12.6 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Indemnitzen amb 60.000 euros a un home per perdre un testicle en l’hospital d’Orihuela

 

La secció segona de la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha condemnat a la Conselleria de Sanitat a pagar 60.000 euros a un pacient per la pèrdua d’un testicle en l’Hospital Vega Baixa, en Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant).

 

Així es desprèn de la sentència, facilitada pel Defensor del Pacient -el servici jurídic que ha portat el cas-, en la que el tribunal estima parcialment el recurs de l’afectat contra el silenci administratiu de la Generalitat. Inicialment reclamava 120.000 euros per la lesió però el TSJCV ho ha deixat en 60.000 euros més interessos legals.

 

Tal com pareix, el 2 de març de 2015, un home, de 39 anys i veí d’Orihuela, va ingressar en el servici d’Urgències de l’Hospital Vega Baixa d’Orihuela a les 13.15 hores per dolor testicular i nàusees des de les 11.

 

Un canvi de torn, la justificació del director d’Urgències de l’hospital

L’home va ser atès a les 13.29 hores i no es va ordenar una analítica fins a les 16.09 hores. Tampoc es va prescriure una ecografia fins a les 19.20, prova que va informar d’una torsió testicular.

 

A pesar d’això, el pacient no va ser derivat a Urologia fins a les 20.44 i va ser intervingut a les 21.00 hores. Donat el temps transcorregut des dels primers símptomes fins a la intervenció, no es va poder evitar la pèrdua del testicle.

 

Per estos fets l’afectat va interposar una reclamació administrativa a través del lletrat Ignacio Martínez i posteriorment una demanda basada en el retard injustificat de les quasi huit hores que van transcórrer des que es va examinar al pacient en triatge amb escrot agut fins que va ser intervingut.

 

Els metges del nou desconeixien l’estat del pacient

En la sentència, l’alt tribunal entén que va haver-hi un retard no imputable al malalt i destaca que el director del servici d’Urgències va assumir eixe lapse de temps per l’increment de la demanda assistencial en eixa data de 2015 i en la circumstància que a les 15.00 hores es produïx un canvi de torn i dels professionals responsables de l’assistència, fent-se càrrec dels pacients que fins a eixe moment desconeixien.

 

«El que inevitablement condiciona un factor afegit en la demora assistencial» que, segons la sentència del TSJCV, en cap cas justifica el retard en l’atenció al pacient.

 

L’home havia arribat a l’hospital amb dolor testicular esquerre acompanyat de nàusees, marejos, inflor en un costat de l’escrot i dolor agut. Davant la sentència, amb data del passat 28 d’octubre, cap recurs de cassació.

Carmen Flores considera inacceptable l’excusa del director d’Urgències

En un comunicat, la presidenta de ‘El Defensor del Pacient’, Carmen Flores, ha considerat inacceptable que un director d’Urgències d’un hospital públic al·legue com a «excusa per a esta negligència el canvi de torn de professionals sanitaris».

 

A demés, Flores ha afegit que «és la seua responsabilitat que este canvi de torn estiga ordenat i protocol·litzat de manera que no produïsca una fallada assistencial tan greu com el que ha donat lloc a esta condemna».

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.