7.5 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Els divorcis van augmentar un 11% durant el primer trimestre de 2021

El nombre de demandes de divorci a la Comunitat Valenciana va augmentar un 11% durant els tres primers mesos d’enguany respecte del mateix període de l’any anterior, en passar de 2.758 a 3.056, segons les dades recollides pel servei d’Estadística del Consell General del Poder Judicial que s’han donat hui a conéixer.

Entre l’1 de gener i el 31 de març de 2021 els òrgans judicials valencians van rebre 1.910 demandes de divorci consensuat, un 10,4% més que un any abans, i 1.146 de divorci no consensuat, un 11,5% més que el primer trimestre de 2020.

Quant a les demandes de separació, es van presentar 86 de mutu acord, el que implica un descens interanual del 7,5%, i 48 de classe contenciosa, un 2% menys que l’any passat. D’altra banda, en tot el trimestre es van registrar dos demandes de nul·litat, una més que fa un any.

Si es prenen en consideració tots els tipus de demanda de dissolució matrimonial -divorcis i separacions, incloses consensuades i no consensuades, i nul·litats- els jutjats valencians van assumir en el període analitzat un total de 3.192, un 3,63% més que les 3.080 registrades el mateix trimestre de l’any passat.

Per províncies, en la de València es van presentar 1.765 demandes de dissolució matrimonial al llarg del primer trimestre d’enguany. En la d’Alacant van ser 1.092, mentre que a la província de Castelló el nombre total de divorcis i separacions, inclosos els contenciosos i els de mutu acord, va anar de 335.

6,3 dissolucions matrimonials per cada 10.000 habitants

 

Posant en relació el total de demandes de dissolució matrimonial presentades en el trimestre amb la població a 1 de gener de 2021, la Comunitat Valenciana ocupa el segon lloc de tot el país, amb 6,3 demandes per cada 10.000 habitants, només per darrere de Canàries, amb 6,4.

Li segueixen Cantàbria i Múrcia, amb 6; Illes Balears i Catalunya, amb 5,8; i Andalusia, amb 5,7. Totes elles van superar la mitjana nacional, que va ser de 5,4.

Modificació de mesures

 

Totes les demandes de modificació de mesures, tant matrimonials com no matrimonials, consensuades i no consensuades, van augmentar en el primer trimestre de 2021 en els òrgans judicials valencians.

Les demandes de modificació de mesures consensuades, de les quals es van presentar 385, van mostrar un increment interanual del 17,7%; les demandes de modificació de mesures no consensuades, en total 1.087, van augmentar un 6% respecte al mateix trimestre de 2020.

Les modificacions de mesures de guarda, custòdia i aliments de fills no matrimonials consensuades, de les quals es van presentar 613, van aconseguir un increment interanual del 25,4%, mentre que les no consensuades, que van ser 722, van pujar un 5,4% respecte del mateix període de l’any anterior.

Per províncies, les demandes de modificació de mesures, tant consensuades com no consensuades, van anar 843 a València, 483 en la d’Alacant, i 146 en la de Castelló, durant els mesos de gener a març de 2021.

Quant a la modificació de mesures de guarda, custòdia i aliments de fills no matrimonials, tant contencioses com consensuades, es van presentar 642 a la província de València, 535 en la d’Alacant i 158 en els òrgans judicials de la província de Castelló.

Últimes notícies

Pluges en el sud de la Comunitat i baixada de temperatures este dilluns

Cel cobert, pluges més probables cap al sud i descens tèrmic, amb la cota de neu en 500 metres en el nord. El dimarts seguirà el fred amb gelades i ratxes de nord-oest.

Indonèsia intensifica la busca de dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Indonèsia va reprendre l'operatiu per a localitzar a dos menors després del naufragi del KM Putri Sakinah; el diumenge es va identificar el cos de Fernando Martín.

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.

Aemet ha activat el nivell groc per nevades a l’interior i per mala mar a Alacant

Aemet ha establit avisos per neu a l'interior de Castelló, València i Alacant, i per fenòmens costaners a Alacant. Les alertes s'escalonen per franges horàries i zones.

Indonèsia confirma que ha recuperat el cadàver de Fernando Martín i manté la busca de dos menors

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre i mantenen la busca de dos menors. La Policia investiga possibles negligències de la tripulació.

Quatre ferits en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l’altura d’Almenara

Quatre persones han resultat ferides en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l'altura d'Almenara. El sinistre s'ha produït a les 14.40 en el km 943 i ha obligat a tallar la via en els dos sentits.