Dos anys de presó a un professor d’Alcorà per exaltar en xarxes socials el terrorisme gihadista

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a un professor d’Alcorà a dos anys de presó i al pagament d’una multa de 1.080 euros com a autor d’un delicte comés en ocasió de l’exercici dels drets fonamentals i de les llibertats públiques garantits per la Constitució, per exaltar en xarxes socials el terrorisme gihadista i publicar missatges d’odi cap a diversos col·lectius.

El condemnat, que també havia exercit com a imant, no podrà dedicar-se a cap professió relacionada amb l’educació, en l’àmbit docent, esportiu o de temps lliure durant cinc anys, a excepció de l’ensenyament de l’idioma àrab, que podrà impartir però sense cobrar per això.

En la sentència, que ha sigut declarada ferma després d’un acord de conformitat entre les parts pel qual l’acusat va reconéixer els fets, se li suspén l’execució de la pena privativa de llibertat a condició que no delinquisca durant els pròxims tres anys.

Els fets van succeir entre els anys 2014 a 2021, quan l’home va publicar en diferents perfils de Facebook diversos missatges en els quals enaltia als “màrtirs” del terrorisme gihadista i animava a altres persones al fet que s’uniren a la lluita i imitaren les seues accions.

En aqueixes publicacions també negava l’existència dels atemptats de l’11-M, que va qualificar d’un ‘muntatge per a culpabilitzar-los i especular amb els terrenys’.

La sentència estableix que el reu pretenia crear amb aquests missatges un “ambient d’hostilitat i animadversió” cap a determinats col·lectius com els jueus, els xiïtes, als quals va anomenar “rucs” i “ases”, o els cristians, als quals culpava de diferents catàstrofes de la humanitat.

Quant al col·lectiu LGTBI, els qualificava de “desviats de la humanitat” i reprovava l’hissat de la bandera arc de Sant Martí en la seu de la Unió Europea.

De tot el seu discurs es desprén aquest ànim d’humiliació, menyspreu i descrèdit respecte dels col·lectius citats, al mateix temps que una clara exhortació al fet que s’actue contra ells, objectiu que s’acreix per la condició de professor d’Alcorà de l’acusat, que també havia exercit com a imant”, assenyala el Tribunal.

Últimes notícies

Compte arrere al Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 Sorolla

El Museu de la Ciutat de València inicia dilluns les obres i millores de seguretat per a acollir més de 200 quadres de Sorolla procedents de la Hispanic Society of America, amb una inversió total de 650.000 euros.

El curs 2026-2027 arranca amb pujada salarial docent i noves mobilitzacions en educació

El curs escolar 2026-2027 començarà la pròxima setmana en la Comunitat Valenciana amb l’entrada en vigor d’una pujada salarial de 200 euros al professorat pactada amb ANPE i CSIF, mentres la vaga indefinida continua suspesa però amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats majoritaris.

Els ciberacosadors de menors demanen imatges íntimes als primers minuts de xat

Un estudi de la UPV ha analitzat converses reals i conclou que més de la mitat dels ciberacosadors de xiquets, xiquetes i adolescents demanen imatges o vídeos sexuals durant els primers torns de xat, sovint disfressats de confiança i afecte per normalitzar l’explotació.

Ford Almussafes posarà damunt la taula un nou acord laboral i salarial fins a 2030

La direcció de Ford Almussafes presentarà la pròxima setmana als sindicats una proposta laboral i salarial per al període 2027-2030, que donarà continuïtat a l'actual Acord per l'Electrificació i acabarà convertint-se en conveni col·lectiu. UGT i STM-Intersindical Valenciana reclamen pujades vinculades a l'IPC i recuperar poder adquisitiu després dels anys de contenció.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda amb tres detinguts

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens i ha desmantellat una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda, on ha confiscat 200 plantes, més de 8.500 grams de droga i uns 10.000 euros en metàl·lic. Un dels arrestats ha ingressat a la presó per ordre judicial.

Temperatures altes este dissabte a l’interior i prelitoral valencià

El primer dissabte de setembre arriba amb temperatures altes a l’interior i al prelitoral de la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat i vents fluixos variables que roden a component este. Diumenge es repetiran les temperatures elevades i l’ambient estable, amb lleugeres variacions de les màximes i mínimes segons la zona.

La Oreja de Van Gogh converteix el Roig Arena en una festa de nostàlgia a València

La Oreja de Van Gogh ha omplit el Roig Arena de València amb 15.000 persones en el primer dels seus dos concerts, convertint el retrobament amb Amaia Montero en una autèntica festa de nostàlgia. El recinte celebra també el seu primer aniversari com a referent del mapa musical valencià.

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.