Detinguda una funcionària de l’Ajuntament de Santa Pola per 19 delictes de suborn

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut una funcionària de l’Ajuntament de Santa Pola a qui se li imputen 19 delictes de suborn que hauria comés durant l’última dècada. S’ha pres declaració als responsables de diverses empreses que van ser contractades per l’Ajuntament durant l’oratge que esta va exercir les seues funcions, i van ser investigats com a presumptes autors els directius de dos.

Agents de l’Àrea de Recerca del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Santa Pola van iniciar les investigacions després de tenir coneixement que, a finals de l’any 2020, una funcionària que treballava en una de les regidories de l’Ajuntament de Santa Pola, es podria haver apropiat de forma indeguda, i aprofitant-se del càrrec, de part duna subvenció concedida a una associació local.

El mateix Ajuntament, que era qui abonava la subvenció, va promoure l’inici de les investigacions, després de rebre una queixa d’una empresa i un particular sobre la subvenció.

Una de les funcions de la presumpta autora era informar les sol·licituds d’autorització presentades davant l’Ajuntament, per part d’empresaris, per realitzar determinats tipus d’activitats a la localitat. Així que, tal com van corroborar els investigadors, esta demanava als empresaris interessats a obtenir estes autoritzacions, diners a canvi d’informar positivament les seues sol·licituds.

Les quantitats reclamades oscil·laven entre 500 i 2.500 euros, en funció del benefici que obtindria l’empresa sol·licitant amb l’activitat realitzada, en cas d’obtenir la pertinent autorització.

D’altra banda, falsejant documentació, contractes o fins i tot, si cal, la signatura dels beneficiaris, de vegades la presumpta autora es quedava amb part, o amb tots els diners d’algunes de les subvencions concedides per l’Ajuntament a diferents associacions.

L’Àrea de recerca de la Guàrdia Civil de Santa Pola ha pogut constatar que podria haver estat cometent estos fets almenys durant els últims deu anys, sense haver estat fins ara descoberta.

A principis del mes de desembre passat va ser detinguda una dona de 52 anys, de nacionalitat espanyola, a la qual se li imputen dinou delictes de suborn passiu, on es podria haver apropiat aproximadament de 40.000 euros. A més, se li imputen dos delictes de falsificació de documents, un delicte d’apropiació indeguda de quantitats econòmiques i un delicte d’usurpació. En el moment de la detenció, els agents van saber que estava reclamada per un jutjat de Múrcia, per un delicte d’estafa comés contra un prestador de la Regió.

El marc d’esta operació, la Guàrdia Civil de Santa Pola ha investigat dos persones més, dos homes, tots dos de 58 anys, de nacionalitat espanyola, directius de dos empreses, una amb seu a Cox (Alacant) i una altra a Molina de Segura (Regió de Múrcia), als quals se’ls imputen els delictes de suborn actiu, en haver lliurat retribucions a esta funcionària pública, perquè, en aprofitament del seu càrrec i de l’exercici de les seues funcions, aprovés o agilitzés la contractació de les seues empreses en esdeveniments organitzats per l’Ajuntament.

Les diligències han estat aleshores davant del Jutjat d’Instrucció d’Elx. Els presumptes autors es troben en llibertat amb càrrecs. La funcionària, que treballava a l’Ajuntament des de fa dos dècades, i que estava en situació de baixa mèdica des de feia uns mesos, ja ha estat retirada de les seues funcions.

Últimes notícies

Arranca un cap de setmana de calor intensa i tempestes a la Comunitat Valenciana

L’oratge del cap de setmana arribarà marcat per la calor sufocant a l’interior de València i Alacant este divendres, tempestes fortes al sud de València i un gir tèrmic amb descens de temperatures diumenge.

Avís groc per tronades i fins a 39 graus a les comarques d’Alacant i València

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per tronades al sud de la província de València i per temperatures de fins a 39 graus a l’interior d’Alacant i de València.

Una altra nit sufocant a la Comunitat amb fins a 36 graus

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 35-36 graus en municipis com Agullent, Parcent o Tàrbena i una forta sensació de basca a la costa.

Reventons càlids al sud d’Alacant amb ratxes de fins a 119 km/h i caiguda d’arbres

Els reventons càlids de la vesprada de dijous al sud d’Alacant han deixat ratxes de fins a 119 km/h i han provocat 24 incidents per caiguda d’arbres i elements en la via pública.

Pet Shop Boys convertixen el Roig Arena en una pista de ball global i nostàlgica

El duo britànic Pet Shop Boys ha fet vibrar un Roig Arena ple fins la bandera amb el tour 'Dreamworld', un repàs de 40 anys de grans èxits plens de ball, melancolia i nostàlgia pop.

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.