Detinguda una funcionària de l’Ajuntament de Santa Pola per 19 delictes de suborn

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut una funcionària de l’Ajuntament de Santa Pola a qui se li imputen 19 delictes de suborn que hauria comés durant l’última dècada. S’ha pres declaració als responsables de diverses empreses que van ser contractades per l’Ajuntament durant l’oratge que esta va exercir les seues funcions, i van ser investigats com a presumptes autors els directius de dos.

Agents de l’Àrea de Recerca del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Santa Pola van iniciar les investigacions després de tenir coneixement que, a finals de l’any 2020, una funcionària que treballava en una de les regidories de l’Ajuntament de Santa Pola, es podria haver apropiat de forma indeguda, i aprofitant-se del càrrec, de part duna subvenció concedida a una associació local.

El mateix Ajuntament, que era qui abonava la subvenció, va promoure l’inici de les investigacions, després de rebre una queixa d’una empresa i un particular sobre la subvenció.

Una de les funcions de la presumpta autora era informar les sol·licituds d’autorització presentades davant l’Ajuntament, per part d’empresaris, per realitzar determinats tipus d’activitats a la localitat. Així que, tal com van corroborar els investigadors, esta demanava als empresaris interessats a obtenir estes autoritzacions, diners a canvi d’informar positivament les seues sol·licituds.

Les quantitats reclamades oscil·laven entre 500 i 2.500 euros, en funció del benefici que obtindria l’empresa sol·licitant amb l’activitat realitzada, en cas d’obtenir la pertinent autorització.

D’altra banda, falsejant documentació, contractes o fins i tot, si cal, la signatura dels beneficiaris, de vegades la presumpta autora es quedava amb part, o amb tots els diners d’algunes de les subvencions concedides per l’Ajuntament a diferents associacions.

L’Àrea de recerca de la Guàrdia Civil de Santa Pola ha pogut constatar que podria haver estat cometent estos fets almenys durant els últims deu anys, sense haver estat fins ara descoberta.

A principis del mes de desembre passat va ser detinguda una dona de 52 anys, de nacionalitat espanyola, a la qual se li imputen dinou delictes de suborn passiu, on es podria haver apropiat aproximadament de 40.000 euros. A més, se li imputen dos delictes de falsificació de documents, un delicte d’apropiació indeguda de quantitats econòmiques i un delicte d’usurpació. En el moment de la detenció, els agents van saber que estava reclamada per un jutjat de Múrcia, per un delicte d’estafa comés contra un prestador de la Regió.

El marc d’esta operació, la Guàrdia Civil de Santa Pola ha investigat dos persones més, dos homes, tots dos de 58 anys, de nacionalitat espanyola, directius de dos empreses, una amb seu a Cox (Alacant) i una altra a Molina de Segura (Regió de Múrcia), als quals se’ls imputen els delictes de suborn actiu, en haver lliurat retribucions a esta funcionària pública, perquè, en aprofitament del seu càrrec i de l’exercici de les seues funcions, aprovés o agilitzés la contractació de les seues empreses en esdeveniments organitzats per l’Ajuntament.

Les diligències han estat aleshores davant del Jutjat d’Instrucció d’Elx. Els presumptes autors es troben en llibertat amb càrrecs. La funcionària, que treballava a l’Ajuntament des de fa dos dècades, i que estava en situació de baixa mèdica des de feia uns mesos, ja ha estat retirada de les seues funcions.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana al professorat que pose fi a la vaga i negocie amb la Generalitat

El president de la Generalitat ha instat el professorat de l’ensenyament públic no universitari a reflexionar sobre la vaga indefinida i a acceptar la proposta educativa del Consell, que considera més ambiciosa que el decret de ratios del Govern central.

Pérez Llorca defensa que estar al costat de les víctimes de la DANA és clau per a una recuperació seriosa

Juanfran Pérez Llorca assegura que la Generalitat ha demostrat serietat en la recuperació de la DANA de 2024, amb quasi totes les infraestructures acabades i ajudes a les víctimes mortals en marxa.

L’empresa alcoiana Texol cus més de 6.300 peces per a vestir León XIV en la seua visita a Espanya

L’empresa alcoiana Texol ha produït més de 6.300 peces litúrgiques per a León XIV i el seu seguici en els actes de la visita papal a Madrid, Barcelona i Canàries, amb més de 4.000 metres de teixits exclusius.

Les llegendes del València preparen un homenatge especial a Jaume Doménech a Catadau

Jaume Doménech tornarà a calçar-se els guants este dissabte en un partit homenatge organitzat per les llegendes del València CF al camp municipal de Catadau.

Consumidors en alerta: el Govern central demana al Consell que frene l’engany amb l’arròs valencià

El Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 ha instat la Generalitat a reforçar els controls sobre l’etiquetatge de l’arròs i a sancionar possibles fraus que confonguen el consumidor sobre l’origen valencià del producte.

Quatre detinguts a València i Algemesí per explotar treballadors estrangers sense contracte

La Policia Nacional ha detingut quatre persones a València i Algemesí per contractar treballadors estrangers, molts en situació irregular, sense contracte ni alta en la Seguretat Social, tant en una barberia com en camps de tarongers.

Tres joves detinguts per robar joies a gent major en Alfarrasí i Guadasséquies

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització criminal que assaltava veïnes d’edat avançada en Alfarrasí i Guadasséquies per furtar-los joies. Han detingut un home i dues dones a Múrcia, i dos d’ells ja han ingressat en presó provisional.

Fins a 28 anys de presó per a huit acusats d’explotar dones en pisos d’Elx

Seis dones i dos hòmens s’enfronten a penes d’entre 18 i 28 anys i mig de presó per integrar, segons la fiscalia, una xarxa criminal que explotava sexualment víctimes en tres pisos d’Elx i blanquejava els beneficis.