17.4 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Les Festes de la Mare de Déu de la Salut suspeses per primera volta en Algemesí

 

Les Festes de la Mare de Déu de la Salut d’Algemesí, en la comarca de la Ribera Alta (València), reconeguda com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat, no es celebrarà este 2020. D’esta forma ho ha decidit el Patronat i el Consell Assessor de la Festa atenent als criteris de compliment de les normes sanitàries establides per la crisi del coronavirus.

 

La Festa de la Mare de Déu de la Salut és una joia de les tradicions valencianes que s’han mantingut vives en esta població al llarg de la història. Una festa en la que cada any participen al voltant de 2.000 persones com a integrants en les processons.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Es tracta de tres processons que es celebren els dies 7 i 8 de setembre i que compten amb quinze hores de processons amb representacions i balls pels carrers de la ciutat. Segurament les Muixerangues són les més conegudes, però també destaquen els balls dels Bastonets, els Pastorets, la Carxofa, els Arquets, les Llauradores i els Tornejants.

 

El comunicat oficial del Patronat i Consell Assessor diu :«Les reflexions fetes durant la reunió es poden resumir en què, este any no és possible fer la Festa, perquè cal complir les normes sanitàries i, per tant, s’ha decidit que queda suspesa. La tradicional novena i la Missa major es faran amb un format similar al que s’han fet les retransmissions de la Setmana Santa. El 7 i 8 de setembre es viuran d’un altra manera i amb l‘esperança de fer la Festa només puga ser possible”.

Últimes notícies

Robles condecora a la unitat de transports de l’Exèrcit pel seu paper en la dana

Margarita Robles ha condecorat a deu membres de l'Agrupació de Transports núm. 1 pel seu suport logístic durant la dana a València. Defensa ha destacat la seua capacitat de desplegament i la importància dels seus mitjans pesats per a restablir la mobilitat.

El Consell defén el compromís de Feijóo amb València abans, durant i després de la dana

Miguel Barrachina ha assegurat que Feijóo s'ha implicat amb la Comunitat Valenciana abans, durant i després de la dana i ha recordat el 'Pla València' de 12.000 milions que, segons diu, el Govern seguix sense executar. Ha evitat valorar detalls judicials i ha dirigit les seues crítiques al PSOE i a Diana Morant.

La Generalitat busca contactar amb la família del pres valencià alliberat a Veneçuela

El Consell ha confirmat l'alliberament a Veneçuela d'Ernesto Gorbe Cardona i està establint contacte amb la seua família. Exteriors ha confirmat l'excarceració de cinc espanyols dins d'un nombre important d'alliberaments.

El València dona per perduda la temporada de Diakhaby i buscarà un central en el mercat

El València assumix que Mouctar Diakhaby no tornarà esta temporada després de la seua operació muscular. Carlos Corberán fixa com a prioritat fitxar un central al gener.

Sanitat designa a Vall d’Hebron i Germans Trias com a referència en cirurgia de trastorns del moviment

Vall d'Hebron (pediàtric) i Germans Trias (adults) han sigut designats CSUR per a cirurgies de trastorns del moviment. El cas de Darío il·lustra el seu impacte.

El València s’aferra a Mestalla i a este efecte Sadiq davant un Elx revelació

El València rep a l'Elx en zona de descens i confia en la seua solidesa a Mestalla i en el retorn de Sadiq. L'Elx, revelació, busca el seu primer triomf fora.

Andalusia, Catalunya i Comunitat Valenciana concentrarien el 60% de l’augment de finançament proposat

La proposta del Govern concentraria sis de cada deu euros addicionals a Andalusia, Catalunya i la Comunitat Valenciana. El total per a les autonomies de règim comú ascendiria a 20.975 milions.

El Consell analitza el nou finançament, exigix fons d’anivellament i critica el pacte unilateral

El Govern valencià analitza la proposta d'Hisenda que assigna 3.667 milions a la Comunitat, detecta tres absències #greu i reclama un fons d'anivellament. A més, qualifica d'impresentables les formes i denúncia un pacte unilateral amb ERC.