Gimeno va drogar a les seues filles amb relaxants musculars abans d’assassinar-les i portar-les al vaixell

 

El Tribunal Superior de Justícia de Canàries va informar este dijous a la vesprada de la localització d’un cos a Tenerife que correspon «pràcticament amb tota seguretat» a Olivia, de sis anys, una de les dos xiquetes desaparegudes al costat del seu pare, Tomás Gimeno, el passat 27 d’abril.

La Guàrdia Civil creu que el progenitor va drogar a les seues filles amb relaxants musculars abans de matar-les i traslladar-les a la llanxa.

El cos va ser trobat pel robot del vaixell de cerca Ángeles Alvariño a uns 1.000 metres de profunditat, a unes tres milles de la costa de Tenerife, i es trobava a l’interior d’una bossa d’esports amarrada a un àncora. Al costat hi havia una altra bossa d’esports buida.

La família ja coneix els detalls, però la investigació segueix mancant trobar tant al pare com a la xiqueta més xicoteta.

Els investigadors sempre van treballar amb la hipòtesi del possible parricidi i la troballa del cos confirmaria les sospites de la Guàrdia Civil, que busca ara sense descans el cos de la germana xicoteta, Anna, d’un any, així com el cos del Tomás Gimeno.

L’equip de ‘El programa de Ana Rosa’ analitza com es troba la investigació en estos moments i quins són els moviments dels agents.

Dani Montero explica que els agents ara mateix «busquen específicament objectes de metall amb un magnetòmetre, este envia uns senyals que reboten en el metall d’una forma diferent en el fons de la mar, estes concentracions de metall no es donen en la naturalesa i si rebota un positiu, és que hi ha un objecte«.

Els agents se centren a trobar ara mateix objectes per a llastrar com «la cadena de l’àncora, la botella i cinturó de plom«. Elements amb els quals es podria haver suïcidat Tomás. «Després de trobar la botella i la funda, la zona es restringeix molt més», informa Cruz Morcillo.

El suïcidi de Tomás Gimeno en la mar: hi ha una àrea delimitada

 

El pla que segueix Guàrdia Civil és que «ell tira les bosses amb els cossos de les xiquetes llastrades per l’àncora i després ell torna a port, si després s’ha tirat a la mar, ha sigut molt a prop»,

explica Ana Rosa. Cruz Morcillo afig sobre la zona del suïcidi: «Han creuat els dos telèfons en eixe moment, el de la primera vegada quan Ell crida des d’eixe punt en la mar, i després torna a cridar a la una i mitja, no és un quadrat perfecte ni molt menys, però és una zona molt pròxima».

Últimes notícies

L’acampada educativa torna al centre de la plaça de la Verge de València després del Corpus

L’acampada de docents en suport a la vaga indefinida del professorat públic ha tornat al centre de la plaça de la Verge de València una vegada acabats els actes del Corpus, després d’haver-se desplaçat uns dies a un lateral per facilitar la celebració de la festa.

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.