Eviten la propagació d’un incendi forestal en els voltants del Turó Negre

La Guàrdia Civil de València va evitar amb la seua ràpida actuació la propagació d’un incendi provocat per una tempesta en la zona de Turó Negre, prop del llogaret de Baldovar de Alpuente. Utilitzant tots els mitjans al seu abast, van aconseguir controlar les flames fins a l’arribada dels mitjans d’extinció.

El dia 5 de juliol la patrulla es trobava realitzant un servei de prevenció d’incendis forestals per l’alerta de tempestes a l’interior de la província de València. Al voltant de les 18.30 hores van observar un llamp caure sobre massa forestal en la zona de Turó Negre, pròxima al llogaret de Baldovar de Alpuente.

En acudir ràpidament al lloc, van trobar un incendi que afectava el matoll baix sense afectar en aqueix moment a les copes dels arbres. En atenció a les circumstàncies climatològiques, van intervindre immediatament per a evitar que el foc es convertira en un incendi de grans proporcions.

Van usar tots els mitjans al seu abast, emprant fins i tot branques verdes com “bat-focs” i apartant la vegetació seca del front de les flames per a disminuir tant la seua intensitat com la velocitat de propagació.

Gràcies a la ràpida actuació, s’aconsegueix sufocar i controlar el perímetre. Al voltant de les 19:30 h van acudir diversos veïns del llogaret de Baldovar de Alpuente amb aigua per a refrescar el perímetre. A les 20.00 hores es va guiar als mitjans d’extinció al lloc perquè, pocs minuts després, s’extingira definitivament el foc.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.