L’explosió de Beirut deixa més de 100 morts i més de 4.000 ferits

 

Més de cent persones han mort i unes 4.000 han resultat ferides a causa de les potents explosions registrades el dimarts de vesprada en la zona portuària de Beirut, segons ha informat este dimecres el secretari general de la Creu Roja Libanesa, George Kettneh, a DPA.

 

A demés, el cap de l’organització humanitària en el país ha advertit que el número de víctimes mortals podria continuar augmentant. Les autoritats libaneses han indicat que els servicis d’emergències encara busquen més de cent morts i uns 4.000 ferits per les explosions en el port de Beirut.
 

Més de cent desapareguts entre les ruïnes

Encara busquen a uns cent desapareguts entre els ruïnes. Els vídeos que circulen en xarxes socials mostren una explosió i una gran columna de fum, prèvies a una segona deflagració de major potència que ha causat enormes danys materials en els voltants, arribant a sentir-se en Tir i Sidón.

 

El primer ministre, Hasán Diab, ha decretat este dimecres com a jornada de dol nacional en homenatge a les víctimes i ha demanat ajuda internacional davant el que ha descrit com «una catàstrofe».

 

 

Pedro Sánchez envia un missatge de solidaritat

Per la seua banda, el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, ha volgut mostrar la seua solidaritat amb el poble de Beirut. Ho ha fet enviant un missatge a través del seu Twitter, expressant el seu suport «després de les brutals explosions que tant de dolor i destrucció han causat».

El Ministeri de Defensa ha informat que no hi ha personal militar espanyol ferit en les dos potents explosions que s’han produït este dimarts en el port de Beirut, capital del Líban, i ha anunciat que prepara un comboi amb mitjans sanitaris i logístics per a desplaçar-se fins al lloc, si se demanara suport.

 

El departament dirigit per Margarita Robles ha explicat que no ha resultat ferit cap militar espanyol tant del contingent integrat en la Força de Nacions Unides en el Líban (UNIFIL) com del personal de l’Ambaixada espanyola en el país.

 

Es confirmen més de 100 morts i més de 3.000 ferits

Des de Defensa confirmen que sí que hi ha informació d’afectats d’altres països entre els membres de la Força Provisional de les Nacions Unides per al Líban (UNIFIL). Segons les primeres dades, s’haurien registrat 12 ferits greus i entre 30 i 40 lleus, un d’ells italià i els altres de Bangladesh pertanyents a la Maritime Task Force de la Missió.

 

El balanç de víctimes a causa de les dos potents explosions que han sacsejat este dimarts la zona del port de la capital de Líban, Beirut, ha ascendit a més de 100 morts i més de 3.000 ferits, segons ha confirmat el Govern.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.