Desactiven una organització que estafava mitjançant falses pàgines web de crèdits ràpids

La Guàrdia Civil d’Alacant, dins de la denominada Operació Confort, va detenir en el dia d’ahir en la localitat de Sant Joan d’Alacant, al capitost d’una organització criminal dedicada a estafar mitjançant pàgines web creades per ells mateixos per a l’obtenció fraudulenta de crèdits ràpids.

Han estat localitzades víctimes a les províncies d’Alacant, Albacete, Barcelona, Castelló, Conca, Madrid, Múrcia, Tarragona i València, si bé la Guàrdia Civil continua amb les recerques a fi de trobar més perjudicats, ja que es preveu que hi haja molts més.

Anuncios

L’octubre de 2020, en el Lloc de la Guàrdia Civil de Santa Pola, una persona va denunciar, ja que havia descobert que la quantitat que devia a una empresa de crèdits ràpids, a la qual havia recorregut per a sol·licitar un préstec, era molt superior a la sol·licitada.

Des de l’entitat de crèdit li afirmaven que este muntant addicional era per motiu del muntatge d’un aire condicionat, el qual la perjudicada afirma que mai va existir.

És per això, que l’Àrea de Recerca de la Guàrdia Civil de Santa Pola va iniciar les perquisicions, trobant a altres cinc persones víctimes d’estafes similars amb el mateix modus operandi.

Esta manera d’actuar consistia en la creació de pàgines web destinades a l’obtenció de crèdits ràpids, les quals, mitjançant diferents tècniques, aconseguien una gran visibilitat en els cercadors d’Internet, sobretot en els més usats. Per a captar a les seues víctimes oferien unes condicions de crèdit molt avantatjoses.

Per a sol·licitar el crèdit havien d’emplenar alguns camps de dades, i gairebé de manera immediata rebien una trucada dels estafadors confirmant l’operació i sol·licitant les últimes dades personals i financers.

Una vegada que es feien amb totes les dades necessàries i usant l’empresa d’aire condicionat que el capitost regentava a manera “d’empresa pantalla”, els estafadors recorrien a entitats financeres legítimes per a sol·licitar un crèdit d’una quantia molt per sobre del sol·licitat per la víctima.

Una vegada que aconseguien els diners, li feien al perjudicat l’ingrés al seu compte bancari de la quantitat sol·licitada inicialment.

Des d’este moment les víctimes començaven a abonar les quotes amb normalitat a l’entitat de crèdit legítima, de la qual no rebia cap notificació ni correu pel fet que els estafadors ja s’havien encarregat de desviar qualsevol mena de contacte directe.

Hui dia, s’han localitzat dotze víctimes procedents de tot el territori nacional, a les quals els autors han estafat un total d’entre 15.000 a 20.000 euros. A causa de la manera d’actuar d’esta organització, poden existir un gran nombre de persones, que fins i tot havent sofert esta estafa, no tinguen coneixement d’això.

El mes de febrer la Guàrdia Civil de Santa Pola va detenir a dos persones i va investigar a altres dos, totes elles dones espanyoles d’entre 39 i 46 anys, residents en la localitat del Campello.

Les detingudes van passar a la disposició del Jutjat núm. 4 d’Elx, el qual és el que coneix de l’operació, quedant en llibertat amb càrrecs.

Finalment, en el dia d’ahir, després d’una àrdua tasca per part de l’Àrea de Recerca de la Guàrdia Civil, es va detenir al presumpte capitost de l’organització en la localitat de Sant Joan d’Alacant, resultant ser un home de nacionalitat espanyola de 40 anys.

Per a eludir l’acció policial, esta persona canviava contínuament, tant de mitjans de localització, com de domicili.

Ha tots els detinguts se’ls imputen els delictes d’usurpació de l’estat civil, delicte continuat d’estafa i pertinença a grup criminal.

Amb esta última detenció, s’ha desarticulat un grup criminal jerarquitzat i organitzat, especialitzat en la pràctica d’estafes a través d’un modus operandi molt complex, perquè com s’ha exposat, utilitzaven empreses pantalla, igual que bolcat de dades personals de les víctimes per a aconseguir les metes del delicte i no ser descoberts.

Anuncios

Últimes notícies

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.

Barcala rebutja la taxa turística i acusa l’oposició de demagògia festera

L'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, descarta aplicar la taxa turística per a finançar les Fogueres i acusa l'oposició i a la Federació de Fogueres de fer demagògia amb el sentiment fester.

La Generalitat completa la retirada de residus de la dana a l’interior de València

La Generalitat dona per tancat el dispositiu extraordinari de neteja després de la dana d'octubre de 2024 a l'interior de València, després de retirar més d'un milió de tones de residus i clausurar els punts d'apilament de Sot de Chera i Utiel.