8.1 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Desactiven una organització que estafava mitjançant falses pàgines web de crèdits ràpids

La Guàrdia Civil d’Alacant, dins de la denominada Operació Confort, va detenir en el dia d’ahir en la localitat de Sant Joan d’Alacant, al capitost d’una organització criminal dedicada a estafar mitjançant pàgines web creades per ells mateixos per a l’obtenció fraudulenta de crèdits ràpids.

Han estat localitzades víctimes a les províncies d’Alacant, Albacete, Barcelona, Castelló, Conca, Madrid, Múrcia, Tarragona i València, si bé la Guàrdia Civil continua amb les recerques a fi de trobar més perjudicats, ja que es preveu que hi haja molts més.

L’octubre de 2020, en el Lloc de la Guàrdia Civil de Santa Pola, una persona va denunciar, ja que havia descobert que la quantitat que devia a una empresa de crèdits ràpids, a la qual havia recorregut per a sol·licitar un préstec, era molt superior a la sol·licitada.

Des de l’entitat de crèdit li afirmaven que este muntant addicional era per motiu del muntatge d’un aire condicionat, el qual la perjudicada afirma que mai va existir.

És per això, que l’Àrea de Recerca de la Guàrdia Civil de Santa Pola va iniciar les perquisicions, trobant a altres cinc persones víctimes d’estafes similars amb el mateix modus operandi.

Esta manera d’actuar consistia en la creació de pàgines web destinades a l’obtenció de crèdits ràpids, les quals, mitjançant diferents tècniques, aconseguien una gran visibilitat en els cercadors d’Internet, sobretot en els més usats. Per a captar a les seues víctimes oferien unes condicions de crèdit molt avantatjoses.

Per a sol·licitar el crèdit havien d’emplenar alguns camps de dades, i gairebé de manera immediata rebien una trucada dels estafadors confirmant l’operació i sol·licitant les últimes dades personals i financers.

Una vegada que es feien amb totes les dades necessàries i usant l’empresa d’aire condicionat que el capitost regentava a manera “d’empresa pantalla”, els estafadors recorrien a entitats financeres legítimes per a sol·licitar un crèdit d’una quantia molt per sobre del sol·licitat per la víctima.

Una vegada que aconseguien els diners, li feien al perjudicat l’ingrés al seu compte bancari de la quantitat sol·licitada inicialment.

Des d’este moment les víctimes començaven a abonar les quotes amb normalitat a l’entitat de crèdit legítima, de la qual no rebia cap notificació ni correu pel fet que els estafadors ja s’havien encarregat de desviar qualsevol mena de contacte directe.

Hui dia, s’han localitzat dotze víctimes procedents de tot el territori nacional, a les quals els autors han estafat un total d’entre 15.000 a 20.000 euros. A causa de la manera d’actuar d’esta organització, poden existir un gran nombre de persones, que fins i tot havent sofert esta estafa, no tinguen coneixement d’això.

El mes de febrer la Guàrdia Civil de Santa Pola va detenir a dos persones i va investigar a altres dos, totes elles dones espanyoles d’entre 39 i 46 anys, residents en la localitat del Campello.

Les detingudes van passar a la disposició del Jutjat núm. 4 d’Elx, el qual és el que coneix de l’operació, quedant en llibertat amb càrrecs.

Finalment, en el dia d’ahir, després d’una àrdua tasca per part de l’Àrea de Recerca de la Guàrdia Civil, es va detenir al presumpte capitost de l’organització en la localitat de Sant Joan d’Alacant, resultant ser un home de nacionalitat espanyola de 40 anys.

Per a eludir l’acció policial, esta persona canviava contínuament, tant de mitjans de localització, com de domicili.

Ha tots els detinguts se’ls imputen els delictes d’usurpació de l’estat civil, delicte continuat d’estafa i pertinença a grup criminal.

Amb esta última detenció, s’ha desarticulat un grup criminal jerarquitzat i organitzat, especialitzat en la pràctica d’estafes a través d’un modus operandi molt complex, perquè com s’ha exposat, utilitzaven empreses pantalla, igual que bolcat de dades personals de les víctimes per a aconseguir les metes del delicte i no ser descoberts.

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.