Diego ‘El Cigala’, detingut per violència de gènere

 

La Policia Nacional ha detingut en un hotel de Madrid al ‘cantaor’ flamenc Diego ‘El Cigala’ per un presumpte delicte de violència de gènere, ocorregut a Jerez de la Frontera, segons informen Efe fonts de la investigació.

L’arrest es va produir anit a l’Hotel Catalonia Atocha, situat en el número 81 del carrer Atocha de la capital.

Després de ser detingut, el ‘cantaor’ ha passat la nit en la Comissaria de Centre. Se li imputen presumptes maltractaments ocorreguts a Jerez de la Frontera.

L’artista va ser denunciat este dimecres per la seua parella en la citada localitat gaditana per haver patit maltractaments continuats, físics i psicològics, han informat Efe les mateixes fonts. La dona, Kina Méndez, va presentar la denúncia per estos suposats maltractaments continuats al llarg de dos anys en una comissaria de la Policia Nacional de Jerez i des d’allí es va enviar el requeriment a Madrid.

Diego ‘El Cigala’ té una carrera de més de 25 anys en la música, amb aproximadament 12 produccions discogràfiques que han rebut nominacions als Grammy i discos de platí.

Accident

 

Fa tan sols un mes, Diego ‘El Cigala’ va patir un lleu accident de trànsit en l’est de República Dominicana, quan el seu vehicle va col·lidir amb un cotxe fúnebre.

L’accident es va produir en l’Autovia de l’Est, concretament en l’encreuament dels Plans, província Sant Pere de Macorís, quan ‘El Cigala’ es traslladava amb la seua família cap a Samaná, en el nord-est, d’acord amb Marcelino Ozuna, el seu representant legal.

Cap de les persones involucrades va resultar ferida, encara que els dos vehicles van patir danys, “però res que no es puga reparar“, va assenyalar el seu advocat.

Este accident lleu no és l’únic escull que suma ‘El Cigala’ a la seua llarga carrera. Ja en 2017, durant una visita al programa El Hormiguero va deixar moments per a la posteritat i carregats de surrealisme contestant el que volia i rient-se pel seu compte.

L’artista va alternar els moments de riure i distracció amb els seriosos, encara que van prevaldre els primers durant tot el programa, provocant la reacció de l’audiència. El ‘cantaor’ no va deixar a ningú indiferent, el seu comportament tornava a ser dispers com el que tant va fer parlar en 2014, quan, mocador blanc en mà, deia allò de “Lo harás? ¡Atrássss!”.

“Soc feminista”

 

En la seua última entrevista amb ‘El Español’, el cantant va afirmar ser feminista i va assegurar que “la dona té el mateix dret que l’home”. “Jo faig costat a les dones en tot el que facen perquè són meravelloses i la cosa més bonica que existeix en el planeta”, va apuntar.

“L’home sense la dona no aniria a cap costat, no podria viure. És la base nostra, la base del nostre existir, del nostre estar, de tot, de tot! Déu la va fer per alguna cosa, entens? Jo done suport al feminisme i tot el que la dona puga emprendre, ha de liderar grans projectes i continuar fent tot el que vulga perquè tot ho fa bé”, afegia en l’entrevista.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.

Pérez Llorca s’obri a negociar el finançament autonòmic si el sistema és just i equitatiu

El president Juanfran Pérez Llorca es mostra disposat a negociar un nou encaix del finançament autonòmic amb tots els presidents en la taula. Reclama autonomia fiscal i rebutja privilegis territorials; a més demana consensos europeus davant la guerra a l'Iran.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament amb una mascletà que esquiva la pluja

El president s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament amb una mascletà de Drac de Villena que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic ha parlat de 'miracle' i el tret ha acumulat més de 160 quilos de pólvora en cinc minuts i mig.