Una dona és agredida brutalment per un seient d’autobús

El passat dia 29 d’abril, MR va ser brutalment agredida mentre anava en la línia 23 d’autobús amb la seua mare, una dona gran que va amb caminador. La dona, de 43 anys, relata que anava asseguda a l’autobús quan una altra dona va voler posar-se just al seient contigu. MR, com és pacient de risc COVID, ja que té una malaltia autoimmune, li va demanar amablement que no ho fera doncs no podien mantenir la distància preventiva. I és que a l’autobús no hi ha seients de separació ni cap precinte que garantisca esta distància de seguretat entre passatgers.

Tot seguit, un home d’uns 70 anys, segons indica la víctima, es va acostar a ella de molt males formes llevant la bossa que ella tenia col·locat al seient contigu i intentant seure a la banda. MR va tornar a explicar el mateix i llavors l’home va començar a insultar-ia cridar-de forma molt violenta. I fins la va agafar de les nines amb força per aixecar-la del seu lloc, trencant-li el rellotge i provocant-lesions.

«Puta estúpida, la teua bossa no paga el tiquet», assegura la víctima que li va dir el presumpte agressor, mentre d’una empenta al pit l’asseia de cop al seient.

Ni el conductor ni els ocupants van acudir a socórrer-la

 

Tant ella com la seua mare van demanar al conductor que truqués a la policia, la qual cosa es va negar, segons el testimoni d’estes dos dones, però va parar l’autobús. La víctima assenyala que l’home va continuar donant-li colps davant la indiferència dels ocupants de l’autobús, que no sols no la van defensar sinó que damunt va haver-hi un parell de dones que la van increpar cridant-li que es pagués un taxi, si no volia anar asseguda amb ningú. La mare impedida va intentar socórrer-la com va poder, el que va provocar que el presumpte agressor es caigués a sobre d’ella.

Després d’esta successió de cops i amb l’autobús parat, ell va aprofitar per «tirar a patades» a M.R. del mateix a la parada de Vázquez de Mella, mentre la seua mare amb caminador, es quedava dalt sense poder baixar sola, segons explica angoixada la víctima.

La víctima va aconseguir retenir al presumpte agressor

 

Van cridar a la policia, i mentre venien, la denunciant explica que l’home mai va deixar d’agredir-la, va continuar propinant-li diferents cops i puntades de peu, fins que va caure a terra. Després de saber que venia la policia, va intentar fugir pujant al següent autobús, però la víctima va aconseguir aixecar-se per intentar retindre-li, sense ajuda dels conductors de l’autobús, que assegura que a més la van tractar de males formes. A l’intentar interceptar el presumpte agressor, la seua mare compte que «ell va agafar la seua filla pel coll i li va clavar tres cops de puny a la cara, un d’ells al nas».

«Va estampar la meua filla contra els arbres i les pedres del vessant zdel Castell i va caure a terra entre la roda de l’autobús i l’acosta. I ningú ens va ajudar», lamenta la mare. Afirma que té gravades a la ment les dures imatges sobre la pallissa a la seua filla que s’ajunten amb la impotència de no haver-la pogut socórrer a l’anar amb caminador. «Era un home molt violent, d’uns 80 kg. Una fera que fins i tot li va donar tantes puntades de peu a terra a la panxa, que la meua filla es va fer pipí damunt”.

Té una discapacitat del 33% i una malaltia d’alt risc d’hemorràgies

 

Quan va arribar la policia, la MR va explicar els fets i va demanar una ambulància, tot i que assegura que li van dir que «no li feia falta, que podia caminar». I com no tenia diners per pagar un taxi, va anar al centre de salut,perquè tenia pànic a tornar a agafar un altre bus.

A la consulta mèdica del carrer Doctor Sapena li van dir que només tenia contusions i no la van enviar a l’hospital, a pesar d’ella explicar que per la seua malaltia qualsevol hemorràgia interna podria provocar-li la mort. Cal assenyalar que la víctima té reconeguda una discapacitat del 33% per un altre problema mèdic.

“El doctor em va dir que eren només són contusions, a pesar d’estar sagnant pel nas i l’oïda, perquè em va arrancar l’arracada amb els colps. I patia un atac d’ansietat”, relata.

