Dilluns comença el termini per sol·licitar els ajuts del pla Resistir Plus

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha valorat la posada en marxa, el proper dilluns 31 de maig, del pla Resistir Plus que, segons ha assegurat, constitueix “un pas a el front cap a la recuperació que garanteix la viabilitat de les empreses i els llocs de treball“.

Pel president, esta línia d’ajuts directes de la Generalitat i el Govern central, “permetrà reforçar la solvència del teixit productiu valencià i contribuirà a reduir el seu endeutament”.

Ximo Puig ha assegurat que “estem superant la pandèmia, i per tant és el moment de la recuperació econòmica, social i de garantir la continuïtat dels llocs de treball“.

Per això, ha animat a totes les empreses i autònoms dels sectors inclosos com a beneficiaris a sol·licitar estes ajudes directes i finalistes d’entre 3.000 i 200.000 euros, En funció del tipo de tributació, volum de caiguda i mida de l’empresa, i que no es resoldran per ordre d’arribada, sinó per l’impacte de la COVID-19 en la seua facturació.

“Este pla és un plus d’ajuda, un plus de suport i també un plus d’esforç, ja que des de la Generalitat ens hem compromés a què cap sector afectat per la pandèmia es quede fora d’estes ajudes”, ha apuntat Ximo Puig, que ha recordat que el Consell “ha duplicat el nombre de sectors econòmics que podran acollir-se als ajuts, des dels 95 plantejats inicialment pel govern espanyol a un total de 188”.

Així mateix, el cap del Consell ha assegurat que “estes ajudes suposaran una pilota d’oxigen per al nostre teixit productiu, De manera que el compromís de la Generalitat és tramitar-les amb la agilitat més gran possible, permetent que les empreses encaren la recuperació en este segon semestre amb els majors recursos possibles”.

Consultes sobre la tramitació dels ajuts

El president ha destacat la necessitat que els ciutadans s’informen dels terminis i dels tràmits necessaris per a presentar les seues sol·licituds i “evitar incidències”.

En este sentit, ha assenyalat que la Generalitat ha posat a disposició dels ciutadans a través de la pàgina web d’Hisenda i Model Econòmic tota la informació necessària i s’ha habilitat un correu electrònic (planresistirplus@gva.es) I un telèfon d’informació, el 960, per atendre tots els dubtes i consultes sobre la tramitació de les ajudes.

“En total posarem, des de ja, a disposició d’autònoms i empreses més de 647 milions d’euros que han d’arribar en el menor termini de temps possible a tots aquells sectors, empreses i autònoms que han vist com la pandèmia ha debilitat els seus negocis i que necessiten més que mai el suport de l’administració”, ha assegurat.

De la mateixa manera, Puig ha incidit que este “plus d’ajudes” permetrà que “més de 14.000 empreses industrials clau en la nostra economia i que fins ara no havien accedit a ajudes directes per l’impacte de la COVID-19, puguen ara veure beneficiades”.

Finalment, el president ha recordat que la major part del comerç minorista, a més de sectors com el cultural o l’audiovisual poden també rebre els ajuts del pla Resistir Plus.

Beneficiaris i despeses subvencionables

Poden beneficiar d’estes ajudes els professionals amb domicili fiscal a la Comunitat Valenciana que hagen realitzat durant 2019 i 2020 una activitat que es classifique en algun dels 188 sectors econòmics inclosos, Així com els grups consolidats si operen a la Comunitat Valenciana, sempre que hagen patit una caiguda del seu volum de negoci de més del 30% respecte a 2019.

Els ajuts, a més, hauran d’anar destinades a satisfer el deute i pagaments pendents amb proveïdors, creditors financers i no financers, per ordre d’antiguitat, que s’hagen meritat entre l’1 de març de 2020 i el 31 de maig de 2021.

Tràmits per a la sol·licitud

Les sol·licituds s’han de presentar únicament de forma telemàtica per la qual cosa és imprescindible disposar de certificat electrònic o estar inscrit en el Registre de Representants i la seua tramitació es realitzarà en dos fases per agilitzar la seua gestió.

D’esta manera, els primers que podran sol·licitar els ajuts seran aquells sol·licitants que tributen pel règim d’estimació objectiva (O mòduls), així com les empreses creades durant l’any 2019 i aquelles que hagen realitzat canvi en la seua estructura mercantil.

La quantia màxima d’ajuda a la qual poden optar estes sol·licitants és de 3.000 euros i hauran de sol·licitar cita prèvia des de les 09: 00 h de dilluns 31 de maig i fins al divendres 4 de juny a través del web de la Generalitat. Un cop realitzat este tràmit, els sol·licitants rebran un mail indicant el dia i franja horària durant la qual hauran aportar tota la documentació i formularis necessaris per a formalitzar la sol·licitud.

Règim estimació directa

Per a tots els sol·licitants d’ajudes que tributen pel règim d’estimació directa, El procés de cita prèvia s’iniciarà el dilluns 7 de juny a les 09.00 h i finalitzarà el divendres 11 de juny a les 23.59:XNUMX.

Igualment, un cop completat el formulari de sol·licitud de cita prèvia rebran un mail indicant el dia i l’hora habilitats perquè puguen registrar tota la documentació necessària. Els ajuts per a este grup de sol·licitants oscil·larà entre els 4.000 i els 200.000 euros en funció de l’impacte de la pandèmia en els seus negocis.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El gir del vent desploma fins a 10 graus les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

El canvi de temps en la Comunitat Valenciana deixa un enfonsament de fins a 10 graus en les màximes de l'interior de València i cels coberts de núvols baixos en bona part del territori.

L’activisme digital després de la dana va superar en rapidesa i eficàcia a la resposta institucional

Un estudi de la Universitat de València conclou que, després de la dana del 29 d'octubre de 2024, les iniciatives ciutadanes en xarxes socials van reaccionar amb més rapidesa i eficàcia que les administracions públiques, generant confiança i suport als afectats.

Affengruber reafirma la fe de l’Elx: lluitarem fins al final per seguir en Primera

David Affengruber, central de l'Elx, celebra el seu gran partit davant el Atletico però insistix que l'equip només pensa en les sis finals que queden per a assegurar la permanència en Primera Division.

Danjuma es mesura al Girona en plena sequera de més de sis mesos sense marcar

Arnaut Danjuma s'enfronta de nou al Girona en Lliga en un dels seus pitjors moments realitzadors, després de més de sis mesos sense marcar amb el València.

La JC Ferrero Tennis Academy porta el seu model a Shanghái amb una nova acadèmia de tenis

La JC Ferrero Tennis Academy impulsa la seua expansió internacional amb un projecte integral en Shanghái que replica el seu model a Espanya i enfortix el tenis a la Xina.

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer destí favorit dels viatgers espanyols al març

La Comunitat Valenciana va ser al març el tercer destí més triat pels residents a Espanya, amb el 12,7% de les pernoctacions, en un context d'augment general del turisme hoteler i de preus a l'alça.

Detingut a Elx un home de 66 anys per rebre objectes robats de cotxes a canvi de droga

La Policia Nacional ha detingut a Elx a un home de 66 anys acusat d'encobrir objectes robats en vehicles estacionats, que presumptament canviava per drogues o allotjament.

Detingut per robar un desfibril·lador en un poliesportiu de Novelda i intentar vendre’l

Un home de 38 anys ha sigut detingut acusat de sostraure un desfibril·lador semiautomàtic d'un poliesportiu de Novelda i tractar de revendre'l a una empresa sanitària, que va alertar a les autoritats.