Detingudes tres persones per estafar i explotar laboralment a Gandia

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Gandia a tres persones, un home i dos dones, d’orígens polonés i espanyol, com a presumptes autores dels delictes de falsedat documental, usurpació d’estat civil i estafa. A més, a dos d’ells se’ls imputa també un delicte contra els drets dels treballadors, després de pel que sembla captar a ciutadans polonesos al seu país d’origen i, una vegada ací, explotar-los laboralment.

Les investigacions per part de la Brigada d’Estrangeria i Fronteres de Gandia van començar després de tindre coneixement que uns ciutadans de nacionalitat polonesa podrien estar sent sotmesos a unes condicions laborals no ajustades a dret.

Els agents van esbrinar que els treballadors eren captats en el seu propi país, aprofitant la seua situació de vulnerabilitat, i una vegada a Espanya presumptament eren sotmesos a llargues jornades de treball, a vegades més de deu hores diàries, a canvi d’ínfimes quantitats de diners. A més, si per qualsevol motiu no acudien a treballar, pel que sembla eren sancionats.

Les perquisicions policials han permés esbrinar que, a més, l’home ara detingut, amb la col·laboració d’altres dos persones, també es dedicaria a la comissió d’altres tipologies delictives. Pel que sembla, localitzava a inversors polonesos interessats a fer negocis a la comarca de La Safor amb l’objectiu d’estafar-los.

Una estafa de més de 60.000 euros

 

Així hauria aconseguit que els inversors compraren cinc immobles, tres d’ells a Gandia i dos a Oliva, llogant-los el sospitós posteriorment suplantant la identitat d’estos. A més, pel que sembla, el detingut per a no deixar rastre dels diners, usava els comptes bancaris d’altres ciutadans polonesos en els quals ell figurava com a persona autoritzada i d’esta manera estafar al voltant de 60.000 euros.

El detingut, amb antecedents policials, ha passat a disposició judicial, mentre que les dos arrestades han sigut posades en llibertat una vegada sentides en declaració, després de ser advertides de l’obligació legal de comparéixer davant l’autoritat judicial.

Les investigacions continuen obertes per al total esclariment dels fets.

Últimes notícies

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.

Recomanen no distraure’s ni parar al voral durant l’eclipsi solar

La Delegació del Govern insta els conductors de la Comunitat Valenciana a evitar distraccions i no parar en el voral durant l’eclipsi solar, especialment en diversos trams de carretera amb risc elevat.

El Teatre Romà de Sagunt porta a escena el clàssic de Lope de Vega ‘La dama boba’

'La dama boba' de Lope de Vega es representa este dijous al Teatre Romà de Sagunt dins de Sagunt a Escena, en una jornada que es completa amb l'espectacle de circ i teatre físic 'Caso enterrado' a la Glorieta.

Nou Observatori Climàtic per a vigilar els parcs inundables metropolitans

La Generalitat posarà en marxa un Observatori Climàtic als parcs inundables metropolitans per a mesurar el seu efecte davant del canvi climàtic i reforçar la protecció de la població davant fenòmens extrems.