Apareix una foca gris ferida en el port deportiu d’Altea

 

Una foca grisa de la raça ‘Halichoerus grypus’, amb clars símptomes d’abatiment i una notable ferida en el coll, ha aparegut en les aigües del port deportiu Marina Greenwich d’Altea, en la Marina Baixa (Alacant).

 

El mamífer va ser localitzat este dijous i ha abandonat les aigües mediterrànies este divendres, després d’alguns intents de capturar-la per a que veterinaris de la Fundació Oceanogràfic pogueren avaluar el seu estat de salut i actuar en conseqüència.

 

Els fets van ocórrer quan mariners del port deportiu van donar avís de la presència del mamífer amb el que es va activar la Xarxa de Varaments, composta per la Conselleria de Medi Ambient, Universitat de València i la Fundació Oceanogràfic. Immediatament, dos veterinaris es van desplaçar fins a la zona i van constatar que es tractava d’una foca grisa l’àrea de distribució de la qual és l’Atlàntic Nord, el que fa més extraordinària la seua presència en aigües mediterrànies.

 

Ara com ara, es desconeix el motiu pel que este ‘pinnípedo’ s’ha dispersat de la seua zona de distribució. L’animal presentava una resta de fem marí enganxat en el seu coll amb una ferida visible. El seu comportament era el d’un animal malalt i feble, si bé mantenia perfectament les seues habilitats natatòries i va acceptar l’aliment que se li va oferir, segons recull el comunicat.

 

L’animal és molt veloç

Una volta avaluada la situació, es va determinar la seua captura per a això es van usar diferents mètodes, però, segons els experts, un pinnípedo en la mar és altament veloç, amb el que no es va poder obtindre èxit a pesar dels reiterats intents.

 

De la mateixa manera, este divendres s’ha provat novament el seu rescat, però l’animal ha eixit del port deportiu i s’ha endinsat en alta mar.

 

Els veterinaris de la Fundació Oceanogràfic, no obstant això, no descarten que la foca grisa puga acostar-se de nou a la costa valenciana, de fet s’estima que el mateix animal ha sigut vist fa cinc setmanes en una granja de tonyines en Fuzeta (Algarve) i, posteriorment, en Gibraltar, assenyala l’entitat en un comunicat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.

Un Raig llançat rep a un Llevant urgit per puntuar

El Llamp encadena sis partits sense perdre i es mesura el dilluns (21.00) a un Llevant penúltim, que necessita sumar per a acostar-se a la salvació després de l'ensopegada de l'Elx.

La falla Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una figura de 'Onírica'. L'elecció tanca els indults i precedix al veredicte infantil.

Diego Ventura reafirma a València el seu lideratge en el rejoneo

El rellonejador sevillà va tallar dos orelles en la matinal de Falles i va eixir a coll després de dos faenes de precisió i ajust. Cartagena i Vicens van quedar molt per davall.

35 intervencions pel vent a València fins a les 16.00, amb caigudes de branques, antenes i tanques

Els bombers han atés 27 avisos a la ciutat i 8 a la província pel vent, amb ratxes de fins a 103 km/h i avisos taronja i groc.

València es rendix a la mascletà que obri la Setmana Gran de les Falles 2026

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes ha inaugurat la Setmana Gran amb un tret trepidant que ha dibuixat la bandera d'Espanya i la Senyera. La jornada, seguida des del balcó per Sara García, ha tancat amb un terratrémol final i 66 assistències de Creu Roja.

Les entitats culturals valencianes ja poden optar a les ajudes d’Europa Creativa

La convocatòria d'Europa Creativa està oberta fins al 5 de maig de 2026 per a projectes culturals transnacionals. Inclou dos categories i sol·licitud en línia.