11.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Un hacker segresta i demana un rescat per la xarxa informàtica de Carcaixent

 

Este dilluns, 5 d’octubre, un pirata informàtic va segrestar la xarxa interna de l’Ajuntament de Carcaixent, en la comarca de la Ribera (València), per a obtenir tota la informació que contenen els servidors del consistori. 

 

Tal com ha publicat el diari ‘Levante-EMV’, el presumpte delinqüent va impedir que els funcionaris pogueren treballar ahir amb normalitat al no poder accedir als ordinadors. Agents de la Guàrdia Civil especialitzada en delictes informàtics va assumir la investigació mentres els tècnics de l’ajuntament tractaven de restaurar el sistema amb les còpies de seguretat que es fan habitualment.

 

«Ens han encriptat una part important de l’última informació, no tota, així com algun dels servidors, i ens demanaven que contactàrem amb ells a través d’unes adreces de correu», va explicar l’alcalde de Carcaixent, Paco Salom.

 

El hacker demanava el pagament d’un rescat

Un regidor de Carcaixent va obrir el seu ordinador i li va aparèixer un missatge estrany que no va saber interpretar. Este passat dilluns, els informàtics de l’ajuntament van confirmar que un hacker havia segrestat la majoria de la informació de la xarxa municipal i havia facilitat unes adreces de correu a través de les que es podia contactar per a alliberar-la mitjançant el pagament d’un rescat.

 

Ràpidament, l’Ajuntament va alertar a la Guàrdia Civil, que va activar la investigació a través d’una unitat especialitzada després de recopilar una sèrie de dades del propi consistori.

 

Investiguen l’origen de l’atac informàtic

L’Ajuntament de Carcaixent va comunicar per les xarxes socials que a causa de problemes informàtics greus no podrien atendre els ciutadans presencialment ni el dilluns ni el dimarts. L’alcalde va explicar que els experts estan intentant localitzar com s’ha produït l‘atac informàtic a la xarxa municipal.

 

Des del Consistori s’ha comunicat que la informació que va estar segrestada consistia bàsicament en dades derivades de la gestió diària dels diferents departaments municipals i que no suposava un material «especialment sensible» i que no ha perillat la informació de particulars.

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.