Desmantellen un grup criminal dedicat al robatori d’animals en València

 

La Guàrdia Civil, en el marc del pla contra els robatoris en explotacions agrícoles i ramaderes ha desmantellat un grup criminal dedicat al robatori de bestiar en la província de València.

 

L’Equip Roca de la Guàrdia Civil de Xàtiva, en el marc de l’operació  ‘Corufo’, ha procedit a la detenció de 7 persones. Esta operació es va iniciar a mitjans de març degut a diferents delictes comesos en explotacions ramaderes arribant ascendir el nombre d’animals furtats entre cabres i ovelles a 279. La majoria dels delictes van ser comesos durant l’estat d’alarma en la fase més crítica del confinament.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Gràcies a les detencions efectuades s’ha conseguit desarticular una organització criminal dedicada al robatori de bestiar tant oví com caprí que va arribar a cometre fins a 10 delictes de robatori amb força en les comarques de la Vall d’Albaida, La Costera i La Canal de Navarrés. A demés s’han pogut recuperar uns 40 espècies entre cabres i ovelles que han sigut reconeguts pels perjudicats. 

 

Posteriorment es va localitzar una explotació ramadera situada en la localitat de Canals, a on es van agarrar 40 animals, gran part d’ells reconeguts sense cap gènere de dubtes pels denunciants.

 

Modus operandi 

Estes persones robaven els animals per la nit en explotacions ramaderes, forçaven la porta trencant les cadenes per a entrar dins.

 

Usaven furgonetes per a transportar els animals, alguns d’estos animals van ser venuts a una persona que els guardava en un corral en la localitat de Canals.

 

El receptor d’este bestiar publicitava la venda dels animals a través d’Internet. La identificació del bestiar havia sigut eliminada per a que no se sabera la seua vertadera procedència.

 

Fase d’explotació

La fase d’explotació d’esta operació culmina amb la detenció de 7 homes d’edats compreses entre els 22 i 48 anys i nacionalitat espanyola i marroqui, per la seua presumpta implicació en els delictes de robatori amb força i pertinença a organització criminal.

 

Les diligències han passat a la disposició dels Jutjats de Xàtiva. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pradas demana al TSJCV el sobreseïment de la causa per la gestió de la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha sol·licitat al TSJCV el sobreseïment lliure de la causa penal per la gestió de la DANA a Catarroja. De manera subsidiària, demana que l'alt tribunal assumisca tota la investigació si s'obri causa contra Carlos Mazón.

Argüeso demana al TSJCV assumir tota la causa si investiga a Mazón per la DANA

La defensa d'Emilio Argüeso ha sol·licitat que, si el TSJCV admet investigar a Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024, atraga tot el procediment. També demana el sobreseïment si l'alt tribunal es declara competent.

Pradas demana al TSJCV el sobreseïment de la causa per la gestió de la dana

La defensa de Salomé Pradas ha sol·licitat al TSJCV l'arxiu lliure de la causa penal per la gestió de la dana instruïda a Catarroja. De manera subsidiària, demana que l'alt tribunal assumisca tota la causa si s'investiga a Carlos Mazón.

Catalá critica a Renfe per no habilitar autobusos des d’Albal durant la mascletà

Catalá ha criticat que Renfe no habilite autobusos des d'Albal durant la mascletà després del desviament temporal de Rodalia entre el 13 i el 19 de març. Delegació del Govern ha defés la mesura per seguretat i ha descartat els busos per falta de capacitat.

Víctimes de la DANA demanen investigar a Mazón a Catarroja i no aplicar-li l’aforament

L'associació de víctimes de la DANA ha demanat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que siga investigat pel Jutjat de Catarroja. L'acusació invoca un precedent a Extremadura, denúncia un abús del fur i sol·licita, de manera subsidiària, que el tribunal inicie causa per homicidi i lesions per imprudència greu.

El PP reivindica els cent dies de Pérez Llorca, l’oposició els veu pobres i Vox presumix d’influència

El PP ha defés l'arrancada de Juanfran Pérez Llorca amb dades de compliment i rebaixa fiscal, mentres PSOE i Compromís ho han qüestionat i Vox ha reivindicat la seua influència.

Raquel Carrera ja és la tercera màxima anotadora històrica del València Basket

La interior gallega aconseguix els 1.811 punts amb els 9 sumats davant Lointek Guernica i iguala a Marie Gülich en el tercer lloc històric; lideren Queralt Casas i Leticia Romero.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones

El nou centre de salut de Rincón de Loix ja està operatiu amb més espais i servicis i ha reforçat l'accessibilitat per a uns 20.000 usuaris. Urgències 24 hores s'activarà abans de l'estiu.