Dilluns comença el termini per sol·licitar els ajuts del pla Resistir Plus

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha valorat la posada en marxa, el proper dilluns 31 de maig, del pla Resistir Plus que, segons ha assegurat, constitueix “un pas a el front cap a la recuperació que garanteix la viabilitat de les empreses i els llocs de treball“.

Pel president, esta línia d’ajuts directes de la Generalitat i el Govern central, “permetrà reforçar la solvència del teixit productiu valencià i contribuirà a reduir el seu endeutament”.

Ximo Puig ha assegurat que “estem superant la pandèmia, i per tant és el moment de la recuperació econòmica, social i de garantir la continuïtat dels llocs de treball“.

Per això, ha animat a totes les empreses i autònoms dels sectors inclosos com a beneficiaris a sol·licitar estes ajudes directes i finalistes d’entre 3.000 i 200.000 euros, En funció del tipo de tributació, volum de caiguda i mida de l’empresa, i que no es resoldran per ordre d’arribada, sinó per l’impacte de la COVID-19 en la seua facturació.

“Este pla és un plus d’ajuda, un plus de suport i també un plus d’esforç, ja que des de la Generalitat ens hem compromés a què cap sector afectat per la pandèmia es quede fora d’estes ajudes”, ha apuntat Ximo Puig, que ha recordat que el Consell “ha duplicat el nombre de sectors econòmics que podran acollir-se als ajuts, des dels 95 plantejats inicialment pel govern espanyol a un total de 188”.

Així mateix, el cap del Consell ha assegurat que “estes ajudes suposaran una pilota d’oxigen per al nostre teixit productiu, De manera que el compromís de la Generalitat és tramitar-les amb la agilitat més gran possible, permetent que les empreses encaren la recuperació en este segon semestre amb els majors recursos possibles”.

Consultes sobre la tramitació dels ajuts

El president ha destacat la necessitat que els ciutadans s’informen dels terminis i dels tràmits necessaris per a presentar les seues sol·licituds i “evitar incidències”.

En este sentit, ha assenyalat que la Generalitat ha posat a disposició dels ciutadans a través de la pàgina web d’Hisenda i Model Econòmic tota la informació necessària i s’ha habilitat un correu electrònic (planresistirplus@gva.es) I un telèfon d’informació, el 960, per atendre tots els dubtes i consultes sobre la tramitació de les ajudes.

“En total posarem, des de ja, a disposició d’autònoms i empreses més de 647 milions d’euros que han d’arribar en el menor termini de temps possible a tots aquells sectors, empreses i autònoms que han vist com la pandèmia ha debilitat els seus negocis i que necessiten més que mai el suport de l’administració”, ha assegurat.

De la mateixa manera, Puig ha incidit que este “plus d’ajudes” permetrà que “més de 14.000 empreses industrials clau en la nostra economia i que fins ara no havien accedit a ajudes directes per l’impacte de la COVID-19, puguen ara veure beneficiades”.

Finalment, el president ha recordat que la major part del comerç minorista, a més de sectors com el cultural o l’audiovisual poden també rebre els ajuts del pla Resistir Plus.

Beneficiaris i despeses subvencionables

Poden beneficiar d’estes ajudes els professionals amb domicili fiscal a la Comunitat Valenciana que hagen realitzat durant 2019 i 2020 una activitat que es classifique en algun dels 188 sectors econòmics inclosos, Així com els grups consolidats si operen a la Comunitat Valenciana, sempre que hagen patit una caiguda del seu volum de negoci de més del 30% respecte a 2019.

Els ajuts, a més, hauran d’anar destinades a satisfer el deute i pagaments pendents amb proveïdors, creditors financers i no financers, per ordre d’antiguitat, que s’hagen meritat entre l’1 de març de 2020 i el 31 de maig de 2021.

Tràmits per a la sol·licitud

Les sol·licituds s’han de presentar únicament de forma telemàtica per la qual cosa és imprescindible disposar de certificat electrònic o estar inscrit en el Registre de Representants i la seua tramitació es realitzarà en dos fases per agilitzar la seua gestió.

