Eviten la propagació d’un incendi forestal en els voltants del Turó Negre

La Guàrdia Civil de València va evitar amb la seua ràpida actuació la propagació d’un incendi provocat per una tempesta en la zona de Turó Negre, prop del llogaret de Baldovar de Alpuente. Utilitzant tots els mitjans al seu abast, van aconseguir controlar les flames fins a l’arribada dels mitjans d’extinció.

El dia 5 de juliol la patrulla es trobava realitzant un servei de prevenció d’incendis forestals per l’alerta de tempestes a l’interior de la província de València. Al voltant de les 18.30 hores van observar un llamp caure sobre massa forestal en la zona de Turó Negre, pròxima al llogaret de Baldovar de Alpuente.

En acudir ràpidament al lloc, van trobar un incendi que afectava el matoll baix sense afectar en aqueix moment a les copes dels arbres. En atenció a les circumstàncies climatològiques, van intervindre immediatament per a evitar que el foc es convertira en un incendi de grans proporcions.

Van usar tots els mitjans al seu abast, emprant fins i tot branques verdes com “bat-focs” i apartant la vegetació seca del front de les flames per a disminuir tant la seua intensitat com la velocitat de propagació.

Gràcies a la ràpida actuació, s’aconsegueix sufocar i controlar el perímetre. Al voltant de les 19:30 h van acudir diversos veïns del llogaret de Baldovar de Alpuente amb aigua per a refrescar el perímetre. A les 20.00 hores es va guiar als mitjans d’extinció al lloc perquè, pocs minuts després, s’extingira definitivament el foc.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.