11.2 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Extorsionen a un home d’avançada edat amb amenaces de mort a Picassent

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “FACAL”, ha investigat a 3 persones per un delicte d’extorsió, a través d’amenaces de mort, a un home d’avançada edat.

La investigació va començar a la fi del passat mes de maig, quan un home va denunciar, en el Lloc de la Guàrdia Civil de Picassent, que estava sent extorquit per un individu sota amenaces de mort.

El presumpte autor acompanyava a la víctima al banc perquè extraguera diners en efectiu i li fera lliurament d’este. A vegades, fins i tot, l’autor es desplaçava al banc ressenyat, en solitari i amb la cartilla d’estalvi de la víctima, i realitzava diferents operacions bancàries com a reintegraments en caixers o transferències bancàries.

Quan l’autor feia este tipus d’operacions, a vegades, les executava al costat d’una dona i un altre home. Coincidint que estes dos últimes persones eren les titulars dels comptes bancaris a les quals es realitzaven les transferències dels diners de la víctima.

Finalment, en la localitat de Picassent, entre els mesos de maig i juny, 2 homes de 22 i 68 anys i de nacionalitat espanyola, van ser investigats per un delicte d’extorsió.

A més, a la fi del mes de juny, en la localitat d’Ibi, una dona de 25 anys, i de nacionalitat colombiana, també va ser investigada pels mateixos fets. En el conjunt de totes les operacions bancàries, este grup, va aconseguir extorsionar a la víctima més de 20.000 euros.

Gràcies a esta operació, per part de la Guàrdia Civil de Picassent, s’ha aconseguit acabar amb este grup, que operava en la zona, i evitar que continuaren extorsionant-lo i coaccionant-lo a més ciutadans.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Picassent.

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.