D’esta manera, els primers que podran sol·licitar els ajuts seran aquells sol·licitants que tributen pel règim d’estimació objectiva (O mòduls), així com les empreses creades durant l’any 2019 i aquelles que hagen realitzat canvi en la seua estructura mercantil.

La quantia màxima d’ajuda a la qual poden optar estes sol·licitants és de 3.000 euros i hauran de sol·licitar cita prèvia des de les 09: 00 h de dilluns 31 de maig i fins al divendres 4 de juny a través del web de la Generalitat. Un cop realitzat este tràmit, els sol·licitants rebran un mail indicant el dia i franja horària durant la qual hauran aportar tota la documentació i formularis necessaris per a formalitzar la sol·licitud.

Règim estimació directa

Per a tots els sol·licitants d’ajudes que tributen pel règim d’estimació directa, El procés de cita prèvia s’iniciarà el dilluns 7 de juny a les 09.00 h i finalitzarà el divendres 11 de juny a les 23.59:XNUMX.

Igualment, un cop completat el formulari de sol·licitud de cita prèvia rebran un mail indicant el dia i l’hora habilitats perquè puguen registrar tota la documentació necessària. Els ajuts per a este grup de sol·licitants oscil·larà entre els 4.000 i els 200.000 euros en funció de l’impacte de la pandèmia en els seus negocis.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València Basket confia que la majoria de la seua expedició torne a casa este dimecres

Trenta dels 33 integrants de l'expedició júnior ja volen via Turquia i el club preveu la seua arribada el dimecres. Tres empleats seguixen a Abu Dhabi a l'espera de bitllets.

Detingut a Elx un home de 77 anys per incendiar la casa de la seua exparella i amenaçar-la de mort

La Policia Local ha detingut a Elx a un home de 77 anys per presumptament calar foc a la vivenda de la seua exparella i amenaçar-la de mort. Tenia una orde d'allunyament i va ser arrestat per incendi provocat i amenaces greus.

Una mare accepta 20 anys de presó per deixar morir al seu bebé nounat a Alcoi

L'acusada, de 44 anys, ha reconegut els fets i ha aconseguit una conformitat que evita el juí amb jurat. La pena es reduïx de 21 a 20 anys.

Ester Muñoz lamenta la frivolitat de Sánchez sobre l’Iran i demana reflexió per a Espanya

La portaveu del PP en el Congrés ha acusat a Sánchez de tractar amb frivolitat el conflicte de l'Iran i ha reclamat una reflexió sobre els seus efectes per a Espanya. També ha arremés contra Óscar Puente pel cas Adamuz, ha assenyalat dubtes sobre el rescat de Plus ultra i ha demanat a Vox facilitar governs a Aragó i Extremadura.

La EASD celebra 175 anys amb una exposició de talent format a l’escola

La Escola d’Art i Superior de Disseny de València celebra el seu 175 aniversari amb una mostra en el Centre del Carme. Reunix obres de creadors consagrats i nous talents formats en la EASD, oberta fins al 3 de maig.

Buitrago va demanar prudència i no entrar en conjectures pel possible comentari racista de Rafa Mir

Buitrago va demanar prudència i va evitar conjectures després de la denúncia per un possible comentari racista de Rafa Mir a Omar El Hilali. L'àrbitre va activar el protocol.

L’IVIE situa en 36,1 milions l’impacte de la Marató i Mitja Marató de València

L'IVIE va quantificar en 36,1 milions l'impacte directe de les proves a València i en 20 milions el retorn fiscal. El gasto turístic va aconseguir 59 milions en la Marató i quasi 14 en el Mitjà.

El Llevant veu retallat a la mitat el seu límit de cost de plantilla: de 35,5 a 17,4 milions

LaLiga va publicar l'actualització del Límit de Cost de Plantilla i el del Llevant ha baixat de 35,5 a 17,4 milions, més del 50%. Passa a ser el més baix de Primera, per davall del Sevilla.