Desactiven una organització que estafava mitjançant falses pàgines web de crèdits ràpids

La Guàrdia Civil d’Alacant, dins de la denominada Operació Confort, va detenir en el dia d’ahir en la localitat de Sant Joan d’Alacant, al capitost d’una organització criminal dedicada a estafar mitjançant pàgines web creades per ells mateixos per a l’obtenció fraudulenta de crèdits ràpids.

Han estat localitzades víctimes a les províncies d’Alacant, Albacete, Barcelona, Castelló, Conca, Madrid, Múrcia, Tarragona i València, si bé la Guàrdia Civil continua amb les recerques a fi de trobar més perjudicats, ja que es preveu que hi haja molts més.

L’octubre de 2020, en el Lloc de la Guàrdia Civil de Santa Pola, una persona va denunciar, ja que havia descobert que la quantitat que devia a una empresa de crèdits ràpids, a la qual havia recorregut per a sol·licitar un préstec, era molt superior a la sol·licitada.

Des de l’entitat de crèdit li afirmaven que este muntant addicional era per motiu del muntatge d’un aire condicionat, el qual la perjudicada afirma que mai va existir.

És per això, que l’Àrea de Recerca de la Guàrdia Civil de Santa Pola va iniciar les perquisicions, trobant a altres cinc persones víctimes d’estafes similars amb el mateix modus operandi.

Esta manera d’actuar consistia en la creació de pàgines web destinades a l’obtenció de crèdits ràpids, les quals, mitjançant diferents tècniques, aconseguien una gran visibilitat en els cercadors d’Internet, sobretot en els més usats. Per a captar a les seues víctimes oferien unes condicions de crèdit molt avantatjoses.

Per a sol·licitar el crèdit havien d’emplenar alguns camps de dades, i gairebé de manera immediata rebien una trucada dels estafadors confirmant l’operació i sol·licitant les últimes dades personals i financers.

Una vegada que es feien amb totes les dades necessàries i usant l’empresa d’aire condicionat que el capitost regentava a manera «d’empresa pantalla», els estafadors recorrien a entitats financeres legítimes per a sol·licitar un crèdit d’una quantia molt per sobre del sol·licitat per la víctima.

Una vegada que aconseguien els diners, li feien al perjudicat l’ingrés al seu compte bancari de la quantitat sol·licitada inicialment.

Des d’este moment les víctimes començaven a abonar les quotes amb normalitat a l’entitat de crèdit legítima, de la qual no rebia cap notificació ni correu pel fet que els estafadors ja s’havien encarregat de desviar qualsevol mena de contacte directe.

Hui dia, s’han localitzat dotze víctimes procedents de tot el territori nacional, a les quals els autors han estafat un total d’entre 15.000 a 20.000 euros. A causa de la manera d’actuar d’esta organització, poden existir un gran nombre de persones, que fins i tot havent sofert esta estafa, no tinguen coneixement d’això.

El mes de febrer la Guàrdia Civil de Santa Pola va detenir a dos persones i va investigar a altres dos, totes elles dones espanyoles d’entre 39 i 46 anys, residents en la localitat del Campello.

Les detingudes van passar a la disposició del Jutjat núm. 4 d’Elx, el qual és el que coneix de l’operació, quedant en llibertat amb càrrecs.

Finalment, en el dia d’ahir, després d’una àrdua tasca per part de l’Àrea de Recerca de la Guàrdia Civil, es va detenir al presumpte capitost de l’organització en la localitat de Sant Joan d’Alacant, resultant ser un home de nacionalitat espanyola de 40 anys.

Per a eludir l’acció policial, esta persona canviava contínuament, tant de mitjans de localització, com de domicili.

Ha tots els detinguts se’ls imputen els delictes d’usurpació de l’estat civil, delicte continuat d’estafa i pertinença a grup criminal.

Amb esta última detenció, s’ha desarticulat un grup criminal jerarquitzat i organitzat, especialitzat en la pràctica d’estafes a través d’un modus operandi molt complex, perquè com s’ha exposat, utilitzaven empreses pantalla, igual que bolcat de dades personals de les víctimes per a aconseguir les metes del delicte i no ser descoberts.

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.