Detinguts per 68 delictes de robatori i estafa comesos a Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos homes als quals se’ls imputa el robatori a l’interior de 60 vehicles, comesos en un paratge natural de Callosa de Segura, i un càmping de Bigastro.

En els cotxes en els quals els autors, a més de robar altres objectes de valor, van localitzar targetes bancàries, efectuaven compres no autoritzades amb eixes targetes abans que els legítims propietaris pogueren adonar-se de l’ocorregut i els donara temps a bloquejar-les.

Després de detectar un increment significatiu dels robatoris en interior de vehicle, fins llavors poc habitual, en els voltants d’un paratge natural de la localitat de Callosa de Segura, la Guàrdia Civil va iniciar una investigació per a localitzar als possibles autors.

Als voltants d’unes instal·lacions esportives d’aventura en la serra, amb una gran afluència d’escaladors i senderistes, una vegada que els muntanyencs deixaven estacionat el seu vehicle en l’aparcament, els delinqüents esperaven agotzonats fins que els propietaris s’endinsaven a la muntanya.

En eixe moment, tractant de no ser vistos, aprofitaven per a fracturar la finestreta del cotxe amb una pedra, i robar del seu interior la cartera i qualsevol altre objecte de valor que localitzaren.

Posteriorment, fugien del lloc, serra a través. Una vegada arribaven a zona poblada, i abans que els perjudicats pogueren adonar-se del robatori dels seus estris, amb les targetes sostretes, els lladres anaven efectuant compres de xicotet import en diferents establiments per a evitar que fora requerit l’ús del pin de seguretat.

L’estudi de les proves que anaven obtenint els investigadors en cadascuna de les denúncies que es recollien pels diferents robatoris comesos en el lloc, va posar als agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Callosa de Segura sobre la pista de dos persones.

Van esbrinar que els presumptes autors mancaven d’un domicili fix, i que es movien per diversos municipis limítrofs, comprovant que eren també els presumptes autors d’una sèrie de robatoris ocorreguts en un càmping de la localitat de Bigastro.

Finalment, el passat 24 de maig la Guàrdia Civil va procedir a la seua detenció. Es tracta de dos homes de 25 i 29 anys, de nacionalitat algeriana, als quals se’ls imputen 60 delictes contra el patrimoni, per nombrosos robatoris amb força en interior de vehicle, i altres 8 d’estafa, comesos amb les targetes bancàries trobades en els cotxes de les víctimes.

Els perjudicats són en la seua majoria turistes que s’havien desplaçat des de les províncies d’Albacete, Àvila, Conca, Múrcia, València i Alacant. En esta última província, procedents de diverses localitats de la Vega Baixa, i de Benidorm, Elda, Petrer i la Vila Joiosa.

Han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció d’Orihuela, quedant en llibertat amb càrrecs.

La Guàrdia Civil recomana que, davant el robatori d’una targeta bancària, els propietaris procedisquen, tan prompte com s’adonen de la sostracció, a més de posar la corresponent denúncia, al bloqueig de la targeta. Este bloqueig, en l’actualitat, en la majoria dels casos pot efectuar-se fins i tot a través de l’aplicació mòbil de l’entitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.