La fallada de Tomás Gimeno que dona noves pistes sobre on estan Anna i Olivia

 

Les xiquetes de Tenerife, Anna i Olivia, i el seu pare, Tomás Gimeno, continuen en parador desconegut. La investigació continua avançant i el vaixell amb sónar, Ángeles Alvariño, es va sumar al dispositiu de cerca este cap de setmana del pare i les dos xiquetes desaparegudes a Tenerife. Va arribar al port de Santa Cruz durant el matí del passat diumenge i es van iniciar les labors de cerca.

D’altra banda, el dispositiu de cerca es va ampliar a escala internacional i la Guàrdia Civil prossegueix amb les seues investigacions. El cos ha trobat ara nous indicis en l’embarcació del pare que es va trobar a la deriva després de la desaparició.

L’objectiu és veure si va cometre algun error que els puga donar noves pistes sobre el seu parador. Es treballa amb les dos opcions més clares, que les xiquetes no isqueren de Canàries vives o que es troben en un altre país, principalment d’Amèrica. Mentrestant, Beatriz la mare les xiquetes tracta de continuar mantenint les esperances intactes de tornar a veure a les seues filles.

 

S’amplia la zona de cerca de les xiquetes desaparegudes gràcies a la llanxa

 

Els agents de la Guàrdia Civil han tornat a trobar un nou indici en l’embarcació de Tomás Gimeno que dona noves ales al cas. Va ser amb esta amb la qual se li va veure anar a la mar amb diversos embalums per a després tornar al port de Tenerife. Més tard es tornaria a embarcar i ja no seria vist mai més.

Una de les últimes anàlisis que han fet els investigadors és el depòsit de gasolina de la barca. Estan intentant esbrinar al fet que zona volia anar el pare després d’abandonar l’illa amb esta. S’ha pogut determinar que va utilitzar 150 litres de combustible. En esta mateixa llanxa s’havia trobat sang que finalment es va confirmar que era de Tomás però que era de fa bastants mesos.

Esta dada pot ser de gran ajuda per a la investigació. Segons explicava el periodista Nacho Abad en la COPE, serveix per a establir un diàmetre dins de les Illes Canàries. Es podrà saber de manera més precisa fins que llocs es va poder desplaçar eixa nit del 27 d’abril. El que apuntava també el criminòleg és que la zona de cerca s’hauria reduït bastant respecte al que s’estableix inicialment.

El que s’havia concretat és que les tasques de rastreig se centraren en Tenerife i les seues illes més pròximes. I és que el pare d’Anna i Olivia no va tindre en compte la informació que deixava amb la seua embarcació. Este error pot acabar sent clau per a tractar de localitzar a les xiquetes.

Des que va ser trobada a la deriva, la barca de Gimeno s’ha convertit en un focus central de la investigació. Sense ella, possiblement hauria sigut més difícil seguir tots els passos que va donar el pare de les xiquetes. Parlem que este va ser captat dos vegades per les càmeres de la marina de Tenerife embarcant-se en alta mar, abans de desaparéixer.

 

Un mes sense Anna i Olivia

 

Nacho Abad també va destacar per al programa de ràdio que les xiquetes poden haver canviat d’aspecte molt ràpidament i seria més difícil reconéixer-les i identificar-les a partir de les imatges difoses.

El dijous 27 de maig es va complir un mes des que es va perdre la pista de Tomás Gimeno i les seues dos filles, Ana i Olivia. El dispositiu per a donar amb el parador del pare de Tenerife i de les dos xicotetes d’un i sis anys es va iniciar el mateix 27 d’abril després que Beatriz Zimmerman, mare de les menors, va denunciar la seua desaparició.

Últimes notícies

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser el “vago i absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica Alberto Núñez Feijóo per parlar d’absentisme laboral i acusa Carlos Mazón i el Consell del PP de no estar al seu lloc durant la DANA de València, que va deixar 230 víctimes mortals.

Tellado promet que un govern del PP acabarà amb la “delinqüència” del PSOE i el “carrusel delictiu”

Miguel Tellado acusa el Govern de Pedro Sánchez de afavorir la desigualtat entre territoris i parla d’un “carrusel delictiu”, mentre Juanfran Pérez Llorca reclama una excepcionalitat valenciana en el nou model de finançament per la DANA de 2024.

Les víctimes de la DANA rebutgen la Mesa de Treball i acusen la Generalitat d’ús partidista

L’Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha anunciat que no acudirà a la tercera reunió de la Mesa Permanent de Treball perquè considera que la Generalitat està utilitzant este òrgan amb finalitats partidistes a favor del PP.

El Villarreal arranca la pretemporada sobre la gespa amb Iñigo Pérez al comandament

El Villarreal ha començat la pretemporada amb la primera sessió sobre la gespa dirigida per Iñigo Pérez i amb absències destacades per cessions i participació en el Mundial.

Quasi 300 conductors acaben davant del jutge en juny a la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 287 conductors en juny a la Comunitat Valenciana per presumptes delictes contra la seguretat viària, sobretot per alcohol i per conduir sense permís.

Extingit l’incendi a la planta de reciclatge de Villena després de més de deu hores de treball

Els bombers han donat per extingit aquesta matinada l’incendi declarat dimecres en una planta de reciclatge de Villena, situat en una campa exterior i que va generar una densa columna de fum visible des de diversos punts.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana amb fins a 31,1 graus a Aigües

La quarta nit de l’actual ona de calor ha deixat mínimes tòrrides a nombrosos municipis, amb 31,1 graus a Aigües i valors per damunt dels 28 graus en moltes localitats.

Temperatures de fins a 42 graus tornen a colpejar la Comunitat Valenciana este dijous

El dijous arribarà amb cel poc nuvolós però amb avisos per calor extrema al sud de València i litoral d'Alacant, on s'esperen fins a 42 graus. Divendres les temperatures baixaran de manera generalitzada, sobretot al sud i interior de València.