Detingudes tres persones per estafar i explotar laboralment a Gandia

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Gandia a tres persones, un home i dos dones, d’orígens polonés i espanyol, com a presumptes autores dels delictes de falsedat documental, usurpació d’estat civil i estafa. A més, a dos d’ells se’ls imputa també un delicte contra els drets dels treballadors, després de pel que sembla captar a ciutadans polonesos al seu país d’origen i, una vegada ací, explotar-los laboralment.

Les investigacions per part de la Brigada d’Estrangeria i Fronteres de Gandia van començar després de tindre coneixement que uns ciutadans de nacionalitat polonesa podrien estar sent sotmesos a unes condicions laborals no ajustades a dret.

Els agents van esbrinar que els treballadors eren captats en el seu propi país, aprofitant la seua situació de vulnerabilitat, i una vegada a Espanya presumptament eren sotmesos a llargues jornades de treball, a vegades més de deu hores diàries, a canvi d’ínfimes quantitats de diners. A més, si per qualsevol motiu no acudien a treballar, pel que sembla eren sancionats.

Les perquisicions policials han permés esbrinar que, a més, l’home ara detingut, amb la col·laboració d’altres dos persones, també es dedicaria a la comissió d’altres tipologies delictives. Pel que sembla, localitzava a inversors polonesos interessats a fer negocis a la comarca de La Safor amb l’objectiu d’estafar-los.

Una estafa de més de 60.000 euros

 

Així hauria aconseguit que els inversors compraren cinc immobles, tres d’ells a Gandia i dos a Oliva, llogant-los el sospitós posteriorment suplantant la identitat d’estos. A més, pel que sembla, el detingut per a no deixar rastre dels diners, usava els comptes bancaris d’altres ciutadans polonesos en els quals ell figurava com a persona autoritzada i d’esta manera estafar al voltant de 60.000 euros.

El detingut, amb antecedents policials, ha passat a disposició judicial, mentre que les dos arrestades han sigut posades en llibertat una vegada sentides en declaració, després de ser advertides de l’obligació legal de comparéixer davant l’autoritat judicial.

Les investigacions continuen obertes per al total esclariment dels fets.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.