Indemnitzen amb 60.000 euros a un home per perdre un testicle en l’hospital d’Orihuela

 

La secció segona de la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha condemnat a la Conselleria de Sanitat a pagar 60.000 euros a un pacient per la pèrdua d’un testicle en l’Hospital Vega Baixa, en Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant).

 

Així es desprèn de la sentència, facilitada pel Defensor del Pacient -el servici jurídic que ha portat el cas-, en la que el tribunal estima parcialment el recurs de l’afectat contra el silenci administratiu de la Generalitat. Inicialment reclamava 120.000 euros per la lesió però el TSJCV ho ha deixat en 60.000 euros més interessos legals.

 

Tal com pareix, el 2 de març de 2015, un home, de 39 anys i veí d’Orihuela, va ingressar en el servici d’Urgències de l’Hospital Vega Baixa d’Orihuela a les 13.15 hores per dolor testicular i nàusees des de les 11.

 

Un canvi de torn, la justificació del director d’Urgències de l’hospital

L’home va ser atès a les 13.29 hores i no es va ordenar una analítica fins a les 16.09 hores. Tampoc es va prescriure una ecografia fins a les 19.20, prova que va informar d’una torsió testicular.

 

A pesar d’això, el pacient no va ser derivat a Urologia fins a les 20.44 i va ser intervingut a les 21.00 hores. Donat el temps transcorregut des dels primers símptomes fins a la intervenció, no es va poder evitar la pèrdua del testicle.

 

Per estos fets l’afectat va interposar una reclamació administrativa a través del lletrat Ignacio Martínez i posteriorment una demanda basada en el retard injustificat de les quasi huit hores que van transcórrer des que es va examinar al pacient en triatge amb escrot agut fins que va ser intervingut.

 

Els metges del nou desconeixien l’estat del pacient

En la sentència, l’alt tribunal entén que va haver-hi un retard no imputable al malalt i destaca que el director del servici d’Urgències va assumir eixe lapse de temps per l’increment de la demanda assistencial en eixa data de 2015 i en la circumstància que a les 15.00 hores es produïx un canvi de torn i dels professionals responsables de l’assistència, fent-se càrrec dels pacients que fins a eixe moment desconeixien.

 

«El que inevitablement condiciona un factor afegit en la demora assistencial» que, segons la sentència del TSJCV, en cap cas justifica el retard en l’atenció al pacient.

 

L’home havia arribat a l’hospital amb dolor testicular esquerre acompanyat de nàusees, marejos, inflor en un costat de l’escrot i dolor agut. Davant la sentència, amb data del passat 28 d’octubre, cap recurs de cassació.

Carmen Flores considera inacceptable l’excusa del director d’Urgències

En un comunicat, la presidenta de ‘El Defensor del Pacient’, Carmen Flores, ha considerat inacceptable que un director d’Urgències d’un hospital públic al·legue com a «excusa per a esta negligència el canvi de torn de professionals sanitaris».

 

A demés, Flores ha afegit que «és la seua responsabilitat que este canvi de torn estiga ordenat i protocol·litzat de manera que no produïsca una fallada assistencial tan greu com el que ha donat lloc a esta condemna».

Últimes notícies

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.
FILMOTECA D'ESTIU