Estafen més de 108.000 euros mitjançant el mètode de ‘phishing’

La Guàrdia Civil de València, en el marc de l’operació “MUZIB”, ha detingut a 22 persones pels delictes de pertinença a organització criminal, estafa continuada, falsedat documental, descobriment i revelació de secrets en diferents punts de la geografia espanyola.

L’operació va començar l’any passat, després de denúncia interposada en el Lloc de la Guàrdia Civil de Tavernes de la Valldigna per un delicte d’estafa a través d’una plataforma de pagament mòbil.

Modus operandi

El modus operandi emprat per la banda consistia a emular les pàgines web de diverses entitats bancàries, abans de la comissió del delicte, on en els correu “ham” enviats, incloïen aquesta URL. D’aquesta manera, els detinguts obtenien les claus, contrasenyes o signatures digitals de la persona perjudicada per a així poder accedir als seus comptes bancaris i realitzar qualsevol mena de transferència bancària sense el seu consentiment.

Transcurs de la investigació

Fruit de les labors investigadores es va poder identificar a les persones beneficiàries dels traspassos fraudulents i així conéixer la totalitat dels comptes bancaris sota la seua titularitat.

Els investigadors, no sols van haver de recopilar i analitzar les denúncies interposades en Guàrdia Civil, com també en el Cos Nacional de Policia, Mossos d’Esquadra, Policia Foral de Navarra, Ertzaina, i Policia Municipal de Madrid.

A més, amb l’avanç de la investigació va permetre esbrinar que els detinguts realitzaven transferències repetitives, de no més de 500 euros en cada operació per a no ser descoberts, arribant fins i tot en algun cas a buidar un compte amb 8000 euros, en tan sols 16 transaccions.

Durant l’operació, l’equip investigador va esbrinar, que en l’entramat criminal s’havien utilitzat “mules bancàries”, les quals prestaven els seus comptes a canvi d’una remuneració econòmica.

Finalment, després de les perquisicions realitzades pels agents es va poder constatar que els investigats van utilitzar un total de 34 comptes bancaris i 48 línies de telèfon, no sols al seu nom com de tercers, fins i tot amb identitats falses per a dificultar la labor d’investigació.

Fase d’explotació detencions

A causa de la complexitat de l’operació i després de mesos d’investigació s’han detingut a 22 persones en diferents punts de la geografia espanyola. Concretament, 1 persona a Tarragona, 6 a Barcelona, 8 a Palma, 1 a Sevilla, 3 a Sant Sebastià, 2 a Oviedo i 1 a Pamplona.

Finalment, l’operació va culminar amb la detenció de 22 persones de les quals 10 eren homes i 12 dones, d’edats compreses entre els 22 i 63 anys, de nacionalitats espanyola, cubana, marroquina, portuguesa i senegalesa. Se’ls atribueixen 61 delictes d’estafa continuada, pertinença a grup criminal, 61 delictes de falsedat documental, 61 descobriments i revelació de secrets.

A més, s’han bloquejat judicialment 29 comptes bancaris, així com 20500 euros i esclarit 56 fets delictius.

Fins al moment no es dona per desarticulat per complet a aquest grup criminal i s’està pendent de més detencions.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Sueca.

Per a evitar ser víctima d’aquesta mena de delicte conegut com a “phishing” o robatori d’identitat, s’han de tindre en compte les següents consideracions i mesures de seguretat:

• Importància de NO facilitar les dades personals a tercers
• La Guàrdia Civil alerta que existeixen entramats criminals que fent-se passar per, entitats bancàries, o realitzant falses ofertes d’ocupacions, sol·liciten a les seues potencials víctimes dades personals i documents identificatius.
• Per tot això s’aconsella la desconfiança absoluta davant aquesta mena de sol·licituds, no facilitant mai dades personals, o de tercers a desconeguts en la web, i pensar que en la major part de les ocasions les dades que sol·liciten ja estan en poder de la vertadera entitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.

Un Raig llançat rep a un Llevant urgit per puntuar

El Llamp encadena sis partits sense perdre i es mesura el dilluns (21.00) a un Llevant penúltim, que necessita sumar per a acostar-se a la salvació després de l'ensopegada de l'Elx.

La falla Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una figura de 'Onírica'. L'elecció tanca els indults i precedix al veredicte infantil.

Diego Ventura reafirma a València el seu lideratge en el rejoneo

El rellonejador sevillà va tallar dos orelles en la matinal de Falles i va eixir a coll després de dos faenes de precisió i ajust. Cartagena i Vicens van quedar molt per davall.

35 intervencions pel vent a València fins a les 16.00, amb caigudes de branques, antenes i tanques

Els bombers han atés 27 avisos a la ciutat i 8 a la província pel vent, amb ratxes de fins a 103 km/h i avisos taronja i groc.

València es rendix a la mascletà que obri la Setmana Gran de les Falles 2026

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes ha inaugurat la Setmana Gran amb un tret trepidant que ha dibuixat la bandera d'Espanya i la Senyera. La jornada, seguida des del balcó per Sara García, ha tancat amb un terratrémol final i 66 assistències de Creu Roja.