Les Festes de la Mare de Déu de la Salut suspeses per primera volta en Algemesí

 

Les Festes de la Mare de Déu de la Salut d’Algemesí, en la comarca de la Ribera Alta (València), reconeguda com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat, no es celebrarà este 2020. D’esta forma ho ha decidit el Patronat i el Consell Assessor de la Festa atenent als criteris de compliment de les normes sanitàries establides per la crisi del coronavirus.

 

La Festa de la Mare de Déu de la Salut és una joia de les tradicions valencianes que s’han mantingut vives en esta població al llarg de la història. Una festa en la que cada any participen al voltant de 2.000 persones com a integrants en les processons.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Es tracta de tres processons que es celebren els dies 7 i 8 de setembre i que compten amb quinze hores de processons amb representacions i balls pels carrers de la ciutat. Segurament les Muixerangues són les més conegudes, però també destaquen els balls dels Bastonets, els Pastorets, la Carxofa, els Arquets, les Llauradores i els Tornejants.

 

El comunicat oficial del Patronat i Consell Assessor diu :«Les reflexions fetes durant la reunió es poden resumir en què, este any no és possible fer la Festa, perquè cal complir les normes sanitàries i, per tant, s’ha decidit que queda suspesa. La tradicional novena i la Missa major es faran amb un format similar al que s’han fet les retransmissions de la Setmana Santa. El 7 i 8 de setembre es viuran d’un altra manera i amb l‘esperança de fer la Festa només puga ser possible”.

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.