10.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Desmantellen un grup criminal dedicat al robatori d’animals en València

 

La Guàrdia Civil, en el marc del pla contra els robatoris en explotacions agrícoles i ramaderes ha desmantellat un grup criminal dedicat al robatori de bestiar en la província de València.

 

L’Equip Roca de la Guàrdia Civil de Xàtiva, en el marc de l’operació  ‘Corufo’, ha procedit a la detenció de 7 persones. Esta operació es va iniciar a mitjans de març degut a diferents delictes comesos en explotacions ramaderes arribant ascendir el nombre d’animals furtats entre cabres i ovelles a 279. La majoria dels delictes van ser comesos durant l’estat d’alarma en la fase més crítica del confinament.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Gràcies a les detencions efectuades s’ha conseguit desarticular una organització criminal dedicada al robatori de bestiar tant oví com caprí que va arribar a cometre fins a 10 delictes de robatori amb força en les comarques de la Vall d’Albaida, La Costera i La Canal de Navarrés. A demés s’han pogut recuperar uns 40 espècies entre cabres i ovelles que han sigut reconeguts pels perjudicats. 

 

Posteriorment es va localitzar una explotació ramadera situada en la localitat de Canals, a on es van agarrar 40 animals, gran part d’ells reconeguts sense cap gènere de dubtes pels denunciants.

 

Modus operandi 

Estes persones robaven els animals per la nit en explotacions ramaderes, forçaven la porta trencant les cadenes per a entrar dins.

 

Usaven furgonetes per a transportar els animals, alguns d’estos animals van ser venuts a una persona que els guardava en un corral en la localitat de Canals.

 

El receptor d’este bestiar publicitava la venda dels animals a través d’Internet. La identificació del bestiar havia sigut eliminada per a que no se sabera la seua vertadera procedència.

 

Fase d’explotació

La fase d’explotació d’esta operació culmina amb la detenció de 7 homes d’edats compreses entre els 22 i 48 anys i nacionalitat espanyola i marroqui, per la seua presumpta implicació en els delictes de robatori amb força i pertinença a organització criminal.

 

Les diligències han passat a la disposició dels Jutjats de Xàtiva. 

Últimes notícies

L’ocupació turística va marcar rècord en 2025 i la Comunitat Valenciana va liderar el creixement

L'ocupació turística va aconseguir 2,75 milions d'afiliats en 2025, un 2,4% més i el 12,7% del total. La Comunitat Valenciana va encapçalar l'avanç en percentatge.

Segona detenció d’una falsa doctora per teràpies inventades i receptes sense llicència

La Guàrdia Civil ha detingut de nou a Burgos a una dona que es feia passar per metgessa, al costat del seu fill i la seua exparella, per receptar sense llicència i vendre teràpies falses. Almenys deu víctimes a Astúries, Burgos, Guipúscoa i València han denunciat, i la investigació continua oberta.

Cap de setmana amb pluges, neu en el nord de Castelló i màximes en descens

El cap de setmana deixarà precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis intensos en el nord de Castelló i cota de neu de 1.000-1.200 m. Les màximes baixaran i el vent anirà rolando, afavorint més nuvolositat.

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.