Estafen 135.400 euros a l’Ajuntament d’Algemesí

 

L’Ajuntament d’Algemesí, en la comarca de la Ribera Alta (València), ha denunciat este matí davant de la Policia Nacional una estafa per un total de 135.401,54 euros com a resultat del pagament d’una mensualitat del servici de recollida de fems i neteja viària en un compte fraudulent. Els delinqüents van falsificar documents i certificats bancaris per a suplantar a l’empresa proveïdora i a una entitat financera davant del departament d’intervenció municipal.

 

L’alcaldessa Marta Trenzano i el primer tinent d’alcaldia Pere Blanco han formulat la denúncia este matí una volta que el servici de neteja viària, l’empresa Tetma, ha confirmat que ni és ni mai ha sigut titular del compte en el que es va ingressar la factura corresponent el passat mes de desembre.

 

L’Ajuntament d’Algemesí va adjudicar el servici de recollida de residus sòlids urbans i neteja viària el novembre passat per a un període de deu anys. El contracte va arrancar l’1 de desembre de 2019 i Tetma va emetre la factura corresponent al primer mes de servici el passat 31 de març. La factura es va registrar en el Punt General d’Entrada de Factures Electròniques de l’Administració General de l’Estat el 7 d’abril. 

 

L’empresa comunica que té un nou compte

El 23 d’abril, el departament d’intervenció de l’Ajuntament rep un correu electrònic que sol·licita l’ingrés dels pagaments relatius al contracte del servici de recollida de fem en un nou compte. El personal tècnic de l’Ajuntament requerix el detall de la modificació i els estafadors remeten una certificació bancària falsa i un fals document de l’empresa, que són disfressats amb tota una sèrie de segells i signatures i que induïxen a l’error. L’Ajuntament abona la factura el 30 d’abril en el compte fraudulent. 

 

L’estafa es destapa este dilluns quan Tetma reclama el pagament de la factura registrada el 7 d’abril. L’Ajuntament remet les dades corresponents a l’ingrés en qüestió i Tetma confirma, este dimarts, que no és titular del compte ni de les adreces de correu electrònic des de les que s’ha fet el frau.

 

L’Ajuntament ha sol·licitat al seu banc la retrocessió de la transferència per a intentar recuperar els diners i l’alcaldessa ha formulat la denúncia per a intentar atrapar als responsables. A demés, l’empresa del servici de neteja viària ha anunciat que també interposarà una denúncia per suplantació d’identitat.

Últimes notícies

Oratge estable este dissabte a la Comunitat Valenciana amb més calor i vent fluix

El dissabte arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, pujada de temperatures, especialment en l’interior de València, i vent fluix variable que girarà a est i sud-est.

Demanen 13 anys de presó per a dos músics acusats de violar una jove després d’un concert a València

Dos músics s’enfronten a 13 anys de presó per una presumpta violació a una jove en un hotel després d’un concert de rap a Mislata. La setmana també concentra diversos judicis a València per delictes d’odi, agressions, estafes massives i apropiació indeguda.

Els bombers continuen treballant per extingir l’incendi forestal de Serra, ja estabilitzat

Els bombers mantenen hui els treballs d’extinció de l’incendi forestal declarat divendres a Serra, estabilitzat des de les 20.00 hores i sense mitjans aeris del MITECO operatius des d’última hora de la vesprada.

Comprar vivenda en la Comunitat Valenciana és més car que mai en el primer trimestre

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana ha arribat als 1.898 euros per metre quadrat en el primer trimestre de 2026, un 17,2 % més que un any abans i per damunt dels valors de la bambolla immobiliària.

Un virus obliga a arrancar milers de llimoners després d’una campanya de preus rècord

El virus de la clorosi nervial groga s’ha detectat en joves llimoners d’Alacant i Múrcia després d’una campanya catalogada d’històrica per preus i qualitat, i el sector dona per fet que caldrà arrancar milers d’arbres.

Macrooperació antidroga al Llevant: 28 detinguts i 30 quilos de cocaïna confiscats

La Policia Nacional ha desmantellat una xarxa de narcotràfic amb ramificacions a València, Alacant i Múrcia, amb 28 detinguts i un important arsenal de droga, diners i armes confiscats.

Uns 30.000 metges valencians afronten una cinquena setmana de vaga des d’este dilluns

Prop de 30.000 metges valencians estan cridats a una nova setmana de vaga entre el 15 i el 19 de juny per reclamar millores laborals, més personal i una atenció sanitària de qualitat.

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.