12.2 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Una dona és agredida brutalment per un seient d’autobús

El passat dia 29 d’abril, MR va ser brutalment agredida mentre anava en la línia 23 d’autobús amb la seua mare, una dona gran que va amb caminador. La dona, de 43 anys, relata que anava asseguda a l’autobús quan una altra dona va voler posar-se just al seient contigu. MR, com és pacient de risc COVID, ja que té una malaltia autoimmune, li va demanar amablement que no ho fera doncs no podien mantenir la distància preventiva. I és que a l’autobús no hi ha seients de separació ni cap precinte que garantisca esta distància de seguretat entre passatgers.

Tot seguit, un home d’uns 70 anys, segons indica la víctima, es va acostar a ella de molt males formes llevant la bossa que ella tenia col·locat al seient contigu i intentant seure a la banda. MR va tornar a explicar el mateix i llavors l’home va començar a insultar-ia cridar-de forma molt violenta. I fins la va agafar de les nines amb força per aixecar-la del seu lloc, trencant-li el rellotge i provocant-lesions.

Puta estúpida, la teua bossa no paga el tiquet”, assegura la víctima que li va dir el presumpte agressor, mentre d’una empenta al pit l’asseia de cop al seient.

Ni el conductor ni els ocupants van acudir a socórrer-la

 

Tant ella com la seua mare van demanar al conductor que truqués a la policia, la qual cosa es va negar, segons el testimoni d’estes dos dones, però va parar l’autobús. La víctima assenyala que l’home va continuar donant-li colps davant la indiferència dels ocupants de l’autobús, que no sols no la van defensar sinó que damunt va haver-hi un parell de dones que la van increpar cridant-li que es pagués un taxi, si no volia anar asseguda amb ningú. La mare impedida va intentar socórrer-la com va poder, el que va provocar que el presumpte agressor es caigués a sobre d’ella.

Després d’esta successió de cops i amb l’autobús parat, ell va aprofitar per “tirar a patades” a M.R. del mateix a la parada de Vázquez de Mella, mentre la seua mare amb caminador, es quedava dalt sense poder baixar sola, segons explica angoixada la víctima.

La víctima va aconseguir retenir al presumpte agressor

 

Van cridar a la policia, i mentre venien, la denunciant explica que l’home mai va deixar d’agredir-la, va continuar propinant-li diferents cops i puntades de peu, fins que va caure a terra. Després de saber que venia la policia, va intentar fugir pujant al següent autobús, però la víctima va aconseguir aixecar-se per intentar retindre-li, sense ajuda dels conductors de l’autobús, que assegura que a més la van tractar de males formes. A l’intentar interceptar el presumpte agressor, la seua mare compte que “ell va agafar la seua filla pel coll i li va clavar tres cops de puny a la cara, un d’ells al nas”.

“Va estampar la meua filla contra els arbres i les pedres del vessant zdel Castell i va caure a terra entre la roda de l’autobús i l’acosta. I ningú ens va ajudar”, lamenta la mare. Afirma que té gravades a la ment les dures imatges sobre la pallissa a la seua filla que s’ajunten amb la impotència de no haver-la pogut socórrer a l’anar amb caminador. “Era un home molt violent, d’uns 80 kg. Una fera que fins i tot li va donar tantes puntades de peu a terra a la panxa, que la meua filla es va fer pipí damunt”.

Té una discapacitat del 33% i una malaltia d’alt risc d’hemorràgies

 

Quan va arribar la policia, la MR va explicar els fets i va demanar una ambulància, tot i que assegura que li van dir que “no li feia falta, que podia caminar”. I com no tenia diners per pagar un taxi, va anar al centre de salut,perquè tenia pànic a tornar a agafar un altre bus.

A la consulta mèdica del carrer Doctor Sapena li van dir que només tenia contusions i no la van enviar a l’hospital, a pesar d’ella explicar que per la seua malaltia qualsevol hemorràgia interna podria provocar-li la mort. Cal assenyalar que la víctima té reconeguda una discapacitat del 33% per un altre problema mèdic.

