Detinguts per 68 delictes de robatori i estafa comesos a Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos homes als quals se’ls imputa el robatori a l’interior de 60 vehicles, comesos en un paratge natural de Callosa de Segura, i un càmping de Bigastro.

En els cotxes en els quals els autors, a més de robar altres objectes de valor, van localitzar targetes bancàries, efectuaven compres no autoritzades amb eixes targetes abans que els legítims propietaris pogueren adonar-se de l’ocorregut i els donara temps a bloquejar-les.

Després de detectar un increment significatiu dels robatoris en interior de vehicle, fins llavors poc habitual, en els voltants d’un paratge natural de la localitat de Callosa de Segura, la Guàrdia Civil va iniciar una investigació per a localitzar als possibles autors.

Als voltants d’unes instal·lacions esportives d’aventura en la serra, amb una gran afluència d’escaladors i senderistes, una vegada que els muntanyencs deixaven estacionat el seu vehicle en l’aparcament, els delinqüents esperaven agotzonats fins que els propietaris s’endinsaven a la muntanya.

En eixe moment, tractant de no ser vistos, aprofitaven per a fracturar la finestreta del cotxe amb una pedra, i robar del seu interior la cartera i qualsevol altre objecte de valor que localitzaren.

Posteriorment, fugien del lloc, serra a través. Una vegada arribaven a zona poblada, i abans que els perjudicats pogueren adonar-se del robatori dels seus estris, amb les targetes sostretes, els lladres anaven efectuant compres de xicotet import en diferents establiments per a evitar que fora requerit l’ús del pin de seguretat.

L’estudi de les proves que anaven obtenint els investigadors en cadascuna de les denúncies que es recollien pels diferents robatoris comesos en el lloc, va posar als agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Callosa de Segura sobre la pista de dos persones.

Van esbrinar que els presumptes autors mancaven d’un domicili fix, i que es movien per diversos municipis limítrofs, comprovant que eren també els presumptes autors d’una sèrie de robatoris ocorreguts en un càmping de la localitat de Bigastro.

Finalment, el passat 24 de maig la Guàrdia Civil va procedir a la seua detenció. Es tracta de dos homes de 25 i 29 anys, de nacionalitat algeriana, als quals se’ls imputen 60 delictes contra el patrimoni, per nombrosos robatoris amb força en interior de vehicle, i altres 8 d’estafa, comesos amb les targetes bancàries trobades en els cotxes de les víctimes.

Els perjudicats són en la seua majoria turistes que s’havien desplaçat des de les províncies d’Albacete, Àvila, Conca, Múrcia, València i Alacant. En esta última província, procedents de diverses localitats de la Vega Baixa, i de Benidorm, Elda, Petrer i la Vila Joiosa.

Han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció d’Orihuela, quedant en llibertat amb càrrecs.

La Guàrdia Civil recomana que, davant el robatori d’una targeta bancària, els propietaris procedisquen, tan prompte com s’adonen de la sostracció, a més de posar la corresponent denúncia, al bloqueig de la targeta. Este bloqueig, en l’actualitat, en la majoria dels casos pot efectuar-se fins i tot a través de l’aplicació mòbil de l’entitat.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.