Un hacker segresta i demana un rescat per la xarxa informàtica de Carcaixent

 

Este dilluns, 5 d’octubre, un pirata informàtic va segrestar la xarxa interna de l’Ajuntament de Carcaixent, en la comarca de la Ribera (València), per a obtenir tota la informació que contenen els servidors del consistori. 

 

Tal com ha publicat el diari ‘Levante-EMV’, el presumpte delinqüent va impedir que els funcionaris pogueren treballar ahir amb normalitat al no poder accedir als ordinadors. Agents de la Guàrdia Civil especialitzada en delictes informàtics va assumir la investigació mentres els tècnics de l’ajuntament tractaven de restaurar el sistema amb les còpies de seguretat que es fan habitualment.

 

«Ens han encriptat una part important de l’última informació, no tota, així com algun dels servidors, i ens demanaven que contactàrem amb ells a través d’unes adreces de correu», va explicar l’alcalde de Carcaixent, Paco Salom.

 

El hacker demanava el pagament d’un rescat

Un regidor de Carcaixent va obrir el seu ordinador i li va aparèixer un missatge estrany que no va saber interpretar. Este passat dilluns, els informàtics de l’ajuntament van confirmar que un hacker havia segrestat la majoria de la informació de la xarxa municipal i havia facilitat unes adreces de correu a través de les que es podia contactar per a alliberar-la mitjançant el pagament d’un rescat.

 

Ràpidament, l’Ajuntament va alertar a la Guàrdia Civil, que va activar la investigació a través d’una unitat especialitzada després de recopilar una sèrie de dades del propi consistori.

 

Investiguen l’origen de l’atac informàtic

L’Ajuntament de Carcaixent va comunicar per les xarxes socials que a causa de problemes informàtics greus no podrien atendre els ciutadans presencialment ni el dilluns ni el dimarts. L’alcalde va explicar que els experts estan intentant localitzar com s’ha produït l‘atac informàtic a la xarxa municipal.

 

Des del Consistori s’ha comunicat que la informació que va estar segrestada consistia bàsicament en dades derivades de la gestió diària dels diferents departaments municipals i que no suposava un material «especialment sensible» i que no ha perillat la informació de particulars.

Últimes notícies

L’avís groc per vent de fins a 80 km/h continua actiu a l’interior nord de Castelló

L'avís groc per ratxes de vent de fins a 80 km/h es manté durant la nit i fins a les 10 hores del dimecres a l'interior nord de Castelló, amb pluja i tempestes localment intenses.

Un incendi arrasa una nau de tractament d’ametla de 10.000 m² a la Vall d’Alba

Un incendi declarat en una empresa de tractament d'ametles a la Vall d'Alba ha calcinat una nau de 10.000 metres quadrats i ha provocat el col·lapse de la seua estructura, sense causar ferits.

El jutge cita al excomisionado de la DANA com investigat per presumpta falsedat documental

El Jutjat d'Instrucció 4 de València cridarà a declarar com investigat el 22 de maig al excomisionado per a la DANA José María Ángel per la presumpta falsificació del títol amb el qual va promocionar com a funcionari.

Les XV Jornades de Còmic de València tornen a la Nau amb firmes, tallers i més de 70 expositors

Les XV Jornades de Còmic de València se celebren del 22 al 24 de maig en La Nau amb firmes d'autors, tallers infantils, jocs de taula i més de 70 estands.

L’Horta Sud impulsa una ruta en homenatge a les víctimes de la DANA i al voluntariat

La Mancomunitat de l'Horta Sud aprova un pla estratègic de turisme per als pròxims quatre anys que inclou una ruta en record de les víctimes de la DANA i del voluntariat i noves propostes de cicloturisme, cultura i gastronomia.

Intens incendi en una empresa de tractament d’ametles a Vall d’Alba

Un incendi industrial molt desenrotllat afecta a una empresa de tractament d'ametles en un polígon de La Vall d'Alba i genera una gran columna de fum, mobilitzant un ampli desplegament de bombers i mitjans d'emergències.

Desallotgen diverses empreses per un incendi en una nau industrial de Vall d’Alba sense ferits

Un incendi totalment desenrotllat en una nau de tractament d'ametles en un polígon de Vall d'Alba ha obligat a desallotjar de manera preventiva les empreses confrontants, sense causar ferits.

Pedro Martínez veu la sèrie al 50% i resta pes al factor pista davant el Panathinaikos

Pedro Martínez considera que el quint partit d'Eurolliga entre València Basket i Panathinaikos està totalment obert, reclama gestionar la pressió i demana ser fidel a l'estil de l'equip.