8.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Dos anys de presó a un professor d’Alcorà per exaltar en xarxes socials el terrorisme gihadista

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a un professor d’Alcorà a dos anys de presó i al pagament d’una multa de 1.080 euros com a autor d’un delicte comés en ocasió de l’exercici dels drets fonamentals i de les llibertats públiques garantits per la Constitució, per exaltar en xarxes socials el terrorisme gihadista i publicar missatges d’odi cap a diversos col·lectius.

El condemnat, que també havia exercit com a imant, no podrà dedicar-se a cap professió relacionada amb l’educació, en l’àmbit docent, esportiu o de temps lliure durant cinc anys, a excepció de l’ensenyament de l’idioma àrab, que podrà impartir però sense cobrar per això.

En la sentència, que ha sigut declarada ferma després d’un acord de conformitat entre les parts pel qual l’acusat va reconéixer els fets, se li suspén l’execució de la pena privativa de llibertat a condició que no delinquisca durant els pròxims tres anys.

Els fets van succeir entre els anys 2014 a 2021, quan l’home va publicar en diferents perfils de Facebook diversos missatges en els quals enaltia als “màrtirs” del terrorisme gihadista i animava a altres persones al fet que s’uniren a la lluita i imitaren les seues accions.

En aqueixes publicacions també negava l’existència dels atemptats de l’11-M, que va qualificar d’un ‘muntatge per a culpabilitzar-los i especular amb els terrenys’.

La sentència estableix que el reu pretenia crear amb aquests missatges un “ambient d’hostilitat i animadversió” cap a determinats col·lectius com els jueus, els xiïtes, als quals va anomenar “rucs” i “ases”, o els cristians, als quals culpava de diferents catàstrofes de la humanitat.

Quant al col·lectiu LGTBI, els qualificava de “desviats de la humanitat” i reprovava l’hissat de la bandera arc de Sant Martí en la seu de la Unió Europea.

De tot el seu discurs es desprén aquest ànim d’humiliació, menyspreu i descrèdit respecte dels col·lectius citats, al mateix temps que una clara exhortació al fet que s’actue contra ells, objectiu que s’acreix per la condició de professor d’Alcorà de l’acusat, que també havia exercit com a imant”, assenyala el Tribunal.

Últimes notícies

Els maquinistes convoquen una vaga general ferroviària després dels accidents mortals d’Adamuz i Gelida

Semaf denuncia el deteriorament de la xarxa i exigeix garanties de seguretat després de la mort de tres maquinistes en 48 hores

Un descarrilament a Gelida deixa un mort i desenes de ferits a la línia R4 de Rodalies

El tren ha xocat contra un mur de contenció que s’ha desprès i ha caigut sobre la via

Dimecres amb ruixats febles en la Comunitat Valenciana i màximes en lleuger ascens

Ruixats dispersos que avançaran de l'interior al litoral i nuvolositat en augment a la vesprada. Mínimes sense canvis, ponent fluix a moderat i cota de neu alta.

Activat un dispositiu de busca per a localitzar a una dona desapareguda a Favara

Els bombers de València s'han unit a l'operatiu per a localitzar a una dona desapareguda en una zona rural de Favara. El desplegament inclou drons i unitats forestals.

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.