8 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Estafen més de 108.000 euros mitjançant el mètode de ‘phishing’

La Guàrdia Civil de València, en el marc de l’operació “MUZIB”, ha detingut a 22 persones pels delictes de pertinença a organització criminal, estafa continuada, falsedat documental, descobriment i revelació de secrets en diferents punts de la geografia espanyola.

L’operació va començar l’any passat, després de denúncia interposada en el Lloc de la Guàrdia Civil de Tavernes de la Valldigna per un delicte d’estafa a través d’una plataforma de pagament mòbil.

Modus operandi

El modus operandi emprat per la banda consistia a emular les pàgines web de diverses entitats bancàries, abans de la comissió del delicte, on en els correu “ham” enviats, incloïen aquesta URL. D’aquesta manera, els detinguts obtenien les claus, contrasenyes o signatures digitals de la persona perjudicada per a així poder accedir als seus comptes bancaris i realitzar qualsevol mena de transferència bancària sense el seu consentiment.

Transcurs de la investigació

Fruit de les labors investigadores es va poder identificar a les persones beneficiàries dels traspassos fraudulents i així conéixer la totalitat dels comptes bancaris sota la seua titularitat.

Els investigadors, no sols van haver de recopilar i analitzar les denúncies interposades en Guàrdia Civil, com també en el Cos Nacional de Policia, Mossos d’Esquadra, Policia Foral de Navarra, Ertzaina, i Policia Municipal de Madrid.

A més, amb l’avanç de la investigació va permetre esbrinar que els detinguts realitzaven transferències repetitives, de no més de 500 euros en cada operació per a no ser descoberts, arribant fins i tot en algun cas a buidar un compte amb 8000 euros, en tan sols 16 transaccions.

Durant l’operació, l’equip investigador va esbrinar, que en l’entramat criminal s’havien utilitzat “mules bancàries”, les quals prestaven els seus comptes a canvi d’una remuneració econòmica.

Finalment, després de les perquisicions realitzades pels agents es va poder constatar que els investigats van utilitzar un total de 34 comptes bancaris i 48 línies de telèfon, no sols al seu nom com de tercers, fins i tot amb identitats falses per a dificultar la labor d’investigació.

Fase d’explotació detencions

A causa de la complexitat de l’operació i després de mesos d’investigació s’han detingut a 22 persones en diferents punts de la geografia espanyola. Concretament, 1 persona a Tarragona, 6 a Barcelona, 8 a Palma, 1 a Sevilla, 3 a Sant Sebastià, 2 a Oviedo i 1 a Pamplona.

Finalment, l’operació va culminar amb la detenció de 22 persones de les quals 10 eren homes i 12 dones, d’edats compreses entre els 22 i 63 anys, de nacionalitats espanyola, cubana, marroquina, portuguesa i senegalesa. Se’ls atribueixen 61 delictes d’estafa continuada, pertinença a grup criminal, 61 delictes de falsedat documental, 61 descobriments i revelació de secrets.

A més, s’han bloquejat judicialment 29 comptes bancaris, així com 20500 euros i esclarit 56 fets delictius.

Fins al moment no es dona per desarticulat per complet a aquest grup criminal i s’està pendent de més detencions.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Sueca.

Per a evitar ser víctima d’aquesta mena de delicte conegut com a “phishing” o robatori d’identitat, s’han de tindre en compte les següents consideracions i mesures de seguretat:

• Importància de NO facilitar les dades personals a tercers
• La Guàrdia Civil alerta que existeixen entramats criminals que fent-se passar per, entitats bancàries, o realitzant falses ofertes d’ocupacions, sol·liciten a les seues potencials víctimes dades personals i documents identificatius.
• Per tot això s’aconsella la desconfiança absoluta davant aquesta mena de sol·licituds, no facilitant mai dades personals, o de tercers a desconeguts en la web, i pensar que en la major part de les ocasions les dades que sol·liciten ja estan en poder de la vertadera entitat.

Últimes notícies

76-73: València Basket resistix el desplegament físic de l’Estrella Roja

València Basket va véncer 76-73 a Estrella Roja en un partit molt físic. La major rotació local i els robatoris en primera línia van decidir un final atapeït.

La xilena d’Hugo Duro decidix el derbi per al València

El València va véncer 1-0 al Llevant amb una xilena d'Hugo Duro en el 79 després d'un centre de Gayà. Ryan va sostindre als visitants i el VAR va anul·lar un gol previ.

Un home ha resultat ferit en una deflagració de gas per una estufa a Benicarló

Una possible acumulació de gas derivat d'una estufa ha provocat una deflagració en una vivenda de Benicarló que ha deixat ferit a un home de 71 anys. Les finestres han col·lapsat i han caigut sobre vehicles, sense incendi.

El Jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la defunció d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica seguix en UCI.

Pérez Llorca defén que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en plena DANA

El dirigent del PP valencià ha declarat com a testimoni que l'encreuament de crides amb Pradas i Mazón el dia de la DANA va ser casual i sense intermediacions.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental i una altra de 4 roman en l’UCI

Una menor de 6 anys ha mort hores després de ser atesa en una clínica d'Alzira; una altra de 4 va ser traslladada a l'UCI pediàtrica del Clínic de València. Sanitat ha obert un expedient i ha suspés cautelarment l'activitat del centre.

Ciutadans veu en el testimoniatge de Pérez Llorca la prova que Mazón sí que estava informat de la dana

Ciutadans sosté que la declaració de Juanfran Pérez Llorca davant el Jutjat de Catarroja demostra que Carlos Mazón coneixia la riuada del 29 d'octubre. La formació seguirà personada per a exigir transparència.

Vox avisa al PP: tibarà al màxim les negociacions i no tem repetir eleccions

Vox ha endurit la seua postura davant el PP i ha advertit que forçarà les negociacions per a imposar el seu programa, sense descartar repetir eleccions. Abascal ha confiat a tancar un acord a València que incloga infraestructures hidràuliques.