14.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Els divorcis van augmentar un 11% durant el primer trimestre de 2021

El nombre de demandes de divorci a la Comunitat Valenciana va augmentar un 11% durant els tres primers mesos d’enguany respecte del mateix període de l’any anterior, en passar de 2.758 a 3.056, segons les dades recollides pel servei d’Estadística del Consell General del Poder Judicial que s’han donat hui a conéixer.

Entre l’1 de gener i el 31 de març de 2021 els òrgans judicials valencians van rebre 1.910 demandes de divorci consensuat, un 10,4% més que un any abans, i 1.146 de divorci no consensuat, un 11,5% més que el primer trimestre de 2020.

Quant a les demandes de separació, es van presentar 86 de mutu acord, el que implica un descens interanual del 7,5%, i 48 de classe contenciosa, un 2% menys que l’any passat. D’altra banda, en tot el trimestre es van registrar dos demandes de nul·litat, una més que fa un any.

Si es prenen en consideració tots els tipus de demanda de dissolució matrimonial -divorcis i separacions, incloses consensuades i no consensuades, i nul·litats- els jutjats valencians van assumir en el període analitzat un total de 3.192, un 3,63% més que les 3.080 registrades el mateix trimestre de l’any passat.

Per províncies, en la de València es van presentar 1.765 demandes de dissolució matrimonial al llarg del primer trimestre d’enguany. En la d’Alacant van ser 1.092, mentre que a la província de Castelló el nombre total de divorcis i separacions, inclosos els contenciosos i els de mutu acord, va anar de 335.

6,3 dissolucions matrimonials per cada 10.000 habitants

 

Posant en relació el total de demandes de dissolució matrimonial presentades en el trimestre amb la població a 1 de gener de 2021, la Comunitat Valenciana ocupa el segon lloc de tot el país, amb 6,3 demandes per cada 10.000 habitants, només per darrere de Canàries, amb 6,4.

Li segueixen Cantàbria i Múrcia, amb 6; Illes Balears i Catalunya, amb 5,8; i Andalusia, amb 5,7. Totes elles van superar la mitjana nacional, que va ser de 5,4.

Modificació de mesures

 

Totes les demandes de modificació de mesures, tant matrimonials com no matrimonials, consensuades i no consensuades, van augmentar en el primer trimestre de 2021 en els òrgans judicials valencians.

Les demandes de modificació de mesures consensuades, de les quals es van presentar 385, van mostrar un increment interanual del 17,7%; les demandes de modificació de mesures no consensuades, en total 1.087, van augmentar un 6% respecte al mateix trimestre de 2020.

Les modificacions de mesures de guarda, custòdia i aliments de fills no matrimonials consensuades, de les quals es van presentar 613, van aconseguir un increment interanual del 25,4%, mentre que les no consensuades, que van ser 722, van pujar un 5,4% respecte del mateix període de l’any anterior.

Per províncies, les demandes de modificació de mesures, tant consensuades com no consensuades, van anar 843 a València, 483 en la d’Alacant, i 146 en la de Castelló, durant els mesos de gener a març de 2021.

Quant a la modificació de mesures de guarda, custòdia i aliments de fills no matrimonials, tant contencioses com consensuades, es van presentar 642 a la província de València, 535 en la d’Alacant i 158 en els òrgans judicials de la província de Castelló.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.