Les Festes de la Mare de Déu de la Salut suspeses per primera volta en Algemesí

 

Les Festes de la Mare de Déu de la Salut d’Algemesí, en la comarca de la Ribera Alta (València), reconeguda com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat, no es celebrarà este 2020. D’esta forma ho ha decidit el Patronat i el Consell Assessor de la Festa atenent als criteris de compliment de les normes sanitàries establides per la crisi del coronavirus.

 

La Festa de la Mare de Déu de la Salut és una joia de les tradicions valencianes que s’han mantingut vives en esta població al llarg de la història. Una festa en la que cada any participen al voltant de 2.000 persones com a integrants en les processons.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Es tracta de tres processons que es celebren els dies 7 i 8 de setembre i que compten amb quinze hores de processons amb representacions i balls pels carrers de la ciutat. Segurament les Muixerangues són les més conegudes, però també destaquen els balls dels Bastonets, els Pastorets, la Carxofa, els Arquets, les Llauradores i els Tornejants.

 

El comunicat oficial del Patronat i Consell Assessor diu :«Les reflexions fetes durant la reunió es poden resumir en què, este any no és possible fer la Festa, perquè cal complir les normes sanitàries i, per tant, s’ha decidit que queda suspesa. La tradicional novena i la Missa major es faran amb un format similar al que s’han fet les retransmissions de la Setmana Santa. El 7 i 8 de setembre es viuran d’un altra manera i amb l‘esperança de fer la Festa només puga ser possible”.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.