Un hacker segresta i demana un rescat per la xarxa informàtica de Carcaixent

 

Este dilluns, 5 d’octubre, un pirata informàtic va segrestar la xarxa interna de l’Ajuntament de Carcaixent, en la comarca de la Ribera (València), per a obtenir tota la informació que contenen els servidors del consistori. 

 

Tal com ha publicat el diari ‘Levante-EMV’, el presumpte delinqüent va impedir que els funcionaris pogueren treballar ahir amb normalitat al no poder accedir als ordinadors. Agents de la Guàrdia Civil especialitzada en delictes informàtics va assumir la investigació mentres els tècnics de l’ajuntament tractaven de restaurar el sistema amb les còpies de seguretat que es fan habitualment.

 

«Ens han encriptat una part important de l’última informació, no tota, així com algun dels servidors, i ens demanaven que contactàrem amb ells a través d’unes adreces de correu», va explicar l’alcalde de Carcaixent, Paco Salom.

 

El hacker demanava el pagament d’un rescat

Un regidor de Carcaixent va obrir el seu ordinador i li va aparèixer un missatge estrany que no va saber interpretar. Este passat dilluns, els informàtics de l’ajuntament van confirmar que un hacker havia segrestat la majoria de la informació de la xarxa municipal i havia facilitat unes adreces de correu a través de les que es podia contactar per a alliberar-la mitjançant el pagament d’un rescat.

 

Ràpidament, l’Ajuntament va alertar a la Guàrdia Civil, que va activar la investigació a través d’una unitat especialitzada després de recopilar una sèrie de dades del propi consistori.

 

Investiguen l’origen de l’atac informàtic

L’Ajuntament de Carcaixent va comunicar per les xarxes socials que a causa de problemes informàtics greus no podrien atendre els ciutadans presencialment ni el dilluns ni el dimarts. L’alcalde va explicar que els experts estan intentant localitzar com s’ha produït l‘atac informàtic a la xarxa municipal.

 

Des del Consistori s’ha comunicat que la informació que va estar segrestada consistia bàsicament en dades derivades de la gestió diària dels diferents departaments municipals i que no suposava un material «especialment sensible» i que no ha perillat la informació de particulars.

Últimes notícies

Museus de Valladolid, León, Màlaga, València i Madrid incorporen 62 obres d’art recuperades a Itàlia

Un total de 62 peces d’art, valorades en més de tres milions d’euros i procedents de tràfic il·lícit, s’han reintegrat a museus d’Espanya, inclosos centres de València, Madrid, Valladolid, León i Màlaga, després de l’operació Altarpiece de la Guàrdia Civil.

Detinguda a Alacant per llogar un pis en condicions infrahumanes a immigrants sense papers

Una dona de 56 anys ha sigut detinguda a Alacant per utilitzar la seua vivenda com a pis patera per a immigrants en situació irregular, cobrar-los 10 euros al dia i amenaçar de mort els agents que l’investigaven.

Kejelcha i Tesfay lideren una llista d’elit històrica en el Marató València 2026

El Marató València Trinidad Alfonso Zurich del 6 de desembre comptarà amb Yomif Kejelcha i Fotyen Tesfay, segon millor registre mundial masculí i femení, al capdavant d’una llista d’elit amb grans figures internacionals.

La Generalitat destinarà 100 milions al Pla de la Indústria de la Defensa per a impulsar el lideratge valencià

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i ha confirmat que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions d’euros per desplegar el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i situar la Comunitat Valenciana en el mapa europeu del sector.

Mónica Oltra serà ratificada dissabte com a candidata de Compromís a l’alcaldia de València

Compromís per València celebrarà este dissabte una assemblea extraordinària al Jardí Botànic per ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu projecte polític per a la ciutat.

Vint anys de l’accident de metro de València: 43 morts, 47 ferits i 13 responsables polítics assenyalats

Es complixen vint anys de l’accident de metro de València de 2006, amb 43 morts i 47 ferits, un llarg recorregut polític, social i judicial i 13 responsables polítics assenyalats per Les Corts.