Sis detinguts a Dolores per assalts a habitatges amb armes de foc

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat de Dolores a sis persones que formaven part d’una organització criminal altament especialitzada en robatoris amb força, concretament en l’assalt a habitatges amb violència o intimidació usant armes de foc.

La investigació ha sigut desenvolupada per agents del Grup de Delinqüència Especialitzada de la Brigada de Policia Judicial d’Alacant i en ella també han participat agents del Grup d’Estupefaents.

Els investigadors van centrar les seues perquisicions en un home de nacionalitat búlgara que acabava d’eixir de presó i que comptava en el seu haver amb diversos antecedents per delictes violents i contra el patrimoni. Pel que sembla, aquesta persona havia sigut detingut anteriorment, acusat d’assaltar domicilis amb violència desarticulant el grup criminal en el qual participava.

Una vegada en llibertat per aqueixos fets, presumptament, estava intentant reorganitzar i tornar a conformar un grup criminal per a dedicar-se a aquesta mena de greus infraccions penals en les quals estava altament especialitzat.

Els agents, van realitzar de vigilàncies i seguiments discrets i, d’aquesta manera, van aconseguir identificar a tots els presumptes integrants de l’organització, també van localitzar els seus domicilis i un magatzem que utilitzaven per a guardar les seues eines i els vehicles que utilitzaven.

A partir de les gestions realitzades pels policies, es va poder determinar la participació dels investigats en diversos fets delictius, entre ells un assalt amb armes en un xalet de la Cañada del Fenollar d’Alacant, del qual van fugir després d’amenaçar als habitants amb pistoles i un intent de robatori d’un vehicle d’alta gamma en el qual també van fer ús d’armes de foc.

La investigació va determinar que, finalment, el grup criminal s’havia conformat i es trobava en disposició de cometre greus il·lícits penals contra les persones. A més alguns dels membres tenia formació militar adquirida als països de l’est d’Europa.

Recopilada tota la informació, es desenvolupe un ampli dispositiu policial especial en el qual, els agents de la Policia Nacional, van detindre als integrants de l’organització criminal en la localitat de Dolores quan aquests es trobaven en les proximitats del local que utilitzaven com a base d’operacions.

En el transcurs de l’operatiu policial, es va realitzar un registre en aquesta nau on es va localitzar gran quantitat d’útils i efectes destinats a perpetrar els seus il·lícits, entre ells; equips de transmissions portàtils, sis jupetins antibales, cascos militars, un dispositiu tipus TASER, una escopeta d’aire comprimit, guants i passamuntanyes, dispositius de geolocalització, maces de grans dimensions, brides i llaços, una envasadora industrial de buit, una maquina de comptar diners i altres efectes.

En el registre, també es van localitzar cinc artefactes incendiaris tipus «coctel Molotov» de fabricació casolana i preparats per al seu ús, per la qual cosa es va sol·licitar el suport dels especialistes TEDAX (Tècnic Especialista en Desactivació d’Artefactes Explosius) amb la fi que foren intervinguts amb la màxima seguretat.

Amb aquestes detencions, l’organització criminal ha quedat completament desarticulada. Els arrestats, de nacionalitat búlgara, lituana i espanyola, amb edats compreses entre els 29 i els 47 anys, van ser acusats dels delictes pertinença a Organització Criminal, robatori amb violència o intimidació, tinença il·lícita d’armes i explosius, i delicte de lesions. Quatre d’ells van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Orihuela.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.