Extorsionen a un home d’avançada edat amb amenaces de mort a Picassent

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “FACAL”, ha investigat a 3 persones per un delicte d’extorsió, a través d’amenaces de mort, a un home d’avançada edat.

La investigació va començar a la fi del passat mes de maig, quan un home va denunciar, en el Lloc de la Guàrdia Civil de Picassent, que estava sent extorquit per un individu sota amenaces de mort.

El presumpte autor acompanyava a la víctima al banc perquè extraguera diners en efectiu i li fera lliurament d’este. A vegades, fins i tot, l’autor es desplaçava al banc ressenyat, en solitari i amb la cartilla d’estalvi de la víctima, i realitzava diferents operacions bancàries com a reintegraments en caixers o transferències bancàries.

Quan l’autor feia este tipus d’operacions, a vegades, les executava al costat d’una dona i un altre home. Coincidint que estes dos últimes persones eren les titulars dels comptes bancaris a les quals es realitzaven les transferències dels diners de la víctima.

Finalment, en la localitat de Picassent, entre els mesos de maig i juny, 2 homes de 22 i 68 anys i de nacionalitat espanyola, van ser investigats per un delicte d’extorsió.

A més, a la fi del mes de juny, en la localitat d’Ibi, una dona de 25 anys, i de nacionalitat colombiana, també va ser investigada pels mateixos fets. En el conjunt de totes les operacions bancàries, este grup, va aconseguir extorsionar a la víctima més de 20.000 euros.

Gràcies a esta operació, per part de la Guàrdia Civil de Picassent, s’ha aconseguit acabar amb este grup, que operava en la zona, i evitar que continuaren extorsionant-lo i coaccionant-lo a més ciutadans.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Picassent.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.