Els divorcis van augmentar un 11% durant el primer trimestre de 2021

El nombre de demandes de divorci a la Comunitat Valenciana va augmentar un 11% durant els tres primers mesos d’enguany respecte del mateix període de l’any anterior, en passar de 2.758 a 3.056, segons les dades recollides pel servei d’Estadística del Consell General del Poder Judicial que s’han donat hui a conéixer.

Entre l’1 de gener i el 31 de març de 2021 els òrgans judicials valencians van rebre 1.910 demandes de divorci consensuat, un 10,4% més que un any abans, i 1.146 de divorci no consensuat, un 11,5% més que el primer trimestre de 2020.

Quant a les demandes de separació, es van presentar 86 de mutu acord, el que implica un descens interanual del 7,5%, i 48 de classe contenciosa, un 2% menys que l’any passat. D’altra banda, en tot el trimestre es van registrar dos demandes de nul·litat, una més que fa un any.

Si es prenen en consideració tots els tipus de demanda de dissolució matrimonial -divorcis i separacions, incloses consensuades i no consensuades, i nul·litats- els jutjats valencians van assumir en el període analitzat un total de 3.192, un 3,63% més que les 3.080 registrades el mateix trimestre de l’any passat.

Per províncies, en la de València es van presentar 1.765 demandes de dissolució matrimonial al llarg del primer trimestre d’enguany. En la d’Alacant van ser 1.092, mentre que a la província de Castelló el nombre total de divorcis i separacions, inclosos els contenciosos i els de mutu acord, va anar de 335.

6,3 dissolucions matrimonials per cada 10.000 habitants

 

Posant en relació el total de demandes de dissolució matrimonial presentades en el trimestre amb la població a 1 de gener de 2021, la Comunitat Valenciana ocupa el segon lloc de tot el país, amb 6,3 demandes per cada 10.000 habitants, només per darrere de Canàries, amb 6,4.

Li segueixen Cantàbria i Múrcia, amb 6; Illes Balears i Catalunya, amb 5,8; i Andalusia, amb 5,7. Totes elles van superar la mitjana nacional, que va ser de 5,4.

Modificació de mesures

 

Totes les demandes de modificació de mesures, tant matrimonials com no matrimonials, consensuades i no consensuades, van augmentar en el primer trimestre de 2021 en els òrgans judicials valencians.

Les demandes de modificació de mesures consensuades, de les quals es van presentar 385, van mostrar un increment interanual del 17,7%; les demandes de modificació de mesures no consensuades, en total 1.087, van augmentar un 6% respecte al mateix trimestre de 2020.

Les modificacions de mesures de guarda, custòdia i aliments de fills no matrimonials consensuades, de les quals es van presentar 613, van aconseguir un increment interanual del 25,4%, mentre que les no consensuades, que van ser 722, van pujar un 5,4% respecte del mateix període de l’any anterior.

Per províncies, les demandes de modificació de mesures, tant consensuades com no consensuades, van anar 843 a València, 483 en la d’Alacant, i 146 en la de Castelló, durant els mesos de gener a març de 2021.

Quant a la modificació de mesures de guarda, custòdia i aliments de fills no matrimonials, tant contencioses com consensuades, es van presentar 642 a la província de València, 535 en la d’Alacant i 158 en els òrgans judicials de la província de Castelló.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.