entrenament.

València coneixerà el dimarts 13 d’octubre les seues falleres majors de 2027

La ciutat de València sabrà dimarts 13 d’octubre qui seran les falleres majors de 2027, triades entre 26 candidates i anunciades per telefonada de l’alcaldessa María José Catalá.

L’editorial valenciana Bamba recupera Anaïs Nin amb una de les seues novel·les clau

L’editorial valenciana Bamba ha anunciat la publicació d’Una espia en la casa del amor, novel·la clau d’Anaïs Nin, després de dècades fora de circulació a Espanya. El llibre, que eixirà a la venda el 14 d’octubre, forma part de la seua Biblioteca Anaïs Nin i servirà per a preparar la commemoració del 50 aniversari de la mort de l’autora en 2027.

El debat sobre l’habitatge marcarà el pròxim ple de Les Corts amb control a Pérez Llorca

El pròxim ple de Les Corts Valencianes, avançat a dimarts, se centrarà en l’habitatge i inclourà el dimecres la segona sessió de control al president Juanfran Pérez Llorca.