12.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Les Festes de la Mare de Déu de la Salut suspeses per primera volta en Algemesí

 

Les Festes de la Mare de Déu de la Salut d’Algemesí, en la comarca de la Ribera Alta (València), reconeguda com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat, no es celebrarà este 2020. D’esta forma ho ha decidit el Patronat i el Consell Assessor de la Festa atenent als criteris de compliment de les normes sanitàries establides per la crisi del coronavirus.

 

La Festa de la Mare de Déu de la Salut és una joia de les tradicions valencianes que s’han mantingut vives en esta població al llarg de la història. Una festa en la que cada any participen al voltant de 2.000 persones com a integrants en les processons.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Es tracta de tres processons que es celebren els dies 7 i 8 de setembre i que compten amb quinze hores de processons amb representacions i balls pels carrers de la ciutat. Segurament les Muixerangues són les més conegudes, però també destaquen els balls dels Bastonets, els Pastorets, la Carxofa, els Arquets, les Llauradores i els Tornejants.

 

El comunicat oficial del Patronat i Consell Assessor diu :«Les reflexions fetes durant la reunió es poden resumir en què, este any no és possible fer la Festa, perquè cal complir les normes sanitàries i, per tant, s’ha decidit que queda suspesa. La tradicional novena i la Missa major es faran amb un format similar al que s’han fet les retransmissions de la Setmana Santa. El 7 i 8 de setembre es viuran d’un altra manera i amb l‘esperança de fer la Festa només puga ser possible”.

Últimes notícies

Mor Ricard Pérez Casado, exalcalde de València i impulsor del Jardí del Túria, als 80 anys

El exalcalde de València Ricard Pérez Casado ha mort als 80 anys. L'Ajuntament decreta tres dies de dol i habilita un llibre de condols mentres la ciutat recorda el seu llegat urbà.

L’excap de Bombers situa la primera defunció de la DANA a les 18.30 en el Cecopi

José Miguel Basset ha declarat que el Cecopi va saber de la primera defunció en la DANA sobre les 18.30, malgrat un wasap de les 16.28 que al·ludia a un mort a Utiel. Ha assegurat que l'És_Alert de les 20.11 no es va decidir en el Cecopi i que va desconéixer també el segon avís de les 20.57

Mor el exalcalde de València Ricard Pérez Casado als 80 anys

Ricard Pérez Casado, alcalde de València entre 1979 i 1989, ha mort als 80 anys. La seua etapa va deixar fites com el Jardí del Túria i el Palau de la Música

Ha mort Ricard Pérez Casado, alcalde de València en els anys 80

El exalcalde de València entre 1979 i 1989, Ricard Pérez Casado, ha mort als 80 anys. La seua trajectòria va marcar una dècada clau per a l'Ajuntament.

Basset es desmarca de l’orde de mobilitzar i retirar als bombers dels llits el 29-O

L'ex responsable dels bombers de València ha assegurat davant la jutgessa que no va decidir ni la mobilització per a vigilar llits ni la retirada del 29-O. També ha sostingut que l'És_Alert de les 20.11 no ho va acordar el Cecopi i que ell va proposar un avís per a romandre a casa.

El CPFF arranca sense perspectives de consens sobre el finançament autonòmic

El CPFF ha començat per a abordar la proposta de finançament autonòmic del Govern sense aparença d'acord. Només Catalunya s'obri al pla, mentres altres comunitats el rebutgen i protesten per l'anunci bilateral previ.

Colp a una xarxa amb més de 100 robatoris en gasolineres, comerços i vivendes en sis províncies

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre membres d'una xarxa a la qual atribuïx més de cent robatoris en gasolineres, comerços i vivendes d'Alacant, Múrcia i altres províncies. L'operació ha permés intervindre diners, joies i vehicles i esclarir assalts comesos de matinada amb un mateix patró.

Basset nega reticències per a enviar l’És_Alert i afirma: ‘calia enviar-la’

L'ex inspector cap José Miguel Basset ha negat reticències al Es_Alert durant la DANA i ha rebutjat que discutira amb el subdirector d'Emergències pel text de l'avís.