12.6 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

Desactiven una organització que estafava mitjançant falses pàgines web de crèdits ràpids

La Guàrdia Civil d’Alacant, dins de la denominada Operació Confort, va detenir en el dia d’ahir en la localitat de Sant Joan d’Alacant, al capitost d’una organització criminal dedicada a estafar mitjançant pàgines web creades per ells mateixos per a l’obtenció fraudulenta de crèdits ràpids.

Han estat localitzades víctimes a les províncies d’Alacant, Albacete, Barcelona, Castelló, Conca, Madrid, Múrcia, Tarragona i València, si bé la Guàrdia Civil continua amb les recerques a fi de trobar més perjudicats, ja que es preveu que hi haja molts més.

L’octubre de 2020, en el Lloc de la Guàrdia Civil de Santa Pola, una persona va denunciar, ja que havia descobert que la quantitat que devia a una empresa de crèdits ràpids, a la qual havia recorregut per a sol·licitar un préstec, era molt superior a la sol·licitada.

Des de l’entitat de crèdit li afirmaven que este muntant addicional era per motiu del muntatge d’un aire condicionat, el qual la perjudicada afirma que mai va existir.

És per això, que l’Àrea de Recerca de la Guàrdia Civil de Santa Pola va iniciar les perquisicions, trobant a altres cinc persones víctimes d’estafes similars amb el mateix modus operandi.

Esta manera d’actuar consistia en la creació de pàgines web destinades a l’obtenció de crèdits ràpids, les quals, mitjançant diferents tècniques, aconseguien una gran visibilitat en els cercadors d’Internet, sobretot en els més usats. Per a captar a les seues víctimes oferien unes condicions de crèdit molt avantatjoses.

Per a sol·licitar el crèdit havien d’emplenar alguns camps de dades, i gairebé de manera immediata rebien una trucada dels estafadors confirmant l’operació i sol·licitant les últimes dades personals i financers.

Una vegada que es feien amb totes les dades necessàries i usant l’empresa d’aire condicionat que el capitost regentava a manera “d’empresa pantalla”, els estafadors recorrien a entitats financeres legítimes per a sol·licitar un crèdit d’una quantia molt per sobre del sol·licitat per la víctima.

Una vegada que aconseguien els diners, li feien al perjudicat l’ingrés al seu compte bancari de la quantitat sol·licitada inicialment.

Des d’este moment les víctimes començaven a abonar les quotes amb normalitat a l’entitat de crèdit legítima, de la qual no rebia cap notificació ni correu pel fet que els estafadors ja s’havien encarregat de desviar qualsevol mena de contacte directe.

Hui dia, s’han localitzat dotze víctimes procedents de tot el territori nacional, a les quals els autors han estafat un total d’entre 15.000 a 20.000 euros. A causa de la manera d’actuar d’esta organització, poden existir un gran nombre de persones, que fins i tot havent sofert esta estafa, no tinguen coneixement d’això.

El mes de febrer la Guàrdia Civil de Santa Pola va detenir a dos persones i va investigar a altres dos, totes elles dones espanyoles d’entre 39 i 46 anys, residents en la localitat del Campello.

Les detingudes van passar a la disposició del Jutjat núm. 4 d’Elx, el qual és el que coneix de l’operació, quedant en llibertat amb càrrecs.

Finalment, en el dia d’ahir, després d’una àrdua tasca per part de l’Àrea de Recerca de la Guàrdia Civil, es va detenir al presumpte capitost de l’organització en la localitat de Sant Joan d’Alacant, resultant ser un home de nacionalitat espanyola de 40 anys.

Per a eludir l’acció policial, esta persona canviava contínuament, tant de mitjans de localització, com de domicili.

Ha tots els detinguts se’ls imputen els delictes d’usurpació de l’estat civil, delicte continuat d’estafa i pertinença a grup criminal.

Amb esta última detenció, s’ha desarticulat un grup criminal jerarquitzat i organitzat, especialitzat en la pràctica d’estafes a través d’un modus operandi molt complex, perquè com s’ha exposat, utilitzaven empreses pantalla, igual que bolcat de dades personals de les víctimes per a aconseguir les metes del delicte i no ser descoberts.

Últimes notícies

El cap de setmana arranca amb pluges i continuarà fresc i ventós en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana inicia el cap de setmana amb el risc de ruixats i tempestes entre el divendres a la vesprada i el dissabte. El vent serà protagonista i el diumenge tendirà a buidar amb temperatures encara fresques.

Turisme incrementarà un 36% en 2026 el pressupost per a la promoció de la gastronomia valenciana

La Conselleria de Turisme augmentarà en 2026 un 36% la inversió en la marca l'Exquisit Mediterrani fins a 3 milions, amb accions dins i fora d'Espanya. El reforç es recolza en què un de cada tres visitants tria el destí per la seua cuina.

Cano afirma que Mazón seguix al comandament i supervisa la gestió del Consell

Marián Cano ha assegurat en la WTM de Londres que el president en funcions continua al capdavant i que el PP mantindrà el full de ruta. Reivindica sostenibilitat, innovació i cohesió territorial en turisme, amb xifres rècord, i marca distàncies amb el Botànic

Mónica Oltra: ‘Sempre he estat i sempre estaré en política, sense necessitat de càrrec’

Mónica Oltra ha reiterat que seguirà en política encara que no ocupe un càrrec públic des de fa tres anys i mig. Defén una política vivencial, ètica i centrada en les persones.

Morant ha acusat PP i Vox i ha exigit eleccions en la Comunitat Valenciana

Morant ha exigit una convocatòria electoral en la Comunitat Valenciana i ha acusat PP i Vox de 'grapejar el dolor i els drets dels valencians en els despatxos'. Ha reclamat transparència i que Carlos Mazón declare davant la jutgessa de Catarroja per la gestió de la DANA.

Evacuen la Conselleria d’Emergències per fortes olors del clavegueram

Una filtració d'olors procedent de treballs de neteja del clavegueram ha obligat a evacuar la seu de la Conselleria d'Emergències. Els mesuraments de gas han sigut negatives i només una persona ha resultat marejada.

Una acusació del cas de la dana demana citar als alcaldes d’Utiel i Cullera

Una acusació particular ha demanat a la instructora que cite als alcaldes d'Utiel i Cullera per a aclarir els seus contactes amb Carlos Mazón el 29 d'octubre. Al·lega contradiccions amb la declaració de Maribel Vilaplana i reclama peça separada per fals testimoniatge si es confirma.

Nominats a LOS40 Music Awards Santander 2025 alliberen tortugues marines rehabilitades en la Garrofera

Danny Ocean, Vicco, Bombai, Chiara Oliver i Enol han participat en la solta de tortugues recuperades per la Fundació Oceanogràfic dins de Junts X La Mar. L'acció ha buscat sensibilitzar sobre la protecció del Mediterrani i connectar la música amb la divulgació científica.