L’explosió de Beirut deixa més de 100 morts i més de 4.000 ferits

 

Més de cent persones han mort i unes 4.000 han resultat ferides a causa de les potents explosions registrades el dimarts de vesprada en la zona portuària de Beirut, segons ha informat este dimecres el secretari general de la Creu Roja Libanesa, George Kettneh, a DPA.

 

A demés, el cap de l’organització humanitària en el país ha advertit que el número de víctimes mortals podria continuar augmentant. Les autoritats libaneses han indicat que els servicis d’emergències encara busquen més de cent morts i uns 4.000 ferits per les explosions en el port de Beirut.
 

Més de cent desapareguts entre les ruïnes

Encara busquen a uns cent desapareguts entre els ruïnes. Els vídeos que circulen en xarxes socials mostren una explosió i una gran columna de fum, prèvies a una segona deflagració de major potència que ha causat enormes danys materials en els voltants, arribant a sentir-se en Tir i Sidón.

 

El primer ministre, Hasán Diab, ha decretat este dimecres com a jornada de dol nacional en homenatge a les víctimes i ha demanat ajuda internacional davant el que ha descrit com «una catàstrofe».

 

 

Pedro Sánchez envia un missatge de solidaritat

Per la seua banda, el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, ha volgut mostrar la seua solidaritat amb el poble de Beirut. Ho ha fet enviant un missatge a través del seu Twitter, expressant el seu suport «després de les brutals explosions que tant de dolor i destrucció han causat».

El Ministeri de Defensa ha informat que no hi ha personal militar espanyol ferit en les dos potents explosions que s’han produït este dimarts en el port de Beirut, capital del Líban, i ha anunciat que prepara un comboi amb mitjans sanitaris i logístics per a desplaçar-se fins al lloc, si se demanara suport.

 

El departament dirigit per Margarita Robles ha explicat que no ha resultat ferit cap militar espanyol tant del contingent integrat en la Força de Nacions Unides en el Líban (UNIFIL) com del personal de l’Ambaixada espanyola en el país.

 

Es confirmen més de 100 morts i més de 3.000 ferits

Des de Defensa confirmen que sí que hi ha informació d’afectats d’altres països entre els membres de la Força Provisional de les Nacions Unides per al Líban (UNIFIL). Segons les primeres dades, s’haurien registrat 12 ferits greus i entre 30 i 40 lleus, un d’ells italià i els altres de Bangladesh pertanyents a la Maritime Task Force de la Missió.

 

El balanç de víctimes a causa de les dos potents explosions que han sacsejat este dimarts la zona del port de la capital de Líban, Beirut, ha ascendit a més de 100 morts i més de 3.000 ferits, segons ha confirmat el Govern.

Últimes notícies

Així afectarà l’episodi de pluges extremes a l’aeroport de Castelló i al prelitoral

Les pluges i tempestes previstes des d’esta vesprada a la Comunitat Valenciana poden deixar fins a 300 l/m² a l’aeroport de Castelló i en zones del prelitoral, i es demana molta precaució per l’augment de cabal en rambles i barrancs.

Mig centenar de municipis valencians suspenen les classes per l’avís roig per pluges

Mig centenar de municipis de la Comunitat Valenciana, entre ells València i Castelló, han suspés les classes per l’avís roig per pluges intenses a partir de la vesprada. Les universitats públiques també han activat protocols d’emergència i han cancel·lat docència presencial i activitats a l’aire lliure.

Ford Almussafes atura torns per l’alerta roja per pluges intenses

La planta de Ford a Almussafes ha decidit suspendre els torns d’esta vesprada, nit i demà divendres per l’activació d’alertes per fortes pluges, que passaran de nivell taronja a roig.

Detingut el suposat autor de l’incendi de Tuéjar que va calcinar 835 hectàrees

La Guàrdia Civil ha detingut un home com a presumpte responsable de l’incendi forestal intencionat de Tuéjar, que al setembre va cremar 835 hectàrees dins de la reserva de la biosfera de l’Alt Túria.

Desarticulada una trama que va defraudar més de 2 milions amb hidrocarburs

Sis persones han sigut detingudes i huit investigades per una organització radicada a Múrcia que ha defraudat més de dos milions d’euros en la distribució i venda de carburants al marge del control fiscal.

Castelló reforça els bombers davant les fortes pluges i l’alerta roja

La Diputació de Castelló ha activat un dispositiu especial del Consorci Provincial de Bombers per l’episodi de pluges molt fortes previst dijous, amb alerta roja al litoral i interior nord des de les 18.00 hores.

Castelló tanca escoles, parcs i platges per l’avís roig per pluges intenses

Castelló suspén les classes des de les 14.00 hores de dijous i durant tot el divendres, i tanca parcs, instal·lacions municipals i platges per l’avís roig per pluges i tempestes emés per Aemet.

València suspén les classes des de les 15.00 hores per l’alerta roja de pluges

L’Ajuntament de València ha ordenat el tancament de tots els centres educatius des de les 15.00 hores d’este dijous i durant divendres per l’alerta roja per pluges i tempestes al litoral.