19.2 C
València
Dijous, 13 novembre, 2025

Detinguda una funcionària de l’Ajuntament de Santa Pola per 19 delictes de suborn

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut una funcionària de l’Ajuntament de Santa Pola a qui se li imputen 19 delictes de suborn que hauria comés durant l’última dècada. S’ha pres declaració als responsables de diverses empreses que van ser contractades per l’Ajuntament durant l’oratge que esta va exercir les seues funcions, i van ser investigats com a presumptes autors els directius de dos.

Agents de l’Àrea de Recerca del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Santa Pola van iniciar les investigacions després de tenir coneixement que, a finals de l’any 2020, una funcionària que treballava en una de les regidories de l’Ajuntament de Santa Pola, es podria haver apropiat de forma indeguda, i aprofitant-se del càrrec, de part duna subvenció concedida a una associació local.

El mateix Ajuntament, que era qui abonava la subvenció, va promoure l’inici de les investigacions, després de rebre una queixa d’una empresa i un particular sobre la subvenció.

Una de les funcions de la presumpta autora era informar les sol·licituds d’autorització presentades davant l’Ajuntament, per part d’empresaris, per realitzar determinats tipus d’activitats a la localitat. Així que, tal com van corroborar els investigadors, esta demanava als empresaris interessats a obtenir estes autoritzacions, diners a canvi d’informar positivament les seues sol·licituds.

Les quantitats reclamades oscil·laven entre 500 i 2.500 euros, en funció del benefici que obtindria l’empresa sol·licitant amb l’activitat realitzada, en cas d’obtenir la pertinent autorització.

D’altra banda, falsejant documentació, contractes o fins i tot, si cal, la signatura dels beneficiaris, de vegades la presumpta autora es quedava amb part, o amb tots els diners d’algunes de les subvencions concedides per l’Ajuntament a diferents associacions.

L’Àrea de recerca de la Guàrdia Civil de Santa Pola ha pogut constatar que podria haver estat cometent estos fets almenys durant els últims deu anys, sense haver estat fins ara descoberta.

A principis del mes de desembre passat va ser detinguda una dona de 52 anys, de nacionalitat espanyola, a la qual se li imputen dinou delictes de suborn passiu, on es podria haver apropiat aproximadament de 40.000 euros. A més, se li imputen dos delictes de falsificació de documents, un delicte d’apropiació indeguda de quantitats econòmiques i un delicte d’usurpació. En el moment de la detenció, els agents van saber que estava reclamada per un jutjat de Múrcia, per un delicte d’estafa comés contra un prestador de la Regió.

El marc d’esta operació, la Guàrdia Civil de Santa Pola ha investigat dos persones més, dos homes, tots dos de 58 anys, de nacionalitat espanyola, directius de dos empreses, una amb seu a Cox (Alacant) i una altra a Molina de Segura (Regió de Múrcia), als quals se’ls imputen els delictes de suborn actiu, en haver lliurat retribucions a esta funcionària pública, perquè, en aprofitament del seu càrrec i de l’exercici de les seues funcions, aprovés o agilitzés la contractació de les seues empreses en esdeveniments organitzats per l’Ajuntament.

Les diligències han estat aleshores davant del Jutjat d’Instrucció d’Elx. Els presumptes autors es troben en llibertat amb càrrecs. La funcionària, que treballava a l’Ajuntament des de fa dos dècades, i que estava en situació de baixa mèdica des de feia uns mesos, ja ha estat retirada de les seues funcions.

Últimes notícies

Més de 30.000 persones omplin de disfresses Benidorm en la Fancy Dress

La Fancy Dress Party ha congregat a més de 30.000 persones, en la seua majoria britàniques, amb un ampli dispositiu de seguretat i una forta implicació de l'oci local.

Afectats per la DANA reclamen al Consell participar en la comissió de Les Corts i unificar alertes

Les associacions d'afectats per la DANA han mantingut la seua primera reunió amb el vicepresident Vicente Martínez Mus i han reclamat participar en la comissió d'investigació de Les Corts. També han demanat unificar alertes, reforçar la salut mental i accelerar obres, mentres el Consell ha oferit coordinació i noves reunions.

Octubre va ser un 93% més humit i 1,4 graus més càlid de l’habitual en la Comunitat Valenciana

Octubre va combinar un episodi càlid tardà amb un llarg temporal de pluges, deixant un 93% més de precipitació i 1,4 graus més de temperatura mitjana. Setembre també va ser més humit i càlid que la mitjana.

El Vila-real farà la pretemporada al Brasil i disputarà la Vitória CUP al juliol de 2026

El Vila-real ha confirmat que realitzarà la seua pretemporada al Brasil i que jugarà la Vitória CUP amb tres amistosos al juliol de 2026. L'acord inclou als organitzadors del torneig com a patrocinador oficial del club a Llatinoamèrica.

Rescaten a un voltor a dos quilòmetres de l’aeroport d’Alacant

La Guàrdia Civil ha rescatat a un voltor desorientat a dos quilòmetres de les pistes de l'aeroport Alacant-Elx. L'au està en recuperació abans de la seua reintroducció.

PP i Vox apuren un pacte en la Comunitat Valenciana mentres el PSOE exigix llum i taquígrafs

El PP perfila la investidura de Juanfran Pérez Llorca sense concretar encara les polítiques pactades amb Vox. El PSOE reclama transparència total en les converses.

El Museu de Belles Arts de València recorre cinc segles d’art amb la Col·lecció BBVA

El MuBAV presenta 'Clàssics i moderns', un recorregut per cinc segles a través de 84 pintures de 71 artistes de la Col·lecció BBVA. La mostra, estructurada en quatre seccions, podrà visitar-se fins al 15 de febrer de 2026.

Agricultura ordena confinar les aus de corral davant el risc d’empitjorament de la grip aviària

Agricultura constata risc d'empitjorament per la migració i decreta el confinament de les aus de corral criades a l'aire lliure. La mesura es revisa setmanalment i s'alçarà de forma desescalada.