18.9 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Les Festes de la Mare de Déu de la Salut suspeses per primera volta en Algemesí

 

Les Festes de la Mare de Déu de la Salut d’Algemesí, en la comarca de la Ribera Alta (València), reconeguda com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat, no es celebrarà este 2020. D’esta forma ho ha decidit el Patronat i el Consell Assessor de la Festa atenent als criteris de compliment de les normes sanitàries establides per la crisi del coronavirus.

 

La Festa de la Mare de Déu de la Salut és una joia de les tradicions valencianes que s’han mantingut vives en esta població al llarg de la història. Una festa en la que cada any participen al voltant de 2.000 persones com a integrants en les processons.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Es tracta de tres processons que es celebren els dies 7 i 8 de setembre i que compten amb quinze hores de processons amb representacions i balls pels carrers de la ciutat. Segurament les Muixerangues són les més conegudes, però també destaquen els balls dels Bastonets, els Pastorets, la Carxofa, els Arquets, les Llauradores i els Tornejants.

 

El comunicat oficial del Patronat i Consell Assessor diu :«Les reflexions fetes durant la reunió es poden resumir en què, este any no és possible fer la Festa, perquè cal complir les normes sanitàries i, per tant, s’ha decidit que queda suspesa. La tradicional novena i la Missa major es faran amb un format similar al que s’han fet les retransmissions de la Setmana Santa. El 7 i 8 de setembre es viuran d’un altra manera i amb l‘esperança de fer la Festa només puga ser possible”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Vila-real encadena tres eixides sense guanyar més d’un any després

El Vila-real va perdre 2-1 davant el Getafe i encadena tres eixides sense guanyar. L'última victòria fora va ser 1-3 davant l'Elx el 3 de gener.

Demi Vollering conquista la Setmana Ciclista de la Comunitat Valenciana amb victòria al sprint a València

Demi Vollering es va imposar en l'última etapa a València i va assegurar la general de la dècima Setmana Ciclista. Va sumar el seu segon títol i el mallot de punts.

La Generalitat destaca el Benidorm Fest com a motor de turisme i economia

La Generalitat ha reforçat el seu suport al Benidorm Fest pel seu impacte turístic i econòmic. L'esdeveniment ha mobilitzat visitants i negocis amb una setmana de gales i activitats.

El vent deixa més de cent incidències en la Comunitat Valenciana amb ratxes de fins a 107 km/h

En les últimes hores, els bombers han atés més de cent avisos pel temporal, amb el major registre a La Pobla de Benifassà-Fredes. Les alertes per vent i risc d'incendis continuen actives.

Sánchez felicita el triomf de ‘T Estimaré’ al Benidorm Fest amb ‘Més amor i menys odi’

Pedro Sánchez ha felicitat a Tony Grox i LucyCalys per la seua victòria al Benidorm Fest amb 'T Estimaré'. Va compartir en X el vídeo de l'actuació i el missatge 'Més amor i menys odi'.

75-107: València Basket atropella al MoraBanc després d’un primer quart igualat

València Basket va véncer 75-107 en la pista del MoraBanc Andorra amb un vendaval de triples i un joc coral. Kameron Taylor va anotar 22 punts i Sergio de Larrea 17; Kyle Kuric va arribar a 25 en els locals.

Vent limita a 80 km/h l’AP-7 a Castelló i la pluja curta quatre vies principals

La DGT manté l'AP-7 limitada a 80 km/h entre Castelló i Vinaròs per ratxes de vent. Quatre carreteres de la xarxa principal seguixen tallades per pluja i hi ha desviament en l'A-6.

La interacció del públic desferma la guerra en l’obra de teamLab en el CAHH de València

La instal·lació 'The World of Irreversible Change' de teamLab, en el CAHH, replica el clima local i reacciona al tacte fins a escalar en una guerra irreversible. El centre obri en horari excepcional perquè el públic seguisca la seua evolució.