Dos anys de presó a un professor d’Alcorà per exaltar en xarxes socials el terrorisme gihadista

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a un professor d’Alcorà a dos anys de presó i al pagament d’una multa de 1.080 euros com a autor d’un delicte comés en ocasió de l’exercici dels drets fonamentals i de les llibertats públiques garantits per la Constitució, per exaltar en xarxes socials el terrorisme gihadista i publicar missatges d’odi cap a diversos col·lectius.

El condemnat, que també havia exercit com a imant, no podrà dedicar-se a cap professió relacionada amb l’educació, en l’àmbit docent, esportiu o de temps lliure durant cinc anys, a excepció de l’ensenyament de l’idioma àrab, que podrà impartir però sense cobrar per això.

En la sentència, que ha sigut declarada ferma després d’un acord de conformitat entre les parts pel qual l’acusat va reconéixer els fets, se li suspén l’execució de la pena privativa de llibertat a condició que no delinquisca durant els pròxims tres anys.

Els fets van succeir entre els anys 2014 a 2021, quan l’home va publicar en diferents perfils de Facebook diversos missatges en els quals enaltia als “màrtirs” del terrorisme gihadista i animava a altres persones al fet que s’uniren a la lluita i imitaren les seues accions.

En aqueixes publicacions també negava l’existència dels atemptats de l’11-M, que va qualificar d’un ‘muntatge per a culpabilitzar-los i especular amb els terrenys’.

La sentència estableix que el reu pretenia crear amb aquests missatges un “ambient d’hostilitat i animadversió” cap a determinats col·lectius com els jueus, els xiïtes, als quals va anomenar “rucs” i “ases”, o els cristians, als quals culpava de diferents catàstrofes de la humanitat.

Quant al col·lectiu LGTBI, els qualificava de “desviats de la humanitat” i reprovava l’hissat de la bandera arc de Sant Martí en la seu de la Unió Europea.

De tot el seu discurs es desprén aquest ànim d’humiliació, menyspreu i descrèdit respecte dels col·lectius citats, al mateix temps que una clara exhortació al fet que s’actue contra ells, objectiu que s’acreix per la condició de professor d’Alcorà de l’acusat, que també havia exercit com a imant”, assenyala el Tribunal.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.