Dos anys de presó a un professor d’Alcorà per exaltar en xarxes socials el terrorisme gihadista

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a un professor d’Alcorà a dos anys de presó i al pagament d’una multa de 1.080 euros com a autor d’un delicte comés en ocasió de l’exercici dels drets fonamentals i de les llibertats públiques garantits per la Constitució, per exaltar en xarxes socials el terrorisme gihadista i publicar missatges d’odi cap a diversos col·lectius.

El condemnat, que també havia exercit com a imant, no podrà dedicar-se a cap professió relacionada amb l’educació, en l’àmbit docent, esportiu o de temps lliure durant cinc anys, a excepció de l’ensenyament de l’idioma àrab, que podrà impartir però sense cobrar per això.

En la sentència, que ha sigut declarada ferma després d’un acord de conformitat entre les parts pel qual l’acusat va reconéixer els fets, se li suspén l’execució de la pena privativa de llibertat a condició que no delinquisca durant els pròxims tres anys.

Els fets van succeir entre els anys 2014 a 2021, quan l’home va publicar en diferents perfils de Facebook diversos missatges en els quals enaltia als “màrtirs” del terrorisme gihadista i animava a altres persones al fet que s’uniren a la lluita i imitaren les seues accions.

En aqueixes publicacions també negava l’existència dels atemptats de l’11-M, que va qualificar d’un ‘muntatge per a culpabilitzar-los i especular amb els terrenys’.

La sentència estableix que el reu pretenia crear amb aquests missatges un “ambient d’hostilitat i animadversió” cap a determinats col·lectius com els jueus, els xiïtes, als quals va anomenar “rucs” i “ases”, o els cristians, als quals culpava de diferents catàstrofes de la humanitat.

Quant al col·lectiu LGTBI, els qualificava de “desviats de la humanitat” i reprovava l’hissat de la bandera arc de Sant Martí en la seu de la Unió Europea.

De tot el seu discurs es desprén aquest ànim d’humiliació, menyspreu i descrèdit respecte dels col·lectius citats, al mateix temps que una clara exhortació al fet que s’actue contra ells, objectiu que s’acreix per la condició de professor d’Alcorà de l’acusat, que també havia exercit com a imant”, assenyala el Tribunal.

Últimes notícies

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.

Les crítiques del PP a Zapatero després de la imputació de les seues filles pel cas Plus Ultra

El secretari general del PP, Miguel Tellado, ha assegurat a Alacant que la imputació de les filles de José Luis Rodríguez Zapatero en el cas Plus Ultra el retrata com a persona i polític, i ha vinculat també Pedro Sánchez amb la suposada trama de comissions.

Tellado demana ajornar el congrés del PPCV i prioritzar la gestió de la Generalitat

El secretari general del PP, Miguel Tellado, ha remarcat a Alacant que el congrés del PPCV continua sense data perquè considera que ara s'ha de prioritzar la gestió del Govern de la Generalitat.

La cinquena setmana de vaga mèdica tanca amb xifres enfrontades a la Comunitat Valenciana

La cinquena setmana de vaga de metges i facultatius en la sanitat pública valenciana acaba amb un seguiment del 80 % segons el sindicat mèdic CESM CV i del 7,47 % segons la Conselleria de Sanitat, amb talls de trànsit davant hospitals de València i concentracions en centres d’Alacant.

Un vianant queda ferit greu en ser atropellat a Elx i el conductor fuig sense ajudar-lo

La Policia Local d'Elx ha detingut el conductor d'una furgoneta comercial acusat d'atropellar greument un vianant en el polígon industrial de Las Saladas i abandonar el lloc sense assistir la víctima.

Pedro Cavadas desmunta la felicitat permanent com un engany comercial

El cirurgià valencià Pedro Cavadas alerta a Saragossa que la promesa de felicitat permanent és un engany comercial i defensa assumir el patiment i la vulnerabilitat humana, mentre la psiquiatra Marian Rojas adverteix d’una crisi profunda d’atenció per la hiperestimulació digital.

L’Elx ja té data per a arrancar la pretemporada amb Martín Anselmi

L’Elx ha fixat l’inici de la pretemporada per al dimecres 1 de juliol sota les ordres del nou entrenador, Martín Anselmi, amb treball al Díez Iborra i una concentració a La Finca Resort.