Desarticulen un grup criminal dedicat al tràfic de drogues i a la prostitució en la Ribera Baixa

 

Per part dels agents de la Guàrdia Civil de Cullera i Sueca, en la comarca de la Ribera Baixa (València), s’ha procedit a la desarticulació d’un grup criminal dedicat al tràfic de drogues i
explotació de dones
per a exercir la prostitució en esta comarca.

 

En el marc de l’operació ‘GUYRAS’ s’ha pogut conseguir la detenció de 8 persones integrants d’este grup criminal.

 

Els agents van tindre coneixement de la possible existència de diferents persones dedicades al tràfic de drogues en diferents ubicacions d’esta comarca. Fruit de les investigacions es van poder obtindre indicis suficients per a determinar l’existència d’un grup criminal integrat per huit persones de nacionalitat espanyola, que es dedicava al tràfic de drogues, blanqueig de capitals i delicte relatiu a la prostitució.

 

Una casa i un club

Els implicats es dedicaven principalment al tràfic de cocaïna, sent els principals punts de venda la casa d’un dels detinguts, i un club.

 

A demés, el grup criminal proporcionava drogues tant als usuaris del local, com a les dones que exercien la prostitució i es lucrava d’algunes dones estrangeres, que a demés exercien esta activitat sexual per pura necessitat a causa de la seua precària situació econòmica.

 

Diferents rols dels detinguts

La feien en una casa que no tenia les mínimes condicions higienicosanitàries. Una de les detingudes controlava a les dones prostituïdes en el club, portant la comptabilitat del total de servicis sexuals que estes feien i els imposava un percentatge de beneficis per estos servicis i per les consumicions que s’efectuaven en el local.

 

Pel que fa al tràfic de drogues, els investigats desenvolupaven diferents rols, un dels detinguts era el que proporcionava la droga a l’organització, uns altres es dedicaven a la seua distribució i la resta de detinguts prestaven ajuda logística transportant les drogues i ocultant-les en altres cases.

 

Per tot això s’ha procedit a la detenció de 8 persones, 2 dones i 6 hòmens d’edats compreses entre els 22 i 68 anys, tots de nacionalitat espanyola per delictes relatius a la prostitució, pertinença a grup criminal i blanqueig de capitals.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat mobilitza 421 milions per a ajudar famílies i empreses davant la crisi per la guerra de l’Iran

El Consell pacta amb sindicats i patronal 27 mesures que inclouen ajudes a hipoteques, lloguer, transport, autònoms i finançament bonificat

Juan Roig confia en medalles del Projecte FER a Los Angeles 2028

Juan Roig destaca la cultura de l'esforç del Projecte FER i expressa la seua confiança que diversos dels esportistes becats aconseguisquen medalla en els Jocs Olímpics de Los Angeles 2028.

Projecte FER 2026 presenta el seu programa de beques amb 140 esportistes sota el lema Basat en somni reals

El Projecte FER 2026 llança la seua catorzena edició amb 140 esportistes becats i l'objectiu a mitjà termini dels Jocs Olímpics de Los Angeles 2028, reforçant a més l'impacte de la marató i mitja marató com a eixos de mecenatge esportiu.

CCOO reclama a la Generalitat aplicar enguany la jornada de 35 hores al personal públic

CCOO PV reclama a la Generalitat Valenciana que pose en marxa este mateix any la jornada de 35 hores setmanals per a tot el seu personal públic, tal com arreplega l'acord de legislatura de 2024.

El València Basket busca apurar les seues opcions de ser segon davant un IDK obligat a guanyar

El València Basket visita a un IDK Euskotren que es juga continuar viu en la lluita pel play off, mentres les valencianes apuren les seues opcions d'arrabassar la segona plaça al Spar Girona.

Cambra València anticipa una desacceleració econòmica per l’impacte de la guerra a l’Iran

Cambra València preveu que l'economia de la Comunitat cresca entre un 2 i un 2,5% enguany, per davall del 3% estimat inicialment, a causa de l'encariment energètic i a la incertesa generada per la guerra a l'Iran.

Pérez Llorca nega cap retall al jutjat de la dana i el PSPV l’acusa d’afeblir la investigació

El president defensa que Catarroja manté tots els mitjans sol·licitats, mentre Diana Morant reclama restituir de manera immediata els recursos del jutjat

Mazón recorre el veto a personar-se en la causa de la DANA per la seriosa indefensió que denúncia

La defensa de Carlos Mazón ha recorregut davant l'Audiència Provincial de València la decisió de la jutgessa de Catarroja que li impedix personar-se en la causa per la DANA, en considerar que li provoca una seriosa indefensió processal.