6.8 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Excarcerat el primer condemnat per violació de la Comunitat per la llei del ‘Sol Sí que és Sí’

La Secció Primera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha dictat aquest dijous un acte pel qual rebaixa en dos anys la pena –de sis a quatre anys– imposada a un condemnat per un delicte d’agressió sexual constitutiu de violació i acorda la seua immediata excarceració.

El Tribunal va fer constar expressament en la sentència que va emetre el 2 de desembre de 2010 que imposava al reu la “pena mínima” prevista pel legislador per a aquest delicte, per la qual cosa ara aplica, en ser més favorable per a ell, la pena mínima que contempla per al mateix delicte el Codi Penal després de la reforma operada per la Llei 10/2022 de garantia integral de la llibertat sexual.

Als penats assisteix sempre el dret al fet que se’ls aplique la norma més beneficiosa, encara que siga posterior al moment de dictar-se les seues condemnes, per la qual cosa en el supòsit d’actuacions procedeix la revisió de la condemna imposada en la sentència pel delicte previst en els articles 178 i 179 del Codi Penal i la reducció de la pena imposada per aquest delicte”, precisen els magistrats.

El Tribunal invoca en els fonaments jurídics de l’acte la recent sentència del Tribunal Suprem, de data 29 de novembre de 2022, en el marc del denominat ‘cas Arandina’.

El penat en aquest cas va ser condemnat, al costat d’altres acusats, a un total de 13 anys, 9 mesos i dos dies de presó desglossats de la següent manera: sis anys i un dia per un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers per immigració il·legal, sis anys i un dia per un delicte d’agressió sexual constitutiu de violació i un any, nou mesos i un dia de presó per un delicte continuat de falsedat documental.

L’Audiència va declarar provat que l’home, que regentava un locutori i una carnisseria en localitats de la comarca alacantina de la Marina Alta, cobrava diners a compatriotes marroquins per a facilitar-los l’entrada a Espanya amb documentació falsa entre els anys 2005 i 2006.

Segons la sentència, el condemnat, que havia instal·lat en el seu domicili a una d’aquestes immigrants i l’havia emprada en el seu locutori, va aprofitar un dels freqüents desplaçaments en vehicle que feien tots dos per a eixir-se de la ruta, aparcar en una zona rasa i aïllada i violar a la víctima.

El penat va començar a complir la condemna imposada en la sentència el 23 de febrer de 2012, per la qual cosa havia de quedar extingida abans d’un any, concretament el 17 d’octubre de 2024.

En rebaixar-li en dos anys la pena pel delicte de violació, la Sala ha acordat la seua immediata posada en llibertat. L’acte, que serà notificat a la Fiscalia, al penat, a la seua representació processal i a la pròpia perjudicada, pot ser recorregut en cassació davant el Tribunal Suprem.

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.