18.8 C
València
Dissabte, 8 novembre, 2025

La fallada de Tomás Gimeno que dona noves pistes sobre on estan Anna i Olivia

 

Les xiquetes de Tenerife, Anna i Olivia, i el seu pare, Tomás Gimeno, continuen en parador desconegut. La investigació continua avançant i el vaixell amb sónar, Ángeles Alvariño, es va sumar al dispositiu de cerca este cap de setmana del pare i les dos xiquetes desaparegudes a Tenerife. Va arribar al port de Santa Cruz durant el matí del passat diumenge i es van iniciar les labors de cerca.

D’altra banda, el dispositiu de cerca es va ampliar a escala internacional i la Guàrdia Civil prossegueix amb les seues investigacions. El cos ha trobat ara nous indicis en l’embarcació del pare que es va trobar a la deriva després de la desaparició.

L’objectiu és veure si va cometre algun error que els puga donar noves pistes sobre el seu parador. Es treballa amb les dos opcions més clares, que les xiquetes no isqueren de Canàries vives o que es troben en un altre país, principalment d’Amèrica. Mentrestant, Beatriz la mare les xiquetes tracta de continuar mantenint les esperances intactes de tornar a veure a les seues filles.

 

S’amplia la zona de cerca de les xiquetes desaparegudes gràcies a la llanxa

 

Els agents de la Guàrdia Civil han tornat a trobar un nou indici en l’embarcació de Tomás Gimeno que dona noves ales al cas. Va ser amb esta amb la qual se li va veure anar a la mar amb diversos embalums per a després tornar al port de Tenerife. Més tard es tornaria a embarcar i ja no seria vist mai més.

Una de les últimes anàlisis que han fet els investigadors és el depòsit de gasolina de la barca. Estan intentant esbrinar al fet que zona volia anar el pare després d’abandonar l’illa amb esta. S’ha pogut determinar que va utilitzar 150 litres de combustible. En esta mateixa llanxa s’havia trobat sang que finalment es va confirmar que era de Tomás però que era de fa bastants mesos.

Esta dada pot ser de gran ajuda per a la investigació. Segons explicava el periodista Nacho Abad en la COPE, serveix per a establir un diàmetre dins de les Illes Canàries. Es podrà saber de manera més precisa fins que llocs es va poder desplaçar eixa nit del 27 d’abril. El que apuntava també el criminòleg és que la zona de cerca s’hauria reduït bastant respecte al que s’estableix inicialment.

El que s’havia concretat és que les tasques de rastreig se centraren en Tenerife i les seues illes més pròximes. I és que el pare d’Anna i Olivia no va tindre en compte la informació que deixava amb la seua embarcació. Este error pot acabar sent clau per a tractar de localitzar a les xiquetes.

Des que va ser trobada a la deriva, la barca de Gimeno s’ha convertit en un focus central de la investigació. Sense ella, possiblement hauria sigut més difícil seguir tots els passos que va donar el pare de les xiquetes. Parlem que este va ser captat dos vegades per les càmeres de la marina de Tenerife embarcant-se en alta mar, abans de desaparéixer.

 

Un mes sense Anna i Olivia

 

Nacho Abad també va destacar per al programa de ràdio que les xiquetes poden haver canviat d’aspecte molt ràpidament i seria més difícil reconéixer-les i identificar-les a partir de les imatges difoses.

El dijous 27 de maig es va complir un mes des que es va perdre la pista de Tomás Gimeno i les seues dos filles, Ana i Olivia. El dispositiu per a donar amb el parador del pare de Tenerife i de les dos xicotetes d’un i sis anys es va iniciar el mateix 27 d’abril després que Beatriz Zimmerman, mare de les menors, va denunciar la seua desaparició.

Últimes notícies

Morant acusa de ‘misèria’ a PP i Vox per no aplaudir a les víctimes de la dana i reivindica la comissió del Congrés

La ministra de Ciència i líder del PSPV-PSOE ha denunciat la 'misèria' de PP i Vox per no aplaudir a les víctimes en la comissió del Congrés. Ha sostingut que l'òrgan del Congrés, obert amb els vots del PSOE, és l'únic que donarà veritat, reparació i responsabilitats polítiques.

Morant acusa a Mazón de tornar a mentir als valencians amb una dimissió ‘fake’

La líder del PSPV-PSOE ha titllat de 'fake' la renúncia de Carlos Mazón perquè manté tots els seus càrrecs i ha exigit responsabilitats per la gestió de la dana. També ha reclamat eleccions i ha criticat l'estratègia de PP i Vox.

El València Basket i Tanaya Atkinson rescindixen el seu contracte temporal

L'exterior estatunidenc i el club han acordat posar fi abans d'hora al vincle que expirava el 30 de novembre. Va firmar al juny per a cobrir l'absència de Leo Fiebich.

Álvaro Rodríguez reivindica l’arrancada de l’Elx: ‘Tots hauríem firmat tindre els punts que tenim ara’

El davanter no es va mostrar preocupat per la ratxa sense victòries i va valorar els 15 punts reeixits en 12 jornades. El seu primer gol de la temporada reforça la seua confiança abans de l'aturada.

El Teatre Arniches oferix sis espectacles de la Mostra d’Autors Contemporanis

El Teatre Arniches del IVC torna a ser seu de la Mostra de Teatre Espanyol d'Autors Contemporanis i programa sis funcions fins al 16 de novembre. L'oferta combina comèdia, sàtira i estrenes amb sessions a les 21.30 i un tancament dominical a les 19.00.

Ivace+i finança una nova línia de cosmètica amb tecnologia tèxtil i biopolímers

La Conselleria d'Innovació finança, a través de Ivace+i, una línia de cosmètica basada en biopolímers que aplica electrohilado i meltblown per a estabilitzar actius. El projecte 'PROVECTUS+' reunix a Nonwovens Ibèrica, Bioinicia, Germaine de Capuccini i Brevia, amb suport de AITEX i fons FEDER 2021-2027.

La Comunitat Valenciana, entre les primeres amb protocol per a gestionar colònies felines

La Vicepresidència segona ha aprovat un protocol marc per a la gestió de colònies felines que servirà de guia als ajuntaments i harmonitza criteris en tota la Comunitat. La mesura s'alinea amb la llei estatal de benestar animal i prioritza el mètode CER per a controlar la població i millorar la convivència.

El IVC llança una programació didàctica de cinema per a escoles afectades per la dana

El IVC presenta una programació especial de la Filmoteca Valenciana per als centres afectats per la dana, amb sessions gratuïtes i transport opcional en Cinesa Bonaire. El calendari, entre novembre i desembre, abasta títols per a Primària, Secundària i Batxillerat.