Eviten la propagació d’un incendi forestal en els voltants del Turó Negre

La Guàrdia Civil de València va evitar amb la seua ràpida actuació la propagació d’un incendi provocat per una tempesta en la zona de Turó Negre, prop del llogaret de Baldovar de Alpuente. Utilitzant tots els mitjans al seu abast, van aconseguir controlar les flames fins a l’arribada dels mitjans d’extinció.

El dia 5 de juliol la patrulla es trobava realitzant un servei de prevenció d’incendis forestals per l’alerta de tempestes a l’interior de la província de València. Al voltant de les 18.30 hores van observar un llamp caure sobre massa forestal en la zona de Turó Negre, pròxima al llogaret de Baldovar de Alpuente.

En acudir ràpidament al lloc, van trobar un incendi que afectava el matoll baix sense afectar en aqueix moment a les copes dels arbres. En atenció a les circumstàncies climatològiques, van intervindre immediatament per a evitar que el foc es convertira en un incendi de grans proporcions.

Van usar tots els mitjans al seu abast, emprant fins i tot branques verdes com “bat-focs” i apartant la vegetació seca del front de les flames per a disminuir tant la seua intensitat com la velocitat de propagació.

Gràcies a la ràpida actuació, s’aconsegueix sufocar i controlar el perímetre. Al voltant de les 19:30 h van acudir diversos veïns del llogaret de Baldovar de Alpuente amb aigua per a refrescar el perímetre. A les 20.00 hores es va guiar als mitjans d’extinció al lloc perquè, pocs minuts després, s’extingira definitivament el foc.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.