12.2 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Nou detinguts en cinc dies per robatoris i estafes en València

Agents de la Policia Nacional han detingut en els últims cinc dies en València a nou persones, sis dones i tres hòmens, com a presumptes autors de diferents delictes de robatori amb violència,
furts i estafes comesos les passades setmanes en la capital del Túria.

 

Dos de les detingudes, dos dones, de 23 i 36 anys, d'origen búlgar, haurien furtat al descuit un total de 1900 euros a dos hòmens. En els dos casos els fets van succeir després de què les víctimes tragueren efectiu en una sucursal bancària. Un dels afectats havia tret 1.000 euros i els va guardar en la butxaca, sabent poc després d'eixir del banc que no portava els diners.

 

La segona víctima també es trobava en una sucursal, a on va fer un extracte de diners, moment en el que una de les sospitoses se li hauria acostat, observant el número PIN que este introduïa.  Seguidament, una de les ara detingudes va coincidir en un bar pròxim amb l'home, a on va entaular una conversa amb ell i li hauria sostret dos cartilles bancàries que portava en els seus pantalons, retirant posteriorment 900 euros d'una d'elles. Les arrestades, amb antecedents policials, ja han passat a disposició judicial.

 

Recordatori a les persones que cobraran les pensions

En este sentit, la Policia Nacional recorda als ciutadans la importància de mantindre's alerta a l'hora de traure efectiu en caixers o sucursals bancàries, ja que pot haver algú vigilant amb la intenció de sostraure els diners, sobretot certs dies, en els de cobrament de les pensions.

 

Per a això, usen diferents 'modus operandi', ja siga robatoris amb violència i intimidació o amb engany, com és el cas del mètode conegut com 'la taca', acostant-se a la víctima per a indicar-li que té alguna taca en la seua roba, aprofitant l'ocasió per a sostraure-li els diners que acaba de retirar del banc. Les víctimes d'estos delictes solen ser persones d'avançada edat.

Estirons en bicicleta

Les investigacions dels agents han permés també resoldre altres fets delictius comesos en València a on en alguns d'ells, el 'modus operandi' era el mateix: un home s'aproximava a vianants a bord d'una bicicleta i els sostreia amb un estiró cadenes o joies que portaven, arribant en alguns casos a provocar danys en algunes víctimes.

 

Els policies han localitzat i detingut a dos sospitosos d'estos fets, dos hòmens, de 26 i 43 anys, d'origen espanyol, com a presumptes autors cadascun d'ells de sis delictes de robatori amb violència.

 

Els ara detinguts, a demés, després de fer-se amb el botí, presumptament es traslladaven
posteriorment a cases de compravenda de metalls preciosos per a vendre les joies sostretes.
Els arrestats, amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

 

Robatoris a clients de botigues

Les perquisicions de la Policia Nacional han portat també a la detenció en els últims dies de quatre dones, d'entre 23 i 45 anys, d'origen búlgar, com a presumptes autores de dos delictes lleus de furt. Les sospitoses actuaven dins d'establiments comercials, a on furtaven al descuit la cartera que les víctimes portaven en el seu bolso.

 

També s'ha detingut a un home de 47 anys, d'origen francés, com a presumpte autor dels delictes lleus de furt i estafa, després de sostraure a un vianant la cartera que portava en la butxaca dels pantalons i intentar posteriorment extraure diners en un caixer automàtic.

 

Els detinguts, l'home amb pràcticament un centenar d'antecedents policials, han sigut posats en llibertat una volta sentits en declaració, no sense abans ser advertits de la seua obligació legal de comparéixer davant l'autoritat judicial quan foren requerits per a això.

Últimes notícies

València escenifica un rescat en altura en la Setmana de Prevenció d’Incendis

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre de rescat en altura dins de la XX Setmana de la Prevenció d'Incendis. El cap de setmana inclou demostracions, unitat canina i tallers.

Torrons Picó fa nevar a Múrcia i complix el somni d’un xiquet de 7 anys

La firma de Xixona va organitzar una nevada festiva en Torreagüera per a anunciar al guanyador del seu concurs de redacció Tot és possible per Nadal. El premi inclou un lot de torrons i 2.000 euros en material per al col·legi del menor.

Les mínimes continuen baixant: quasi -5 °C a Ademuz i sota zero a l’interior

Les mínimes han descendit de nou en la Comunitat Valenciana, amb el valor més baix a Ademuz (-4,8 °C) i diversos municipis de l'interior sota zero.

El València rep al Girona, en alerta per la derrota a Granada i el triomf del rival davant el Barça

El líder de la Lliga Endesa rep al Girona amb la lliçó de Granada encara recent i l'avís del recent triomf gironí davant el Barça. Arriba reforçat per una victòria exigent en l'Eurolliga davant Estrella Roja.

Una exposició a Quart de Poblet homenatja dones silenciades i represaliades

La mostra 'Dones empresonades, entre moltes altres' reunix 28 obres a la Casa de Cultura de Quart de Poblet i s'emmarca en les accions del 25N.

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández

El Llevant encadena per segona vegada tres derrotes seguides i toca fons

L'equip granota cau 1-0 a Mestalla, encadena per segona vegada tres derrotes i suma 1 de 15. És penúltim amb nou punts i podria quedar a quatre de la salvació.

Almeida veu a un València en alça i exigix guanyar ja fora de casa

André Almeida sosté que el València està canviant la dinàmica després de l'empat davant el Betis i el triomf enfront del Llevant, i fixa com a prioritat guanyar a domicili.