Estafen 135.400 euros a l’Ajuntament d’Algemesí

 

L’Ajuntament d’Algemesí, en la comarca de la Ribera Alta (València), ha denunciat este matí davant de la Policia Nacional una estafa per un total de 135.401,54 euros com a resultat del pagament d’una mensualitat del servici de recollida de fems i neteja viària en un compte fraudulent. Els delinqüents van falsificar documents i certificats bancaris per a suplantar a l’empresa proveïdora i a una entitat financera davant del departament d’intervenció municipal.

 

L’alcaldessa Marta Trenzano i el primer tinent d’alcaldia Pere Blanco han formulat la denúncia este matí una volta que el servici de neteja viària, l’empresa Tetma, ha confirmat que ni és ni mai ha sigut titular del compte en el que es va ingressar la factura corresponent el passat mes de desembre.

 

L’Ajuntament d’Algemesí va adjudicar el servici de recollida de residus sòlids urbans i neteja viària el novembre passat per a un període de deu anys. El contracte va arrancar l’1 de desembre de 2019 i Tetma va emetre la factura corresponent al primer mes de servici el passat 31 de març. La factura es va registrar en el Punt General d’Entrada de Factures Electròniques de l’Administració General de l’Estat el 7 d’abril. 

 

L’empresa comunica que té un nou compte

El 23 d’abril, el departament d’intervenció de l’Ajuntament rep un correu electrònic que sol·licita l’ingrés dels pagaments relatius al contracte del servici de recollida de fem en un nou compte. El personal tècnic de l’Ajuntament requerix el detall de la modificació i els estafadors remeten una certificació bancària falsa i un fals document de l’empresa, que són disfressats amb tota una sèrie de segells i signatures i que induïxen a l’error. L’Ajuntament abona la factura el 30 d’abril en el compte fraudulent. 

 

L’estafa es destapa este dilluns quan Tetma reclama el pagament de la factura registrada el 7 d’abril. L’Ajuntament remet les dades corresponents a l’ingrés en qüestió i Tetma confirma, este dimarts, que no és titular del compte ni de les adreces de correu electrònic des de les que s’ha fet el frau.

 

L’Ajuntament ha sol·licitat al seu banc la retrocessió de la transferència per a intentar recuperar els diners i l’alcaldessa ha formulat la denúncia per a intentar atrapar als responsables. A demés, l’empresa del servici de neteja viària ha anunciat que també interposarà una denúncia per suplantació d’identitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.