Unes hores després va acudir a la Comissaria de la Policia Nacional a interposar la denúncia. Allà mateix li van dir que havia d’anar a urgències a qué li feren proves per descartar alguna lesió interna.

Com estava tan nerviosa i adolorida, va decidir anar-se’n a casa a descansar i va anar a urgències matí següent amb una amiga que la va portar. Allà, segons el comunicat que hem pogut veure, el metge va confirmar que tenia diferents dolors en ossos, costelles, coll, cuixes i genolls, així com diverses erosions i ferides en diferents parts del cos. I li va derivar al seu metge de capçalera per a un seguiment.

Esta setmana va acudir al seu metge de capçalera i este li ha demanat una radiografia d’urgència per descartar possible fractura o fissura d’envà nasal. A dia de hui, no té els resultats encara, però segueix tenint les ferides fruit de l’agressió i el cos ple de blaus.

«Em veig torta el nas i em fa mal moltíssim, m’ofegue i no puc respirar pel nas, per la qual cosa no puc ni dormir», explica. A més, la víctima indica que se sent abatuda i molt adolorida. I totalment desemparada, perquè no concep com a una agressió així, ningú va intentar ajudar-les a ella i a la seua mare impedida.

Actualment, està a l’espera que li assignen un advocat d’ofici i tant ella com la mare demanen col·laboració ciutadana perquè alguna de les persones que va veure tot el que ha passat acudisca a prestar declaració a Comissaria. Amb la llei actual, esta agressió podria quedar-se en un delicte lleu.

Últimes notícies

Protecció Civil alerta que saber autoprotegir-se pot salvar vides en una emergència

La secretària general de Protecció civil i Emergències, Virginia Barcones, destaca a València que la població ha de saber com actuar sola durant els primers moments d’una emergència, marcats pel canvi climàtic i fenòmens extrems cada vegada més llargs.

Catalá descarta canvis en els actes del 9 d’Octubre per l’acampada per la vivenda

L’alcaldessa de València, María José Catalá, assegura que no modificarà els actes del 9 d’Octubre per l’acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament i remeta la gestió a la Delegació del Govern.

Sedaví ja estava destrossat abans que arribara l’avís d’Es-Alert per la dana

L’alcalde de Sedaví, Josep Francesc Cabanes, ha explicat davant la jutgessa que el missatge d’Es-Alert es va rebre quan el municipi ja patia greus inundacions i carrers anegats de cotxes.

Els episodis extrems al Mediterrani són ara més violents i concentrats, segons Aemet

El cap de Climatologia d’Aemet en la Comunitat Valenciana, José Ángel Núñez, alerta que els fenòmens greus, com la dana de 2024, no són nous però sí més explosius i concentrats en poc de temps, fet que augmenta el perill d’inundacions al Mediterrani.

Dino Prizmic encapçala el cartell del Ferrero Forty Challenger a Villena

El croat Dino Prizmic, revelació de la temporada després de guanyar Djokovic i Shelton, lidera un Ferrero Forty Challenger amb fort accent espanyol a Villena, dotat amb més de 160.000 euros i 100 punts ATP per al campió.

Juan Carlos Ferrero conta en un llibre com ha forjat la seua mentalitat guanyadora

Juan Carlos Ferrero ha plasmat en el llibre 'Mentalidad ganadora. Más allá de la motivación, entre el hábito de la disciplina' el seu recorregut esportiu i personal, coincidint amb el torneig Alicante Ferrero Forty Challenger que se celebra a la seua acadèmia de Villena.

Barcala apel·la al 29-N com a oportunitat per a acabar amb la etapa del sanchisme

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, i altres dirigents del PP alacantí consideren l’avanç de les generals al 29-N com una ocasió per a un canvi de govern a Espanya i carreguen contra la gestió de Pedro Sánchez, especialment en habitatge i situació a Ceuta.

Compromís vol una opció valenciana al 100 % el 29-N i es distancia de Frente Amplio

Compromís ha reiterat que vol presentar-se al 29-N amb una candidatura valenciana al 100 % i, de moment, sense integrar-se en la plataforma Frente Amplio, tot i que manté converses amb altres actors polítics i socials.