Nou detinguts en cinc dies per robatoris i estafes en València

Agents de la Policia Nacional han detingut en els últims cinc dies en València a nou persones, sis dones i tres hòmens, com a presumptes autors de diferents delictes de robatori amb violència,
furts i estafes comesos les passades setmanes en la capital del Túria.

 

Dos de les detingudes, dos dones, de 23 i 36 anys, d'origen búlgar, haurien furtat al descuit un total de 1900 euros a dos hòmens. En els dos casos els fets van succeir després de què les víctimes tragueren efectiu en una sucursal bancària. Un dels afectats havia tret 1.000 euros i els va guardar en la butxaca, sabent poc després d'eixir del banc que no portava els diners.

 

La segona víctima també es trobava en una sucursal, a on va fer un extracte de diners, moment en el que una de les sospitoses se li hauria acostat, observant el número PIN que este introduïa.  Seguidament, una de les ara detingudes va coincidir en un bar pròxim amb l'home, a on va entaular una conversa amb ell i li hauria sostret dos cartilles bancàries que portava en els seus pantalons, retirant posteriorment 900 euros d'una d'elles. Les arrestades, amb antecedents policials, ja han passat a disposició judicial.

 

Recordatori a les persones que cobraran les pensions

En este sentit, la Policia Nacional recorda als ciutadans la importància de mantindre's alerta a l'hora de traure efectiu en caixers o sucursals bancàries, ja que pot haver algú vigilant amb la intenció de sostraure els diners, sobretot certs dies, en els de cobrament de les pensions.

 

Per a això, usen diferents 'modus operandi', ja siga robatoris amb violència i intimidació o amb engany, com és el cas del mètode conegut com 'la taca', acostant-se a la víctima per a indicar-li que té alguna taca en la seua roba, aprofitant l'ocasió per a sostraure-li els diners que acaba de retirar del banc. Les víctimes d'estos delictes solen ser persones d'avançada edat.

Estirons en bicicleta

Les investigacions dels agents han permés també resoldre altres fets delictius comesos en València a on en alguns d'ells, el 'modus operandi' era el mateix: un home s'aproximava a vianants a bord d'una bicicleta i els sostreia amb un estiró cadenes o joies que portaven, arribant en alguns casos a provocar danys en algunes víctimes.

 

Els policies han localitzat i detingut a dos sospitosos d'estos fets, dos hòmens, de 26 i 43 anys, d'origen espanyol, com a presumptes autors cadascun d'ells de sis delictes de robatori amb violència.

 

Els ara detinguts, a demés, després de fer-se amb el botí, presumptament es traslladaven
posteriorment a cases de compravenda de metalls preciosos per a vendre les joies sostretes.
Els arrestats, amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

 

Robatoris a clients de botigues

Les perquisicions de la Policia Nacional han portat també a la detenció en els últims dies de quatre dones, d'entre 23 i 45 anys, d'origen búlgar, com a presumptes autores de dos delictes lleus de furt. Les sospitoses actuaven dins d'establiments comercials, a on furtaven al descuit la cartera que les víctimes portaven en el seu bolso.

 

També s'ha detingut a un home de 47 anys, d'origen francés, com a presumpte autor dels delictes lleus de furt i estafa, després de sostraure a un vianant la cartera que portava en la butxaca dels pantalons i intentar posteriorment extraure diners en un caixer automàtic.

 

Els detinguts, l'home amb pràcticament un centenar d'antecedents policials, han sigut posats en llibertat una volta sentits en declaració, no sense abans ser advertits de la seua obligació legal de comparéixer davant l'autoritat judicial quan foren requerits per a això.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Jupol denuncia la tardana mobilització de la Policia Nacional durant la dana de 2024 a València

El sindicat Jupol acusa la Direcció Superior de València de reaccionar tard davant la dana de 2024 i de deixar sense desplegar a unitats preparades mentres es derivava als agents al 112 com a voluntaris per a retirar fang.

El pallasso alacantí David García Coll lidera Kurios, l’espectacle de Circ del Sol a Alacant

L'artista alacantí David García Coll encarna a un científic idealista del segle XIX en Kurios, el muntatge de Circ del Sol que arribarà a la Platja de Sant Joan del 16 de juliol al 23 d'agost.

L’Eurocambra alça la immunitat a Alvise Pérez perquè siga jutjat per assetjament a la fiscal Gisbert

El Parlament Europeu ha alçat la immunitat parlamentària de Luis Alvise Pérez, líder des Va acabar la Festa, perquè el Tribunal Suprem puga investigar-li per presumpte assetjament a la fiscal de delictes d'odi Susana Gisbert.

La jutgessa que investiga la DANA citarà a Carlos Mazón com a testimoni després de la decisió de l’Audiència

La jutgessa del Jutjat 3 de Catarroja posposa la citació com a testimoni del expresident de la Generalitat Carlos Mazón fins que l'Audiència de València resolga el seu recurs per a personar-se en la causa per la DANA.

La Comunitat Valenciana se situa com la tercera regió amb menor sinistralitat laboral

La Comunitat Valenciana es consolida com la tercera autonomia amb menor sinistralitat laboral, reduïx accidents i reforça la prevenció en la reincorporació després d'una baixa.

Sanitat fixa el 4 de maig per a negociar la implantació de la jornada de 35 hores

La Conselleria de Sanitat convoca la Taula Sectorial el 4 de maig per a arrancar la negociació de la jornada de 35 hores en la sanitat valenciana a partir de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.

Borriana activa un cens genètic caní per a identificar als amos per ADN

Borriana posa en marxa un cens genètic caní que permetrà identificar als propietaris a partir de l'ADN dels seus gossos i sancionar els excrements abandonats en la via pública.

Immobilitzats 105 joguets a Borriol per incomplir la normativa de seguretat

La Guàrdia Civil ha immobilitzat 105 joguets en un comerç de Borriol en detectar greus irregularitats en matèria de seguretat i etiquetatge dirigides a productes per a menors.