17.8 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Desarticulen un grup criminal dedicat al tràfic de drogues i a la prostitució en la Ribera Baixa

 

Per part dels agents de la Guàrdia Civil de Cullera i Sueca, en la comarca de la Ribera Baixa (València), s’ha procedit a la desarticulació d’un grup criminal dedicat al tràfic de drogues i
explotació de dones
per a exercir la prostitució en esta comarca.

 

En el marc de l’operació ‘GUYRAS’ s’ha pogut conseguir la detenció de 8 persones integrants d’este grup criminal.

 

Els agents van tindre coneixement de la possible existència de diferents persones dedicades al tràfic de drogues en diferents ubicacions d’esta comarca. Fruit de les investigacions es van poder obtindre indicis suficients per a determinar l’existència d’un grup criminal integrat per huit persones de nacionalitat espanyola, que es dedicava al tràfic de drogues, blanqueig de capitals i delicte relatiu a la prostitució.

 

Una casa i un club

Els implicats es dedicaven principalment al tràfic de cocaïna, sent els principals punts de venda la casa d’un dels detinguts, i un club.

 

A demés, el grup criminal proporcionava drogues tant als usuaris del local, com a les dones que exercien la prostitució i es lucrava d’algunes dones estrangeres, que a demés exercien esta activitat sexual per pura necessitat a causa de la seua precària situació econòmica.

 

Diferents rols dels detinguts

La feien en una casa que no tenia les mínimes condicions higienicosanitàries. Una de les detingudes controlava a les dones prostituïdes en el club, portant la comptabilitat del total de servicis sexuals que estes feien i els imposava un percentatge de beneficis per estos servicis i per les consumicions que s’efectuaven en el local.

 

Pel que fa al tràfic de drogues, els investigats desenvolupaven diferents rols, un dels detinguts era el que proporcionava la droga a l’organització, uns altres es dedicaven a la seua distribució i la resta de detinguts prestaven ajuda logística transportant les drogues i ocultant-les en altres cases.

 

Per tot això s’ha procedit a la detenció de 8 persones, 2 dones i 6 hòmens d’edats compreses entre els 22 i 68 anys, tots de nacionalitat espanyola per delictes relatius a la prostitució, pertinença a grup criminal i blanqueig de capitals.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Getafe enlaira a costa del Vila-real (2-1)

El Getafe va véncer 2-1 al Vila-real amb punts de Arambarri, de penal, i Satriano; Mikautadze va retallar tard. El triomf allunya als azulones del descens.

El vent deixa més de 300 servicis de bombers en la Comunitat Valenciana, amb ratxes de 115 km/h

Els equips d'emergència han atés més de 300 intervencions este dissabte pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana, amb pics de 115 km/h a Castelló. Les ratxes han forçat restriccions en carreteres i nombroses actuacions per caigudes i danys materials.

El port de Castelló ha tancat al trànsit pel temporal i els forts vents

El port de Castelló ha tancat al trànsit marítim per avís roig de vent i temporal. Es va activar el pla d'autoprotecció i es van demanar mesures preventives a terminals i locals.

Detingut després d’un atropellament mortal a Castelló: un jove va morir i un altre va resultar ferit

La Policia Local ha detingut a un home de 31 anys per l'atropellament de dos jóvens a Castelló de la Plana. Un va morir i un altre va ser traslladat amb politraumatisme.

Vent huracanat i avís roig a Castelló: Oriana colpeja Espanya amb corts i alertes

La borrasca Oriana ha deixat ratxes huracanades en bona part del país, amb avís roig a Castelló, trens suspesos, carreteres limitades i alertes en mòbils. A Sòria s'ha ordenat el confinament i l'inici del desallotjament en Sant Esteban de Gormaz per la crescuda del Duero.

Mor un jove de 21 anys i un altre resulta ferit greu en un atropellament a Castelló

Un atropellament anit al carrer Alemanya de Castelló se salda amb un jove mort i un altre ferit greu. El CICU va activar una SAMU que va confirmar la mort i va traslladar al ferit a l'Hospital General.

La Generalitat ha activat un És-Alert a Castelló pels forts vents

La Generalitat ha enviat un És-Alert als mòbils de Castelló per a alertar de ratxes molt intenses previstes este dissabte. Es demanen desplaçaments mínims i seguir canals oficials.

Bombers atenen prop d’un centenar d’incidències per vent a Castelló i Alacant

Les ratxes de vent han obligat els consorcis a atendre desenes d'intervencions, amb alerta roja a Castelló i sense ferits a Alacant. S'han reforçat parcs i llançat avisos de precaució.