Dos anys de presó a un professor d’Alcorà per exaltar en xarxes socials el terrorisme gihadista

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a un professor d’Alcorà a dos anys de presó i al pagament d’una multa de 1.080 euros com a autor d’un delicte comés en ocasió de l’exercici dels drets fonamentals i de les llibertats públiques garantits per la Constitució, per exaltar en xarxes socials el terrorisme gihadista i publicar missatges d’odi cap a diversos col·lectius.

El condemnat, que també havia exercit com a imant, no podrà dedicar-se a cap professió relacionada amb l’educació, en l’àmbit docent, esportiu o de temps lliure durant cinc anys, a excepció de l’ensenyament de l’idioma àrab, que podrà impartir però sense cobrar per això.

En la sentència, que ha sigut declarada ferma després d’un acord de conformitat entre les parts pel qual l’acusat va reconéixer els fets, se li suspén l’execució de la pena privativa de llibertat a condició que no delinquisca durant els pròxims tres anys.

Els fets van succeir entre els anys 2014 a 2021, quan l’home va publicar en diferents perfils de Facebook diversos missatges en els quals enaltia als “màrtirs” del terrorisme gihadista i animava a altres persones al fet que s’uniren a la lluita i imitaren les seues accions.

En aqueixes publicacions també negava l’existència dels atemptats de l’11-M, que va qualificar d’un ‘muntatge per a culpabilitzar-los i especular amb els terrenys’.

La sentència estableix que el reu pretenia crear amb aquests missatges un “ambient d’hostilitat i animadversió” cap a determinats col·lectius com els jueus, els xiïtes, als quals va anomenar “rucs” i “ases”, o els cristians, als quals culpava de diferents catàstrofes de la humanitat.

Quant al col·lectiu LGTBI, els qualificava de “desviats de la humanitat” i reprovava l’hissat de la bandera arc de Sant Martí en la seu de la Unió Europea.

De tot el seu discurs es desprén aquest ànim d’humiliació, menyspreu i descrèdit respecte dels col·lectius citats, al mateix temps que una clara exhortació al fet que s’actue contra ells, objectiu que s’acreix per la condició de professor d’Alcorà de l’acusat, que també havia exercit com a imant”, assenyala el Tribunal.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.