La fallada de Tomás Gimeno que dona noves pistes sobre on estan Anna i Olivia

 

Les xiquetes de Tenerife, Anna i Olivia, i el seu pare, Tomás Gimeno, continuen en parador desconegut. La investigació continua avançant i el vaixell amb sónar, Ángeles Alvariño, es va sumar al dispositiu de cerca este cap de setmana del pare i les dos xiquetes desaparegudes a Tenerife. Va arribar al port de Santa Cruz durant el matí del passat diumenge i es van iniciar les labors de cerca.

D’altra banda, el dispositiu de cerca es va ampliar a escala internacional i la Guàrdia Civil prossegueix amb les seues investigacions. El cos ha trobat ara nous indicis en l’embarcació del pare que es va trobar a la deriva després de la desaparició.

L’objectiu és veure si va cometre algun error que els puga donar noves pistes sobre el seu parador. Es treballa amb les dos opcions més clares, que les xiquetes no isqueren de Canàries vives o que es troben en un altre país, principalment d’Amèrica. Mentrestant, Beatriz la mare les xiquetes tracta de continuar mantenint les esperances intactes de tornar a veure a les seues filles.

 

S’amplia la zona de cerca de les xiquetes desaparegudes gràcies a la llanxa

 

Els agents de la Guàrdia Civil han tornat a trobar un nou indici en l’embarcació de Tomás Gimeno que dona noves ales al cas. Va ser amb esta amb la qual se li va veure anar a la mar amb diversos embalums per a després tornar al port de Tenerife. Més tard es tornaria a embarcar i ja no seria vist mai més.

Una de les últimes anàlisis que han fet els investigadors és el depòsit de gasolina de la barca. Estan intentant esbrinar al fet que zona volia anar el pare després d’abandonar l’illa amb esta. S’ha pogut determinar que va utilitzar 150 litres de combustible. En esta mateixa llanxa s’havia trobat sang que finalment es va confirmar que era de Tomás però que era de fa bastants mesos.

Esta dada pot ser de gran ajuda per a la investigació. Segons explicava el periodista Nacho Abad en la COPE, serveix per a establir un diàmetre dins de les Illes Canàries. Es podrà saber de manera més precisa fins que llocs es va poder desplaçar eixa nit del 27 d’abril. El que apuntava també el criminòleg és que la zona de cerca s’hauria reduït bastant respecte al que s’estableix inicialment.

El que s’havia concretat és que les tasques de rastreig se centraren en Tenerife i les seues illes més pròximes. I és que el pare d’Anna i Olivia no va tindre en compte la informació que deixava amb la seua embarcació. Este error pot acabar sent clau per a tractar de localitzar a les xiquetes.

Des que va ser trobada a la deriva, la barca de Gimeno s’ha convertit en un focus central de la investigació. Sense ella, possiblement hauria sigut més difícil seguir tots els passos que va donar el pare de les xiquetes. Parlem que este va ser captat dos vegades per les càmeres de la marina de Tenerife embarcant-se en alta mar, abans de desaparéixer.

 

Un mes sense Anna i Olivia

 

Nacho Abad també va destacar per al programa de ràdio que les xiquetes poden haver canviat d’aspecte molt ràpidament i seria més difícil reconéixer-les i identificar-les a partir de les imatges difoses.

El dijous 27 de maig es va complir un mes des que es va perdre la pista de Tomás Gimeno i les seues dos filles, Ana i Olivia. El dispositiu per a donar amb el parador del pare de Tenerife i de les dos xicotetes d’un i sis anys es va iniciar el mateix 27 d’abril després que Beatriz Zimmerman, mare de les menors, va denunciar la seua desaparició.

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.