Detinguda una funcionària de l’Ajuntament de Santa Pola per 19 delictes de suborn

Ejemplo de shortcode con estilo
La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut una funcionària de l’Ajuntament de Santa Pola a qui se li imputen 19 delictes de suborn que hauria comés durant l’última dècada. S’ha pres declaració als responsables de diverses empreses que van ser contractades per l’Ajuntament durant l’oratge que esta va exercir les seues funcions, i van ser investigats […]

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut una funcionària de l’Ajuntament de Santa Pola a qui se li imputen 19 delictes de suborn que hauria comés durant l’última dècada. S’ha pres declaració als responsables de diverses empreses que van ser contractades per l’Ajuntament durant l’oratge que esta va exercir les seues funcions, i van ser investigats com a presumptes autors els directius de dos.

Agents de l’Àrea de Recerca del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Santa Pola van iniciar les investigacions després de tenir coneixement que, a finals de l’any 2020, una funcionària que treballava en una de les regidories de l’Ajuntament de Santa Pola, es podria haver apropiat de forma indeguda, i aprofitant-se del càrrec, de part duna subvenció concedida a una associació local.

El mateix Ajuntament, que era qui abonava la subvenció, va promoure l’inici de les investigacions, després de rebre una queixa d’una empresa i un particular sobre la subvenció.

Una de les funcions de la presumpta autora era informar les sol·licituds d’autorització presentades davant l’Ajuntament, per part d’empresaris, per realitzar determinats tipus d’activitats a la localitat. Així que, tal com van corroborar els investigadors, esta demanava als empresaris interessats a obtenir estes autoritzacions, diners a canvi d’informar positivament les seues sol·licituds.

Les quantitats reclamades oscil·laven entre 500 i 2.500 euros, en funció del benefici que obtindria l’empresa sol·licitant amb l’activitat realitzada, en cas d’obtenir la pertinent autorització.

D’altra banda, falsejant documentació, contractes o fins i tot, si cal, la signatura dels beneficiaris, de vegades la presumpta autora es quedava amb part, o amb tots els diners d’algunes de les subvencions concedides per l’Ajuntament a diferents associacions.

L’Àrea de recerca de la Guàrdia Civil de Santa Pola ha pogut constatar que podria haver estat cometent estos fets almenys durant els últims deu anys, sense haver estat fins ara descoberta.

A principis del mes de desembre passat va ser detinguda una dona de 52 anys, de nacionalitat espanyola, a la qual se li imputen dinou delictes de suborn passiu, on es podria haver apropiat aproximadament de 40.000 euros. A més, se li imputen dos delictes de falsificació de documents, un delicte d’apropiació indeguda de quantitats econòmiques i un delicte d’usurpació. En el moment de la detenció, els agents van saber que estava reclamada per un jutjat de Múrcia, per un delicte d’estafa comés contra un prestador de la Regió.

El marc d’esta operació, la Guàrdia Civil de Santa Pola ha investigat dos persones més, dos homes, tots dos de 58 anys, de nacionalitat espanyola, directius de dos empreses, una amb seu a Cox (Alacant) i una altra a Molina de Segura (Regió de Múrcia), als quals se’ls imputen els delictes de suborn actiu, en haver lliurat retribucions a esta funcionària pública, perquè, en aprofitament del seu càrrec i de l’exercici de les seues funcions, aprovés o agilitzés la contractació de les seues empreses en esdeveniments organitzats per l’Ajuntament.

Les diligències han estat aleshores davant del Jutjat d’Instrucció d’Elx. Els presumptes autors es troben en llibertat amb càrrecs. La funcionària, que treballava a l’Ajuntament des de fa dos dècades, i que estava en situació de baixa mèdica des de feia uns mesos, ja ha estat retirada de les seues funcions.

Últimes notícies

El Villarreal disputa diumenge el seu partit 1.000 en Primera

El Villarreal arribarà als 1.000 partits en Primera davant del Getafe, després de 27 temporades en l’elit repartides en dos períodes.

Sánchez estudiarà el reconeixement de Guillem Agulló com a víctima

El Govern s'ha compromés a estudiar la petició dels pares perquè Guillem Agulló siga reconegut oficialment com a víctima del terrorisme. La família manté esta reivindicació des de l'assassinat del jove, el 1993.

Ayuso reclama un canvi polític i critica Sánchez

En un acte del PP a València, Ayuso ha reclamat traure Sánchez del Govern i ha criticat les seues polítiques. María José Catalá i Juanfran Pérez Llorca també han intervingut.

Ayuso visita el Cabanyal després del míting de Sánchez

Ayuso ha recorregut el Cabanyal i el seu mercat amb l’alcaldessa María José Catalá i el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca.

Els rius d’Oliva i Els Poblets reben obres urgents després de la dana

La CHJ està reparant les lleres d’Oliva i Els Poblets després dels danys causats per la dana Adam d’octubre. Les actuacions inicials precedixen una intervenció d’emergència més completa.

El Levante necessita punts en la visita al Celta a Balaídos

El Celta i el Levante s’enfronten diumenge a Balaídos amb la necessitat de sumar punts. Hugo Sotelo tornarà a l’estadi en un duel amb baixes i rotacions possibles.

Villarreal i Getafe busquen tancar les ferides europees

El Villarreal i el Getafe s’enfronten diumenge a La Cerámica, després de perdre a Europa. Els madrilenys també volen trencar la mala ratxa fora de casa.

El Levante busca punts a Vigo sense confiar-se del triomf anterior

Luís Castro ha advertit que la victòria de la temporada passada no dona punts al Levante en la visita d’este diumenge a Vigo. L’equip arriba després de dues derrotes seguides.