Anuncios

Detinguts per 68 delictes de robatori i estafa comesos a Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos homes als quals se’ls imputa el robatori a l’interior de 60 vehicles, comesos en un paratge natural de Callosa de Segura, i un càmping de Bigastro.

En els cotxes en els quals els autors, a més de robar altres objectes de valor, van localitzar targetes bancàries, efectuaven compres no autoritzades amb eixes targetes abans que els legítims propietaris pogueren adonar-se de l’ocorregut i els donara temps a bloquejar-les.

Anuncios

Després de detectar un increment significatiu dels robatoris en interior de vehicle, fins llavors poc habitual, en els voltants d’un paratge natural de la localitat de Callosa de Segura, la Guàrdia Civil va iniciar una investigació per a localitzar als possibles autors.

Als voltants d’unes instal·lacions esportives d’aventura en la serra, amb una gran afluència d’escaladors i senderistes, una vegada que els muntanyencs deixaven estacionat el seu vehicle en l’aparcament, els delinqüents esperaven agotzonats fins que els propietaris s’endinsaven a la muntanya.

En eixe moment, tractant de no ser vistos, aprofitaven per a fracturar la finestreta del cotxe amb una pedra, i robar del seu interior la cartera i qualsevol altre objecte de valor que localitzaren.

Posteriorment, fugien del lloc, serra a través. Una vegada arribaven a zona poblada, i abans que els perjudicats pogueren adonar-se del robatori dels seus estris, amb les targetes sostretes, els lladres anaven efectuant compres de xicotet import en diferents establiments per a evitar que fora requerit l’ús del pin de seguretat.

L’estudi de les proves que anaven obtenint els investigadors en cadascuna de les denúncies que es recollien pels diferents robatoris comesos en el lloc, va posar als agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Callosa de Segura sobre la pista de dos persones.

Van esbrinar que els presumptes autors mancaven d’un domicili fix, i que es movien per diversos municipis limítrofs, comprovant que eren també els presumptes autors d’una sèrie de robatoris ocorreguts en un càmping de la localitat de Bigastro.

Finalment, el passat 24 de maig la Guàrdia Civil va procedir a la seua detenció. Es tracta de dos homes de 25 i 29 anys, de nacionalitat algeriana, als quals se’ls imputen 60 delictes contra el patrimoni, per nombrosos robatoris amb força en interior de vehicle, i altres 8 d’estafa, comesos amb les targetes bancàries trobades en els cotxes de les víctimes.

Els perjudicats són en la seua majoria turistes que s’havien desplaçat des de les províncies d’Albacete, Àvila, Conca, Múrcia, València i Alacant. En esta última província, procedents de diverses localitats de la Vega Baixa, i de Benidorm, Elda, Petrer i la Vila Joiosa.

Han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció d’Orihuela, quedant en llibertat amb càrrecs.

La Guàrdia Civil recomana que, davant el robatori d’una targeta bancària, els propietaris procedisquen, tan prompte com s’adonen de la sostracció, a més de posar la corresponent denúncia, al bloqueig de la targeta. Este bloqueig, en l’actualitat, en la majoria dels casos pot efectuar-se fins i tot a través de l’aplicació mòbil de l’entitat.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios