Desarticulen un grup criminal dedicat al tràfic de drogues i a la prostitució en la Ribera Baixa

 

Per part dels agents de la Guàrdia Civil de Cullera i Sueca, en la comarca de la Ribera Baixa (València), s’ha procedit a la desarticulació d’un grup criminal dedicat al tràfic de drogues i
explotació de dones
per a exercir la prostitució en esta comarca.

 

En el marc de l’operació ‘GUYRAS’ s’ha pogut conseguir la detenció de 8 persones integrants d’este grup criminal.

 

Els agents van tindre coneixement de la possible existència de diferents persones dedicades al tràfic de drogues en diferents ubicacions d’esta comarca. Fruit de les investigacions es van poder obtindre indicis suficients per a determinar l’existència d’un grup criminal integrat per huit persones de nacionalitat espanyola, que es dedicava al tràfic de drogues, blanqueig de capitals i delicte relatiu a la prostitució.

 

Una casa i un club

Els implicats es dedicaven principalment al tràfic de cocaïna, sent els principals punts de venda la casa d’un dels detinguts, i un club.

 

A demés, el grup criminal proporcionava drogues tant als usuaris del local, com a les dones que exercien la prostitució i es lucrava d’algunes dones estrangeres, que a demés exercien esta activitat sexual per pura necessitat a causa de la seua precària situació econòmica.

 

Diferents rols dels detinguts

La feien en una casa que no tenia les mínimes condicions higienicosanitàries. Una de les detingudes controlava a les dones prostituïdes en el club, portant la comptabilitat del total de servicis sexuals que estes feien i els imposava un percentatge de beneficis per estos servicis i per les consumicions que s’efectuaven en el local.

 

Pel que fa al tràfic de drogues, els investigats desenvolupaven diferents rols, un dels detinguts era el que proporcionava la droga a l’organització, uns altres es dedicaven a la seua distribució i la resta de detinguts prestaven ajuda logística transportant les drogues i ocultant-les en altres cases.

 

Per tot això s’ha procedit a la detenció de 8 persones, 2 dones i 6 hòmens d’edats compreses entre els 22 i 68 anys, tots de nacionalitat espanyola per delictes relatius a la prostitució, pertinença a grup criminal i blanqueig de capitals.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.