Detinguts per 68 delictes de robatori i estafa comesos a Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos homes als quals se’ls imputa el robatori a l’interior de 60 vehicles, comesos en un paratge natural de Callosa de Segura, i un càmping de Bigastro.

En els cotxes en els quals els autors, a més de robar altres objectes de valor, van localitzar targetes bancàries, efectuaven compres no autoritzades amb eixes targetes abans que els legítims propietaris pogueren adonar-se de l’ocorregut i els donara temps a bloquejar-les.

Després de detectar un increment significatiu dels robatoris en interior de vehicle, fins llavors poc habitual, en els voltants d’un paratge natural de la localitat de Callosa de Segura, la Guàrdia Civil va iniciar una investigació per a localitzar als possibles autors.

Als voltants d’unes instal·lacions esportives d’aventura en la serra, amb una gran afluència d’escaladors i senderistes, una vegada que els muntanyencs deixaven estacionat el seu vehicle en l’aparcament, els delinqüents esperaven agotzonats fins que els propietaris s’endinsaven a la muntanya.

En eixe moment, tractant de no ser vistos, aprofitaven per a fracturar la finestreta del cotxe amb una pedra, i robar del seu interior la cartera i qualsevol altre objecte de valor que localitzaren.

Posteriorment, fugien del lloc, serra a través. Una vegada arribaven a zona poblada, i abans que els perjudicats pogueren adonar-se del robatori dels seus estris, amb les targetes sostretes, els lladres anaven efectuant compres de xicotet import en diferents establiments per a evitar que fora requerit l’ús del pin de seguretat.

L’estudi de les proves que anaven obtenint els investigadors en cadascuna de les denúncies que es recollien pels diferents robatoris comesos en el lloc, va posar als agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Callosa de Segura sobre la pista de dos persones.

Van esbrinar que els presumptes autors mancaven d’un domicili fix, i que es movien per diversos municipis limítrofs, comprovant que eren també els presumptes autors d’una sèrie de robatoris ocorreguts en un càmping de la localitat de Bigastro.

Finalment, el passat 24 de maig la Guàrdia Civil va procedir a la seua detenció. Es tracta de dos homes de 25 i 29 anys, de nacionalitat algeriana, als quals se’ls imputen 60 delictes contra el patrimoni, per nombrosos robatoris amb força en interior de vehicle, i altres 8 d’estafa, comesos amb les targetes bancàries trobades en els cotxes de les víctimes.

Els perjudicats són en la seua majoria turistes que s’havien desplaçat des de les províncies d’Albacete, Àvila, Conca, Múrcia, València i Alacant. En esta última província, procedents de diverses localitats de la Vega Baixa, i de Benidorm, Elda, Petrer i la Vila Joiosa.

Han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció d’Orihuela, quedant en llibertat amb càrrecs.

La Guàrdia Civil recomana que, davant el robatori d’una targeta bancària, els propietaris procedisquen, tan prompte com s’adonen de la sostracció, a més de posar la corresponent denúncia, al bloqueig de la targeta. Este bloqueig, en l’actualitat, en la majoria dels casos pot efectuar-se fins i tot a través de l’aplicació mòbil de l’entitat.

Últimes notícies

Maria Giner, nova regidora més jove de València en substitució de Sergi Campillo

Maria Giner, de 28 anys, ha pres possessió com a nova regidora de Compromís per València en substitució de Sergi Campillo i s’ha convertit en l’edil més jove de l’actual mandat, amb l’habitatge com a eix central de la seua acció política.

Quasi 6.000 alumnes es juguen plaça en la PAU extraordinària a la Comunitat Valenciana

Un total de 5.969 alumnes fan la PAU extraordinària des d'este dimarts fins dijous en diverses universitats valencianes, amb les notes el 7 de juliol i la preinscripció oberta fins al 3 de juliol.

Compromís planteja una esmena total a la llei d’Acompanyament per ser sinònim de retallades

Compromís ha registrat una esmena a la totalitat a la llei d’Acompanyament dels pressupostos de la Generalitat de 2026, que acusa de ser sinònim de retallades i d’allunyar-se de les necessitats de la societat valenciana.

L’Elx arranca la pretemporada amb Anselmi al capdavant i la plantilla per completar

L’Elx comença este dimecres la pretemporada amb Martín Anselmi com a nou entrenador i diverses incògnites obertes en la configuració definitiva de la plantilla.

Naix OnRoute: el nou gegant logístic amb 500 camions i seu a Sagunt

Talaexprés, Logística Carosán, Futrans i Transnugón s’han unit per crear OnRoute, un operador logístic amb seu a Sagunt, una flota de 500 camions i presència en diversos punts d’Espanya i Portugal.

Els huit jugadors que se’n van del Llevant este 30 de juny

El Llevant ha acomiadat huit jugadors que finalitzen contracte o cessió este 30 de juny i els ha agraït el seu esforç i professionalitat al Ciutat de València.

L’ERTE Red de Ford Almussafes s’allarga fins a final d’any i complirà dos anys en vigor

L’ERTE Red que afecta tota la plantilla de Ford Almussafes s’ha prorrogat fins al 31 de desembre de 2026, quan este mecanisme de flexibilitat laboral complirà dos anys en vigor.

El Valencia Basket busca rebaixa per a entrar com a propietari de la Eurolliga

El Valencia Basket està negociant amb la Eurolliga la seua entrada definitiva com a club propietari, però intentarà rebaixar una tarifa general que pot rondar els 50 milions d’euros.