El bessó de la bebé d’Alcoi hospitalitzada per fractures va morir fa un mes

 

Actualització 09/02/2021 a les 13.30 hores. Este dimarts s’ha sabut que la bebé de tres mesos hospitalitzada en Alcoi, en el Comtat (Alacant), hospitalitzada per greus lesions, tenia un bessó que va morir el passat mes de gener. Tot i que en un primer moment es va determinar que va ser una mort súbita, ara la Policia Nacional ha obert el cas per a conéixer les causes de la defunció del menor.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, els agents han decidit reobrir la investigació d’eixos fets a conseqüència de l’hospitalització de la bebé de 3 mesos, ja que presentava lesions compatibles amb un cas de maltractament.

 

Detenen en Alcoi als pares d’una bebé de tres mesos hospitalitzada amb fractures i hematomes

La Policia Nacional ha detingut en Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), a dos jóvens de 20 i 25 anys com a presumptes autors de les lesions greus patides pel seu bebé, de tan sols tres mesos edat.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, la xicoteta es trobava este diumenge en l’UCI pediàtrica de l’Hospital Clínic de València, a on va ingressar dissabte passat a la vesprada amb diferents fractures costals i hematomes.

 

L’arrest de la parella, d’origen peruà, va tindre lloc, després de tindre coneixement dissabte passat al matí de l’ingrés d’una bebé en Urgències de l’Hospital Verge de la Lliris d’Alcoi. La bebé presentava unes fractures costals i un gran número de contusions compatibles amb un cas de maltractaments en l’àmbit familiar.

 

La xiqueta va nàixer en Espanya

Per esta raó, el centre hospitalari va activar el protocol per a estes situacions i va comunicar al jutjat de guàrdia l’ingrés del bebé amb les greus lesions.
 

 

Les autoritats van obrir una investigació per a aclarir l’origen de les lesions patides per la xicoteta i van procedir a la detenció dels pares com a autors d’un delicte de lesions greus. El pare té 25 anys i la mare, 20. Els presumptes autors dels fets són d’origen peruà i la seua filla va nàixer en Espanya.

 

Les fractures i hematomes, motiu de l’ingrés de la xicoteta

Els pares de la xicoteta es trobaven ahir encara detinguts en les dependències policials de la Comissaria d’Alcoi, sense que haja transcendit quines explicacions han pogut donar sobre l’origen de les fractures i hematomes que van provocar l’ingrés de la xiqueta de tres mesos.

 

Encara que la xiqueta va ser atesa inicialment a l’Hospital Verge de la Lliris, donat el seu estat de gravetat es va optar per traslladar-la el dissabte a la vesprada a l’Hospital Clínic de València, a on va quedar ingressada en l’UCI pediàtrica i ahir continuava ingressada en este mateix centre.

 

Ara, els investigadors de la Brigada de Policia Judicial d’Alcoi van a intentar recaptar dades de l’entorn de la parella o de veïns per a aclarir si la xiqueta ha sigut maltractada, com se sospita inicialment.

Últimes notícies

Zorita i Sumacàrcer freguen els 39 graus en el segon dia del pic de calor a la Comunitat

Zorita del Maestrazgo i Sumacàrcer han registrat 38,8 graus en el segon dia del pic de l’episodi càlid, amb alerta groga per altes temperatures en tota la província de València i el sud d’Alacant.

Plans especials de seguretat i emergències per a l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost

L’eclipsi total de Sol del 12 d’agost comptarà amb un Pla Especial de Seguretat i un altre de Protecció Civil per a ordenar la mobilitat, reforçar la seguretat i coordinar la resposta davant possibles emergències a tot l’Estat.

L’ATV facilita 29.314 declaracions de la renda a una setmana del tancament de campanya

El termini finalitza el 30 de juny i la cita prèvia es pot sol·licitar fins al dia 29

La Generalitat reclama 4.000 milions a l’Estat per a la dependència i veu curta la inversió actual

La consellera Elena Albalat considera insuficient la inversió estatal de 2.218 milions per a la dependència i exigix al Govern que salde un deute de 4.000 milions amb la Comunitat Valenciana.

Així treballen els bombers que vigilen el foc en la Nit de la Cremà d’Alacant

La Nit de la Cremà d’Alacant mobilitza un dispositiu de 180 bombers i 40 vehicles per a controlar la crema de 92 fogueres i garantir que la ciutat puga viure el final de festa amb seguretat.

Els residents valencians podran tindre abonament del transport de Madrid sense estar empadronats

La Comunitat Valenciana ha mostrat interés en firmar un conveni amb la Comunitat de Madrid perquè els seus residents puguen accedir als abonos del transport públic madrileny sense necessitat d’estar empadronats allí, en un model similar al que ja funciona amb Castilla-La Mancha.

Un mediocentre del Villarreal 2026-27 eixirà de la seua pedrera

El Villarreal ha decidit que un dels mediocentres de la plantilla 2026-27 serà un futbolista format en la seua pedrera. Tres migcampistes del filial faran la pretemporada a les ordres d'Iñigo Pérez per a guanyar-se un lloc.

Les Corts fixen tres sessions en juliol per a investigar les vivendes protegides de Les Naus dAlacant

La comissio de les Corts sobre les possibles irregularitats en les vivendes de proteccio publica de Les Naus dAlacant ha programat tres sessions de compareixences els dies 2, 8 i 23 de juliol, amb un total de 80 cites previstes en el seu pla de treball.