10.7 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Detingudes tres persones per estafar i explotar laboralment a Gandia

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Gandia a tres persones, un home i dos dones, d’orígens polonés i espanyol, com a presumptes autores dels delictes de falsedat documental, usurpació d’estat civil i estafa. A més, a dos d’ells se’ls imputa també un delicte contra els drets dels treballadors, després de pel que sembla captar a ciutadans polonesos al seu país d’origen i, una vegada ací, explotar-los laboralment.

Les investigacions per part de la Brigada d’Estrangeria i Fronteres de Gandia van començar després de tindre coneixement que uns ciutadans de nacionalitat polonesa podrien estar sent sotmesos a unes condicions laborals no ajustades a dret.

Els agents van esbrinar que els treballadors eren captats en el seu propi país, aprofitant la seua situació de vulnerabilitat, i una vegada a Espanya presumptament eren sotmesos a llargues jornades de treball, a vegades més de deu hores diàries, a canvi d’ínfimes quantitats de diners. A més, si per qualsevol motiu no acudien a treballar, pel que sembla eren sancionats.

Les perquisicions policials han permés esbrinar que, a més, l’home ara detingut, amb la col·laboració d’altres dos persones, també es dedicaria a la comissió d’altres tipologies delictives. Pel que sembla, localitzava a inversors polonesos interessats a fer negocis a la comarca de La Safor amb l’objectiu d’estafar-los.

Una estafa de més de 60.000 euros

 

Així hauria aconseguit que els inversors compraren cinc immobles, tres d’ells a Gandia i dos a Oliva, llogant-los el sospitós posteriorment suplantant la identitat d’estos. A més, pel que sembla, el detingut per a no deixar rastre dels diners, usava els comptes bancaris d’altres ciutadans polonesos en els quals ell figurava com a persona autoritzada i d’esta manera estafar al voltant de 60.000 euros.

El detingut, amb antecedents policials, ha passat a disposició judicial, mentre que les dos arrestades han sigut posades en llibertat una vegada sentides en declaració, després de ser advertides de l’obligació legal de comparéixer davant l’autoritat judicial.

Les investigacions continuen obertes per al total esclariment dels fets.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.