L’explosió de Beirut deixa més de 100 morts i més de 4.000 ferits

 

Més de cent persones han mort i unes 4.000 han resultat ferides a causa de les potents explosions registrades el dimarts de vesprada en la zona portuària de Beirut, segons ha informat este dimecres el secretari general de la Creu Roja Libanesa, George Kettneh, a DPA.

 

A demés, el cap de l’organització humanitària en el país ha advertit que el número de víctimes mortals podria continuar augmentant. Les autoritats libaneses han indicat que els servicis d’emergències encara busquen més de cent morts i uns 4.000 ferits per les explosions en el port de Beirut.
 

Més de cent desapareguts entre les ruïnes

Encara busquen a uns cent desapareguts entre els ruïnes. Els vídeos que circulen en xarxes socials mostren una explosió i una gran columna de fum, prèvies a una segona deflagració de major potència que ha causat enormes danys materials en els voltants, arribant a sentir-se en Tir i Sidón.

 

El primer ministre, Hasán Diab, ha decretat este dimecres com a jornada de dol nacional en homenatge a les víctimes i ha demanat ajuda internacional davant el que ha descrit com «una catàstrofe».

 

 

Pedro Sánchez envia un missatge de solidaritat

Per la seua banda, el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, ha volgut mostrar la seua solidaritat amb el poble de Beirut. Ho ha fet enviant un missatge a través del seu Twitter, expressant el seu suport «després de les brutals explosions que tant de dolor i destrucció han causat».

El Ministeri de Defensa ha informat que no hi ha personal militar espanyol ferit en les dos potents explosions que s’han produït este dimarts en el port de Beirut, capital del Líban, i ha anunciat que prepara un comboi amb mitjans sanitaris i logístics per a desplaçar-se fins al lloc, si se demanara suport.

 

El departament dirigit per Margarita Robles ha explicat que no ha resultat ferit cap militar espanyol tant del contingent integrat en la Força de Nacions Unides en el Líban (UNIFIL) com del personal de l’Ambaixada espanyola en el país.

 

Es confirmen més de 100 morts i més de 3.000 ferits

Des de Defensa confirmen que sí que hi ha informació d’afectats d’altres països entre els membres de la Força Provisional de les Nacions Unides per al Líban (UNIFIL). Segons les primeres dades, s’haurien registrat 12 ferits greus i entre 30 i 40 lleus, un d’ells italià i els altres de Bangladesh pertanyents a la Maritime Task Force de la Missió.

 

El balanç de víctimes a causa de les dos potents explosions que han sacsejat este dimarts la zona del port de la capital de Líban, Beirut, ha ascendit a més de 100 morts i més de 3.000 ferits, segons ha confirmat el Govern.

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.