21.1 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Desactiven una organització que estafava mitjançant falses pàgines web de crèdits ràpids

La Guàrdia Civil d’Alacant, dins de la denominada Operació Confort, va detenir en el dia d’ahir en la localitat de Sant Joan d’Alacant, al capitost d’una organització criminal dedicada a estafar mitjançant pàgines web creades per ells mateixos per a l’obtenció fraudulenta de crèdits ràpids.

Han estat localitzades víctimes a les províncies d’Alacant, Albacete, Barcelona, Castelló, Conca, Madrid, Múrcia, Tarragona i València, si bé la Guàrdia Civil continua amb les recerques a fi de trobar més perjudicats, ja que es preveu que hi haja molts més.

L’octubre de 2020, en el Lloc de la Guàrdia Civil de Santa Pola, una persona va denunciar, ja que havia descobert que la quantitat que devia a una empresa de crèdits ràpids, a la qual havia recorregut per a sol·licitar un préstec, era molt superior a la sol·licitada.

Des de l’entitat de crèdit li afirmaven que este muntant addicional era per motiu del muntatge d’un aire condicionat, el qual la perjudicada afirma que mai va existir.

És per això, que l’Àrea de Recerca de la Guàrdia Civil de Santa Pola va iniciar les perquisicions, trobant a altres cinc persones víctimes d’estafes similars amb el mateix modus operandi.

Esta manera d’actuar consistia en la creació de pàgines web destinades a l’obtenció de crèdits ràpids, les quals, mitjançant diferents tècniques, aconseguien una gran visibilitat en els cercadors d’Internet, sobretot en els més usats. Per a captar a les seues víctimes oferien unes condicions de crèdit molt avantatjoses.

Per a sol·licitar el crèdit havien d’emplenar alguns camps de dades, i gairebé de manera immediata rebien una trucada dels estafadors confirmant l’operació i sol·licitant les últimes dades personals i financers.

Una vegada que es feien amb totes les dades necessàries i usant l’empresa d’aire condicionat que el capitost regentava a manera “d’empresa pantalla”, els estafadors recorrien a entitats financeres legítimes per a sol·licitar un crèdit d’una quantia molt per sobre del sol·licitat per la víctima.

Una vegada que aconseguien els diners, li feien al perjudicat l’ingrés al seu compte bancari de la quantitat sol·licitada inicialment.

Des d’este moment les víctimes començaven a abonar les quotes amb normalitat a l’entitat de crèdit legítima, de la qual no rebia cap notificació ni correu pel fet que els estafadors ja s’havien encarregat de desviar qualsevol mena de contacte directe.

Hui dia, s’han localitzat dotze víctimes procedents de tot el territori nacional, a les quals els autors han estafat un total d’entre 15.000 a 20.000 euros. A causa de la manera d’actuar d’esta organització, poden existir un gran nombre de persones, que fins i tot havent sofert esta estafa, no tinguen coneixement d’això.

El mes de febrer la Guàrdia Civil de Santa Pola va detenir a dos persones i va investigar a altres dos, totes elles dones espanyoles d’entre 39 i 46 anys, residents en la localitat del Campello.

Les detingudes van passar a la disposició del Jutjat núm. 4 d’Elx, el qual és el que coneix de l’operació, quedant en llibertat amb càrrecs.

Finalment, en el dia d’ahir, després d’una àrdua tasca per part de l’Àrea de Recerca de la Guàrdia Civil, es va detenir al presumpte capitost de l’organització en la localitat de Sant Joan d’Alacant, resultant ser un home de nacionalitat espanyola de 40 anys.

Per a eludir l’acció policial, esta persona canviava contínuament, tant de mitjans de localització, com de domicili.

Ha tots els detinguts se’ls imputen els delictes d’usurpació de l’estat civil, delicte continuat d’estafa i pertinença a grup criminal.

Amb esta última detenció, s’ha desarticulat un grup criminal jerarquitzat i organitzat, especialitzat en la pràctica d’estafes a través d’un modus operandi molt complex, perquè com s’ha exposat, utilitzaven empreses pantalla, igual que bolcat de dades personals de les víctimes per a aconseguir les metes del delicte i no ser descoberts.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana encadena 20 dies seguits de temporal de ponent, el tram més persistent des de 1981-82

La Comunitat Valenciana suma 20 dies consecutius amb temporal de ponent impulsat per sis borrasques. Aemet mesura 10.867 km de recorregut del vent, el màxim per a 20 dies des de 1981-82.

El Ciutat apunta a la millor entrada de la temporada en el derbi

El derbi entre Llevant i València podria deixar la millor entrada del curs en el Ciutat, fregant els 24.000 espectadors. Queden unes 800 entrades a la venda.

Pepelu torna al Ciutat amb una recepció adversa en un derbi clau

El primer retorn de Pepelu al Ciutat de València com a rival arriba en un ambient hostil. El Llevant és penúltim i el València marca la permanència amb cinc punts més.

Detinguts dos hòmens per atracar gasolineres a València amb cotxes robats, escopeta i ganivets

La Policia ha detingut a dos hòmens, de 46 i 47 anys, per diversos atracaments a gasolineres a la província de València. Operaven amb vehicles robats i amenaçaven amb una escopeta i armes blanques; un està a la presó provisional.

Espanya en alerta per vent, pluges i onatge: nou comunitats en taronja

La borrasca Nils manté actives alertes en tota Espanya excepte Canàries per vent, pluges i onatge. Nou comunitats estan en nivell taronja i la resta, en groc.

Detinguts dos hòmens per una cadena d’atracaments a gasolineres a València amb escopeta i ganivets

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens, un a la presó provisional, per diversos assalts a gasolineres a la província de València. Actuaven amb vehicles robats i amenaçaven a empleats i clients amb una escopeta i armes blanques.

L’esquerra porta al ple la reprovació de Barcala per les vivendes públiques

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem han registrat una declaració institucional per a reprovar a Luis Barcala per la polèmica adjudicació de VPP. El debat se celebrarà el 26 de febrer.

Gener deixa en la Comunitat Valenciana un mes càlid i humit, amb pluges un 22% per damunt de la mitjana

Gener de 2026 ha sigut càlid i humit en la Comunitat Valenciana: 8,6 °C de mitjana, 0,5 °C sobre la referència, i 53,3 l/m², un 22% més de pluja. Dos temporals van concentrar els majors acumulats i va haver-hi menys hores de sol.