Els divorcis van augmentar un 11% durant el primer trimestre de 2021

El nombre de demandes de divorci a la Comunitat Valenciana va augmentar un 11% durant els tres primers mesos d’enguany respecte del mateix període de l’any anterior, en passar de 2.758 a 3.056, segons les dades recollides pel servei d’Estadística del Consell General del Poder Judicial que s’han donat hui a conéixer.

Entre l’1 de gener i el 31 de març de 2021 els òrgans judicials valencians van rebre 1.910 demandes de divorci consensuat, un 10,4% més que un any abans, i 1.146 de divorci no consensuat, un 11,5% més que el primer trimestre de 2020.

Quant a les demandes de separació, es van presentar 86 de mutu acord, el que implica un descens interanual del 7,5%, i 48 de classe contenciosa, un 2% menys que l’any passat. D’altra banda, en tot el trimestre es van registrar dos demandes de nul·litat, una més que fa un any.

Si es prenen en consideració tots els tipus de demanda de dissolució matrimonial -divorcis i separacions, incloses consensuades i no consensuades, i nul·litats- els jutjats valencians van assumir en el període analitzat un total de 3.192, un 3,63% més que les 3.080 registrades el mateix trimestre de l’any passat.

Per províncies, en la de València es van presentar 1.765 demandes de dissolució matrimonial al llarg del primer trimestre d’enguany. En la d’Alacant van ser 1.092, mentre que a la província de Castelló el nombre total de divorcis i separacions, inclosos els contenciosos i els de mutu acord, va anar de 335.

6,3 dissolucions matrimonials per cada 10.000 habitants

 

Posant en relació el total de demandes de dissolució matrimonial presentades en el trimestre amb la població a 1 de gener de 2021, la Comunitat Valenciana ocupa el segon lloc de tot el país, amb 6,3 demandes per cada 10.000 habitants, només per darrere de Canàries, amb 6,4.

Li segueixen Cantàbria i Múrcia, amb 6; Illes Balears i Catalunya, amb 5,8; i Andalusia, amb 5,7. Totes elles van superar la mitjana nacional, que va ser de 5,4.

Modificació de mesures

 

Totes les demandes de modificació de mesures, tant matrimonials com no matrimonials, consensuades i no consensuades, van augmentar en el primer trimestre de 2021 en els òrgans judicials valencians.

Les demandes de modificació de mesures consensuades, de les quals es van presentar 385, van mostrar un increment interanual del 17,7%; les demandes de modificació de mesures no consensuades, en total 1.087, van augmentar un 6% respecte al mateix trimestre de 2020.

Les modificacions de mesures de guarda, custòdia i aliments de fills no matrimonials consensuades, de les quals es van presentar 613, van aconseguir un increment interanual del 25,4%, mentre que les no consensuades, que van ser 722, van pujar un 5,4% respecte del mateix període de l’any anterior.

Per províncies, les demandes de modificació de mesures, tant consensuades com no consensuades, van anar 843 a València, 483 en la d’Alacant, i 146 en la de Castelló, durant els mesos de gener a març de 2021.

Quant a la modificació de mesures de guarda, custòdia i aliments de fills no matrimonials, tant contencioses com consensuades, es van presentar 642 a la província de València, 535 en la d’Alacant i 158 en els òrgans judicials de la província de Castelló.

Últimes notícies

Morant recolza la vaga educativa i urgix al Consell a atendre les demandes dels docents

Diana Morant recolza la vaga educativa en la Comunitat Valenciana i exigix al Consell que escolte les demandes de la comunitat docent, des de la reducció de ràtios fins a millores salarials.

Costa Blanca reforça la seua estratègia per a atraure al turista nord-americà

El Patronat de Turisme Costa Blanca participa en unes jornades a Mont-real per a consolidar la seua presència en el mercat nord-americà i millorar la connectivitat aèria amb la província.

Detingut a Alzira un home per dos robatoris violents a una embarassada i a una anciana

La Policia Nacional ha detingut a Alzira a un home de 34 anys acusat de dos robatoris amb violència contra una dona embarassada i una anciana, a més d'un robatori amb força en un vehicle.

El pare d’Enrique Riquelme evita aclarir si el seu fill es presentarà contra Florentino Pérez en el Reial Madrid

El pare d'Enrique Riquelme insistix que el seu fill és molt madridista i destaca la seua joventut i trajectòria empresarial, però rehúye confirmar si encapçalarà una candidatura enfront de Florentino Pérez.

Presó provisional per a un home reclamat per tràfic de drogues detingut a Altea

Un jutjat ha ordenat l'ingrés a la presó provisional d'un home de 29 anys reclamat internacionalment per tràfic de drogues, detingut a Altea després d'identificar-se amb documentació presumptament falsa.

Espanya reforça amb el Regne Unit la busca de 12 criminals britànics vinculats a Espanya

Espanya i el Regne Unit intensifiquen la seua cooperació policial en la campanya Most Wanted per a localitzar a 12 fugitius britànics que podrien amagar-se o tindre vincles en ciutats espanyoles.

Les entitats d’infància alerten que la falta de finançament digne posa en risc l’acolliment de 2.300 menors en la Comunitat

Les entitats d'infància de la Comunitat Valenciana rebutgen la pròrroga de l'acció concertada fins a 2028 al no garantir un finançament suficient, la qual cosa, advertixen, compromet l'acolliment de 2.300 xiquets i xiquetes i l'estabilitat de 3.500 professionals.

L’IPC es modera al 3,2% a l’abril en la Comunitat Valenciana, en línia amb la mitjana nacional

La inflació se situa en el 3,2% interanual a l'abril en la Comunitat Valenciana, igual que en el conjunt d'Espanya, amb l'electricitat a la baixa i els carburants encara a l'alça.