La fallada de Tomás Gimeno que dona noves pistes sobre on estan Anna i Olivia

 

Les xiquetes de Tenerife, Anna i Olivia, i el seu pare, Tomás Gimeno, continuen en parador desconegut. La investigació continua avançant i el vaixell amb sónar, Ángeles Alvariño, es va sumar al dispositiu de cerca este cap de setmana del pare i les dos xiquetes desaparegudes a Tenerife. Va arribar al port de Santa Cruz durant el matí del passat diumenge i es van iniciar les labors de cerca.

D’altra banda, el dispositiu de cerca es va ampliar a escala internacional i la Guàrdia Civil prossegueix amb les seues investigacions. El cos ha trobat ara nous indicis en l’embarcació del pare que es va trobar a la deriva després de la desaparició.

L’objectiu és veure si va cometre algun error que els puga donar noves pistes sobre el seu parador. Es treballa amb les dos opcions més clares, que les xiquetes no isqueren de Canàries vives o que es troben en un altre país, principalment d’Amèrica. Mentrestant, Beatriz la mare les xiquetes tracta de continuar mantenint les esperances intactes de tornar a veure a les seues filles.

 

S’amplia la zona de cerca de les xiquetes desaparegudes gràcies a la llanxa

 

Els agents de la Guàrdia Civil han tornat a trobar un nou indici en l’embarcació de Tomás Gimeno que dona noves ales al cas. Va ser amb esta amb la qual se li va veure anar a la mar amb diversos embalums per a després tornar al port de Tenerife. Més tard es tornaria a embarcar i ja no seria vist mai més.

Una de les últimes anàlisis que han fet els investigadors és el depòsit de gasolina de la barca. Estan intentant esbrinar al fet que zona volia anar el pare després d’abandonar l’illa amb esta. S’ha pogut determinar que va utilitzar 150 litres de combustible. En esta mateixa llanxa s’havia trobat sang que finalment es va confirmar que era de Tomás però que era de fa bastants mesos.

Esta dada pot ser de gran ajuda per a la investigació. Segons explicava el periodista Nacho Abad en la COPE, serveix per a establir un diàmetre dins de les Illes Canàries. Es podrà saber de manera més precisa fins que llocs es va poder desplaçar eixa nit del 27 d’abril. El que apuntava també el criminòleg és que la zona de cerca s’hauria reduït bastant respecte al que s’estableix inicialment.

El que s’havia concretat és que les tasques de rastreig se centraren en Tenerife i les seues illes més pròximes. I és que el pare d’Anna i Olivia no va tindre en compte la informació que deixava amb la seua embarcació. Este error pot acabar sent clau per a tractar de localitzar a les xiquetes.

Des que va ser trobada a la deriva, la barca de Gimeno s’ha convertit en un focus central de la investigació. Sense ella, possiblement hauria sigut més difícil seguir tots els passos que va donar el pare de les xiquetes. Parlem que este va ser captat dos vegades per les càmeres de la marina de Tenerife embarcant-se en alta mar, abans de desaparéixer.

 

Un mes sense Anna i Olivia

 

Nacho Abad també va destacar per al programa de ràdio que les xiquetes poden haver canviat d’aspecte molt ràpidament i seria més difícil reconéixer-les i identificar-les a partir de les imatges difoses.

El dijous 27 de maig es va complir un mes des que es va perdre la pista de Tomás Gimeno i les seues dos filles, Ana i Olivia. El dispositiu per a donar amb el parador del pare de Tenerife i de les dos xicotetes d’un i sis anys es va iniciar el mateix 27 d’abril després que Beatriz Zimmerman, mare de les menors, va denunciar la seua desaparició.

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.