9.2 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

Indemnitzen amb 60.000 euros a un home per perdre un testicle en l’hospital d’Orihuela

 

La secció segona de la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha condemnat a la Conselleria de Sanitat a pagar 60.000 euros a un pacient per la pèrdua d’un testicle en l’Hospital Vega Baixa, en Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant).

 

Així es desprèn de la sentència, facilitada pel Defensor del Pacient -el servici jurídic que ha portat el cas-, en la que el tribunal estima parcialment el recurs de l’afectat contra el silenci administratiu de la Generalitat. Inicialment reclamava 120.000 euros per la lesió però el TSJCV ho ha deixat en 60.000 euros més interessos legals.

 

Tal com pareix, el 2 de març de 2015, un home, de 39 anys i veí d’Orihuela, va ingressar en el servici d’Urgències de l’Hospital Vega Baixa d’Orihuela a les 13.15 hores per dolor testicular i nàusees des de les 11.

 

Un canvi de torn, la justificació del director d’Urgències de l’hospital

L’home va ser atès a les 13.29 hores i no es va ordenar una analítica fins a les 16.09 hores. Tampoc es va prescriure una ecografia fins a les 19.20, prova que va informar d’una torsió testicular.

 

A pesar d’això, el pacient no va ser derivat a Urologia fins a les 20.44 i va ser intervingut a les 21.00 hores. Donat el temps transcorregut des dels primers símptomes fins a la intervenció, no es va poder evitar la pèrdua del testicle.

 

Per estos fets l’afectat va interposar una reclamació administrativa a través del lletrat Ignacio Martínez i posteriorment una demanda basada en el retard injustificat de les quasi huit hores que van transcórrer des que es va examinar al pacient en triatge amb escrot agut fins que va ser intervingut.

 

Els metges del nou desconeixien l’estat del pacient

En la sentència, l’alt tribunal entén que va haver-hi un retard no imputable al malalt i destaca que el director del servici d’Urgències va assumir eixe lapse de temps per l’increment de la demanda assistencial en eixa data de 2015 i en la circumstància que a les 15.00 hores es produïx un canvi de torn i dels professionals responsables de l’assistència, fent-se càrrec dels pacients que fins a eixe moment desconeixien.

 

«El que inevitablement condiciona un factor afegit en la demora assistencial» que, segons la sentència del TSJCV, en cap cas justifica el retard en l’atenció al pacient.

 

L’home havia arribat a l’hospital amb dolor testicular esquerre acompanyat de nàusees, marejos, inflor en un costat de l’escrot i dolor agut. Davant la sentència, amb data del passat 28 d’octubre, cap recurs de cassació.

Carmen Flores considera inacceptable l’excusa del director d’Urgències

En un comunicat, la presidenta de ‘El Defensor del Pacient’, Carmen Flores, ha considerat inacceptable que un director d’Urgències d’un hospital públic al·legue com a «excusa per a esta negligència el canvi de torn de professionals sanitaris».

 

A demés, Flores ha afegit que «és la seua responsabilitat que este canvi de torn estiga ordenat i protocol·litzat de manera que no produïsca una fallada assistencial tan greu com el que ha donat lloc a esta condemna».

Últimes notícies

Banalitzar el tractament de l’obesitat augmenta el risc d’altres patologies

L'auge dels fàrmacs per a aprimar ha disparat el seu ús i, amb ell, els efectes adversos i els rebots de pes. Experts reclamen avaluació prèvia i canvis d'hàbits.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu provisional per a les obres de Sorolla

Generalitat i Ajuntament de València han acordat buscar una seu provisional, previsiblement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla. Avancen l'arribada dels quadres mentres es resol el recurs i abans del seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la dana

Pérez Llorca ha reiterat que el congrés del PPCV no es convocarà fins que concloga la reconstrucció després de la dana i ha assegurat que hi ha temps suficient. Els militants decidiran el futur del partit quan finalitze eixa fase, mentres un gestor integra totes les sensibilitats.

Pérez Llorca continuarà intentant pactes amb l’oposició malgrat el no de Morant

Pérez Llorca ha ratificat que continuarà buscant acords amb l'oposició malgrat el no de Diana Morant. Reivindica diàleg per a rebaixar la crispació i apel·la a donar exemple després de la DANA.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Pérez Llorca ha sostingut que els dirigents del PP estan col·laborant amb la justícia en la causa per la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya. També ha dit que compten amb la presència de Edmundo González i María Corina Machado per als premis de la Fundació Broseta.

El Decret de Convivència valencià ha entrat en vigor amb més protecció a l’alumnat

La nova norma ha entrat en vigor per a reforçar la protecció de l'alumnat, previndre la violència i el ciberassetjament i consolidar entorns segurs i inclusius. Inclou una coordinació de benestar, límits al mòbil i procediments disciplinaris més àgils.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.