Dos joves detinguts per estafes en línia mitjançant phishing

La Guàrdia Civil de la Regió de Múrcia, en el marc de l’operació ‘Lanuja’, ha desenvolupat una investigació per a esclarir una sèrie d’estafes que ha culminat amb la desarticulació d’un entramat delictiu dedicat a suplantar a entitats financeres per a accedir il·lícitament a comptes bancaris. El valor econòmic dels beneficis obtinguts ronda els 42.000 euros.

Dos persones han sigut detingudes a San Javier (Múrcia), a les quals, fins al moment, se’ls atribueix la presumpta autoria d’una quinzena de delictes d’estafa i usurpació d’identitat, amb perjudicats a València, Màlaga, Granada, Jaén, Tenerife, Madrid i Múrcia.

La investigació es va iniciar el mes de setembre de 2021, quan un veí del municipi de San Javier va denunciar davant la Guàrdia Civil haver sigut objecte d’una estafa consistent en l’apropiació il·legítima de la seua contrasenya de banca en línia, la qual cosa va culminar amb diversos càrrecs fraudulents en el seu compte corrent.

Els agents van descobrir que darrere d’aquesta primera estafa existien una altra sèrie de perjudicats en el que es va revelar com un entramat delictiu que utilitzava dos vies per a dur a terme el seu ‘modus operandi’, d’una banda a través de trucades telefòniques, en les quals es feien passar per empleats de banca; i per l’altre, amb l’enviament de missatges de telefonia mòbil sota l’aparença formal de reconegudes entitats financeres, amb els quals sol·licitaven la introducció de les claus o de la numeració de les targetes bancàries amb la falsa necessitat d’actualitzar les seues dades.

Aprofitant el canvi corporatiu o la fusió d’algunes d’aquestes entitats bancàries, confonien a les seues víctimes per a obtindre de manera fraudulenta dades confidencials. D’aquesta manera, s’haurien realitzat prop de mil trucades telefòniques i enviaments massius i indiscriminats de SMS dirigits a centenars de particulars.

Per a això, no van dubtar a utilitzar línies telefòniques de terceres persones, fins i tot dels seus familiars que, aliens a l’activitat delictiva, van resultar afectats per la usurpació fraudulenta de la seua identitat.

Segons es desprén de la investigació, després d’aconseguir l’accés als comptes bancaris i per a no alçar sospites, es ‘feien’ amb xicotetes quantitats, si bé, a conseqüència del volum total fins ara constatat, els beneficis obtinguts ronden els 42.000 euros.

Recentment, l’operació ‘Lanuja’ ha culminat amb la localització i detenció de dos homes, de nacionalitat marroquina, de 24 i 27 anys, i veïns de San Javier, com a presumptes autors dels delictes d’estafa i usurpació d’identitat.

Els detinguts i les diligències instruïdes han sigut posats a la disposició del jutjat d’Instrucció de San Javier, que ha ordenat l’ingrés a la presó d’un dels arrestats.

Consells de seguretat davant el Phishing

No proporciones informació bancària en pàgines web a les quals has accedit des d’un enllaç inclòs en un SMS o un email.
Els codis d’accés a la banca en línia mai seran sol·licitats per la teua entitat financera mitjançant email
 Desconfia d’aquells missatges alarmants en els quals es requereix màxima urgència per a dur a terme una operació
 Recorda que les pàgines web segures comencen sempre per https i contenen un cadenat tancat en la barra de navegació
Contacta amb la teua entitat bancària si reps algun missatge sospitós

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.