16.8 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Apareix una foca gris ferida en el port deportiu d’Altea

 

Una foca grisa de la raça ‘Halichoerus grypus’, amb clars símptomes d’abatiment i una notable ferida en el coll, ha aparegut en les aigües del port deportiu Marina Greenwich d’Altea, en la Marina Baixa (Alacant).

 

El mamífer va ser localitzat este dijous i ha abandonat les aigües mediterrànies este divendres, després d’alguns intents de capturar-la per a que veterinaris de la Fundació Oceanogràfic pogueren avaluar el seu estat de salut i actuar en conseqüència.

 

Els fets van ocórrer quan mariners del port deportiu van donar avís de la presència del mamífer amb el que es va activar la Xarxa de Varaments, composta per la Conselleria de Medi Ambient, Universitat de València i la Fundació Oceanogràfic. Immediatament, dos veterinaris es van desplaçar fins a la zona i van constatar que es tractava d’una foca grisa l’àrea de distribució de la qual és l’Atlàntic Nord, el que fa més extraordinària la seua presència en aigües mediterrànies.

 

Ara com ara, es desconeix el motiu pel que este ‘pinnípedo’ s’ha dispersat de la seua zona de distribució. L’animal presentava una resta de fem marí enganxat en el seu coll amb una ferida visible. El seu comportament era el d’un animal malalt i feble, si bé mantenia perfectament les seues habilitats natatòries i va acceptar l’aliment que se li va oferir, segons recull el comunicat.

 

L’animal és molt veloç

Una volta avaluada la situació, es va determinar la seua captura per a això es van usar diferents mètodes, però, segons els experts, un pinnípedo en la mar és altament veloç, amb el que no es va poder obtindre èxit a pesar dels reiterats intents.

 

De la mateixa manera, este divendres s’ha provat novament el seu rescat, però l’animal ha eixit del port deportiu i s’ha endinsat en alta mar.

 

Els veterinaris de la Fundació Oceanogràfic, no obstant això, no descarten que la foca grisa puga acostar-se de nou a la costa valenciana, de fet s’estima que el mateix animal ha sigut vist fa cinc setmanes en una granja de tonyines en Fuzeta (Algarve) i, posteriorment, en Gibraltar, assenyala l’entitat en un comunicat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos detinguts després d’una persecució policial amb cotxe per València

Agents de la Policia Local de València van detindre anit a dos hòmens després de sorprendre'ls consumint drogues en un cotxe. Van fugir, van envestir als agents i van acabar xocant amb una furgoneta policial abans de ser arrestats.

Marcelino no perd davant el València com a local des de 2014

El tècnic del Vila-real encadena cinc partits a casa sense perdre davant el València des de 2014, amb marcadors curts. El seu equip rep als de Mestalla este diumenge.

El director general d’Innovació en Emergències demana el seu cessament i la Generalitat estudia relleus

Raúl Quílez ha demanat el seu cessament com a director general d'Innovació en Emergències i la Generalitat estudia renovar la cúpula. El Consell preveu un relleu ordenat sense buits de gestió mentres avança la causa sobre la DANA.

El Consell defén que Barcala ha actuat amb rapidesa i descarta demanar la seua dimissió

El Consell ha recolzat a Luis Barcala per la polèmica de les VPO i no contempla demanar la seua dimissió. Veu legal la VPO adquirida per la seua esposa i trasllada el cas a Policia i Fiscalia mentres reforça els controls.

Investiguen a un menor per una presumpta agressió sexual a una companya en un institut de Vinaròs

La Guàrdia Civil investiga a un menor per un presumpte delicte d'agressió sexual a una companya de la seua mateixa edat en un institut de Vinaròs. El centre va denunciar els fets, ocorreguts el dimarts, i les diligències continuen obertes.

Barcala denuncia una cacera i afirma que continuarà investigant les vivendes públiques

Luis Barcala ha denunciat ser víctima d'una 'cacera' contra ell i la seua família i ha reiterat que continuarà la investigació sobre l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan.

Enith Saló i Fiamma Benítez, convocades per Espanya per a l’arrancada de la classificació al Mundial 2027

Sonia Bermúdez ha citat a Enith Saló i Fiamma Benítez per a l'inici de la classificació al Mundial 2027. Espanya es mesura a Islàndia i Ucraïna al març.

Pedro Martínez trasllada la pressió al Reial Madrid i apel·la a la il·lusió del València Basket

Pedro Martínez va situar al Reial Madrid com a favorit i va afirmar que el València Basket arriba amb il·lusió per competir. Va destacar l''exhibició' blanca en quarts.