7.5 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Un hacker segresta i demana un rescat per la xarxa informàtica de Carcaixent

 

Este dilluns, 5 d’octubre, un pirata informàtic va segrestar la xarxa interna de l’Ajuntament de Carcaixent, en la comarca de la Ribera (València), per a obtenir tota la informació que contenen els servidors del consistori. 

 

Tal com ha publicat el diari ‘Levante-EMV’, el presumpte delinqüent va impedir que els funcionaris pogueren treballar ahir amb normalitat al no poder accedir als ordinadors. Agents de la Guàrdia Civil especialitzada en delictes informàtics va assumir la investigació mentres els tècnics de l’ajuntament tractaven de restaurar el sistema amb les còpies de seguretat que es fan habitualment.

 

«Ens han encriptat una part important de l’última informació, no tota, així com algun dels servidors, i ens demanaven que contactàrem amb ells a través d’unes adreces de correu», va explicar l’alcalde de Carcaixent, Paco Salom.

 

El hacker demanava el pagament d’un rescat

Un regidor de Carcaixent va obrir el seu ordinador i li va aparèixer un missatge estrany que no va saber interpretar. Este passat dilluns, els informàtics de l’ajuntament van confirmar que un hacker havia segrestat la majoria de la informació de la xarxa municipal i havia facilitat unes adreces de correu a través de les que es podia contactar per a alliberar-la mitjançant el pagament d’un rescat.

 

Ràpidament, l’Ajuntament va alertar a la Guàrdia Civil, que va activar la investigació a través d’una unitat especialitzada després de recopilar una sèrie de dades del propi consistori.

 

Investiguen l’origen de l’atac informàtic

L’Ajuntament de Carcaixent va comunicar per les xarxes socials que a causa de problemes informàtics greus no podrien atendre els ciutadans presencialment ni el dilluns ni el dimarts. L’alcalde va explicar que els experts estan intentant localitzar com s’ha produït l‘atac informàtic a la xarxa municipal.

 

Des del Consistori s’ha comunicat que la informació que va estar segrestada consistia bàsicament en dades derivades de la gestió diària dels diferents departaments municipals i que no suposava un material «especialment sensible» i que no ha perillat la informació de particulars.

Últimes notícies

Associacions de víctimes reben a Pradas i Cuenca amb crits de ‘assassins’ en el jutjat de Catarroja

Diverses desenes d'afectats per la dana s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja i han increpat a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca abans de l'acarament.

La supervivent del naufragi a Indonèsia agraïx el viscut i promet honrar als seus 4 àngels

Andrea Ortuño ha compartit un missatge en xarxes en el qual agraïx el viscut amb els seus 4 àngels i afirma que seguirà avant per a honrar-los. La busca del xiquet que seguix desaparegut es va donar per finalitzada este divendres després de 15 dies.

La setmana arranca amb cel poc nuvolós, màximes a l’alça i vent fluix en la Comunitat Valenciana

Dilluns amb cel poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, màximes en ascens excepte en el litoral de Castelló i el sud d'Alacant. El dimarts a penes canviarà la situació.

Un camió bolca i tala l’AP-7 a Benicàssim cap a Barcelona

La bolcada d'un camió ha obligat a tallar l'AP-7 a Benicàssim en sentit Barcelona. El trànsit es desvia per la N-340, amb retencions i sense víctimes.

Pradas i l’excap de gabinet de Mazón confronten les seues versions davant la jutgessa de la dana

La magistrada celebra este dilluns un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca per a aclarir les contradiccions sobre el confinament durant la dana. Un informe de l'Advocacia i noves testificals busquen fixar l'origen de les indicacions i la seua cobertura legal.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.