Detingut un germà d’Antonio Anglés per segrestar i donar una pallissa a un home a València

La Guàrdia Civil ha detingut dilluns quatre persones, entre elles, Joaquín Mauricio, germà d’Antonio Anglés, considerat l’autor material del crim de les xiquetes d’Alcàsser. Està acusat de segrestar i donar una pallissa a un home a la localitat valenciana de Montserrat, segons informa ‘Las Provincias’.

Els fets pels quals s’ha detingut Joaquín Martins, que es va canviar el nom a Joaquín Mauricio perquè no el vinculessin amb el seu germà Antonio Anglés Martins, es remunten a novembre de 2021.

Quatre detinguts pel segrest de l’home

Eixe dia, un veí de la localitat valenciana de Montserrat va comunicar a la Guàrdia Civil que havia estat testimoni de com diversos homes n’introduïen un altre en una furgoneta blanca. Tot i la recerca dels agents per les carreteres i localitats properes, el grup d’homes va aconseguir extorsionar la víctima.

Després de denunciar la dona de la víctima la seua desaparició, els guàrdies civils el van trobar en una urbanització de Montserrat completament lligat de mans i ple de cops, per la qual cosa va ser traslladat a l’Hospital General de València.

Així, gràcies a la investigació de l’Institut Armat, es va procedir a la detenció del germà d’Anglés i tres individus més, acusats de detenció il·legal, pertinença a organització criminal i tràfic de drogues.

Historial delictiu família Anglés

L’historial delictiu de la família Anglés va tindre el seu últim episodi fa gairebé tres anys, quan l’Audiència Provincial de València va condemnar un dels seus germans a quatre anys i nous mesos de presó per tràfic de drogues i tinença il·lícita d’armes, i va absoldre tres més, inclòs Joaquín Mauricio, per un delicte d’extorsió a un altre delinqüent conegut de la zona.

Segons els fets denunciats per este, el van abordar per demanar-li part del botí d’un robatori de 500.000 euros, que deien ocultava en un Ferrari.

Altres dos germans del considerat un dels pròfugs més perillosos i buscats de tot Europa, van morir l’estiu passat.

Per esta circumstància, la família Anglés va sol·licitar al jutjat que es considerara Antonio mort després de tres dècades sense conéixer notícies d’ell per tramitar les herències derivades de les dos morts.

Pel que fa a la situació judicial de l’autor material del triple crim d’Alcàsser, la seua responsabilitat penal s’extingirà el 2029, quan passarà a ser inimputable.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.