Estafen 135.400 euros a l’Ajuntament d’Algemesí

 

L’Ajuntament d’Algemesí, en la comarca de la Ribera Alta (València), ha denunciat este matí davant de la Policia Nacional una estafa per un total de 135.401,54 euros com a resultat del pagament d’una mensualitat del servici de recollida de fems i neteja viària en un compte fraudulent. Els delinqüents van falsificar documents i certificats bancaris per a suplantar a l’empresa proveïdora i a una entitat financera davant del departament d’intervenció municipal.

 

L’alcaldessa Marta Trenzano i el primer tinent d’alcaldia Pere Blanco han formulat la denúncia este matí una volta que el servici de neteja viària, l’empresa Tetma, ha confirmat que ni és ni mai ha sigut titular del compte en el que es va ingressar la factura corresponent el passat mes de desembre.

 

L’Ajuntament d’Algemesí va adjudicar el servici de recollida de residus sòlids urbans i neteja viària el novembre passat per a un període de deu anys. El contracte va arrancar l’1 de desembre de 2019 i Tetma va emetre la factura corresponent al primer mes de servici el passat 31 de març. La factura es va registrar en el Punt General d’Entrada de Factures Electròniques de l’Administració General de l’Estat el 7 d’abril. 

 

L’empresa comunica que té un nou compte

El 23 d’abril, el departament d’intervenció de l’Ajuntament rep un correu electrònic que sol·licita l’ingrés dels pagaments relatius al contracte del servici de recollida de fem en un nou compte. El personal tècnic de l’Ajuntament requerix el detall de la modificació i els estafadors remeten una certificació bancària falsa i un fals document de l’empresa, que són disfressats amb tota una sèrie de segells i signatures i que induïxen a l’error. L’Ajuntament abona la factura el 30 d’abril en el compte fraudulent. 

 

L’estafa es destapa este dilluns quan Tetma reclama el pagament de la factura registrada el 7 d’abril. L’Ajuntament remet les dades corresponents a l’ingrés en qüestió i Tetma confirma, este dimarts, que no és titular del compte ni de les adreces de correu electrònic des de les que s’ha fet el frau.

 

L’Ajuntament ha sol·licitat al seu banc la retrocessió de la transferència per a intentar recuperar els diners i l’alcaldessa ha formulat la denúncia per a intentar atrapar als responsables. A demés, l’empresa del servici de neteja viària ha anunciat que també interposarà una denúncia per suplantació d’identitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.