Excarcerat el primer condemnat per violació de la Comunitat per la llei del ‘Sol Sí que és Sí’

La Secció Primera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha dictat aquest dijous un acte pel qual rebaixa en dos anys la pena –de sis a quatre anys– imposada a un condemnat per un delicte d’agressió sexual constitutiu de violació i acorda la seua immediata excarceració.

El Tribunal va fer constar expressament en la sentència que va emetre el 2 de desembre de 2010 que imposava al reu la “pena mínima” prevista pel legislador per a aquest delicte, per la qual cosa ara aplica, en ser més favorable per a ell, la pena mínima que contempla per al mateix delicte el Codi Penal després de la reforma operada per la Llei 10/2022 de garantia integral de la llibertat sexual.

“Als penats assisteix sempre el dret al fet que se’ls aplique la norma més beneficiosa, encara que siga posterior al moment de dictar-se les seues condemnes, per la qual cosa en el supòsit d’actuacions procedeix la revisió de la condemna imposada en la sentència pel delicte previst en els articles 178 i 179 del Codi Penal i la reducció de la pena imposada per aquest delicte”, precisen els magistrats.

El Tribunal invoca en els fonaments jurídics de l’acte la recent sentència del Tribunal Suprem, de data 29 de novembre de 2022, en el marc del denominat ‘cas Arandina’.

El penat en aquest cas va ser condemnat, al costat d’altres acusats, a un total de 13 anys, 9 mesos i dos dies de presó desglossats de la següent manera: sis anys i un dia per un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers per immigració il·legal, sis anys i un dia per un delicte d’agressió sexual constitutiu de violació i un any, nou mesos i un dia de presó per un delicte continuat de falsedat documental.

L’Audiència va declarar provat que l’home, que regentava un locutori i una carnisseria en localitats de la comarca alacantina de la Marina Alta, cobrava diners a compatriotes marroquins per a facilitar-los l’entrada a Espanya amb documentació falsa entre els anys 2005 i 2006.

Segons la sentència, el condemnat, que havia instal·lat en el seu domicili a una d’aquestes immigrants i l’havia emprada en el seu locutori, va aprofitar un dels freqüents desplaçaments en vehicle que feien tots dos per a eixir-se de la ruta, aparcar en una zona rasa i aïllada i violar a la víctima.

El penat va començar a complir la condemna imposada en la sentència el 23 de febrer de 2012, per la qual cosa havia de quedar extingida abans d’un any, concretament el 17 d’octubre de 2024.

En rebaixar-li en dos anys la pena pel delicte de violació, la Sala ha acordat la seua immediata posada en llibertat. L’acte, que serà notificat a la Fiscalia, al penat, a la seua representació processal i a la pròpia perjudicada, pot ser recorregut en cassació davant el Tribunal Suprem.

Últimes notícies

El PSPV denuncià que un terç de la Unitat d’Emergències continua sense cobrir

El PSPV-PSOE ha denunciat que la Unitat d’Anàlisi i Seguiment de les Emergències continua amb dos de les seues sis places vacants, tres anys i mig després de la seua creació, i reclama al Consell que les cobrisca de manera immediata.

L’energia acumulada en el Mediterrani dispara les pluges d’esta setmana

Aemet atribuïx els episodis de pluja excepcional d’esta setmana a la gran quantitat d’energia i calor acumulada en el Mediterrani occidental durant tot l’estiu.

Avís groc per fortes pluges la matinada de dilluns a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a la matinada de dilluns l’avís groc per pluges i tempestes a l’interior nord de la província de València, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Així funciona el Bono Hostaleria 2026 als pobles afectats per la dana

El Bono Hostaleria 2026 destina 3,9 milions a reemborsar el 50 % del consum en bars i restaurants dels municipis afectats per la dana, amb ajudes de fins a 50 euros per persona i més de 78.000 potencials beneficiaris.

L’acampada per l’habitatge de València supera la primera nit i es declara indefinida

L’acampada espontània per l’habitatge a la plaça de l’Ajuntament de València ha superat la primera nit, es coordina en comissions i ha aprovat per assemblea que tinga durada indefinida.

Iñigo Pérez vol trencar la seua mala ratxa al Bernabéu amb el Vila-real

L’entrenador del Vila-real Iñigo Pérez visitarà el Santiago Bernabéu en la pròxima jornada de LALIGA buscant estrenar-se amb punts després de dos derrotes prèvies allí amb el Rayo Vallecano. Com a local, en canvi, ha encadenat tres empats davant el Madrid.

Aguirre vol un debut victoriós amb el Valencia com el d’Óscar Sánchez

Javier Aguirre s’estrena en la banqueta del Valencia amb el repte d’imitar el triomf d’Óscar Sánchez i evitar les derrotes inicials de Rubén Baraja i Carlos Corberán.

Mig centenar de tendes en la primera nit d’acampada per la vivenda a Alacant

L’acampada en defensa de la vivenda a la plaça de la Muntanyeta d’Alacant ha superat la primera nit amb unes 50 tendes de campanya després d’una multitudinària manifestació que ha reunit prop de 8.000 persones, segons el Sindicat de Vivenda de Carolines.