Indemnitzen amb 60.000 euros a un home per perdre un testicle en l’hospital d’Orihuela

 

La secció segona de la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha condemnat a la Conselleria de Sanitat a pagar 60.000 euros a un pacient per la pèrdua d’un testicle en l’Hospital Vega Baixa, en Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant).

 

Així es desprèn de la sentència, facilitada pel Defensor del Pacient -el servici jurídic que ha portat el cas-, en la que el tribunal estima parcialment el recurs de l’afectat contra el silenci administratiu de la Generalitat. Inicialment reclamava 120.000 euros per la lesió però el TSJCV ho ha deixat en 60.000 euros més interessos legals.

 

Tal com pareix, el 2 de març de 2015, un home, de 39 anys i veí d’Orihuela, va ingressar en el servici d’Urgències de l’Hospital Vega Baixa d’Orihuela a les 13.15 hores per dolor testicular i nàusees des de les 11.

 

Un canvi de torn, la justificació del director d’Urgències de l’hospital

L’home va ser atès a les 13.29 hores i no es va ordenar una analítica fins a les 16.09 hores. Tampoc es va prescriure una ecografia fins a les 19.20, prova que va informar d’una torsió testicular.

 

A pesar d’això, el pacient no va ser derivat a Urologia fins a les 20.44 i va ser intervingut a les 21.00 hores. Donat el temps transcorregut des dels primers símptomes fins a la intervenció, no es va poder evitar la pèrdua del testicle.

 

Per estos fets l’afectat va interposar una reclamació administrativa a través del lletrat Ignacio Martínez i posteriorment una demanda basada en el retard injustificat de les quasi huit hores que van transcórrer des que es va examinar al pacient en triatge amb escrot agut fins que va ser intervingut.

 

Els metges del nou desconeixien l’estat del pacient

En la sentència, l’alt tribunal entén que va haver-hi un retard no imputable al malalt i destaca que el director del servici d’Urgències va assumir eixe lapse de temps per l’increment de la demanda assistencial en eixa data de 2015 i en la circumstància que a les 15.00 hores es produïx un canvi de torn i dels professionals responsables de l’assistència, fent-se càrrec dels pacients que fins a eixe moment desconeixien.

 

«El que inevitablement condiciona un factor afegit en la demora assistencial» que, segons la sentència del TSJCV, en cap cas justifica el retard en l’atenció al pacient.

 

L’home havia arribat a l’hospital amb dolor testicular esquerre acompanyat de nàusees, marejos, inflor en un costat de l’escrot i dolor agut. Davant la sentència, amb data del passat 28 d’octubre, cap recurs de cassació.

Carmen Flores considera inacceptable l’excusa del director d’Urgències

En un comunicat, la presidenta de ‘El Defensor del Pacient’, Carmen Flores, ha considerat inacceptable que un director d’Urgències d’un hospital públic al·legue com a «excusa per a esta negligència el canvi de torn de professionals sanitaris».

 

A demés, Flores ha afegit que «és la seua responsabilitat que este canvi de torn estiga ordenat i protocol·litzat de manera que no produïsca una fallada assistencial tan greu com el que ha donat lloc a esta condemna».

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.