Dos joves detinguts per estafes en línia mitjançant phishing

Ejemplo de shortcode con estilo
El valor econòmic dels beneficis obtinguts per a accedir il·lícitament a comptes bancaris ronda els 42.000 euros

La Guàrdia Civil de la Regió de Múrcia, en el marc de l’operació ‘Lanuja’, ha desenvolupat una investigació per a esclarir una sèrie d’estafes que ha culminat amb la desarticulació d’un entramat delictiu dedicat a suplantar a entitats financeres per a accedir il·lícitament a comptes bancaris. El valor econòmic dels beneficis obtinguts ronda els 42.000 euros.

Dos persones han sigut detingudes a San Javier (Múrcia), a les quals, fins al moment, se’ls atribueix la presumpta autoria d’una quinzena de delictes d’estafa i usurpació d’identitat, amb perjudicats a València, Màlaga, Granada, Jaén, Tenerife, Madrid i Múrcia.

La investigació es va iniciar el mes de setembre de 2021, quan un veí del municipi de San Javier va denunciar davant la Guàrdia Civil haver sigut objecte d’una estafa consistent en l’apropiació il·legítima de la seua contrasenya de banca en línia, la qual cosa va culminar amb diversos càrrecs fraudulents en el seu compte corrent.

Els agents van descobrir que darrere d’aquesta primera estafa existien una altra sèrie de perjudicats en el que es va revelar com un entramat delictiu que utilitzava dos vies per a dur a terme el seu ‘modus operandi’, d’una banda a través de trucades telefòniques, en les quals es feien passar per empleats de banca; i per l’altre, amb l’enviament de missatges de telefonia mòbil sota l’aparença formal de reconegudes entitats financeres, amb els quals sol·licitaven la introducció de les claus o de la numeració de les targetes bancàries amb la falsa necessitat d’actualitzar les seues dades.

Aprofitant el canvi corporatiu o la fusió d’algunes d’aquestes entitats bancàries, confonien a les seues víctimes per a obtindre de manera fraudulenta dades confidencials. D’aquesta manera, s’haurien realitzat prop de mil trucades telefòniques i enviaments massius i indiscriminats de SMS dirigits a centenars de particulars.

Per a això, no van dubtar a utilitzar línies telefòniques de terceres persones, fins i tot dels seus familiars que, aliens a l’activitat delictiva, van resultar afectats per la usurpació fraudulenta de la seua identitat.

Segons es desprén de la investigació, després d’aconseguir l’accés als comptes bancaris i per a no alçar sospites, es ‘feien’ amb xicotetes quantitats, si bé, a conseqüència del volum total fins ara constatat, els beneficis obtinguts ronden els 42.000 euros.

Recentment, l’operació ‘Lanuja’ ha culminat amb la localització i detenció de dos homes, de nacionalitat marroquina, de 24 i 27 anys, i veïns de San Javier, com a presumptes autors dels delictes d’estafa i usurpació d’identitat.

Els detinguts i les diligències instruïdes han sigut posats a la disposició del jutjat d’Instrucció de San Javier, que ha ordenat l’ingrés a la presó d’un dels arrestats.

Consells de seguretat davant el Phishing

No proporciones informació bancària en pàgines web a les quals has accedit des d’un enllaç inclòs en un SMS o un email.
Els codis d’accés a la banca en línia mai seran sol·licitats per la teua entitat financera mitjançant email
 Desconfia d’aquells missatges alarmants en els quals es requereix màxima urgència per a dur a terme una operació
 Recorda que les pàgines web segures comencen sempre per https i contenen un cadenat tancat en la barra de navegació
Contacta amb la teua entitat bancària si reps algun missatge sospitós

Últimes notícies

El Palau de la Música bat rècord d’abonats amb un 23 % més en la temporada 2026/27

El Palau de la Música de València arranca la temporada 2026/27 amb 1.170 abonats, un augment del 23,16 %, i quasi duplica la recaptació de les primeres dos setmanes respecte a l’any anterior.

Morant alerta d’un país que il·lusiona o que espanta en les pròximes eleccions

Diana Morant advertix a Madrid que en les generals d’enguany els espanyols es juguen “un país que il·lusiona o un país que espanta” i defensa que a la ciutadania valenciana li interessa que Pedro Sánchez continue al Govern d’Espanya.

Estafen quasi 50.000 euros a un home amb una falsa oferta de telefonia i cauen a València

La Policia Nacional ha detingut a València una dona i a Sagunt un home acusats d’estafar 49.630 euros a un veí de Valladolid fent-se passar per comercials de telefonia mòbil. La ràpida denúncia ha permés bloquejar les transferències i recuperar tots els diners.

La compra d’habitatge per estrangers cau un 13 % però paga preus rècord

Les compravendes d’habitatge per estrangers han retrocedit un 13 % en la primera mitat d’any, sobretot en zones turístiques, mentres el preu per metre quadrat que paguen, especialment els no residents, continua a l’alça. La Comunitat Valenciana es manté com a destinació preferida dels no residents i registra una de les majors pujades de preu.

Arresten a Benidorm un home reclamat per Romania per alteració greu de l’ordre públic

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm un home de 41 anys reclamat per Romania per delictes contra l’ordre i la seguretat pública comesos en un casino en 2023. Sobre ell pesava una Ordre Europea de Detenció i Entrega i s’enfronta a una pena d’un any i cinc mesos de presó.

Desmantellada una plantació amb 400 plantes de marihuana en una vivenda d’urbanització a Ontinyent

La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació de marihuana amb 400 plantes en una vivenda d’una urbanització d’Ontinyent i ha detingut un home de 37 anys acusat de delicte contra la salut pública i frau elèctric.

La Albufera aguanta la dana però reclama un front comú per a tornar a les aigües clares

La dana va omplir la Albufera de València d’aigua, sediments i residus, però el llac ha demostrat resiliència. Ara, científics i gestors reclamen una estratègia conjunta per a millorar-ne la qualitat ecològica i recuperar les aigües clares d’antany.

Pluges intenses i tronades este dissabte a la Comunitat Valenciana

El cel estarà este dissabte molt nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats i tronades fortes, sobretot al sud, i temperatures màximes en lleuger ascens. Diumenge continuarà l’inestabilitat, amb possibles acumulats de fins a 300 litres per metre quadrat en zones de València i Alacant.