Desmantellen un grup criminal dedicat al robatori d’animals en València

 

La Guàrdia Civil, en el marc del pla contra els robatoris en explotacions agrícoles i ramaderes ha desmantellat un grup criminal dedicat al robatori de bestiar en la província de València.

 

L’Equip Roca de la Guàrdia Civil de Xàtiva, en el marc de l’operació  ‘Corufo’, ha procedit a la detenció de 7 persones. Esta operació es va iniciar a mitjans de març degut a diferents delictes comesos en explotacions ramaderes arribant ascendir el nombre d’animals furtats entre cabres i ovelles a 279. La majoria dels delictes van ser comesos durant l’estat d’alarma en la fase més crítica del confinament.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Gràcies a les detencions efectuades s’ha conseguit desarticular una organització criminal dedicada al robatori de bestiar tant oví com caprí que va arribar a cometre fins a 10 delictes de robatori amb força en les comarques de la Vall d’Albaida, La Costera i La Canal de Navarrés. A demés s’han pogut recuperar uns 40 espècies entre cabres i ovelles que han sigut reconeguts pels perjudicats. 

 

Posteriorment es va localitzar una explotació ramadera situada en la localitat de Canals, a on es van agarrar 40 animals, gran part d’ells reconeguts sense cap gènere de dubtes pels denunciants.

 

Modus operandi 

Estes persones robaven els animals per la nit en explotacions ramaderes, forçaven la porta trencant les cadenes per a entrar dins.

 

Usaven furgonetes per a transportar els animals, alguns d’estos animals van ser venuts a una persona que els guardava en un corral en la localitat de Canals.

 

El receptor d’este bestiar publicitava la venda dels animals a través d’Internet. La identificació del bestiar havia sigut eliminada per a que no se sabera la seua vertadera procedència.

 

Fase d’explotació

La fase d’explotació d’esta operació culmina amb la detenció de 7 homes d’edats compreses entre els 22 i 48 anys i nacionalitat espanyola i marroqui, per la seua presumpta implicació en els delictes de robatori amb força i pertinença a organització criminal.

 

Les diligències han passat a la disposició dels Jutjats de Xàtiva. 

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.