9.1 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Detinguts per 68 delictes de robatori i estafa comesos a Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos homes als quals se’ls imputa el robatori a l’interior de 60 vehicles, comesos en un paratge natural de Callosa de Segura, i un càmping de Bigastro.

En els cotxes en els quals els autors, a més de robar altres objectes de valor, van localitzar targetes bancàries, efectuaven compres no autoritzades amb eixes targetes abans que els legítims propietaris pogueren adonar-se de l’ocorregut i els donara temps a bloquejar-les.

Després de detectar un increment significatiu dels robatoris en interior de vehicle, fins llavors poc habitual, en els voltants d’un paratge natural de la localitat de Callosa de Segura, la Guàrdia Civil va iniciar una investigació per a localitzar als possibles autors.

Als voltants d’unes instal·lacions esportives d’aventura en la serra, amb una gran afluència d’escaladors i senderistes, una vegada que els muntanyencs deixaven estacionat el seu vehicle en l’aparcament, els delinqüents esperaven agotzonats fins que els propietaris s’endinsaven a la muntanya.

En eixe moment, tractant de no ser vistos, aprofitaven per a fracturar la finestreta del cotxe amb una pedra, i robar del seu interior la cartera i qualsevol altre objecte de valor que localitzaren.

Posteriorment, fugien del lloc, serra a través. Una vegada arribaven a zona poblada, i abans que els perjudicats pogueren adonar-se del robatori dels seus estris, amb les targetes sostretes, els lladres anaven efectuant compres de xicotet import en diferents establiments per a evitar que fora requerit l’ús del pin de seguretat.

L’estudi de les proves que anaven obtenint els investigadors en cadascuna de les denúncies que es recollien pels diferents robatoris comesos en el lloc, va posar als agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Callosa de Segura sobre la pista de dos persones.

Van esbrinar que els presumptes autors mancaven d’un domicili fix, i que es movien per diversos municipis limítrofs, comprovant que eren també els presumptes autors d’una sèrie de robatoris ocorreguts en un càmping de la localitat de Bigastro.

Finalment, el passat 24 de maig la Guàrdia Civil va procedir a la seua detenció. Es tracta de dos homes de 25 i 29 anys, de nacionalitat algeriana, als quals se’ls imputen 60 delictes contra el patrimoni, per nombrosos robatoris amb força en interior de vehicle, i altres 8 d’estafa, comesos amb les targetes bancàries trobades en els cotxes de les víctimes.

Els perjudicats són en la seua majoria turistes que s’havien desplaçat des de les províncies d’Albacete, Àvila, Conca, Múrcia, València i Alacant. En esta última província, procedents de diverses localitats de la Vega Baixa, i de Benidorm, Elda, Petrer i la Vila Joiosa.

Han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció d’Orihuela, quedant en llibertat amb càrrecs.

La Guàrdia Civil recomana que, davant el robatori d’una targeta bancària, els propietaris procedisquen, tan prompte com s’adonen de la sostracció, a més de posar la corresponent denúncia, al bloqueig de la targeta. Este bloqueig, en l’actualitat, en la majoria dels casos pot efectuar-se fins i tot a través de l’aplicació mòbil de l’entitat.

Últimes notícies

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.