Apareix una foca gris ferida en el port deportiu d’Altea

 

Una foca grisa de la raça ‘Halichoerus grypus’, amb clars símptomes d’abatiment i una notable ferida en el coll, ha aparegut en les aigües del port deportiu Marina Greenwich d’Altea, en la Marina Baixa (Alacant).

 

El mamífer va ser localitzat este dijous i ha abandonat les aigües mediterrànies este divendres, després d’alguns intents de capturar-la per a que veterinaris de la Fundació Oceanogràfic pogueren avaluar el seu estat de salut i actuar en conseqüència.

 

Els fets van ocórrer quan mariners del port deportiu van donar avís de la presència del mamífer amb el que es va activar la Xarxa de Varaments, composta per la Conselleria de Medi Ambient, Universitat de València i la Fundació Oceanogràfic. Immediatament, dos veterinaris es van desplaçar fins a la zona i van constatar que es tractava d’una foca grisa l’àrea de distribució de la qual és l’Atlàntic Nord, el que fa més extraordinària la seua presència en aigües mediterrànies.

 

Ara com ara, es desconeix el motiu pel que este ‘pinnípedo’ s’ha dispersat de la seua zona de distribució. L’animal presentava una resta de fem marí enganxat en el seu coll amb una ferida visible. El seu comportament era el d’un animal malalt i feble, si bé mantenia perfectament les seues habilitats natatòries i va acceptar l’aliment que se li va oferir, segons recull el comunicat.

 

L’animal és molt veloç

Una volta avaluada la situació, es va determinar la seua captura per a això es van usar diferents mètodes, però, segons els experts, un pinnípedo en la mar és altament veloç, amb el que no es va poder obtindre èxit a pesar dels reiterats intents.

 

De la mateixa manera, este divendres s’ha provat novament el seu rescat, però l’animal ha eixit del port deportiu i s’ha endinsat en alta mar.

 

Els veterinaris de la Fundació Oceanogràfic, no obstant això, no descarten que la foca grisa puga acostar-se de nou a la costa valenciana, de fet s’estima que el mateix animal ha sigut vist fa cinc setmanes en una granja de tonyines en Fuzeta (Algarve) i, posteriorment, en Gibraltar, assenyala l’entitat en un comunicat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSPV demana imputar a dos ex alts càrrecs per la filtració de l’àudio de la dana

El PSPV-PSOE sol·licita al Jutjat de Llíria que investigue com imputats a dos ex alts càrrecs de la Generalitat pel seu presumpte paper en la filtració de l'àudio complet d'una crida durant la dana.

La setmana de Pasqua continua en la Comunitat Valenciana amb temps estable i més calor

La setmana de Pasqua avança en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, cels poc nuvolosos i temperatures en ascens, amb vents fluixos i mar en general tranquil·la.

L’incendi forestal de Tibi evoluciona de manera favorable amb el suport de mitjans aeris

L'incendi forestal en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, manté una evolució favorable amb huit dotacions terrestres i dos mitjans aeris incorporats a primera hora del matí.

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.