11 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

L’explosió de Beirut deixa més de 100 morts i més de 4.000 ferits

 

Més de cent persones han mort i unes 4.000 han resultat ferides a causa de les potents explosions registrades el dimarts de vesprada en la zona portuària de Beirut, segons ha informat este dimecres el secretari general de la Creu Roja Libanesa, George Kettneh, a DPA.

 

A demés, el cap de l’organització humanitària en el país ha advertit que el número de víctimes mortals podria continuar augmentant. Les autoritats libaneses han indicat que els servicis d’emergències encara busquen més de cent morts i uns 4.000 ferits per les explosions en el port de Beirut.
 

Més de cent desapareguts entre les ruïnes

Encara busquen a uns cent desapareguts entre els ruïnes. Els vídeos que circulen en xarxes socials mostren una explosió i una gran columna de fum, prèvies a una segona deflagració de major potència que ha causat enormes danys materials en els voltants, arribant a sentir-se en Tir i Sidón.

 

El primer ministre, Hasán Diab, ha decretat este dimecres com a jornada de dol nacional en homenatge a les víctimes i ha demanat ajuda internacional davant el que ha descrit com «una catàstrofe».

 

 

Pedro Sánchez envia un missatge de solidaritat

Per la seua banda, el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, ha volgut mostrar la seua solidaritat amb el poble de Beirut. Ho ha fet enviant un missatge a través del seu Twitter, expressant el seu suport «després de les brutals explosions que tant de dolor i destrucció han causat».

El Ministeri de Defensa ha informat que no hi ha personal militar espanyol ferit en les dos potents explosions que s’han produït este dimarts en el port de Beirut, capital del Líban, i ha anunciat que prepara un comboi amb mitjans sanitaris i logístics per a desplaçar-se fins al lloc, si se demanara suport.

 

El departament dirigit per Margarita Robles ha explicat que no ha resultat ferit cap militar espanyol tant del contingent integrat en la Força de Nacions Unides en el Líban (UNIFIL) com del personal de l’Ambaixada espanyola en el país.

 

Es confirmen més de 100 morts i més de 3.000 ferits

Des de Defensa confirmen que sí que hi ha informació d’afectats d’altres països entre els membres de la Força Provisional de les Nacions Unides per al Líban (UNIFIL). Segons les primeres dades, s’haurien registrat 12 ferits greus i entre 30 i 40 lleus, un d’ells italià i els altres de Bangladesh pertanyents a la Maritime Task Force de la Missió.

 

El balanç de víctimes a causa de les dos potents explosions que han sacsejat este dimarts la zona del port de la capital de Líban, Beirut, ha ascendit a més de 100 morts i més de 3.000 ferits, segons ha confirmat el Govern.

Últimes notícies

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.