L’explosió de Beirut deixa més de 100 morts i més de 4.000 ferits

 

Més de cent persones han mort i unes 4.000 han resultat ferides a causa de les potents explosions registrades el dimarts de vesprada en la zona portuària de Beirut, segons ha informat este dimecres el secretari general de la Creu Roja Libanesa, George Kettneh, a DPA.

 

A demés, el cap de l’organització humanitària en el país ha advertit que el número de víctimes mortals podria continuar augmentant. Les autoritats libaneses han indicat que els servicis d’emergències encara busquen més de cent morts i uns 4.000 ferits per les explosions en el port de Beirut.
 

Més de cent desapareguts entre les ruïnes

Encara busquen a uns cent desapareguts entre els ruïnes. Els vídeos que circulen en xarxes socials mostren una explosió i una gran columna de fum, prèvies a una segona deflagració de major potència que ha causat enormes danys materials en els voltants, arribant a sentir-se en Tir i Sidón.

 

El primer ministre, Hasán Diab, ha decretat este dimecres com a jornada de dol nacional en homenatge a les víctimes i ha demanat ajuda internacional davant el que ha descrit com «una catàstrofe».

 

 

Pedro Sánchez envia un missatge de solidaritat

Per la seua banda, el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, ha volgut mostrar la seua solidaritat amb el poble de Beirut. Ho ha fet enviant un missatge a través del seu Twitter, expressant el seu suport «després de les brutals explosions que tant de dolor i destrucció han causat».

El Ministeri de Defensa ha informat que no hi ha personal militar espanyol ferit en les dos potents explosions que s’han produït este dimarts en el port de Beirut, capital del Líban, i ha anunciat que prepara un comboi amb mitjans sanitaris i logístics per a desplaçar-se fins al lloc, si se demanara suport.

 

El departament dirigit per Margarita Robles ha explicat que no ha resultat ferit cap militar espanyol tant del contingent integrat en la Força de Nacions Unides en el Líban (UNIFIL) com del personal de l’Ambaixada espanyola en el país.

 

Es confirmen més de 100 morts i més de 3.000 ferits

Des de Defensa confirmen que sí que hi ha informació d’afectats d’altres països entre els membres de la Força Provisional de les Nacions Unides per al Líban (UNIFIL). Segons les primeres dades, s’haurien registrat 12 ferits greus i entre 30 i 40 lleus, un d’ells italià i els altres de Bangladesh pertanyents a la Maritime Task Force de la Missió.

 

El balanç de víctimes a causa de les dos potents explosions que han sacsejat este dimarts la zona del port de la capital de Líban, Beirut, ha ascendit a més de 100 morts i més de 3.000 ferits, segons ha confirmat el Govern.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.