Sis detinguts a Dolores per assalts a habitatges amb armes de foc

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat de Dolores a sis persones que formaven part d’una organització criminal altament especialitzada en robatoris amb força, concretament en l’assalt a habitatges amb violència o intimidació usant armes de foc.

La investigació ha sigut desenvolupada per agents del Grup de Delinqüència Especialitzada de la Brigada de Policia Judicial d’Alacant i en ella també han participat agents del Grup d’Estupefaents.

Els investigadors van centrar les seues perquisicions en un home de nacionalitat búlgara que acabava d’eixir de presó i que comptava en el seu haver amb diversos antecedents per delictes violents i contra el patrimoni. Pel que sembla, aquesta persona havia sigut detingut anteriorment, acusat d’assaltar domicilis amb violència desarticulant el grup criminal en el qual participava.

Una vegada en llibertat per aqueixos fets, presumptament, estava intentant reorganitzar i tornar a conformar un grup criminal per a dedicar-se a aquesta mena de greus infraccions penals en les quals estava altament especialitzat.

Els agents, van realitzar de vigilàncies i seguiments discrets i, d’aquesta manera, van aconseguir identificar a tots els presumptes integrants de l’organització, també van localitzar els seus domicilis i un magatzem que utilitzaven per a guardar les seues eines i els vehicles que utilitzaven.

A partir de les gestions realitzades pels policies, es va poder determinar la participació dels investigats en diversos fets delictius, entre ells un assalt amb armes en un xalet de la Cañada del Fenollar d’Alacant, del qual van fugir després d’amenaçar als habitants amb pistoles i un intent de robatori d’un vehicle d’alta gamma en el qual també van fer ús d’armes de foc.

La investigació va determinar que, finalment, el grup criminal s’havia conformat i es trobava en disposició de cometre greus il·lícits penals contra les persones. A més alguns dels membres tenia formació militar adquirida als països de l’est d’Europa.

Recopilada tota la informació, es desenvolupe un ampli dispositiu policial especial en el qual, els agents de la Policia Nacional, van detindre als integrants de l’organització criminal en la localitat de Dolores quan aquests es trobaven en les proximitats del local que utilitzaven com a base d’operacions.

En el transcurs de l’operatiu policial, es va realitzar un registre en aquesta nau on es va localitzar gran quantitat d’útils i efectes destinats a perpetrar els seus il·lícits, entre ells; equips de transmissions portàtils, sis jupetins antibales, cascos militars, un dispositiu tipus TASER, una escopeta d’aire comprimit, guants i passamuntanyes, dispositius de geolocalització, maces de grans dimensions, brides i llaços, una envasadora industrial de buit, una maquina de comptar diners i altres efectes.

En el registre, també es van localitzar cinc artefactes incendiaris tipus «coctel Molotov» de fabricació casolana i preparats per al seu ús, per la qual cosa es va sol·licitar el suport dels especialistes TEDAX (Tècnic Especialista en Desactivació d’Artefactes Explosius) amb la fi que foren intervinguts amb la màxima seguretat.

Amb aquestes detencions, l’organització criminal ha quedat completament desarticulada. Els arrestats, de nacionalitat búlgara, lituana i espanyola, amb edats compreses entre els 29 i els 47 anys, van ser acusats dels delictes pertinença a Organització Criminal, robatori amb violència o intimidació, tinença il·lícita d’armes i explosius, i delicte de lesions. Quatre d’ells van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Orihuela.

Últimes notícies

Mor un home en un accident de trànsit a l’AP-7 a Polinyà del Xúquer

Un home ha mort i dos persones han resultat ferides este matí en un accident de trànsit a l’AP-7, al terme de Polinyà del Xúquer, segons el CICU.

Un home mor apunyalat per una dona en una terrassa de València després d’una baralla

Un home de 45 anys ha mort esta matinada després de ser apunyalat per una dona de 35 anys en la terrassa d’un bar del barri de l’Olivereta, a València. La sospitosa, de nacionalitat espanyola, ha sigut detinguda acusada d’homicidi.

Deting a Alacant un fugitiu reclamat per Àustria per 11 robatoris en supermercats

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 26 anys reclamat per Àustria per onze robatoris amb força en supermercats, en què es van furtar begudes alcohòliques valorades en 29.187 euros. El detingut havia sigut condemnat a tres anys de presó i estava reclamat mitjançant una Ordre Europea de Detenció i Lliurament.

Les mínimes baixen fins als 10 graus a Ademús en una nova nit fresca a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit de descens tèrmic, amb 10 graus de mínima a Ademús i 10,5 a Vilafranca del Cid, mentre que les tres capitals de província han registrat valors lleugerament superiors als d'ahir.

Oratge estable per a l’últim diumenge d’agost: cel ras i temperatures a l’alça

L’últim diumenge d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb cel ras o poc ennuvolat, temperatures lleugerament més altes i vent fluix variable que girarà a sud i est a migdia.

Tres detinguts per diversos robatoris violents a la via pública a Oriola

La Policia Nacional ha detingut a Oriola tres hòmens, de 20, 21 i 46 anys, per dos sèries de robatoris amb violència a la via pública, amb quatre víctimes, totes elles veïnes del municipi.

Maria Schwinning, l’actriu valenciana de 18 anys que viu el seu any d’or

L’actriu valenciana Maria Schwinning, de 18 anys, ha estrenat enguany dos pel·lícules i una sèrie, ha guanyat el seu primer premi i assegura que viu el moment amb calma i ganes de continuar creixent.

Un estudi revela com la premsa ha polaritzat la batalla entre La Revuelta i El Hormiguero

Una investigació de la UPV i la Universitat de Salamanca conclou que la premsa digital ha convertit la rivalitat entre La Revuelta i El Hormiguero en un enfrontament simbòlic i ideològic, més enllà de les audiències televisives.