Detingudes tres persones per estafar i explotar laboralment a Gandia

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Gandia a tres persones, un home i dos dones, d’orígens polonés i espanyol, com a presumptes autores dels delictes de falsedat documental, usurpació d’estat civil i estafa. A més, a dos d’ells se’ls imputa també un delicte contra els drets dels treballadors, després de pel que sembla captar a ciutadans polonesos al seu país d’origen i, una vegada ací, explotar-los laboralment.

Les investigacions per part de la Brigada d’Estrangeria i Fronteres de Gandia van començar després de tindre coneixement que uns ciutadans de nacionalitat polonesa podrien estar sent sotmesos a unes condicions laborals no ajustades a dret.

Els agents van esbrinar que els treballadors eren captats en el seu propi país, aprofitant la seua situació de vulnerabilitat, i una vegada a Espanya presumptament eren sotmesos a llargues jornades de treball, a vegades més de deu hores diàries, a canvi d’ínfimes quantitats de diners. A més, si per qualsevol motiu no acudien a treballar, pel que sembla eren sancionats.

Les perquisicions policials han permés esbrinar que, a més, l’home ara detingut, amb la col·laboració d’altres dos persones, també es dedicaria a la comissió d’altres tipologies delictives. Pel que sembla, localitzava a inversors polonesos interessats a fer negocis a la comarca de La Safor amb l’objectiu d’estafar-los.

Una estafa de més de 60.000 euros

 

Així hauria aconseguit que els inversors compraren cinc immobles, tres d’ells a Gandia i dos a Oliva, llogant-los el sospitós posteriorment suplantant la identitat d’estos. A més, pel que sembla, el detingut per a no deixar rastre dels diners, usava els comptes bancaris d’altres ciutadans polonesos en els quals ell figurava com a persona autoritzada i d’esta manera estafar al voltant de 60.000 euros.

El detingut, amb antecedents policials, ha passat a disposició judicial, mentre que les dos arrestades han sigut posades en llibertat una vegada sentides en declaració, després de ser advertides de l’obligació legal de comparéixer davant l’autoritat judicial.

Les investigacions continuen obertes per al total esclariment dels fets.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana va tindre en 2024 una de les taxes més baixes d’altes hospitalàries d’Espanya

La Comunitat Valenciana va registrar en 2024 un total de 10.096 altes hospitalàries per cada 100.000 habitants, una xifra lleugerament inferior a la mitjana nacional, en un context d'augment general d'ingressos i canvi en les principals causes d'hospitalització.

PP i Vox frenen a Alacant la petició per a recuperar l’ajuda a la Senda de Miguel Hernández

La majoria de PP i Vox a l'Ajuntament d'Alacant ha rebutjat una proposta de l'esquerra per a instar a la Generalitat a recuperar la subvenció de la Senda del Poeta Miguel Hernández, un itinerari cultural que recorre els llocs clau en la vida de l'escriptor.

Pérez Llorca anuncia un reforç de les inspeccions per a frenar els empadronaments irregulars

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Les Corts un reforç de la coordinació i inspeccions per a controlar els empadronaments irregulars i vincula el fenomen a la immigració desordenada i a la falta de recursos estatals.

La Comunitat Valenciana registra una taxa d’assassinats masclistes per damunt de la mitjana espanyola

La Comunitat Valenciana acumula des de 2003 una taxa de 78,8 assassinats masclistes per milió de dones majors de 15 anys, per damunt de la mitjana estatal de 67,1. L'últim informe de l'Observatori del CGPJ i de la Delegació contra la Violència de Gènere alerta també de l'impacte de la violència vicària sobre menors.

Pérez Llorca justifica la comissió de servicis a la seua parella davant les acusacions de enchufismo

Juanfran Pérez Llorca defén la comissió de servicis per la qual la seua parella ha sigut contractada per la Diputació de València, mentres l'oposició denuncia un cas de enchufismo i nepotisme per l'increment salarial i les condicions del lloc.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 com tercera destinació nacional amb 17 milions de viatges

La Comunitat Valenciana es consolida en 2025 com tercer destí dels viatgers espanyols, amb 17 milions de desplaçaments i 4.562 milions d'euros de gasto, en un context de menys viatges però major desemborsament.

Els propietaris de l’edifici incendiat en Campanar reclamen reobrir la causa després d’un nou informe pericial

La comunitat de propietaris de l'edifici incendiat en Campanar sol·licita reobrir la causa judicial secundant-se en un nou informe pericial que qüestiona la normativa aplicada i la seguretat de la façana.

Intervinguts 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà en el port de València

La Guàrdia Civil, la Policia Nacional i l'Agència Tributària confisquen en el port de València 3.289 quilos de marihuana ocults en un contenidor procedent del Canadà, en una operació que confirma una nova ruta d'entrada de drogues a la Unió Europea.