7.6 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Extorsionen a un home d’avançada edat amb amenaces de mort a Picassent

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “FACAL”, ha investigat a 3 persones per un delicte d’extorsió, a través d’amenaces de mort, a un home d’avançada edat.

La investigació va començar a la fi del passat mes de maig, quan un home va denunciar, en el Lloc de la Guàrdia Civil de Picassent, que estava sent extorquit per un individu sota amenaces de mort.

El presumpte autor acompanyava a la víctima al banc perquè extraguera diners en efectiu i li fera lliurament d’este. A vegades, fins i tot, l’autor es desplaçava al banc ressenyat, en solitari i amb la cartilla d’estalvi de la víctima, i realitzava diferents operacions bancàries com a reintegraments en caixers o transferències bancàries.

Quan l’autor feia este tipus d’operacions, a vegades, les executava al costat d’una dona i un altre home. Coincidint que estes dos últimes persones eren les titulars dels comptes bancaris a les quals es realitzaven les transferències dels diners de la víctima.

Finalment, en la localitat de Picassent, entre els mesos de maig i juny, 2 homes de 22 i 68 anys i de nacionalitat espanyola, van ser investigats per un delicte d’extorsió.

A més, a la fi del mes de juny, en la localitat d’Ibi, una dona de 25 anys, i de nacionalitat colombiana, també va ser investigada pels mateixos fets. En el conjunt de totes les operacions bancàries, este grup, va aconseguir extorsionar a la víctima més de 20.000 euros.

Gràcies a esta operació, per part de la Guàrdia Civil de Picassent, s’ha aconseguit acabar amb este grup, que operava en la zona, i evitar que continuaren extorsionant-lo i coaccionant-lo a més ciutadans.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Picassent.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana acomiada la tardor amb un cap de setmana fred, plujós i amb neu en cotes altes

El cap de setmana marca l'arribada de l'hivern amb cels nuvolosos, pluges localment fortes el dissabte en la costa i neu el diumenge a 1.200-1.600 m. Vent de component oest i ambient fred, amb gelades febles a l'interior nord.

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.