“El doctor em va dir que eren només són contusions, a pesar d’estar sagnant pel nas i l’oïda, perquè em va arrancar l’arracada amb els colps. I patia un atac d’ansietat”, relata.

Unes hores després va acudir a la Comissaria de la Policia Nacional a interposar la denúncia. Allà mateix li van dir que havia d’anar a urgències a qué li feren proves per descartar alguna lesió interna.

Com estava tan nerviosa i adolorida, va decidir anar-se’n a casa a descansar i va anar a urgències matí següent amb una amiga que la va portar. Allà, segons el comunicat que hem pogut veure, el metge va confirmar que tenia diferents dolors en ossos, costelles, coll, cuixes i genolls, així com diverses erosions i ferides en diferents parts del cos. I li va derivar al seu metge de capçalera per a un seguiment.

Esta setmana va acudir al seu metge de capçalera i este li ha demanat una radiografia d’urgència per descartar possible fractura o fissura d’envà nasal. A dia de hui, no té els resultats encara, però segueix tenint les ferides fruit de l’agressió i el cos ple de blaus.

“Em veig torta el nas i em fa mal moltíssim, m’ofegue i no puc respirar pel nas, per la qual cosa no puc ni dormir”, explica. A més, la víctima indica que se sent abatuda i molt adolorida. I totalment desemparada, perquè no concep com a una agressió així, ningú va intentar ajudar-les a ella i a la seua mare impedida.

Actualment, està a l’espera que li assignen un advocat d’ofici i tant ella com la mare demanen col·laboració ciutadana perquè alguna de les persones que va veure tot el que ha passat acudisca a prestar declaració a Comissaria. Amb la llei actual, esta agressió podria quedar-se en un delicte lleu.

Últimes notícies

Pablo Marín rescata a la Real a Elda i segella el passe a octaus

La Reial Societat va guanyar 1-2 al Eldense amb un gol de Pablo Marín en el 95 i va avançar a octaus de Copa del Rei. L'equip va patir malgrat el relleu en la banqueta.

Pablo Marín rescata a la Reial Societat en el 95 i segella la passada a Elda

Un gol de Pablo Marín en el minut 95 va donar a la Reial Societat un patit 1-2 davant el Eldense i el passe a octaus de la Copa del Rei, en una estrena de Ansotegi sense millora de joc.

València mana en El Molinón i elimina al Sporting en la Copa del Rei (0-2)

El València es va imposar 0-2 en El Molinón amb gols primerencs de Beltrán i Raba després de dominar els dos temps. Christian Joel va evitar un marcador més inflat.

92-99: un arreón final del València Basket silencia El Pireu i estira la seua ratxa

El València Basket va remuntar en els últims onze minuts i va véncer 92-99 a Olympiacos. Va igualar la seua millor ratxa històrica en l'Eurolliga i es va afermar en la segona plaça.

92-99: el València Basket firma un arreón final i silencia a Olympiacos al Pireu

El València Basket va remuntar en els minuts finals i va véncer 92-99 a Olympiacos després d'un parcial demolidor. Va encadenar la seua quinta victòria seguida i va consolidar la segona plaça.

0-1 en Ipurua: l’Elx avança amb gol de Boayar i penal detingut per Dituro

L'Elx s'ha classificat per als octaus de la Copa del Rei després de véncer 0-1 a l'Eibar en Ipurua. Boayar va marcar en la primera part i Dituro va detindre un penal.

Un camió bolcat curta l’A-3 a Buñol sentit València i obliga a desviar per la N-3

La bolcada d'un camió ha tallat l'A-3 a Buñol en sentit València i ha obligat a desviar el trànsit per la N-3. A les 18.30 persistixen retencions en la zona.

Marcelino avisa: el Racing és un rival formidable i li guarda carinyo

Marcelino va enaltir al Racing abans de l'encreuament coper i va demanar màxima atenció pel seu lideratge en Segona i la seua ratxa a casa. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno i el viatge de Parell.