El bessó de la bebé d’Alcoi hospitalitzada per fractures va morir fa un mes

 

Actualització 09/02/2021 a les 13.30 hores. Este dimarts s’ha sabut que la bebé de tres mesos hospitalitzada en Alcoi, en el Comtat (Alacant), hospitalitzada per greus lesions, tenia un bessó que va morir el passat mes de gener. Tot i que en un primer moment es va determinar que va ser una mort súbita, ara la Policia Nacional ha obert el cas per a conéixer les causes de la defunció del menor.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, els agents han decidit reobrir la investigació d’eixos fets a conseqüència de l’hospitalització de la bebé de 3 mesos, ja que presentava lesions compatibles amb un cas de maltractament.

 

Detenen en Alcoi als pares d’una bebé de tres mesos hospitalitzada amb fractures i hematomes

La Policia Nacional ha detingut en Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), a dos jóvens de 20 i 25 anys com a presumptes autors de les lesions greus patides pel seu bebé, de tan sols tres mesos edat.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, la xicoteta es trobava este diumenge en l’UCI pediàtrica de l’Hospital Clínic de València, a on va ingressar dissabte passat a la vesprada amb diferents fractures costals i hematomes.

 

L’arrest de la parella, d’origen peruà, va tindre lloc, després de tindre coneixement dissabte passat al matí de l’ingrés d’una bebé en Urgències de l’Hospital Verge de la Lliris d’Alcoi. La bebé presentava unes fractures costals i un gran número de contusions compatibles amb un cas de maltractaments en l’àmbit familiar.

 

La xiqueta va nàixer en Espanya

Per esta raó, el centre hospitalari va activar el protocol per a estes situacions i va comunicar al jutjat de guàrdia l’ingrés del bebé amb les greus lesions.
 

 

Les autoritats van obrir una investigació per a aclarir l’origen de les lesions patides per la xicoteta i van procedir a la detenció dels pares com a autors d’un delicte de lesions greus. El pare té 25 anys i la mare, 20. Els presumptes autors dels fets són d’origen peruà i la seua filla va nàixer en Espanya.

 

Les fractures i hematomes, motiu de l’ingrés de la xicoteta

Els pares de la xicoteta es trobaven ahir encara detinguts en les dependències policials de la Comissaria d’Alcoi, sense que haja transcendit quines explicacions han pogut donar sobre l’origen de les fractures i hematomes que van provocar l’ingrés de la xiqueta de tres mesos.

 

Encara que la xiqueta va ser atesa inicialment a l’Hospital Verge de la Lliris, donat el seu estat de gravetat es va optar per traslladar-la el dissabte a la vesprada a l’Hospital Clínic de València, a on va quedar ingressada en l’UCI pediàtrica i ahir continuava ingressada en este mateix centre.

 

Ara, els investigadors de la Brigada de Policia Judicial d’Alcoi van a intentar recaptar dades de l’entorn de la parella o de veïns per a aclarir si la xiqueta ha sigut maltractada, com se sospita inicialment.

Últimes notícies

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.

L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.