Detingut per la falsa denúncia d’una estafa de 17.000 euros

 

La Guàrdia Civil ha detingut a Ibi a un home, espanyol de 42 anys, com a presumpte autor d’un delicte de simulació de delicte i un altre d’estafa en grau de temptativa. Va denunciar càrrecs fraudulents en la seua targeta bancària per valor de 16.710,76 euros però, suposadament, li’ls va gastar en pàgines d’apostes.

 

Antecedents

El dia 11 de gener de 2021, un home va acudir a les dependències de la Guàrdia Civil d’Ibi, per a denunciar que li havien realitzat càrrecs fraudulents en el seu compte bancari per un import total de 16.710,76 euros, en concepte de pagaments de cases d’apostes en línia, que li haurien fet des de l’estranger.

Segons el denunciant, ni tan sols havia arribat a activar la targeta quan la va rebre per correu a la seua casa.
La Guàrdia Civil va començar les perquisicions per a esbrinar qui podien estar darrere del frau, acudint al banc per a sol·licitar més informació i rastrejant les IP de connexió.

En el banc, van admetre que havien iniciat els tràmits per a retornar els diners al seu client, però al no haver detectat cap intrusió en el compte de l’usuari, li van bloquejar el compte sense arribar a retornar-li els diners estafats. A més, van informar que la targeta bancària s’havia activat de manera correcta un mes abans de la denúncia.

Quant als càrrecs des de l’estranger, també es va verificar que s’havien realitzat amb la targeta bancària, però des de dispositius electrònics localitzats a la província d’Alacant.

Totes estes informacions no quadraven amb la història contada inicialment pel perjudicat, i van decidir seguir una altra línia d’investigació. Com en més d’una ocasió i de manera insistent, l’home s’havia personat en l’oficina per a dir que el seu advocat estava realitzant la seua pròpia investigació, i que podia demostrar li havien hackejat els seus comptes de les pàgines d’apostes esportives, van decidir cridar-lo per a veure si podia aportar més dades i per a prendre-li de nou declaració.

Però de sobte, va deixar de contestar a les crides. Tampoc residia en el mateix domicili. Al temps el van trobar vivint en una localitat pròxima, Onil, i li van sol·licitar que mostrara els dispositius electrònics des dels quals solia realitzar les apostes esportives, però ell va dir els havia formatats.

 Al seu torn, se li va demanar que aportara les dades d’accés a les webs d’apostes, però, casualment, no es recordava de cap clau; L’última petició, la que el seu advocat es personara en dependències oficials perquè relatara el que havia esbrinat per si mateix, també va ser negativa: segons ell, ni tenia advocat ni recordava haver dit que este tinguera informació sobre la suposada estafa.

Amb totes estes contradiccions, i manifestacions incoherents i confuses, es va decidir procedir a la detenció d’este espanyol de 42 anys, com a suposat autor d’un delicte de simulació de delicte i un altre de temptativa d’estafa, amb el que es va finalitzar una investigació que ha durat prop de huit mesos.

L’autor va quedar en llibertat, amb l’obligació de comparéixer en el jutjat quan siga requerit.

Des de la Guàrdia Civil es recorda que s’investiga qualsevol delicte denunciat, i a més, cal destacar la gravetat que suposa el fet de formalitzar una denúncia, sabent la seua falsedat, simulant amb això un delicte que, en realitat, no ha tingut lloc.

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.