Eviten la propagació d’un incendi forestal en els voltants del Turó Negre

La Guàrdia Civil de València va evitar amb la seua ràpida actuació la propagació d’un incendi provocat per una tempesta en la zona de Turó Negre, prop del llogaret de Baldovar de Alpuente. Utilitzant tots els mitjans al seu abast, van aconseguir controlar les flames fins a l’arribada dels mitjans d’extinció.

El dia 5 de juliol la patrulla es trobava realitzant un servei de prevenció d’incendis forestals per l’alerta de tempestes a l’interior de la província de València. Al voltant de les 18.30 hores van observar un llamp caure sobre massa forestal en la zona de Turó Negre, pròxima al llogaret de Baldovar de Alpuente.

En acudir ràpidament al lloc, van trobar un incendi que afectava el matoll baix sense afectar en aqueix moment a les copes dels arbres. En atenció a les circumstàncies climatològiques, van intervindre immediatament per a evitar que el foc es convertira en un incendi de grans proporcions.

Van usar tots els mitjans al seu abast, emprant fins i tot branques verdes com “bat-focs” i apartant la vegetació seca del front de les flames per a disminuir tant la seua intensitat com la velocitat de propagació.

Gràcies a la ràpida actuació, s’aconsegueix sufocar i controlar el perímetre. Al voltant de les 19:30 h van acudir diversos veïns del llogaret de Baldovar de Alpuente amb aigua per a refrescar el perímetre. A les 20.00 hores es va guiar als mitjans d’extinció al lloc perquè, pocs minuts després, s’extingira definitivament el foc.

Últimes notícies

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.

Processen 38 persones pel cas Azud, entre elles l’exnúmero dos de Rita Barberá

El Jutjat d’Instrucció 13 de València ha tancat la instrucció del cas Azud amb 38 processats, inclosos Alfonso Grau i el cunyat de Rita Barberá, José Corbín, per presumptes comissions il·lícites.

Tres de cada quatre xiquets valencians tenen alguna alteració visual

Un 72,8 % dels xiquets i adolescents de la Comunitat Valenciana tenen alguna alteració visual diagnosticada, sobretot miopia, segons el Baròmetre de la Salut Visual 2025 del COOCV. Els experts alerten que la primera revisió arriba massa tard, cap als 10 anys de mitjana.

Gourlay defensa la seua gestió al València, demana temps i rebutja dimitir

El CEO de futbol del València, Ron Gourlay, ha defensat la seua tasca i el mercat de fitxatges, ha descartat dimitir i ha assegurat que el club no necessita un director esportiu. També ha reivindicat el projecte del Nou Mestalla com a clau per al futur econòmic de l'entitat.

Més ajudes als pobles afectats pels incendis de Tírig i Sogorb

El Govern valencià ha ampliat fins als 17,9 milions les ajudes urgents pels danys dels incendis de la Vall d’Uixó, Tírig i Sogorb, que arribaran també a set municipis de Castelló i València. El Consell estudia plans específics de recuperació i reforestació per a totes les zones afectades este estiu, inclosa El Saler.

València revisarà els tallafocs de la Devesa després de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València ha acordat revisar els tallafocs i la gestió forestal de la Devesa després de l’incendi d’El Saler, i preparar un pla tècnic de reforestació per a recuperar la zona afectada.

El Valencia CF es conjura per reaccionar i dona plena confiança a Corberán

El conseller delegat de futbol del Valencia CF, Ron Gourlay, ha ratificat la seua confiança total en Carlos Corberán malgrat l’inici de Lliga i ha fixat com a meta de la temporada avançar i millorar els resultats de l’últim curs.