10 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Un hacker segresta i demana un rescat per la xarxa informàtica de Carcaixent

 

Este dilluns, 5 d’octubre, un pirata informàtic va segrestar la xarxa interna de l’Ajuntament de Carcaixent, en la comarca de la Ribera (València), per a obtenir tota la informació que contenen els servidors del consistori. 

 

Tal com ha publicat el diari ‘Levante-EMV’, el presumpte delinqüent va impedir que els funcionaris pogueren treballar ahir amb normalitat al no poder accedir als ordinadors. Agents de la Guàrdia Civil especialitzada en delictes informàtics va assumir la investigació mentres els tècnics de l’ajuntament tractaven de restaurar el sistema amb les còpies de seguretat que es fan habitualment.

 

«Ens han encriptat una part important de l’última informació, no tota, així com algun dels servidors, i ens demanaven que contactàrem amb ells a través d’unes adreces de correu», va explicar l’alcalde de Carcaixent, Paco Salom.

 

El hacker demanava el pagament d’un rescat

Un regidor de Carcaixent va obrir el seu ordinador i li va aparèixer un missatge estrany que no va saber interpretar. Este passat dilluns, els informàtics de l’ajuntament van confirmar que un hacker havia segrestat la majoria de la informació de la xarxa municipal i havia facilitat unes adreces de correu a través de les que es podia contactar per a alliberar-la mitjançant el pagament d’un rescat.

 

Ràpidament, l’Ajuntament va alertar a la Guàrdia Civil, que va activar la investigació a través d’una unitat especialitzada després de recopilar una sèrie de dades del propi consistori.

 

Investiguen l’origen de l’atac informàtic

L’Ajuntament de Carcaixent va comunicar per les xarxes socials que a causa de problemes informàtics greus no podrien atendre els ciutadans presencialment ni el dilluns ni el dimarts. L’alcalde va explicar que els experts estan intentant localitzar com s’ha produït l‘atac informàtic a la xarxa municipal.

 

Des del Consistori s’ha comunicat que la informació que va estar segrestada consistia bàsicament en dades derivades de la gestió diària dels diferents departaments municipals i que no suposava un material «especialment sensible» i que no ha perillat la informació de particulars.

Últimes notícies

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell amb espanyols

La Policia d'Indonèsia ha obert una investigació per possible negligència després del naufragi d'un vaixell turístic amb espanyols. Una menor va morir i tres seguixen desapareguts.

De les ‘pràctiques ficus’ als simuladors: així es formen els futurs mèdics

Les pràctiques clíniques s'han tornat més planificades i rotatòries, però la massificació impulsa la simulació amb maniquins i centres especialitzats. Les diferències entre models públic i privat marquen el ritme de l'aprenentatge.

Cap de setmana de pluges a València i Alacant i cota de neu en descens a Castelló

El primer cap de setmana de 2026 arriba amb ruixats localment forts en el sud de València i nord d'Alacant i amb la cota de neu en descens a l'interior nord de Castelló.

Octava jornada de busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

La busca dels tres espanyols desapareguts després del naufragi del KM Putri Sakinah va entrar en la seua octava jornada amb quatre sonares i una àrea més delimitada. La Policia manté oberta una investigació per a esclarir responsabilitats.

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.