12.9 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

Estafen 135.400 euros a l’Ajuntament d’Algemesí

 

L’Ajuntament d’Algemesí, en la comarca de la Ribera Alta (València), ha denunciat este matí davant de la Policia Nacional una estafa per un total de 135.401,54 euros com a resultat del pagament d’una mensualitat del servici de recollida de fems i neteja viària en un compte fraudulent. Els delinqüents van falsificar documents i certificats bancaris per a suplantar a l’empresa proveïdora i a una entitat financera davant del departament d’intervenció municipal.

 

L’alcaldessa Marta Trenzano i el primer tinent d’alcaldia Pere Blanco han formulat la denúncia este matí una volta que el servici de neteja viària, l’empresa Tetma, ha confirmat que ni és ni mai ha sigut titular del compte en el que es va ingressar la factura corresponent el passat mes de desembre.

 

L’Ajuntament d’Algemesí va adjudicar el servici de recollida de residus sòlids urbans i neteja viària el novembre passat per a un període de deu anys. El contracte va arrancar l’1 de desembre de 2019 i Tetma va emetre la factura corresponent al primer mes de servici el passat 31 de març. La factura es va registrar en el Punt General d’Entrada de Factures Electròniques de l’Administració General de l’Estat el 7 d’abril. 

 

L’empresa comunica que té un nou compte

El 23 d’abril, el departament d’intervenció de l’Ajuntament rep un correu electrònic que sol·licita l’ingrés dels pagaments relatius al contracte del servici de recollida de fem en un nou compte. El personal tècnic de l’Ajuntament requerix el detall de la modificació i els estafadors remeten una certificació bancària falsa i un fals document de l’empresa, que són disfressats amb tota una sèrie de segells i signatures i que induïxen a l’error. L’Ajuntament abona la factura el 30 d’abril en el compte fraudulent. 

 

L’estafa es destapa este dilluns quan Tetma reclama el pagament de la factura registrada el 7 d’abril. L’Ajuntament remet les dades corresponents a l’ingrés en qüestió i Tetma confirma, este dimarts, que no és titular del compte ni de les adreces de correu electrònic des de les que s’ha fet el frau.

 

L’Ajuntament ha sol·licitat al seu banc la retrocessió de la transferència per a intentar recuperar els diners i l’alcaldessa ha formulat la denúncia per a intentar atrapar als responsables. A demés, l’empresa del servici de neteja viària ha anunciat que també interposarà una denúncia per suplantació d’identitat.

Últimes notícies

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.

18 anys i 9 mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella a Alacant i gravar-ho en vídeo

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 18 anys i nou mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella, de 2 anys, i gravar-lo en vídeo. Va reconéixer els fets després d'un acord amb la Fiscalia i emmagatzemava pornografia infantil des de 2017.

L’Audiència rebutja el sobreseïment i manté la investigació a Salomé Pradas per la DANA

L'Audiència Provincial de València ha confirmat la negativa a l'arxiu lliure de la causa i ha desestimat el recurs de la exconsellera. La instrucció ha seguit oberta en apreciar-se indicis.

CSIF denuncia saturació en Urgències de Llíria i Arnau per falta d’espai i esperes de més de 4 hores

CSIF ha alertat de la saturació en les Urgències dels hospitals de Llíria i Arnau de Vilanova per falta d'espai, amb esperes de més de quatre hores. El sindicat demana reforços de personal i ampliació d'instal·lacions.

La jutgessa de la DANA se centra en la retirada de bombers i ordena identificar als equips

La instructora ha ordenat identificar als bombers que van vigilar llits el 29-O i ha anomenat de nou a un tècnic de Es-Alert. També recapta informació de CHJ i conselleries per a afinar la cronologia i la cadena de decisions.

La Policia d’Indonèsia investiga per negligència al capità del vaixell de valencians que va naufragar en Komodo

La investigació se centra en el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat amb sis valencians a bord. Tres van morir, dos van ser rescatats i un xiquet seguix desaparegut.

Indonèsia accelera el límit per a trobar al xiquet valencià desaparegut després del naufragi en Komodo

L'operatiu en Komodo entra en la seua jornada final per a localitzar a Quique, de 10 anys, després de catorze dies sense resultats. La Policia investiga possible negligència.