Detinguda una funcionària de l’Ajuntament de Santa Pola per 19 delictes de suborn

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut una funcionària de l’Ajuntament de Santa Pola a qui se li imputen 19 delictes de suborn que hauria comés durant l’última dècada. S’ha pres declaració als responsables de diverses empreses que van ser contractades per l’Ajuntament durant l’oratge que esta va exercir les seues funcions, i van ser investigats com a presumptes autors els directius de dos.

Agents de l’Àrea de Recerca del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Santa Pola van iniciar les investigacions després de tenir coneixement que, a finals de l’any 2020, una funcionària que treballava en una de les regidories de l’Ajuntament de Santa Pola, es podria haver apropiat de forma indeguda, i aprofitant-se del càrrec, de part duna subvenció concedida a una associació local.

El mateix Ajuntament, que era qui abonava la subvenció, va promoure l’inici de les investigacions, després de rebre una queixa d’una empresa i un particular sobre la subvenció.

Una de les funcions de la presumpta autora era informar les sol·licituds d’autorització presentades davant l’Ajuntament, per part d’empresaris, per realitzar determinats tipus d’activitats a la localitat. Així que, tal com van corroborar els investigadors, esta demanava als empresaris interessats a obtenir estes autoritzacions, diners a canvi d’informar positivament les seues sol·licituds.

Les quantitats reclamades oscil·laven entre 500 i 2.500 euros, en funció del benefici que obtindria l’empresa sol·licitant amb l’activitat realitzada, en cas d’obtenir la pertinent autorització.

D’altra banda, falsejant documentació, contractes o fins i tot, si cal, la signatura dels beneficiaris, de vegades la presumpta autora es quedava amb part, o amb tots els diners d’algunes de les subvencions concedides per l’Ajuntament a diferents associacions.

L’Àrea de recerca de la Guàrdia Civil de Santa Pola ha pogut constatar que podria haver estat cometent estos fets almenys durant els últims deu anys, sense haver estat fins ara descoberta.

A principis del mes de desembre passat va ser detinguda una dona de 52 anys, de nacionalitat espanyola, a la qual se li imputen dinou delictes de suborn passiu, on es podria haver apropiat aproximadament de 40.000 euros. A més, se li imputen dos delictes de falsificació de documents, un delicte d’apropiació indeguda de quantitats econòmiques i un delicte d’usurpació. En el moment de la detenció, els agents van saber que estava reclamada per un jutjat de Múrcia, per un delicte d’estafa comés contra un prestador de la Regió.

El marc d’esta operació, la Guàrdia Civil de Santa Pola ha investigat dos persones més, dos homes, tots dos de 58 anys, de nacionalitat espanyola, directius de dos empreses, una amb seu a Cox (Alacant) i una altra a Molina de Segura (Regió de Múrcia), als quals se’ls imputen els delictes de suborn actiu, en haver lliurat retribucions a esta funcionària pública, perquè, en aprofitament del seu càrrec i de l’exercici de les seues funcions, aprovés o agilitzés la contractació de les seues empreses en esdeveniments organitzats per l’Ajuntament.

Les diligències han estat aleshores davant del Jutjat d’Instrucció d’Elx. Els presumptes autors es troben en llibertat amb càrrecs. La funcionària, que treballava a l’Ajuntament des de fa dos dècades, i que estava en situació de baixa mèdica des de feia uns mesos, ja ha estat retirada de les seues funcions.

Últimes notícies

Veïns del Marítim organitzen un sopar a la fresca per plantar cara a la massificació turística

Associacions veïnals dels barris marítims de València convoquen un sopar a la fresca multitudinari per denunciar la mercantilització dels espais públics i reivindicar que la platja i els barris continuen sent dels veïns.

Bernabé acusa Feijóo de traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, acusa Alberto Núñez Feijóo de voler traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta, igual que amb la DANA que va afectar la província de València. Bernabé reclama lleialtat institucional i que es deixen de costat les estratègies partidistes davant situacions catastròfiques.

Catalá crida a defensar la sobirania nacional després dels altercats de Ceuta

María José Catalá ha reclamat defensar la sobirania nacional i la integritat territorial arran dels altercats d este estiu a Ceuta i ha confirmat que participarà en la concentració convocada a València. La dirigeix especialment als ceutins residents en la ciutat, que considera que han de ser els protagonistes.

La base Alinghi es transforma en el nou centre de Marina d’Empreses per a mil emprenedors

La Marina de València estrena el renovat edifici Alinghi com a nou centre de Marina d’Empreses, amb 7.600 metres quadrats i capacitat per a 1.000 persones, finançat amb 25 milions d’euros del patrimoni de Juan Roig.

Cada volta hi ha més famílies de Casa Caridad vivint en habitacions de lloguer

Quatre de cada deu famílies que han demanat plaça per al curs 2026-2027 a les escoles infantils de Casa Caridad viuen en habitacions llogades, quasi el doble que en el procés anterior. L’informe també alerta de la falta de xarxa familiar, l’atur femení i la precarietat laboral i residencial.

Maria Àngels Francés prendrà possessió com a presidenta de l’AVL este dijous al Palau

Maria Àngels Francés prendrà possessió este dijous com a nova presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en un acte solemne al Palau de la Generalitat presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Alerta groga per fortes pluges i tempestes a l’interior nord de Castelló este dimecres

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat l’alerta groga per pluges intenses i tempestes amb possible granissat este dimecres a l’interior nord de Castelló, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.