Indemnitzen amb 60.000 euros a un home per perdre un testicle en l’hospital d’Orihuela

 

La secció segona de la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha condemnat a la Conselleria de Sanitat a pagar 60.000 euros a un pacient per la pèrdua d’un testicle en l’Hospital Vega Baixa, en Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant).

 

Així es desprèn de la sentència, facilitada pel Defensor del Pacient -el servici jurídic que ha portat el cas-, en la que el tribunal estima parcialment el recurs de l’afectat contra el silenci administratiu de la Generalitat. Inicialment reclamava 120.000 euros per la lesió però el TSJCV ho ha deixat en 60.000 euros més interessos legals.

 

Tal com pareix, el 2 de març de 2015, un home, de 39 anys i veí d’Orihuela, va ingressar en el servici d’Urgències de l’Hospital Vega Baixa d’Orihuela a les 13.15 hores per dolor testicular i nàusees des de les 11.

 

Un canvi de torn, la justificació del director d’Urgències de l’hospital

L’home va ser atès a les 13.29 hores i no es va ordenar una analítica fins a les 16.09 hores. Tampoc es va prescriure una ecografia fins a les 19.20, prova que va informar d’una torsió testicular.

 

A pesar d’això, el pacient no va ser derivat a Urologia fins a les 20.44 i va ser intervingut a les 21.00 hores. Donat el temps transcorregut des dels primers símptomes fins a la intervenció, no es va poder evitar la pèrdua del testicle.

 

Per estos fets l’afectat va interposar una reclamació administrativa a través del lletrat Ignacio Martínez i posteriorment una demanda basada en el retard injustificat de les quasi huit hores que van transcórrer des que es va examinar al pacient en triatge amb escrot agut fins que va ser intervingut.

 

Els metges del nou desconeixien l’estat del pacient

En la sentència, l’alt tribunal entén que va haver-hi un retard no imputable al malalt i destaca que el director del servici d’Urgències va assumir eixe lapse de temps per l’increment de la demanda assistencial en eixa data de 2015 i en la circumstància que a les 15.00 hores es produïx un canvi de torn i dels professionals responsables de l’assistència, fent-se càrrec dels pacients que fins a eixe moment desconeixien.

 

«El que inevitablement condiciona un factor afegit en la demora assistencial» que, segons la sentència del TSJCV, en cap cas justifica el retard en l’atenció al pacient.

 

L’home havia arribat a l’hospital amb dolor testicular esquerre acompanyat de nàusees, marejos, inflor en un costat de l’escrot i dolor agut. Davant la sentència, amb data del passat 28 d’octubre, cap recurs de cassació.

Carmen Flores considera inacceptable l’excusa del director d’Urgències

En un comunicat, la presidenta de ‘El Defensor del Pacient’, Carmen Flores, ha considerat inacceptable que un director d’Urgències d’un hospital públic al·legue com a «excusa per a esta negligència el canvi de torn de professionals sanitaris».

 

A demés, Flores ha afegit que «és la seua responsabilitat que este canvi de torn estiga ordenat i protocol·litzat de manera que no produïsca una fallada assistencial tan greu com el que ha donat lloc a esta condemna».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat mobilitza 421 milions per a ajudar famílies i empreses davant la crisi per la guerra de l’Iran

El Consell pacta amb sindicats i patronal 27 mesures que inclouen ajudes a hipoteques, lloguer, transport, autònoms i finançament bonificat

Juan Roig confia en medalles del Projecte FER a Los Angeles 2028

Juan Roig destaca la cultura de l'esforç del Projecte FER i expressa la seua confiança que diversos dels esportistes becats aconseguisquen medalla en els Jocs Olímpics de Los Angeles 2028.

Projecte FER 2026 presenta el seu programa de beques amb 140 esportistes sota el lema Basat en somni reals

El Projecte FER 2026 llança la seua catorzena edició amb 140 esportistes becats i l'objectiu a mitjà termini dels Jocs Olímpics de Los Angeles 2028, reforçant a més l'impacte de la marató i mitja marató com a eixos de mecenatge esportiu.

CCOO reclama a la Generalitat aplicar enguany la jornada de 35 hores al personal públic

CCOO PV reclama a la Generalitat Valenciana que pose en marxa este mateix any la jornada de 35 hores setmanals per a tot el seu personal públic, tal com arreplega l'acord de legislatura de 2024.

El València Basket busca apurar les seues opcions de ser segon davant un IDK obligat a guanyar

El València Basket visita a un IDK Euskotren que es juga continuar viu en la lluita pel play off, mentres les valencianes apuren les seues opcions d'arrabassar la segona plaça al Spar Girona.

Cambra València anticipa una desacceleració econòmica per l’impacte de la guerra a l’Iran

Cambra València preveu que l'economia de la Comunitat cresca entre un 2 i un 2,5% enguany, per davall del 3% estimat inicialment, a causa de l'encariment energètic i a la incertesa generada per la guerra a l'Iran.

Pérez Llorca nega cap retall al jutjat de la dana i el PSPV l’acusa d’afeblir la investigació

El president defensa que Catarroja manté tots els mitjans sol·licitats, mentre Diana Morant reclama restituir de manera immediata els recursos del jutjat

Mazón recorre el veto a personar-se en la causa de la DANA per la seriosa indefensió que denúncia

La defensa de Carlos Mazón ha recorregut davant l'Audiència Provincial de València la decisió de la jutgessa de Catarroja que li impedix personar-se en la causa per la DANA, en considerar que li provoca una seriosa indefensió processal.