Una dona és agredida brutalment per un seient d’autobús

El passat dia 29 d’abril, MR va ser brutalment agredida mentre anava en la línia 23 d’autobús amb la seua mare, una dona gran que va amb caminador. La dona, de 43 anys, relata que anava asseguda a l’autobús quan una altra dona va voler posar-se just al seient contigu. MR, com és pacient de risc COVID, ja que té una malaltia autoimmune, li va demanar amablement que no ho fera doncs no podien mantenir la distància preventiva. I és que a l’autobús no hi ha seients de separació ni cap precinte que garantisca esta distància de seguretat entre passatgers.

Tot seguit, un home d’uns 70 anys, segons indica la víctima, es va acostar a ella de molt males formes llevant la bossa que ella tenia col·locat al seient contigu i intentant seure a la banda. MR va tornar a explicar el mateix i llavors l’home va començar a insultar-ia cridar-de forma molt violenta. I fins la va agafar de les nines amb força per aixecar-la del seu lloc, trencant-li el rellotge i provocant-lesions.

«Puta estúpida, la teua bossa no paga el tiquet», assegura la víctima que li va dir el presumpte agressor, mentre d’una empenta al pit l’asseia de cop al seient.

Ni el conductor ni els ocupants van acudir a socórrer-la

 

Tant ella com la seua mare van demanar al conductor que truqués a la policia, la qual cosa es va negar, segons el testimoni d’estes dos dones, però va parar l’autobús. La víctima assenyala que l’home va continuar donant-li colps davant la indiferència dels ocupants de l’autobús, que no sols no la van defensar sinó que damunt va haver-hi un parell de dones que la van increpar cridant-li que es pagués un taxi, si no volia anar asseguda amb ningú. La mare impedida va intentar socórrer-la com va poder, el que va provocar que el presumpte agressor es caigués a sobre d’ella.

Després d’esta successió de cops i amb l’autobús parat, ell va aprofitar per «tirar a patades» a M.R. del mateix a la parada de Vázquez de Mella, mentre la seua mare amb caminador, es quedava dalt sense poder baixar sola, segons explica angoixada la víctima.

La víctima va aconseguir retenir al presumpte agressor

 

Van cridar a la policia, i mentre venien, la denunciant explica que l’home mai va deixar d’agredir-la, va continuar propinant-li diferents cops i puntades de peu, fins que va caure a terra. Després de saber que venia la policia, va intentar fugir pujant al següent autobús, però la víctima va aconseguir aixecar-se per intentar retindre-li, sense ajuda dels conductors de l’autobús, que assegura que a més la van tractar de males formes. A l’intentar interceptar el presumpte agressor, la seua mare compte que «ell va agafar la seua filla pel coll i li va clavar tres cops de puny a la cara, un d’ells al nas».

«Va estampar la meua filla contra els arbres i les pedres del vessant zdel Castell i va caure a terra entre la roda de l’autobús i l’acosta. I ningú ens va ajudar», lamenta la mare. Afirma que té gravades a la ment les dures imatges sobre la pallissa a la seua filla que s’ajunten amb la impotència de no haver-la pogut socórrer a l’anar amb caminador. «Era un home molt violent, d’uns 80 kg. Una fera que fins i tot li va donar tantes puntades de peu a terra a la panxa, que la meua filla es va fer pipí damunt”.

Té una discapacitat del 33% i una malaltia d’alt risc d’hemorràgies

 

Quan va arribar la policia, la MR va explicar els fets i va demanar una ambulància, tot i que assegura que li van dir que «no li feia falta, que podia caminar». I com no tenia diners per pagar un taxi, va anar al centre de salut,perquè tenia pànic a tornar a agafar un altre bus.

A la consulta mèdica del carrer Doctor Sapena li van dir que només tenia contusions i no la van enviar a l’hospital, a pesar d’ella explicar que per la seua malaltia qualsevol hemorràgia interna podria provocar-li la mort. Cal assenyalar que la víctima té reconeguda una discapacitat del 33% per un altre problema mèdic.

“El doctor em va dir que eren només són contusions, a pesar d’estar sagnant pel nas i l’oïda, perquè em va arrancar l’arracada amb els colps. I patia un atac d’ansietat”, relata.

Unes hores després va acudir a la Comissaria de la Policia Nacional a interposar la denúncia. Allà mateix li van dir que havia d’anar a urgències a qué li feren proves per descartar alguna lesió interna.

Com estava tan nerviosa i adolorida, va decidir anar-se’n a casa a descansar i va anar a urgències matí següent amb una amiga que la va portar. Allà, segons el comunicat que hem pogut veure, el metge va confirmar que tenia diferents dolors en ossos, costelles, coll, cuixes i genolls, així com diverses erosions i ferides en diferents parts del cos. I li va derivar al seu metge de capçalera per a un seguiment.

Esta setmana va acudir al seu metge de capçalera i este li ha demanat una radiografia d’urgència per descartar possible fractura o fissura d’envà nasal. A dia de hui, no té els resultats encara, però segueix tenint les ferides fruit de l’agressió i el cos ple de blaus.

«Em veig torta el nas i em fa mal moltíssim, m’ofegue i no puc respirar pel nas, per la qual cosa no puc ni dormir», explica. A més, la víctima indica que se sent abatuda i molt adolorida. I totalment desemparada, perquè no concep com a una agressió així, ningú va intentar ajudar-les a ella i a la seua mare impedida.

Actualment, està a l’espera que li assignen un advocat d’ofici i tant ella com la mare demanen col·laboració ciutadana perquè alguna de les persones que va veure tot el que ha passat acudisca a prestar declaració a Comissaria. Amb la llei actual, esta agressió podria quedar-se en un delicte lleu.

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.