Apareix una foca gris ferida en el port deportiu d’Altea

 

Una foca grisa de la raça ‘Halichoerus grypus’, amb clars símptomes d’abatiment i una notable ferida en el coll, ha aparegut en les aigües del port deportiu Marina Greenwich d’Altea, en la Marina Baixa (Alacant).

 

El mamífer va ser localitzat este dijous i ha abandonat les aigües mediterrànies este divendres, després d’alguns intents de capturar-la per a que veterinaris de la Fundació Oceanogràfic pogueren avaluar el seu estat de salut i actuar en conseqüència.

 

Els fets van ocórrer quan mariners del port deportiu van donar avís de la presència del mamífer amb el que es va activar la Xarxa de Varaments, composta per la Conselleria de Medi Ambient, Universitat de València i la Fundació Oceanogràfic. Immediatament, dos veterinaris es van desplaçar fins a la zona i van constatar que es tractava d’una foca grisa l’àrea de distribució de la qual és l’Atlàntic Nord, el que fa més extraordinària la seua presència en aigües mediterrànies.

 

Ara com ara, es desconeix el motiu pel que este ‘pinnípedo’ s’ha dispersat de la seua zona de distribució. L’animal presentava una resta de fem marí enganxat en el seu coll amb una ferida visible. El seu comportament era el d’un animal malalt i feble, si bé mantenia perfectament les seues habilitats natatòries i va acceptar l’aliment que se li va oferir, segons recull el comunicat.

 

L’animal és molt veloç

Una volta avaluada la situació, es va determinar la seua captura per a això es van usar diferents mètodes, però, segons els experts, un pinnípedo en la mar és altament veloç, amb el que no es va poder obtindre èxit a pesar dels reiterats intents.

 

De la mateixa manera, este divendres s’ha provat novament el seu rescat, però l’animal ha eixit del port deportiu i s’ha endinsat en alta mar.

 

Els veterinaris de la Fundació Oceanogràfic, no obstant això, no descarten que la foca grisa puga acostar-se de nou a la costa valenciana, de fet s’estima que el mateix animal ha sigut vist fa cinc setmanes en una granja de tonyines en Fuzeta (Algarve) i, posteriorment, en Gibraltar, assenyala l’entitat en un comunicat.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.