Desmantellen un grup criminal dedicat al robatori d’animals en València

 

La Guàrdia Civil, en el marc del pla contra els robatoris en explotacions agrícoles i ramaderes ha desmantellat un grup criminal dedicat al robatori de bestiar en la província de València.

 

L’Equip Roca de la Guàrdia Civil de Xàtiva, en el marc de l’operació  ‘Corufo’, ha procedit a la detenció de 7 persones. Esta operació es va iniciar a mitjans de març degut a diferents delictes comesos en explotacions ramaderes arribant ascendir el nombre d’animals furtats entre cabres i ovelles a 279. La majoria dels delictes van ser comesos durant l’estat d’alarma en la fase més crítica del confinament.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Gràcies a les detencions efectuades s’ha conseguit desarticular una organització criminal dedicada al robatori de bestiar tant oví com caprí que va arribar a cometre fins a 10 delictes de robatori amb força en les comarques de la Vall d’Albaida, La Costera i La Canal de Navarrés. A demés s’han pogut recuperar uns 40 espècies entre cabres i ovelles que han sigut reconeguts pels perjudicats. 

 

Posteriorment es va localitzar una explotació ramadera situada en la localitat de Canals, a on es van agarrar 40 animals, gran part d’ells reconeguts sense cap gènere de dubtes pels denunciants.

 

Modus operandi 

Estes persones robaven els animals per la nit en explotacions ramaderes, forçaven la porta trencant les cadenes per a entrar dins.

 

Usaven furgonetes per a transportar els animals, alguns d’estos animals van ser venuts a una persona que els guardava en un corral en la localitat de Canals.

 

El receptor d’este bestiar publicitava la venda dels animals a través d’Internet. La identificació del bestiar havia sigut eliminada per a que no se sabera la seua vertadera procedència.

 

Fase d’explotació

La fase d’explotació d’esta operació culmina amb la detenció de 7 homes d’edats compreses entre els 22 i 48 anys i nacionalitat espanyola i marroqui, per la seua presumpta implicació en els delictes de robatori amb força i pertinença a organització criminal.

 

Les diligències han passat a la disposició dels Jutjats de Xàtiva. 

Últimes notícies

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser l’“absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica les paraules de Feijóo sobre l’absentisme laboral i assenyala Mazón i el Consell del PP per la seua actuació el dia de la DANA a València, acusant-los de no estar al seu lloc de treball.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser el “vago i absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica Alberto Núñez Feijóo per parlar d’absentisme laboral i acusa Carlos Mazón i el Consell del PP de no estar al seu lloc durant la DANA de València, que va deixar 230 víctimes mortals.

Tellado promet que un govern del PP acabarà amb la “delinqüència” del PSOE i el “carrusel delictiu”

Miguel Tellado acusa el Govern de Pedro Sánchez de afavorir la desigualtat entre territoris i parla d’un “carrusel delictiu”, mentre Juanfran Pérez Llorca reclama una excepcionalitat valenciana en el nou model de finançament per la DANA de 2024.

Les víctimes de la DANA rebutgen la Mesa de Treball i acusen la Generalitat d’ús partidista

L’Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha anunciat que no acudirà a la tercera reunió de la Mesa Permanent de Treball perquè considera que la Generalitat està utilitzant este òrgan amb finalitats partidistes a favor del PP.

El Villarreal arranca la pretemporada sobre la gespa amb Iñigo Pérez al comandament

El Villarreal ha començat la pretemporada amb la primera sessió sobre la gespa dirigida per Iñigo Pérez i amb absències destacades per cessions i participació en el Mundial.

Quasi 300 conductors acaben davant del jutge en juny a la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 287 conductors en juny a la Comunitat Valenciana per presumptes delictes contra la seguretat viària, sobretot per alcohol i per conduir sense permís.

Extingit l’incendi a la planta de reciclatge de Villena després de més de deu hores de treball

Els bombers han donat per extingit aquesta matinada l’incendi declarat dimecres en una planta de reciclatge de Villena, situat en una campa exterior i que va generar una densa columna de fum visible des de diversos punts.