Eviten la propagació d’un incendi forestal en els voltants del Turó Negre

La Guàrdia Civil de València va evitar amb la seua ràpida actuació la propagació d’un incendi provocat per una tempesta en la zona de Turó Negre, prop del llogaret de Baldovar de Alpuente. Utilitzant tots els mitjans al seu abast, van aconseguir controlar les flames fins a l’arribada dels mitjans d’extinció.

El dia 5 de juliol la patrulla es trobava realitzant un servei de prevenció d’incendis forestals per l’alerta de tempestes a l’interior de la província de València. Al voltant de les 18.30 hores van observar un llamp caure sobre massa forestal en la zona de Turó Negre, pròxima al llogaret de Baldovar de Alpuente.

En acudir ràpidament al lloc, van trobar un incendi que afectava el matoll baix sense afectar en aqueix moment a les copes dels arbres. En atenció a les circumstàncies climatològiques, van intervindre immediatament per a evitar que el foc es convertira en un incendi de grans proporcions.

Van usar tots els mitjans al seu abast, emprant fins i tot branques verdes com “bat-focs” i apartant la vegetació seca del front de les flames per a disminuir tant la seua intensitat com la velocitat de propagació.

Gràcies a la ràpida actuació, s’aconsegueix sufocar i controlar el perímetre. Al voltant de les 19:30 h van acudir diversos veïns del llogaret de Baldovar de Alpuente amb aigua per a refrescar el perímetre. A les 20.00 hores es va guiar als mitjans d’extinció al lloc perquè, pocs minuts després, s’extingira definitivament el foc.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.

Emergències recomana a les persones asmàtiques usar màscara per l’alta concentració de pols en suspensió

La prevista màxima concentració de pols en suspensió entre la matinada del dissabte i la del diumenge porta a Emergències a aconsellar màscara i tancament de finestres a persones asmàtiques o amb problemes respiratoris.