Detingudes tres persones per estafar i explotar laboralment a Gandia

Ejemplo de shortcode con estilo
  Agents de la Policia Nacional han detingut a Gandia a tres persones, un home i dos dones, d’orígens polonés i espanyol, com a presumptes autores dels delictes de falsedat documental, usurpació d’estat civil i estafa. A més, a dos d’ells se’ls imputa també un delicte contra els drets dels treballadors, després de pel que sembla captar […]

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Gandia a tres persones, un home i dos dones, d’orígens polonés i espanyol, com a presumptes autores dels delictes de falsedat documental, usurpació d’estat civil i estafa. A més, a dos d’ells se’ls imputa també un delicte contra els drets dels treballadors, després de pel que sembla captar a ciutadans polonesos al seu país d’origen i, una vegada ací, explotar-los laboralment.

Les investigacions per part de la Brigada d’Estrangeria i Fronteres de Gandia van començar després de tindre coneixement que uns ciutadans de nacionalitat polonesa podrien estar sent sotmesos a unes condicions laborals no ajustades a dret.

Els agents van esbrinar que els treballadors eren captats en el seu propi país, aprofitant la seua situació de vulnerabilitat, i una vegada a Espanya presumptament eren sotmesos a llargues jornades de treball, a vegades més de deu hores diàries, a canvi d’ínfimes quantitats de diners. A més, si per qualsevol motiu no acudien a treballar, pel que sembla eren sancionats.

Les perquisicions policials han permés esbrinar que, a més, l’home ara detingut, amb la col·laboració d’altres dos persones, també es dedicaria a la comissió d’altres tipologies delictives. Pel que sembla, localitzava a inversors polonesos interessats a fer negocis a la comarca de La Safor amb l’objectiu d’estafar-los.

Una estafa de més de 60.000 euros

 

Així hauria aconseguit que els inversors compraren cinc immobles, tres d’ells a Gandia i dos a Oliva, llogant-los el sospitós posteriorment suplantant la identitat d’estos. A més, pel que sembla, el detingut per a no deixar rastre dels diners, usava els comptes bancaris d’altres ciutadans polonesos en els quals ell figurava com a persona autoritzada i d’esta manera estafar al voltant de 60.000 euros.

El detingut, amb antecedents policials, ha passat a disposició judicial, mentre que les dos arrestades han sigut posades en llibertat una vegada sentides en declaració, després de ser advertides de l’obligació legal de comparéixer davant l’autoritat judicial.

Les investigacions continuen obertes per al total esclariment dels fets.

Últimes notícies

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.

Lloguer car, sous baixos i poc temps: així viu la joventut valenciana la seua frustració

Un informe de la Fundació SM mostra que els joves valencians se senten sobretot frustrats per l’economia domèstica, el treball precari i les dificultats per accedir a una vivenda pròpia.

La presidenta de l’Audiència de Castelló relata 30 anys d’assetjament pel bulo del Bar España

La magistrada Sofía Díaz ha explicat davant el jutjat de Castelló tres dècades de mentides, difamacions i amenaces pel bulo del Bar España, que han marcat la seua vida personal i professional. El juí continua esta vesprada amb la declaració d’altres víctimes, entre elles Francisco Camps i Mónica Oltra.

Més de 12.000 professionals i 3.000 startups impulsen la IA al VDS 2026 de València

València s’ha convertit en epicentre tecnològic amb el VDS 2026, que reunix més de 12.000 professionals, 3.000 startups i 600 ponents centrats en la intel·ligència artificial i les seues aplicacions en indústria, defensa i noves oportunitats de negoci.

Els sindicats educatius proposen un calendari de negociació a Educació per desbloquejar la vaga

STEPV, CCOO i UGT han remés a la Conselleria d’Educació un calendari detallat de reunions per abordar totes les reivindicacions pendents de la vaga indefinida de primavera, després de la suspensió de l’última trobada prevista.

Noves ajudes del Consell per a ramaders, llauradors i comerços afectats per la dana Adam

El Consell aprovarà este divendres un nou paquet d’ajudes per a ramaders, llauradors, comerços i afectats per pèrdua de vehicle per la dana Adam, que se sumen als 23,5 milions ja anunciats. La línia per a ajuntaments passa de 27 a 36 municipis beneficiaris, amb fins a 200.000 euros per consistori.

Els veïns d’Oliva i Miramar continuen netejant vivendes i garatges i calculant danys

Els veïns de Miramar i Oliva continuen netejant vivendes i garatges després de la dana Adam, mentre valoren els danys i intenten salvar negocis i pertinences.

El tractor autònom i la IA mèdica marquen el pas en el VDS 2026

La novena edició de València Digital Summit reunix més de 12.000 professionals i exhibix startups punteres com Quibim i Voltrac, amb aplicacions disruptives en salut, agricultura i defensa. També destaca el creixement internacional d’Euroairlines, fundada per quatre germans de Requena.